/spanien/atletico/forum/1585.aspx/spanien/atletico/forum/1585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-12 10:19
Vinner ni mot Orihuela så kommer ni att möta oss i åttondelen. Hoppas ni vinner ska bli kul att se Atleti - Barca. Den som vinner åttondelen kommer troligtsvis möta Valencia eller Sevilla i en kvartsfinal. Tuffa matcher det.
Atlético zoran
2008-11-12 10:13
@Deion

Tittade själv på Arsenal och tycker personligen att de spelar mycket mer underhållande än det lag som ställs i de större turneringarna. Jack Wilshere är en sån där spelare som har det mesta, väldigt kul att se hur Wenger har kombinerat den engelska spelstilen med teknik och kreativitet hela vägen från försvarare till anfallare.

Tyckte även att Kieran Gibbs, Aaron Ramsey (uppenbarligen), Jay Simpson och Gavyn Hoyt var väldigt duktiga. Däremot hade väl inte Mark Randall och Łukasz Fabiański några större matcher, även om den sistnämnde gjorde en mycket vacker räddning mot slutet. Fran Merída och Carlos Vela tycker jag är lite överskattade, speciellt den förstnämnde, han är inte hälften av den spelare han var under U17-EM för 1,5 år sedan även om han mötte betydligt lättare motstånd. Vela dribblar lite för mycket och gör det svårt, men han gjorde ändå mål och spelade fram till Simpson.

Hur som helst, jag skulle jävligt gärna åka ur Copa del Rey och ge våra unga förmågor en chans för att på så sätt försöka spela in de i A-laget, än att vinna med uddamålet i Orihuela som Aguirre gör för tillfället.
Atlético henry garvis carlsson
2008-11-12 07:42
Det var ju knappast något juniorlag som de MÄKTIGA marängerna hade på plan igår..:)
Fast å andra sidan skulle jag gärna byta cupen mot att få vara med i toppen på ligan.

Hade varit kul om Aguirre hade vågat sig på något liknande som Wenger och gett några av våra unga talanger chansen att få visa sig på Calderon.
Med tanke på Arsenal spelarnas ålder igår vågar man ju inte kalla det för fotbollsporr... men fan vad det var underhållande!!!
Atlético Deion
2008-11-11 23:14
Ämne: Real Union de Irún s....
Jag såg just det, haha, då var det den första bucklan struken för i år för marängerna, more to come.

Jag satt faktiskt och kollade på när Arsenal 16 åringar slog ut Wigans ordinare PL lag med 3-0 i ligacupen åttondelsfinal. Det va sjukt, de spelade som en såndär nike reklam, med massa finurliga finter och respktlösa grejer. Rekomenderas mer än Arsenals a-lag för er som älskar fotboll. Wenger kritiseras för att disrespekterar cupen för att ställer upp med fjortisar, men vafan, dom vinner ju lekande.
Atlético offe23
2008-11-11 23:12
Ämne: Real Union de Irún s....
hehe Motivation slår klass brukar de talas om ;)
Atlético rawkus
2008-11-11 22:55
Ren och skar fotbollsporr pa lanken! :)

Sannslost javla skott.
Atlético zoran
2008-11-11 22:52
Real Union de Irún slog precis ut Real Madrid på Santiago Bernabéu.
Madrassen
2008-11-11 17:37
henry garvis carlsson//

Det låter faktiskt ganska troligt. Platini är ju som han är...
Real Sociedad Antonioz
2008-11-11 16:48
Tjena grabbar, undrade en sak

Hur går det för Seitaridis i klubben?
Atlético rawkus
2008-11-11 14:27
Simeone vore ej heller helt fel...

Atlético henry garvis carlsson
2008-11-11 08:31
9 poäng och mer till 4 lag i toppen känns som att vi redan är avhängda i jakten på CL-plats nästa år. Då återstår ju bara att vinna årets upplaga av CL, fast skulle så bli fallet skriver väl UEFA om reglerna så att vinnaren inte får spela nästa år...
Atlético raoul duke
2008-11-11 07:10
Ämne: Måste ändå säga att ....
okej, tragiskt nog har jag inte sett laget vinna ännu i år, har dock inte sett överdrivet många matcher
Atlético Roni
2008-11-11 00:48
Måste ändå säga att denhär säsongen ser det bättre ut än förra när vi är i underläge, laget kämpar iallafall, förra säsongen så var ett tidigt mål från motståndarlaget slutet av matchen.
Atlético raoul duke
2008-11-10 23:25
jag håller med dem som tycker att ramos borde ersätta aguirre, han kan till skillnad från aguirre vända matcher med byten osv. hur stor del av mactherna där vi ligger under vänder vi egentligen?
Real Madrid B.Schuster
2008-11-10 22:48
Vem vinner recrativo eller bilbao på cupen
Atlético Joakim Jönsson
2008-11-10 22:07
Diego Simeone avgår som River Plates tränare.

Skrev fel länktips. Det rätta följer nedan: http://www.goal.com/en/articolo.aspx?contenutoid=953701
Länktips: www.goal.com
Atlético Joakim Jönsson
2008-11-10 22:00
Ämne: rijkaard kommer aldr....
Okej. Du har alltså pratat med honom om detta?
Real Madrid madridfans
2008-11-10 19:58
rijkaard kommer aldrig att gå till oss eller er,inte ett spansk topplag..
bara barca om han kommer tillbaaka
Madrassen
2008-11-10 16:02
Gärna Ramos. Bara för att han underpresterade i Tottenham (vilket vem som helst skulle göra) betyder det inte att han är dålig coach.
Atlético Rueda
2008-11-10 14:05
Ja till Simeone.. eller Ramos.. eller Rijkaard(?)

Bara Aguirre lämnar ;D
Atlético senken
2008-11-10 12:29
Jag håller med dig till fullo Akshay ! tror också att Simeone är rätt man för jobbet, skulle vara helt sjukt kul om han kom och han var ju faktiskt på tapeten ett bra tag innan säsongen om jag inte är ute och cyklar så humble och dumble kanske vet litegrann vad de gör, även om det är i halvsovande tillstånd.. :P

Aupa Atléti, Aupa Simeone !!
Atlético senken
2008-11-10 00:31
Bara att bita ihop och komma igen som vi rödvita alltid som oftast får göra..

Aupa Atléti !
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-09 22:00
Råkade skriva 2 inlägg.
Atlético offe23
2008-11-09 20:17
dags att Aguirre går in med Ramos lr nån annan bara Aguirre går
Atlético zoran
2008-11-09 19:19
Det här är en framgång jämfört med förra årets förlust. Det var i stort sett bara Forlán som var bra offensivt.
Atlético Joakim Jönsson
2008-11-09 19:05
Javier Aguirre borde ha valt ett offensivare spelsystem och med betydligt högre press. Tänk er själva: Osasuna, jumbo, har inte vunnit en match. Viss sitter det i huvudet då att man MÅSTE ta en seger för att komma på rätt köl? Att man absolut inte får göra några misstag? Tänk vad en hög press från Atlético redan från första början kunde gjort för matchens utveckling, Osasuna skulle säkerligen fått griller i huvudet.

Man kan också irriteras över hans laguppställning, 4-5-1 mot tabelljumbon? Diego Forlán bänkas från start, inga offensiva byten. Nej, nu måste man börja vinna i ligan, det finns inget mer att säga.
Atlético rawkus
2008-11-09 19:04
Deion: Tell me where to sign!
Atlético Deion
2008-11-09 19:02
Hur länge ska man vänta innan man ersätter Aguirre? jag fattar inte. Vi är redan nära dubbla poängantalet bakom toppen. Ska vi sätta all kort på att vinna CL för att spela igen nästa år, skulle inte tro det.
Tycker vi ska hämta Juande Ramos nu när han tillfälligt är arbetslös innan det är försent, den mannen vet hur spansk offensiv fotboll ska spelas.
Madrassen
2008-11-09 18:57
Deion//

Hans bytestaktik är i alla fall inget att hurra över.
Atlético Deion
2008-11-09 18:55
bort med Aguirre nu! han tillför ingenting till laget.. det vi har gjort och gör hittils är pga av namnen i truppen..
Annons: