/spanien/atletico/forum/1594.aspx/spanien/atletico/forum/1594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
joao pinto
2008-11-04 23:34
Kommer ihåg när Bosse, efter Milans utskåpning av United 2007, var helt vansinnig då han tyckte Rooney skulle ha en straff och ansåg att det var avgörande för hela matchen... Minns någon det? Det var iaf då JAG förstod att det är nåt fel på honom.
Atlético John Mayer
2008-11-04 23:31
Fotbollskanalsen "matchrapport" är det mest pinsamma jag någonsin läst. "Skippade rättvisa" efter Liverpool två straffsituationer..Va?

Agger ramlar, inte straff, och om Pereas hans skulle vara straff så kan ju Mascherano och Carraghers smutsiga nävar undersökas lite närmre.

..Herrejävlar...fy fan, Englandkåtheten sjuder över.
Atlético rawkus
tazman: Och antar att du har annu roligare/fyndigare ursakter till allt skitsnack nollan skrivit i sin bok ang alla "filmare" och hur han hatar dom?
Atlético jontatan
såg på matchen med farsan och vi båda höll på att gå i taket.

Först 4 minuters tillägg när de knappt varit några avbrott i andra halvlek... Sen den jä*la straffen som va så fel de bara kunde bli... Sitter fortfarande och drygar över tanken om det varit en annan domare... Är så arg och ledsen just nu! Hoppas den svenske domaren aldrig mer får döma en CL match!
Atlético Mackan.
Bo Pettersson är även han helt död i mina ögon, skickade just detta mail till Viasat:

"Hör precis Bo Pettersson i sändning säga att den skandalöst feldömda straffen som tilldelas Liverpool i slutminuten "är solklar".

Detta är det i särklass sjukaste jag någonsin hört en "expertkommentator" säga och om inte Bo Pettersson får sparken efter detta uttalande är det inget kort om en stor skandal!

Du säger att Gerrard är först in i situationen och får en knuff? Ser du något mera på reprisbilderna eller är du totalt enögd/halvblind??

Ser du att Pernia endast tittar på bollen inför den stundande nickduellen?
Ser du att Gerrard hoppar in i situationen?
Ser du att "knuffen", som du kallar den, är axel mot axel mer än något annat?

Efter att ha sett tusentals fotbollsmatcher i mitt liv kan jag utan tvekan kalla detta (förutom rena filmningar utan kontakt) den mest horribelt feldömda straff jag någonsin sett.

Att du som "expert" inte ser detta är en så stor skandal att jag allvarligt funderar på att säga upp mitt Viasat Sport-abonnemang.

Hoppas innerligt att jag aldrig någonsin behöver se dig i TV-rutan igen, du har absolut NOLL TROVÄRDIGHET kvar i mina och alla fotbollsälskares ögon!"
Atlético daniel77
Ämne: Daniel: Tack :)....
rawkus: You´re welcome! :)
Atlético rawkus
2008-11-04 23:29
Daniel: Tack :)
joao pinto
Har kollat runt lite och det var tydligen ingen domarskandal... Jag är väl dum i huvudet då. Orkar inte med sånt här... Det taskiga är, för båda går iaf vidare, att Atlético missar ett gott försprång om förstaplatsen i gruppen. Det är en jävla skillnad för åttondelsfinalerna...
Atlético rawkus
tazman: Visste ej att engelsmans ben/fotter stannar for att nagon lagger handen pa ens axel... Markligt. Antaer att handskakningar ar forbjudna i regnlandet..?
Barcelona tribente_magico
2008-11-04 23:26
vad sysslar bosse pettersson med?, värre besserwisser får man leta efter, ärligt talat är han är riktig idiot, så fort nån säger nåt som inte han tycker så blir han förbannad och ska rätta den personen, vad är det för jävla stil. kasta ut han ur studion omedelbart. Iförsig hade sladjan säkert gjort det om kameran va avstängd och om han hade orkat lyfta fettot!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-04 23:24
Ämne: Detta är nog världen....
Varför ens läsa fotbolls analen? Det är en skit site med bullshit.
Atlético RK...
2008-11-04 23:24
Ämne: Ämne: Stevie0....
Kan du bara avlägsna dig, snälla? Jag vill inte se nån jävla Liverpoolfan härinne.
Atlético daniel77
2008-11-04 23:22
Barcelona Barca-nist
en fråga .. hur mycket hade svenska media tyckte det är straff om det va mot zlatan?
Skumpan23
Hela Sverige är englandsbögar. Dem är hjärntvättade. Därför kommer engelska lag alltid att försvaras.

Jävla Anglofiler!
Atlético planne
2008-11-04 23:21
tack glenn hysén, ända vettiga svensk som håller på med fotboll professionellt idag verkar det som..
Atlético ivan
2008-11-04 23:20
Varför känns det alltid som det är svenska landslaget som spelar när ett engelsk lag visas på tv. Hela studion med alla expertkommentatorer hyllar de engelska lagen och mer eller mindre öppet håller på dem. Visst förstår jag att vi lever i Sverige och här är det Premier League som gäller men det finns ändå många som har sympatier hos till exempel Spanien och Italien och det känns som dom pissar på oss genom att så öppet hålla på de engelska lagen.

Det är nästan komiskt hur det är solklar straff när bollen tar på Pereas hand men sedan nämner man det knappt när Atletico har två liknande situationer som är minst lika solklara straffar.

Dock är jag stolt över Atleti fansen. Under stora delar av matchen äger de Anfield och Anfield klassas väl ändå som den arena med bästa drag i England (åtminstone av toplagen).
Krönika erti
2008-11-04 23:19
tja. ville bara beklaga era tappade poäng mot oss. Förstår om ni är bittra. Hoppas att detta inte påverkar ert avancemang på något sätt. Man skäms allt lite som Liverpoolsupporter och svensk en afton som denna, även om det ju inte var vårat fel, utan den rekordkassa domartrions. Nåväl, väl mött i finalen!
tazman
2008-11-04 23:19
Ämne: Stevie08: Minns sjal....
Skitsnack, du är bara en dålig förlorare och besviken över att ditt lag tappar 3-0. Om du ser på situationen så ser du att Gattiuso lägger sin arm på Gerrards axel, prova att komma i full fart och klara av att hålla balansen då.

Lycka till i ligan Atletico....
Cercigol
2008-11-04 23:17
Så tråkigt att ni åker på en Moggi-straff sådär i slutet, lider verkligen med er.
Atlético planne
Detta är nog världens sämsta matchrapport?! "Aguirre blev uppskickad på läktaren efter protest" ?!?!??!?! Han satt där hela matchen idiot! "Liverpool hade två andra straffsituationer" ?!??!?!?! Dom hade EN, pereas hands, och atlético hade TVÅ klara straffar men det nämns fan inte... Vad fan händer? Ska media också mobba atléti?
tazman
Ämne: Detta är den i särkl....
Då kan du inte ha sett speciellt mycket fotboll...;)

Själklart är straffen felaktig, då det helt enkelt är en närkamp i luften. Ni ska vara stolta över en välgenomförd match och de två bästa lagen från denna grupp går vidare.
Atlético rawkus
2008-11-04 23:16
Stevie08: Minns sjalv som Milananhangare Gerrads filmning i CH L finalen i istanbul... An vidrigare...
Barcelona Barca-nist
2008-11-04 23:15
det var verkligen tråkigt att de fick de fuskstraffet! beklagar * domaren sög
Atlético ivan
Ännu ett bevis varför det är så svårt att vinna över ett engelsk lag. Vimlar av bra exempel på hur de engelska lagen favoriseras. Arsenal gör ett offcide mål mot Dynamo Kiev i sista minuten, Manutd gör två offcide mål mot Celtic, Liverpool gör ett offcide mål mot Atetico medan Atletico får ett regelrätt mål bortdömt för just offcide....Och sedan den här straffen. Dessutom får alltid Manutd och Chelsea hemmaplansfavör i det avgörande sista matcherna som lottas. Brukar vara skeptisk till konspirationer men det börjar nästan kännas som det här inte längre är en slump.
Atlético rawkus
daniel77: har ni hajar vid Kanarieoarna..? :)

Skicka hit han till akvarioet tillsammans med de ovriga 2 blinda gatuflickorna vid sidlinjen sa skall jag personligen se till att de far en Up-Close Experience med vara hajar pa akvariet...
Atlético olleulv
2008-11-04 23:14
förstasidan på sportbladet kan han ju glädja sig åt..... igen!!!
Sevilla Stevie08
2008-11-04 23:14
Ämne: Detta är den i särkl....
Nog för att det var en helt felaktig straff men om detta är den störst skandalen och mest felaktiga straffen du varit med om då har du nog inte sett mycket fotboll.
Atlético RK...
2008-11-04 23:12
Man ska väl gråta eftersom alla ska vara så jävla diplomatiska i media. Kan de inte bara skriva att han gjorde helt fel och aldrig mer bör vistas på en fotbollsplan?
Atlético daniel77
2008-11-04 23:11
Ta det lugnt kära Atléticos. Den dagen Martin Hansson och hans pojkvän åker ned till Gran Canaria skall jag ta ett ordentligt snack med pappskallen så att han inser att han borde ägna sig åt sin familj och stoppa pipan i röven för gott.
Annons: