/spanien/atletico/forum/1607.aspx/spanien/atletico/forum/1607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Optimo_Kun
2008-10-27 19:33
Någon som vet var man kan se målen? Ser gärna Simaos om och om igen!
Atlético Optimo_Kun
2008-10-27 19:33
Villarreal MatiForlano
2008-10-27 13:50
Vilken match grabbar. Är sur över er taskiga kvittering men endå glada för er skull.. men det känndes orättvist efter total dominans :(

Men Lycka Till
Atlético henry garvis carlsson
2008-10-27 13:36
Riktigt skönt att ta poäng trots total utspelning! Strax före Banegas briljanta taktiska gula 2/3 ner på offensiv planhalva var bollinnehavet 69-31.... så även med Banega på plan hade vi fått det körigt i andra! För övrigt har jag haft riktigt svårt att se storheten med Banega, fattar inte riktigt vad Kristiansson på 4sport menar att det varit en succé...har vi vunnit en enda match när Banega startat på mitten?? Fast å andra sidan ville ju Kristiansson ha in Kun i slutet och då hade vi ju redan gjort våra 3 byten...

En annan reflektion från gårdagen är vilken sjuklig tur vår mäktiga storebror har i avgörande lägen.... låt vara att man hade några i virket innan 3-2... Men strax före det målet borde ju fan Salgado (snacka om att passerat bäst före...värsta ica-märkningen) fått sitt andra gula... Bilbaos röda är ju inget att snacka om, såna tacklingar bakifrån ska vara rött.

För att inte tala om Pepe....ge honom spöstraff eller sätt honom i nån stock utanför Bernabeu för allmänt bespottande! Den jävla döende svanen var ju sjuklig!! En mittback ska ju inge Respekt och Styrka och inte göra någon jävla audition för en stand-in som veckans Jesus Navas!!!!! Avgå!!!
Atlético Bobban (red)
2008-10-27 13:24
Ämne: Kul ny funktion Red,....
Kul att du gillade intiativet. Problemet med dessa omröstningar är att det alltid finns någon som ser chansen att skoja / förstöra en vettig röstning via att rösta tvärtemot!

Men kolla gärna in summeringen så ser ni hur de flesta betygen har hamnat...
Atlético Roni
2008-10-27 11:50
Kul ny funktion Red, att själv sätta betygen :)
bra jobbat (som vanligt)!!
Atlético JFH
2008-10-27 10:15
Ämne: Ämne: Man kan....
Vi spelar ju 4-4-1 efter paus, alltså ingen större skillnad i försvarsspelet. Vi får bara en gubbe mindre framåt och när vi ska pressa, men det gör vi ju ändå inte. Hur kommer det sig då att vi släpper in 4 mål? Är vårat försvar så dåligt att vi ska tycka att det är godkänt att göra det på en halvlek? Något är uppenbarligen fel och det måste åtgärdas om vi vill spela CL igen, nästa säsong. 8 omgångar in på säsongen och vi är lika många poäng bakom fjärdeplatsen. Det är inte bra...
Madrassen
2008-10-27 10:03
Hittade den här länken på Aftonbladets hemsida som handlar om de nya arenorna i Spanien. Det ser ut som om vår har löparbanor. Stämmer det att den ska ha det?
Madrassen
2008-10-27 09:48
Ämne: Man kan ju fråga sig....
Jag vet inte vad Aguirre kunde gjort annorlunda igår. Han fick Banega utvisad och när Villareal gjorde mål nästan direkt efter paus blev våra spelare lite uppgivna såg det ut till. Tycker snarare det är skickligt av Aguirre att byta in Raul Gracia som räddar 1 poäng.
Atlético Alex (FC Porto Red)
2008-10-27 08:38
Simão otroligt bra!!!
Valencia Gogge
2008-10-27 07:45
vid rossis mål sålde sig antonio lopez riktigt billigt. Men starkt att ändå komma ikapp, det är ju psykologiskt jobbigt.
Atlético rawkus
2008-10-27 02:11
Hahahaha! Det Real fansen ej visste var att jag sjalvklart hade fingrarna i kors bakom ryggen ;O

Seriost: Sjalvklart vinner inte Real.
Atlético JFH
2008-10-27 00:14
Man kan ju fråga sig vad det är Aguirre säger till grabbarna i halvtid, som gör att vi släpper in 4 mål... Det ska bara inte hända, inte ens med en man mindre.
Ledningen och Ramos väntar bara på nästa poängtapp och då åker Javier hem till Mexiko.
Atlético Optimo_Kun
2008-10-26 23:16
känns skönt att vi lyckades att få poäng och samtidigt få kun att vila en hel match. Det kommer löna sig i slutet av säsongen ska ni se! Och Simao, ord räcker inte till!
Caperuza
2008-10-26 23:15
Jägarns vilken svängig match. Otroligt starkt av er att komma tillbaka efter att ni tappat den kassaskåpssäkra tvåmålsledningen. Kul.
Atlético lini
2008-10-26 22:33
Vad skulle vi göra utan Simão? Måste säga att det var en otrolig upphämtning ;D
Atlético garmawi_90
2008-10-26 21:58
EDIT : Har försökt att bara få fettstil på "TACK SIMAO" men efter många försök verkar det inte gå, så jag låter det vara så även ifall det ser "konstigt" ut och även att det kanske "förstör" sidan..
Atlético garmawi_90
2008-10-26 21:55
Jahapp, vad ska man säga nu i efterhand... Man får tacka att vi har Simao i laget, annars skulle vi troligtvis torskat... som sagt TACK SIMAO och till viss del även Raul Garcia, men man får även inte glömma Aguirres fingertoppskänsla(för en gångs skull :P) i byterna han gör.... jag menar, han tog in Miguel(som skaffade frisparken till 4-4 målet) och även Raul Garcia som kvitterade på slutet =)

Innan matchen kände jag på mig att vi skulle bryta det dåliga formen/trendet, speciellt då man fick se att vi lirade med en 4-5-1 formation med en ensam Forlan på topp, och med 5 mittfälltare... Smart drag av Aguirre, med tanke på bortaplan och motstånd...

Trodde vi skulle greja detta eneklt efter drömstarten man fick men efter Banega's utvisning blev jag lite osäker, då jag visste att vi skulle "göra" en Atletico d.v.s sluta spela boll och backa hem... vilket är typsikt för de rödvitta.

20 minuter in i andra (när det stod 4-2 till Villarreal) tänkte jag, herregud, vad håller de på med???? och ska jag vara helt ärlig trodde jag ALDRIG och ALDRIG att vi skulle kunna knippa en poäng, men ack så blev inte fallet(vilket man får tacka gud för och inte minst Simao Sabrosa :D) Vilken form killen har nu... 3 raka mål nu och inte mot vilka motstånd som helst (i tur och ordning, R.Mierda, Liverpool och nu mot Villarreal) härligt.... hoppas att formen håller i sig en längre tid och hoppas att detta är slutet på det usula formet vi haft i "helvetsmånaden" om man nu kan kalla det så...

Värt och upprepa det igen;
TACK SIMAO y AUPA ATLETI!!
Atlético garmawi_90
2008-10-26 21:52
Gött med en poäng i alla fall :)
Atlético Roni
2008-10-26 21:38
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Barcelona snoooka
2008-10-26 21:05
tack för en fin uppvisning i moral.
Atlético kottee
2008-10-26 21:00
förstår rawkus, för själv hade jag kunnat svurit på något ännu värre än att real skulle vinna cl då det stod 4-2. Otroligt ..
Real Madrid Shi
2008-10-26 20:58
Ämne: Messi: Lika troligt ....
Då väntar vi på en CL titel inom tre år! Tack för den Rawkus.
Madrassen
2008-10-26 20:55
Såg längre ner att rawkus tror Real vinner CL inom tre år ;).
Atlético rawkus
2008-10-26 20:54
Sjukt! Dock alltid battre med 1 poang an 0 (doooh!) :)
Villarreal Tonazzi - The Pale Male
2008-10-26 20:53
Ja, herregud. Tack för vad som måste vara säsongens mest underhållande match.
Madrassen
2008-10-26 20:52
Blir deppig av tanken på vilket bra resultat vi hade fått idag om det inte vore för Ever Banega... Å andra sidan, har man Simão så gör det inte så mycket att man är man en mindre.
Atlético kottee
2008-10-26 20:52
att det blev 4-4 är helt absurt, vet inte om jag ska skratta eller gråta =)
Atlético John Mayer
2008-10-26 20:51
Atlético, fucking jävla Atlético.

Hur kan man inte älska detta lag?
Atlético offe23
2008-10-26 20:51
ja tackar gud för att vi har Simao
Annons: