/spanien/atletico/forum/1590.aspx/spanien/atletico/forum/1590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-11-05 14:23
mangz: Snalla, sluta klaga pa hur lag spelar. Platini har annu ej ifort regler ang hur lag maste spela, sa tills dess sa kan vi val slappa gnallet? Idiotiskt ergument och har INGET som helst att gora med att gerrard ar en f***a som snackar mer skit an nagon annan offentlig person(G W Bush undantaget..)
Atlético rawkus
2008-11-05 14:16
tazman:

"2. Var det filmning?
Nej, han kommer med full fart och får kontakt med Pernia, han har ingen möjlighet att stå efter detta, använder mig av ett inlägg som jag skrivit tidigare:"

- Sjalv tycker jag Hollywood tararna har bryter ut i ar filmning nog... Vidrigt ar ordet! Hycklare ar personen!
Atlético rawkus
2008-11-05 14:15
tazman: What gave me away?? Faktumet att jag skrev till just dig "som Milanfan"? Hur lyckades du lista ut det..???

Aterigen: Hur forklarar du att acklets fotter bara stannar av en klapppa axeln? Hur!?
Atlético Roni
2008-11-05 13:58
MWH72//

Tror straffen hade kommit även om Pernia var 2 meter ifrån situationen, dömmer han straff för det där så skulle han dömma straff för att vi valde att käka bananer istället för äpplen innan matchen.

Pinsam kväll på anfield, inte för oss som verkligen gjorde en bra match och förtjäna 3 poäng, men för hela sverige som måste dra åt sig skammen för vad deras "dommare" presterar ute i Europa.
Real Madrid Gunner-TH14-Barca
2008-11-05 13:04
Lider med er som Arsenalfan. Vi fick en än billigare straff emot oss förra året på anfield, på stopptid, med svensk domare (Fröjdfelt). Se länktips.

Riktigt sjuka sammanträffanden, men allt som har med konspirationer att göra tor jag inte på.

Liverpool är ett lag med en stor potion tur. Igår fick ni lära er det, nästa vecka är det någon annan.

Mvh
Deportivo MWH72
2008-11-05 11:38
MYCKET tveksam straff, men som vissa skriver "en av de VÄRSTA filmningarna jag sett", då e man enbart enögd eller sett väldigt lite fotboll i sitt liv. Hade Pernia inte haft armbågen ute så hade det nog aldrig det blivit straff. Visst e det surt, men detta klarar ni ändå galant. Lycka till i fortsättningen!!!!
Spanien Blausvart
2008-11-05 11:32
Hycklaren
Real Madrid REAL Redondo
2008-11-05 11:30

Det är fördjävligt!

Jag var på väg att skriva "hatten av" för Atletico igår. Men kom helt av mig efter det rån ni utsattes för. Så sorgligt, dåligt och osportsligt att GE Liverpool den straff man varken skapade ej eller förtjänade.

Ni förtjänar "stora hatten av" därför. Lycka till i CL. :-)

/ MR Madrista

Atlético zoran
2008-11-05 11:22
Folk vill inte se orättvisa beslut i fotboll så det är inte så konstigt att man reagerar. Visserligen har båda lagen ett utmärkt läge att gå vidare från gruppen, men samtidigt handlar det inte om det den här gången, utan om rättvisa.

Hur skulle du känna dig om din klubb får arenan stängd pg.a. franska huliganer inte kan uppföra sig, spela inför tomma läktare när man kommit tillbaka till Champions League efter 12 års frånvaro och sedan få emot dig ett sånt här beslut i den 94:e matchminuten när man uppenbarligen har genomfört en match perfekt rent taktiskt? Det handlar inte om att vara färgad, nej, utan snarare om att vissa uppenbarligen blir hjälpta.
Atlético Pewwe
2008-11-05 11:17
Gerrard - en sann hycklare. En av de värsta filmningar jag sett
Real Madrid Fullnelson
2008-11-05 11:15
Tycker det va förjävligt igår! den matchen ni gjorde så va ni värda att vinna, sen att dom får en hor straff... det är ICKE nån straff. Pinsamt för sverige!

Spud
2008-11-05 11:05
Förstår att folk är uppretade eftersom jag inte heller tycker att det var straff (är poolsupporter). Men helt seriöst - både LFC o Atletico lär gå vidare från denna grupp, något annat är ju bara löjligt att tro... Jordklotet snurrar idag också och armageddon verkar inte komma idag heller så tagga ned lite allihopa...
killamangiro.
2008-11-05 10:47
Tack för en god match igår. Ni försvarade er bra och vi fick en feldömd straff med oss, men jag klagar inte :)

Vi båda kommer att gå vidare. Inga allt för hard feelings här hoppas jag. Ha det bra!
Barcelona DM1982
2008-11-05 10:39
Jag är inte alls förvånad att Hansson dömde straff, han är en väldigt dålig domare när det gäller straffsituationer. Hoppas han inte får döma i CL något mer.

Vet inte om det har postats innan men kolla in länktips så får ni se hur "duktig" Hansson har varit i Allsvenskan.
Athletic Teodoro
2008-11-05 10:31
Jag tror Pernía missuppfattade linjedomarens "Sorry Sorry", de var inte menat som ett "Förlåt Fölråt". Det var mer menat i ett "Tyvärr, vi har blåst straff och det finns inget ni kan göra"... Sorry kan användas på många sätt, och tolkas på många sätt...
Barcelona mangz
2008-11-05 10:15
Liverpool fan här, tråkigt att det blev som det blev. Tyckte "svensken" missade mycket i matchen.
En annan sida som jag tycker var tråkig är det obefintliga anfallspelet madrid visade upp. Såg ut som Liverpool - Stoke, hela spelarbussen framför mål och minst 10 icing puckar. Tycker Madrid har tillräckligt med bra spelare för att bjuda upp till spel. Känner detta då det är CL, vilket ska visa upp fint lir åt båda håll.

PS. Vi lär ju inte få se Hansson nån mer gång.
Atlético Deion
2008-11-05 09:55
Ja det var kort för straffprotester, alla fyra. Jag tror hansson t.o.m delade ut gult till en spelare som inte ens hade protesterat. Atletico spelarna var ruskigt förbannade, det kom rök från deras huvud typ.

Brolinho é undici//
tack för dina ord
sebbaa
2008-11-05 09:39
Föresten 4 kort i sista minuten? Jag antar det var protester? Tacksam för svar, kollade tyvärr inte eran match, men skulle antagligen ha gråtit hela natten av dendär missen isf..
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-11-05 09:37

Horribel dommarinsats, jag är minst lika förbannad som ni övriga Atletico fans. Det man bevittnade igår gjorde ont i hjärtat, på riktigt, det gjorde ont i hela kroppen. Men ni ska vara stolta över Atletico, ni ska vara stolta över klubben som aldrig tycks ge upp.

Sen om ni har möjligheten att slå skiten ur Bosse från Viasat så gör det och hälsa honom från mig. Be han dra åt h*lvete. Det gjorde jag igår via Sladjan@viasat.com
sebbaa
2008-11-05 09:36
Jag tycker jävligt synd om er, sånthär kan ju bara inte få hända!
Hoppas UEFA verkligen gör nåt!
Euro
2008-11-05 09:27
Ämne: Några frågor (och sv....
Och varför skulle ärkenöten Gerrard in och hoppa in i Madrid-backen från första början? Du kan raljera i all oändlighet om fysikens lagar, men hans satsning är ju idiotiskt och det enda som bräcker det är domarinsatsen.
tazman
2008-11-05 09:10
Linus1991//

Nej, jag är inte dum i huvudet eller du måste definiera vad du menar med det, då begreppet för föränderligt beroende på som uttrycker det. Om du faktiskt tittat eller tittar tillbaka på CL-historia så ser du att det inte spelar så stor roll om man vinner eller kommer två i gruppen, lagen som går vidare från gruppspelet är så pass bra att alla kan vanligtvis slå alla. Historien har många exempel på lag som inte vann sina grupper men gick långt i CL, samtidigt som det finns lag som vunnit gruppen och åkt ut omgående.

Deion//

Om du läser mitt inlägg långsamt för dig själv och kansek även högt så ser du att inlägget är nyanserat och analyserande, till skillnad från många andra inlägg på detta och andra forum. Angående liv, så har jag ett och trivs alldels utmärkt med mitt. Hur trivs du med ditt?
Real Madrid Prometheus
2008-11-05 08:56
Tjena gubbs!

Synd med poängtappen igår. Jag missade dock straffen så om det är nån som fixat ett klipp på den redan nu kan ni väl posta den här.

Det känns som om ni drabbas av dessa saker ofta? Jag menar det var väl även i typ 95e? (Enligt aftonbladets liverapport)

Nu tror jag ju dock att ni vinner gruppen och även "chockar" lite i slutspelet då minst ett storlag kommer ryka pga en viss Kun!

Väl mött!

/Såg situationen nu och man kan väl inte annat än och säga att det är pinsamt. Hansson står ju bra till med!
Atlético Otuga
2008-11-05 08:42
Säger bara en sak....Domarjävel ! Så jävla kass låt han aldrig mer dömma en sådan här match

Simao var Rei :)
Brolinho é undici
2008-11-05 08:21
Sjukt bra skrivet Akshay Deion.
Atlético Linus1991
2008-11-05 08:21
tazman är du dum i huvudet på något vis ? 1 eller 3 poäng spelar inte så stor roll ? Nehe, det handlar om vilket lag som kan tänkas vinna gruppen. Som du kanske redan vet får du möta en tvåa i en annan grupp om du blir gruppsegrare så ja de 2 BESTULNA poängen gör skillnad.

Innan jag avslutar måste jag berömma två spelare Antonio Lopez och Perera var riktigt duktiga igår

Aldrig, aldrig någonsin skall man acceptera en sån här händelse ifrån en dommare !
Ridå ner !
Atlético Deion
2008-11-05 08:04
John//

Tack, vi är nog alla ganska tomma just nu inuti. Det går över om ett tag. Jag hoppas verkligen innerst inne att vi möter dom igen efter gruppen, jag tror killarna kommer vara enormt taggade på att slänga skräp packet ur turneringen.

tazman//

herregud människa, du är 27 år, skaffa dig ett liv. Låt oss va vafan
tazman
2008-11-05 07:55
Några frågor (och svar):

1. Var det straff?
Nej, självklart inte

2. Var det filmning?
Nej, han kommer med full fart och får kontakt med Pernia, han har ingen möjlighet att stå efter detta, använder mig av ett inlägg som jag skrivit tidigare:

Hur kan man filma då man är en meter upp i luften och får en kontakt med en annan spelare? Prova själv att komma i full fart, hoppa, samtidigt som en kompis hoppar upp och ger dig en knuff. Kom sedan in och berätta hur det gick, ska bli spännande att läsa.

Finns det verkligen så få här inne som spelar eller har spelat fotboll på en hyfsat hög nivå som vuxen?

Liverpool får en felaktig straff men jag tror inte att det finns någon professionell fotbollspelare i Spanien, England, Italien, Tyskland eller i någon annat land som inte skulle blivit nöjd över att ha fått en straff i 91:minuten då ens lag ligger under med 0-1, tror ni? Det finns tyvärr en hel del Chelsea och ManUfans här inne som bara vill svärta ner Gerrards rykte, vilket jag tycker är tråkigt. Fotboll är inte rättvist alla gånger och jag stödjer de som anser att något måste göras då fotboll ibland går från att vara en fotbollssport blir en bedömningsport, videorepriser eller speciellt måldomaren är två förslag. Nu ska jag inte ta upp med av eran tid eller plats på detta forum mera, vill bara avslutningsvis skriva att en eller tre poäng förmodligen inte kommer att betyda speciellt mycket i slutändan för varken er eller oss. Då vi båda är de bästa lagen och kommer att gå vidare från gruppen.

Lycka till i ligan!
Madrassen
2008-11-05 07:45
Idag vill man inte vara svensk... Pinsamt är ordet jag söker...
Atlético henry garvis carlsson
2008-11-05 07:44
Fyfan vad bittert....Fröjdfeldt kom tillbaka allt är förlåtet. Stäng av Hansson på livstid eller rättare sagt stinsjäveln som inte pallade för trycket. Jag hade tyvärr helt jävla rätt när jag deprimerat på O´learys tjatade om att "det kvittar hur mycket vi kämpar turpool kommer att få en straff på övertid eller så gör vi självmål..." Fotboll är så jävla lätt att förutse när lfc spelar.

Våra 2 straffar är klockrena.. bollen på väg in i banan till en klar målchans.... Pereas hands är mer tveksam, men fan så mycket mer straff än krocken Pernias krock.
Annons: