/spanien/atletico/forum/161.aspx/spanien/atletico/forum/161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético belgaren
2015-05-23 18:51
Thomas nätar!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-05-23 17:44
Jag hoppas, da han var smatt fenomenal i varan inhemska liga. Om han ej kan garanteras mer speltid, sa bör han lanas ut. Sälan spelare utvecklas pa bänken/läktaren...
Atlético ADCS (red)
2015-05-23 17:24
Är det bara jag som tror på Jimenez? Jag tror han kan slå igenom med dunder och brak nästa säsong om Simeone ger han mycket speltid. Han har ett mycket spännande och talangfullt grundspel i sig. Griezmann och Jimenez kan bilda ett intressant och kreativt ungt anfallspar som kan terrorisera många försvar. I believe!
2015-05-23 16:52
Lopez: Jag tycker ej Mandzu är ovärderlig pa nagot sätt. Däremot tycker jag han far oförtjänt mycket skit emellanat :) Han har utPover sina 12 mal även 5 assists i ligaspelat. Där ligger han pa en delad 3e plats(ihop med Gabi) och efter Tiago med 6 och Koke med fullständigt galna 12 assists. 3a i assistligan samt 2a i skytteligan med hyffsat stor marginal.

I slutändan är det Cholo(aka den man bränns pa bal här inne om man ens vagar yttra sig kritiskt, lol!) som maste justera Mandzukic och/eller spelets utseende. Bara han som kan ta ut laget, bara han som ger honom fortsatt förtroende...

Jag anser att Mandzu kan säljas i sommar, med gott samvete, speciellt med tanke pa att det finns intressenter och saledes kan man mjölka ur lite extra $$.

Detta dock enbart OM man köper in en bättre anfallare än Torres och Jimenez.

Vagar ej sätta all min tillitpa stackars Griezmann(stannar han ens?). Pang - en skada pa fransosen och vi skall luta oss tillbaka mot Torres/Jimenez... nej tack.

Mandzukic och cerci ut(hur man löser det med Milan vagar jag ej ens spekulera i..) borde ge flis nog för en rörligare och mer löpande anfallare än Mandzu, och en med bättre malsinne än Torres och Jimenez.
Atlético Antonio López
2015-05-23 16:38
Säger inte emot dig men spekulerar snarare i fallet om Torres hade startat säsongen i truppen. Hävdar man att laget inte hade klarat av att ligga på nuvarande plats om det inte vore för en viss Mandzukic, som förvisso gjort en del mål tidigare men inte bidrar ett dynga till spelet, så innebär det att ingen annan i laget skulle kunna fylla hans skor. Detta argument köper jag inte. Resterande spelare kanske inte skulle gjort lika många mål men likt förbannat skapar de mer åt sina lagkamrater som i sin tur kan trycka in ett par extra.

Har sett statistiken du nämner men hur ser det ut om man jämför herrarna sedan Torres intåg i klubben? Målproduktionen har överlag begränsats i den andra halvan av säsongen om man nu inte heter Griezmann.

Lånelistan inför nästa säsong blir förhoppningsvis:
Lucas
Jimenez
Leo Baptistao (Tyvärr inte nått förväntningarna varken i Atleti eller Rayo denna säsong)
Borja (La Liga denna gång)
Cerci om man nu inte kan sälja honom rakt av.
2015-05-23 16:28
Lopez: Mandzukic mal/minut är grymt överlägset bla Torres dito - El Niño hade fatt lägga i en växe man ej sett sedan tiden i Liverpool, vilket känns lika langt tillbaka i tiden som Dackefejden, typ.

Jimenez? Tror seriöst han matt bäst av en utlaning - killen har inte visat mycket änn sa länge, vilket inte är konstigt. Av de tre du räknar upp "vs" Mandzukic speltid sa anser jag att RG är den mest trolige, vilket inte säger lite om bla Torres och Jimenez med tanke pa att de tva trots allt är anfallare...
Atlético Antonio López
2015-05-23 10:30
Profe/

Vad är syftet med dina oneliners utan någon grund? Vad är det Mandzukic bidrar med så mycket i anfallsspelet, säg nu inte mål för ett sådant har jag inte sett på evigheter, inte heller i fasta situationer numera.

Faktum är att Griezmann har varit fullständigt avgörande i laget, att du väljer att jämföra Mandzukic på samma sätt utan att ens ge ett resonemang för det förstår jag inte. Sitter och undrar om Torres, R.G och Jimenez med hans sammanlagda speltid hade gjort lika mycket.
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-05-23 02:12
GS_aslan: Inget allvarligt. Han var på kliniken för att se till så att det inte var någon allvarligt men åkte därifårån relativt snabbt. Dock missar han sista matchen.
Atlético Kakan_Atletico
2015-05-23 01:48
@Profe Ortega:

Jag tror helt allvarligt inte vi kan få ut mer av Mandzukic. 10-15 mål max per säsong i ligan. Ska bli kul att se Torres efter en rejäl försäsong, osäker på om han blir mycket bättre än vad han är nu. Hoppas dock han hittar tillbaks till den målskytt han är!

Men jag anser att vi behöver ha in en "Toppstriker" som kan springa.. Jonathas verkar spännande.

Men jaja, litar helt o hållet på Cholo. Orkar dock inte se Mandzukic stå o växa fast på Calderon nästa säsong.
Profe Ortega
2015-05-23 01:45
@Kakan_Atletico:

Svårt att hålla med dig då Mandžukic onekligen bidrar väldigt mycket i vårt anfallsspel...
Profe Ortega
2015-05-23 01:42
@Conserva el Calderón!:
Samma sak kan man säga om Mandžukic...
Profe Ortega
2015-05-23 01:34
@Cholo es un dios:

Vi har redan en fantastisk duktig djupledslöpare i Griezmann och Torres duger. Finns inga anledningar till att skeppa iväg Mandzukic...
Profe Ortega
2015-05-23 01:32
@gurra1993:

Rätt åt honom, lätt att man luras tro att gräset är grönare på andra sidan p.g.a. Chelsea råkade ge honom en bättre lön...
Barcelona GS_aslan
2015-05-22 20:44
Jag läste att Arda besökt sjukhuset, någon som kan förklara situationen?
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-22 19:41
Jimenez gör 2 mål imorgon!
2015-05-22 18:58
@Alexander Ivanovski(red):

Konstigt nog sa känner jag ingen större oro med tanke pa att ingen av de direkt rosat marknaden pa sistone. Lägger min tillit till Griezmann samt att RG fejkar anfallare om sa behövs, hehe. 1 poäng skall vi klara även utan dessa 3.
Atlético Kawar Garmawi
2015-05-22 16:44
@Alexander Ivanovski(red):

Från matchtruppen eller startelvan?
Är de skadade eller har Cholo bekräftat el once?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-05-22 15:04
Arda, Mandzukic och Torres borta imorgon. Juhup....
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-05-22 00:40
Såg honom mer som en offensivspelare, men har ju aldrig sett honom spela förutom på live youtube klipp så vad fan vet jag :)

Det du säger låter logiskt och hade nog blivit så också.
Atlético belgaren
2015-05-21 23:15
@3-5-2
Tielemans skulle jag spela på en av våra defensiva mittfältspositioner. Därifrån kan han driva bollen framåt och leta passningar, som han gör så bra. Han hade en riktigt fin assist till Dennis Praet ikväll.
Òliver kanske gör sig bäst i samma roll som Koke och Arda, lite mer offensiv?
2015-05-21 22:04
Ang Tielemans. Har vi inte redan honom i laget? Jag tänker på Óliver Torres.
Atlético belgaren
2015-05-21 19:46
Tielemans och Camacho skulle jag vilja ha. Men har svårt att se att man tar in två innermittfältare om både Gabi och Tiago blir kvar.
Atlético monoburgos
2015-05-21 19:23
Har fortfarande Camacho som favorit till mittfältet alltid kul att se canteranos, kommer nog bli större renovering på mittfältet. Sedan har jag problem och se att vi skulle kunna köpa så många spelare som inte är från europa (Jonathas, Mammana) med tanke på att det bara finns begränsat antal platser som redan är fyllda (Correa tar ju MIrandas plats).
2015-05-21 16:35
@gurra1993:

Handlar inte om vad Roma vill och inte vill. Roma måste köpa loss honom i sommar från Cagliari om de vill behålla honom. Vad summan ligger på exakt vet jag inte men om jag förstått rätt så krävs det CL spel för dem dvs en andra plats i ligan något som inte en självklarhet för att Roma ska ha råd att köpa loss honom.

Så jag ser inte Nainggolan som en omöjlighet för Atléti.
Atlético Kakan_Atletico
2015-05-21 15:57
En annan krigare är ju Medel, hade varit go att få in på mitten! Där har vi en pitbull! Kanske dyr?
Atlético gurra1993
2015-05-21 13:18
Roma lär ju knappast släppa han dock. Gundogan hade varit den perfekta ersättaren till Gabo tycker jag.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-21 13:13
Jävlar den pittbullen hade varit något.
2015-05-21 12:57
Mittfältare som är bra i presspelet? Nainggolan.

Det hade varit något i Atléti.
Atlético ADCS (red)
2015-05-21 12:53
Mario lär försvinna. Tiago och Gabi kan vi inte riktigt räkna med som helt "fit for fight" nästa säsong. En stort problem dettaår har varit att Gabi saknat klar intensitet i pressspelet. Det har påverkat hela lagets intensitet i det "offensiva förvarsspelet". Man har inte vunnit tillbaka bollen långt upp på planen ens en tiondel av vad man gjorde under mästarsäsongen.

Dock är Tiagos positionsspel fortfarande toppklass, men han blir ju inte yngre precis.

Vi skulle behöva ha 2 st centrala mittfältare, och jag hoppas att en av dom blir Nacho.
Atlético gurra1993
2015-05-20 20:03
Sen är inte cavani värd i närheten av dom pengar han ryktas kosta.
Annons: