/spanien/atletico/forum/160.aspx/spanien/atletico/forum/160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-05-27 22:39
Grattis Sevilla, underbart! Spanien kan för övrigt ha hela 5 (!) lag i CL gruppspel 2015/16. Första gången någonsin!!
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético AndeeI
2015-05-27 16:51
Conserva el Calderón!
Precis vad jag syftade på. Och Antonio Lopez, också lite det jag syftar på. Finns det något där som är i närheten av Costa måste det vara en bra värvning :).
Atlético Antonio López
2015-05-27 16:04
Tycker Costa redan började visa framfötterna i Rayo och var väl även en av anledningarna till att Cholo valde att satsa på honom istället för Salvio. Jonathas känns väldigt spännande, ny i spanska ligan och står för en väldigt stabil säsong. Förväntar mig verkligen ingen ny Diego Costa och bör inte jämföras därefter men tror hans spelstil (som är det enda man bör jämföra) skulle vara en förstärkning. Är väl därför han finns som potentiellt mål i transfern och inte för man letar Costas direkta ersättare.
2015-05-27 15:15
Kom ihåg att Diego Costa var INGEN för 3-4 år sedan. Det var Cholos ledarskap som gjorde honom bra. Ser Simeone liknande egenskaper i Jonathas som hos Diego Costa tycker jag vi borde satsa på Jonathas. Bör väl inte kosta så värst mycket..
Atlético AndeeI
2015-05-27 14:59
Om följande spelare blir en del av truppen nästa år är åtminstone jag mer än nöjd. Alderweireld, Kurzawa, Vietto, Oliver Torres, Camacho och Nolito. Hur ser ni på Jonathas förresten. Om det finns någon som ens kan liknas vid samma utvecklingspotential som Diego Costa måste det väl vara en superb värvning?
Atlético Cholo es un dios
2015-05-27 10:39
Layvin Kurzawa var väl Atletico intresserad av förra året? otroligt duktig vänsterback med stor potential som jag gärna ser i rojiblancos.
Atlético gurra1993
2015-05-26 22:25
Filipe har ju suttit på bänken ett år så det kommer inte vara samma spelare som kommer tillbaka. Sen om vi köper till backa han så kommer vi ju ändå behöva köpa ny vänsterback om 2-3 år. Så jag hoppas att vi satsar på nått yngre.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-05-26 22:17
Blir Correa en del av laget den kommande säsongen tror ni? Sa jävla nyfiken pa att se vad den snabbe filuren kan göra utanför Argentina.
Atlético zoran
2015-05-26 22:04
@Kjelleman:
Det är Antena 2 i Colombia som är ursprungskällan. Det handlar bara om vanligt intresse för spelaren. Atlético följer mängder av spelare av den digniteten. Både TMW och AS har tagit nyheten därifrån. En av Sudamericano Sub-20:s bästa spelare. Såg väldigt intressant ut i de 7-8 matcher jag såg med Colombia i januari och februari. Så lite så Blyger.
Atlético Kjelleman
2015-05-26 21:51
Enligt Tuttomercato och as.com ska Atletico gjort klart med Jeison Lucumi från Colombia någon som vet något om honom och hur är det med sanningshalten i detta
Atlético Blyger
2015-05-26 21:47
Tack Zoran!
2015-05-26 20:15
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Vet inte om Sportuga läser vårt forum längre, men hur är Jonathan Silva? Var en av de mest talangfulla vänsterbackar i Argentina 2-3 år sedan.
2015-05-26 19:52
Upp till var och en: Manga förlater snabbt - själv vill jag se Filipe krypa tillbaka, be om att fa spela gratis och be om ursäkt för dregglandet och tjurandet innan flytten till London och "paradiset" blev av... Detta i en perfekt värld alltsa. Näe, hoppas man hittar nagot nytt, spännande, än ett ex som insett att gräset inte alls var sa mycket grönare pa andra sidan kontinenten... Att han är en bra spelare har nog ingen sagt emot :)
Atlético zoran
2015-05-26 18:58
@daniel77:

Håller med. Det behövs ett rejält lyft på vänsterbacken och det skulle antagligen ta honom betydligt kortare tid att komma in i lagets rutiner igen då han varit i Atlético tidigare. Annars kan han ju åtminstone berätta för sina potentiella lagkamrater om hur Mourinho verkligen är som tränare och fungera som exempel nästa gång någon springer efter pengarna i Chelsea.
Atlético zoran
2015-05-26 18:50
@Blyger:
Författaren till artikeln generaliserar och antar att Mandžukic har en dålig relation till Simeone. Enligt det som sägs i Atlético-kretsar är deras relation ok, men argentinaren vill ha en annan typ av anfallare och det är vad klubben letar efter i nuläget. Man vill ha en kvalitetshöjning i anfallet inför nästa säsong. Det är vad det hela handlar om. Den enda gången som Simeone inte gillat Mandžukics attityd är när han kom in mot Sevilla på Sánchez Pizjuán, men redan då var han skadad och kunde därmed inte ge 100%. Uppdatering #2 i Altas y Bajas är uppe nu. Den här gången med Griezmanns potentiella övergång till Chelsea och mötet mellan Milan och Atleti gällande Mandžukic. Vill inte vara språkpolis, men skillnaden mellan Filipe och Felipe är rätt rejäl. Filipe: http://www.macanbola.com/foto_berita/3889luis2509a.jpg Felipe: http://www.calciomio.fr/wp-content/uploads/2010/01/felipe-fiorentina.jpg I övrigt befinner sig Gil Marín alltjämt i London.
Atlético daniel77
2015-05-26 18:38
Trams. Filipe är alltid välkommen tillbaka. Klasspelare!
2015-05-26 17:58
Ett rungande nej tack till Felipes eventuella aterkomst. Han skall fan njuta av Chelski sa som han bad och bönade om att aka dit.
Atlético Blyger
2015-05-26 17:40
Vietto i Villa Real sägs i fotbollskanalen-artikeln vara intressant för Atleti. Vad tror ni om det? Vad är Vietto för slags spelare?
Atlético Blyger
2015-05-26 17:38
Och här ytterligare en artikel om Manzu. I denna hävdas det att Manzu och Simeone och hans stab inte står på någon särskilt god fot med varandra. Någon som känner till något om det stämmer och isf varför?
Atlético Blyger
2015-05-26 17:29
Här ännu ett bloggrykte om Manzu.
Barcelona WalterWhite
2015-05-26 14:25
@Profe Ortega:

Mandzukic behöver dessa spelare med känslig inläggsfot och med ett spel via kanterna mer. Ska man spela så nästa säsong så är han absolut användbar på fler sätt än denna säsongen. Ska man inte, ja då får man pröjsa för sin djupledsspelare om man nu vill stå fast vid den filosofin.
Atlético gurra1993
2015-05-26 14:00
Själv vill jag att Felipe inte kommer. Om han ska komma tillbaka ska han fan spela gratis. Plus 20 miljoner+ för en 30 årig försvarare känns som ett sjukt överpris. Han får gärna leva med sitt val å ruttna i pengar på Chelseas bänk.
2015-05-26 14:00
Haha snälla.. Milan har inte ett öre att handla med sedan Berlu stängde igen käften. Mandzu och Mario kan de glömma för reapris.
Atlético zoran
2015-05-26 13:00
@Conserva el Calderón!:
Uppe med nya uppdateringar. Kommer mer senare idag. Bl.a. om just Léo Baptistão, men nu är lunchen slut..
Atlético AndeeI
2015-05-26 12:18
Vad säger ni om Leos Baptistaos vara eller inte vara i Atletico nästa säsong? Och hur ser ni på om Luis Filipe skulle välja/vilja återvända?
2015-05-26 12:06
Altas blev indragen.. Wonder wonder.. :)
Atlético gurra1993
2015-05-26 07:04
Correa-Vietto-Greizmann hade varit en spårad trojka :)
Atlético AndeeI
2015-05-25 21:09
Kan bli en väldigt intressant silly season för vårt kära Rojiblancos. Utöver Cani och Ansaldi tror jag att Miranda, M Suarez och Jimenez (utlåning) och Mandzukic försvinner under säsongen. Det kommer med andra ord bli en hel del luckor att fylla, samtidigt som Tiago och Gabi börjar bli till åren. Jag säger nej tack till Cavani och Higuain. För mycket stålar sett till ålder. Vietto och Camacho säger jag. Samtidigt som vi plockar in Oli Torres och Toby. Det hade suttit fint.
2015-05-25 10:49
@ADCS (red):

Sen har jag också märkt att när Jimenez väl kommer in så är det nog ett lite otacksamt läge han byts in på. Antigen så jagar vi ett mål där varken mittfältet eller spelet har fungerat under hela (!) matchen eller när vi försöker spela av matchen där ingen försöker spela framåt och han blir helt isolerad.

Jag tycker han borde ha en ärlig chans, en sådan chans som Adrian fick gång på gång förra och förr-förra säsongen. Då kan vi se om det är misslyckat eller inte. Men talangen finns sannerligen där, annars hade han inte varit startspelare för Mexico.

Btw: plocka in Fierro för helvete, FM kan inte vara så orealistiskt...
Atlético ADCS (red)
2015-05-25 09:22
Ett alternativ är att köpa loss en nu frisk Walcott och slänga upp han där framme med Griezmann. Då kan vi köra djupledsbollar från egen box :)
Annons: