/spanien/atletico/forum/1591.aspx/spanien/atletico/forum/1591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion
2008-11-05 09:55
Ja det var kort för straffprotester, alla fyra. Jag tror hansson t.o.m delade ut gult till en spelare som inte ens hade protesterat. Atletico spelarna var ruskigt förbannade, det kom rök från deras huvud typ.

Brolinho é undici//
tack för dina ord
sebbaa
2008-11-05 09:39
Föresten 4 kort i sista minuten? Jag antar det var protester? Tacksam för svar, kollade tyvärr inte eran match, men skulle antagligen ha gråtit hela natten av dendär missen isf..
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 09:37

Horribel dommarinsats, jag är minst lika förbannad som ni övriga Atletico fans. Det man bevittnade igår gjorde ont i hjärtat, på riktigt, det gjorde ont i hela kroppen. Men ni ska vara stolta över Atletico, ni ska vara stolta över klubben som aldrig tycks ge upp.

Sen om ni har möjligheten att slå skiten ur Bosse från Viasat så gör det och hälsa honom från mig. Be han dra åt h*lvete. Det gjorde jag igår via Sladjan@viasat.com
sebbaa
2008-11-05 09:36
Jag tycker jävligt synd om er, sånthär kan ju bara inte få hända!
Hoppas UEFA verkligen gör nåt!
Euro
2008-11-05 09:27
Ämne: Några frågor (och sv....
Och varför skulle ärkenöten Gerrard in och hoppa in i Madrid-backen från första början? Du kan raljera i all oändlighet om fysikens lagar, men hans satsning är ju idiotiskt och det enda som bräcker det är domarinsatsen.
tazman
2008-11-05 09:10
Linus1991//

Nej, jag är inte dum i huvudet eller du måste definiera vad du menar med det, då begreppet för föränderligt beroende på som uttrycker det. Om du faktiskt tittat eller tittar tillbaka på CL-historia så ser du att det inte spelar så stor roll om man vinner eller kommer två i gruppen, lagen som går vidare från gruppspelet är så pass bra att alla kan vanligtvis slå alla. Historien har många exempel på lag som inte vann sina grupper men gick långt i CL, samtidigt som det finns lag som vunnit gruppen och åkt ut omgående.

Deion//

Om du läser mitt inlägg långsamt för dig själv och kansek även högt så ser du att inlägget är nyanserat och analyserande, till skillnad från många andra inlägg på detta och andra forum. Angående liv, så har jag ett och trivs alldels utmärkt med mitt. Hur trivs du med ditt?
Real Madrid Prometheus
2008-11-05 08:56
Tjena gubbs!

Synd med poängtappen igår. Jag missade dock straffen så om det är nån som fixat ett klipp på den redan nu kan ni väl posta den här.

Det känns som om ni drabbas av dessa saker ofta? Jag menar det var väl även i typ 95e? (Enligt aftonbladets liverapport)

Nu tror jag ju dock att ni vinner gruppen och även "chockar" lite i slutspelet då minst ett storlag kommer ryka pga en viss Kun!

Väl mött!

/Såg situationen nu och man kan väl inte annat än och säga att det är pinsamt. Hansson står ju bra till med!
Atlético Otuga
2008-11-05 08:42
Säger bara en sak....Domarjävel ! Så jävla kass låt han aldrig mer dömma en sådan här match

Simao var Rei :)
Brolinho é undici
2008-11-05 08:21
Sjukt bra skrivet Akshay Deion.
Atlético Linus1991
2008-11-05 08:21
tazman är du dum i huvudet på något vis ? 1 eller 3 poäng spelar inte så stor roll ? Nehe, det handlar om vilket lag som kan tänkas vinna gruppen. Som du kanske redan vet får du möta en tvåa i en annan grupp om du blir gruppsegrare så ja de 2 BESTULNA poängen gör skillnad.

Innan jag avslutar måste jag berömma två spelare Antonio Lopez och Perera var riktigt duktiga igår

Aldrig, aldrig någonsin skall man acceptera en sån här händelse ifrån en dommare !
Ridå ner !
Atlético Deion
2008-11-05 08:04
John//

Tack, vi är nog alla ganska tomma just nu inuti. Det går över om ett tag. Jag hoppas verkligen innerst inne att vi möter dom igen efter gruppen, jag tror killarna kommer vara enormt taggade på att slänga skräp packet ur turneringen.

tazman//

herregud människa, du är 27 år, skaffa dig ett liv. Låt oss va vafan
tazman
2008-11-05 07:55
Några frågor (och svar):

1. Var det straff?
Nej, självklart inte

2. Var det filmning?
Nej, han kommer med full fart och får kontakt med Pernia, han har ingen möjlighet att stå efter detta, använder mig av ett inlägg som jag skrivit tidigare:

Hur kan man filma då man är en meter upp i luften och får en kontakt med en annan spelare? Prova själv att komma i full fart, hoppa, samtidigt som en kompis hoppar upp och ger dig en knuff. Kom sedan in och berätta hur det gick, ska bli spännande att läsa.

Finns det verkligen så få här inne som spelar eller har spelat fotboll på en hyfsat hög nivå som vuxen?

Liverpool får en felaktig straff men jag tror inte att det finns någon professionell fotbollspelare i Spanien, England, Italien, Tyskland eller i någon annat land som inte skulle blivit nöjd över att ha fått en straff i 91:minuten då ens lag ligger under med 0-1, tror ni? Det finns tyvärr en hel del Chelsea och ManUfans här inne som bara vill svärta ner Gerrards rykte, vilket jag tycker är tråkigt. Fotboll är inte rättvist alla gånger och jag stödjer de som anser att något måste göras då fotboll ibland går från att vara en fotbollssport blir en bedömningsport, videorepriser eller speciellt måldomaren är två förslag. Nu ska jag inte ta upp med av eran tid eller plats på detta forum mera, vill bara avslutningsvis skriva att en eller tre poäng förmodligen inte kommer att betyda speciellt mycket i slutändan för varken er eller oss. Då vi båda är de bästa lagen och kommer att gå vidare från gruppen.

Lycka till i ligan!
Madrassen
2008-11-05 07:45
Idag vill man inte vara svensk... Pinsamt är ordet jag söker...
Atlético henry garvis carlsson
2008-11-05 07:44
Fyfan vad bittert....Fröjdfeldt kom tillbaka allt är förlåtet. Stäng av Hansson på livstid eller rättare sagt stinsjäveln som inte pallade för trycket. Jag hade tyvärr helt jävla rätt när jag deprimerat på O´learys tjatade om att "det kvittar hur mycket vi kämpar turpool kommer att få en straff på övertid eller så gör vi självmål..." Fotboll är så jävla lätt att förutse när lfc spelar.

Våra 2 straffar är klockrena.. bollen på väg in i banan till en klar målchans.... Pereas hands är mer tveksam, men fan så mycket mer straff än krocken Pernias krock.
Atlético John Mayer
2008-11-05 07:21
Bra skrivet Akshay, kan bara hålla med. Det jobbiga är att jag inte känner ilska, bara tomhet. När straffen dömdes satt jag tyst. Suckandes och skrikandes inombords, inte heller speciellt förvånad. Det kändes för jävligt, i varenda del av kroppen, men jag orkade inte visa det.

Matcher likt den vi bevittnade igår tar död på delar av mitt fotbollshjärta, dels eftersom spelare som Gerrard spottar ur sig hyckleri på ett sätt som får politiker att verka ärliga och dels eftersom en underbar insats förgörs. Det svider, något så otroligt mycket, och tanken på att det kan spela en så pass stor roll beträffande hela vår säsong får mig nästan att må illa.

Har suttit och följt det Amerikanska presidentvalet. Dels eftersom jag trodde att det skulle vara intressant men dels eftersom jag inte skulle kunna somna efter kvällens match. Besvikelsen har inte lagt sig, tomheten finns kvar och känslan av "Fy fan" är starkare än aldrig någonsin förr. Folk kommer att minnas denna dag som dagen då Obama blev president och förändrade ett lana, jag minns den som när vi blev bestulna på en underbar insats av en inkompetent domarkår och en fallande hycklare.

..
tazman
2008-11-05 07:15
Ämne: Tazman: Det roliga a....
Vilken övermänniska, han har också koll på att Gattuso lägger handen på hans axel, samtidigt som han har koll på bollen och koll på vart straffområdeslinjen är, otroligt.

Du har ändå fel, om du tittar på reprisen så ser du att Gattuso sliter i honom innaför straffområdet annars hade han haft fri väg till mål.

Gissar på att du är Milanfan.
Joel AL Atlético
2008-11-05 05:42
......
Atlético rawkus
2008-11-05 05:23
OBAMA !!!! :)
Atlético Deion
2008-11-05 02:16
läste på Goal och olika andra forum där man startat en kampanj och börjat maila UEFA om dagens händelse på info@uefa.com för att få en bättre standard på domarnivån.. det har hänt förut att man dragit tillbaka resultat och gett det ena laget alla poängen efter videogranskning om det kommit in mycket protester.. protesterna leder inte till poänbavdrag.. men det leder till en granskning.. så kanske Martin inte får döma nå mer i år igen.. alla måste göra sitt.. maila gärna till uefa.. snälla.. det tar 1 min av ert liv.. idag har vi alla de olika fansen från hela fotbollsvärlden med oss.. läs runt lite får ni se, info@uefa.com , därifrån så skickas det utomatiskt till gransningsnämden
Real Betis #8 Stevie G(Liverpool FC)
2008-11-05 02:09
Innan fler falska citat från Gerrard sprids tänkte jag bara visa vad han egentligen sa om situationen efter matchen

"I'll have to have another look at it, but in my mind it was a penalty," he said. "I got there first and he came into the back of me. If it had happened anywhere else on the pitch it would be a free kick, so it was a penalty.

"I can understand their disappointment because of the timing of it. If it had happened at the other end we would have been livid. But that's football and we have to move on."

Resultatet var rättvist tycker jag även om straffen var feldömd, lycka till i fortsättningen. Ni tar er lätt vidare precis som vi!
Atlético Deion
2008-11-05 02:08
you never walk alone indeed...
Wall
2008-11-05 01:39
Nåå?
Varför tror ni nu att vi United-supportrar inte tål Steven Gerrard och Liverpool..?
agawg
2008-11-05 01:18
Tycker ni ska vara nöjda med 1-1..

Liverpool vinner ca 60% av deras matcher med att motstånderna får röttkort, man får straff o ofta mål i slutet av matchen.

Därför Pool aldrig kan vinna regelbundet. Vinner med så små marginaler. Dom matcherna då det inte blir straff + röttkort blir det oftast ex 0-0..

Går inte att vinna mot Pool med dålig dommare. Dom får så mycket gratis ändå....
Atlético Deion
2008-11-05 01:04
I liverpool talas det oftast om den tolfte spelaren.. vilket många har missuppfattat och trott det är fansen man pratar om..
Christián
2008-11-05 01:01
det som äcklar mig mest är att liverfool fansen verkar vara stolta över vad gerrard gjorde.

Det vore som om jag skulle gå runt och vara stolt över Messis spottloska mot Duda, det var en idiotisk grej att göra.

Men gerrard verkar inte ha skam i kroppen
Atlético Deion
2008-11-05 00:59
nu kommer stackars Getafe få betala dyrt för Martin Mongo Dampssons idioti..
Christián
2008-11-05 00:55
rawkus

hahaha :D
Atlético rawkus
2008-11-05 00:49
Christián: Det ar en tydlig kombination av alla 3 anledningar du raknar upp :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-11-05 00:49
Tack för en underhållande match, eller den var det fram tills den feldömnda straffen.

Fröjd att se när atl väl kontrade eller höll i bollen att pool inte hände med i svängarna.

Tror ni domaren dömde straff för incidenten han missa innan, när perea som hade händerna intill kroppen nudda bollen?

Men Carragher hade jo en block med handflatan som även där missades.

Jag störde mig lite hur de i studion hylla gerrard snarare än att kalla det för vad det var, FILMINING I HÖGSTA GRAD!

Jag menar hade det varit aguero som stod för filmningen så hade dem anklagat honom för filmning. Nissarna i studion Dubbel moral be dy name.

Aja dåliga domslut bägge håll men den sista får bara inte hända.

Kämpa vidare
Barcelona tribente_magico
2008-11-05 00:45
haha liverpools supporter ska inte komma in o anklaga lag att spela tråkigt, ja ställer snarare frågan, brukar liverpool spela publikfriande fotboll?, några få gånger har det hänt.
Annons: