/spanien/atletico/forum/1582.aspx/spanien/atletico/forum/1582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético paniagua
11/18/2008 15:38
Ooops, såg just att andra påpekat det nedan. Sorry för redundansen.
Atlético paniagua
11/18/2008 15:34
Instämmer med föregående talare (Mafisen och krullo).
Dessutom Deion, när du ändå öppnar för "märka ord" kategorin, så heter vi faktiskt inte Atlético de Madrid utan Club Atlético de Madrid om vi nu ska vara så petnoga. Vill vi vara ännu mer petnoga kan man i slutet bifoga företagsbeteckningen SAD. ;-)
Barcelona krullo
11/18/2008 13:45
Jag förstår er irritation över Torres reaktion. Men att radera ut allt han gjort för er genom en knuten näve är ju rätt larvigt om man frågar mig.
Mafisen
11/18/2008 13:02
Trodde man att Torres för alltid skulle spela för en klubb av Atleticos dignitet då är man nog ganska naiv. Skulle han ha stannat resten av karriären av tacksamhet till klubben? Skulle Rooney stannat i Everton av samma anledning? Ronaldo i Sporting? Kun i sin moderklubb i Argentina (nä jag vet inte vad den heter) osv osv?

Det finns väl inbyggt i alla spelare att man vill testa sig och spela på så hög nivå som möjligt.
Mafisen
11/18/2008 12:54
Ännu en briljant krönika från Akshay Deion måste jag säga. Kan man bli mer bitter?

Man kan alltid välja hur man vill se på saker och ting. Knöt han verkligen näven MOT AM eller knöt han den FÖR Liverpool? Däri ligger nämligen en väldigt stor skillnad. Bara för att tog ställning för sitt nuvarande lag, betyder inte det att han tog ställning mot sitt gamla.

Hans kombinerade AM/Liverpoolhjärta kanske t o m tyckte att oavgjort var det bästa som kunde hända.

Betyder inte Torres mer för dig efter allt han gjort för din klubb, än att du förskjuter honom för att han blev glad att hans lag gjorde mål, då vete fan hur mycket du egentligen uppskattat honom från början.
Atlético Deion
11/18/2008 12:48
Robin//

Ja, det kan verka överdrivet för någon som inte förstår innebörden eller kan relatera till att känna som en Colchonero. Torres koppling till Atlético är ganska annorlunda jämfört med andra talanger. Supportrarna såg honom som en frälsare och en ikon för det som var klubbens "egna" själ. Om Totti för 5 år sen hade gått till Real, suttit på läktaren på Bernabeu när Roma kommer på besök i CL, ställt sig upp och knutit näven i glädje efter att Real kvitterat i sista minuten på en vidrig straff, då skulle det bli ett jävla liv. De hade bränt Tottidockor bakom stängda dörrar i det småromerska barerna. Det är bara det att folk som inte är insatt i ämnet Torres, som du tex du, inte förstår vad som egentligen hände, därav din fråga.
momo nije
11/18/2008 11:03
Ämne: Som privatpersoner, ....
Jo, vi alla har varit där någon gång, alltså när en spelare som man har ett extra öga för vänder kappan när man minst anar det. Dock menade jag inte om hur du 'dömde' dem (proffsen) som privatpersoner, men du klargjorde ändå din poäng.

Kanske lite off topic, men mitt första inlägg verkar ha en nästan oförskämd ton när jag la frågan; "Jag antar att du inte har så höga tankar om de flesta proffsen i fotbollsvärlden?" - vill poängtera att det inte var meningen om det lät så.
Zaragoza Nina (Red.)
11/18/2008 10:46
Som privatpersoner, nej.

Att just hans fall uppmärksammats av mig så som det gjort beror på att jag följde det väldigt ingående just då.

Att det intresserade mig från början berodde på att jag kring honom uppfattade någon form av autencitet som många av de andra saknar.
Men så var det inte, och inget mer med det.
momo nije
11/18/2008 09:44
Nina (Red.)

Det Torres gjorde i samband med sin övergång är ingen skillnad mot 3/4 av resterande fotbollsvärldens proffsspelare. Jag antar att du inte har så höga tankar om de flesta proffsen i fotbollsvärlden?
Zaragoza Nina (Red.)
11/18/2008 09:28
Även om det kanske är lite, lite i överkant så tänkte jag ungefär samma sak som Akshay Deion angående Fernando Torres just där och då. Fast mina tankar om honom var redan låga efter alla hans lögner i samband med flytten från Atletico till Liverpool.

Det är okej att byta klubb för alla utom Zapater. Men det är itne okej att ljuga om det, att på sin egen blogg och hemsida bedyra att jag ska stanna för alltid och sedan två veckor senare skriva på kontraktet för nästa klubb.

Men men, så är det.
RobinFredriksson
11/18/2008 08:30
En ikons fall? Är det inte lite överdrivet?
Atlético rawkus
11/18/2008 00:57
"- Lagom inför Ballon d'Or så säger den alltid så ödmjuka Chritiano Ronaldo till en brasiliansk sporttidning i en intervju att han inte bara är bäst i världen, men även andra bäst och tredje bäst i världen. Med andra ord så ska alla tre priserna gå till portugisen. Man kan faktiskt inte låta bli att tycka om hans icke "charmiga" själupptagenhet."

- Som klippt och skuren for Real M***** med andra ord :)
Pat24
11/18/2008 00:54
Jag fattar inte en sak, hur svårt ska det vara egentligen att stava till Atlético ? man behöver ju inte va geni för det!

Kul att ni är med o slåss om toppeplacering i ligan, tycker ni spelar underhållande och roligt, men det vet ni säkert redan!
Är helt såld på Simao då han är i toppform, riktigt grym!
Atlético Roni
11/18/2008 00:41
Jag har glidit runt med min sen sommras haha :D

Spiders, tycker det var bra att du tog upp det ämnet om Torres. För efter den matchen så var det de jag hade mest ångest över inte hur äckliga dommarna var med Torres medvetet firade Liverpools skammmål och valde hans sommarhus framför hans moders hem och det tog nog i hjärtat på oss alla. Men jag intalade mig själv efter matchen för att det var tack vare honom jag öppnade upp ögonen för klubben jag älskar så mycket att det bara var för hans image. Även fast jag vet att det inte är rätt känns det bättre än att förlora sin hjälte till skammens stad.
Atlético John Mayer
11/17/2008 22:43
Har glidit runt i min fina halsduk hela dagen, ibland är det skönt att vara rojiblanco :)
Atlético henry garvis carlsson
11/17/2008 20:07
Ämne: tjenna grabbar

ve....
Jag är en trogen gäst på Zanders la-liga blogg på fotbollskanalen.se Mycket att läsa om "Athletic Madrid" där...:)
Atlético Roni
11/17/2008 19:46
HAHAHA you guys crack me up:p
*Simao*
11/17/2008 18:55
tjenna grabbar

vet mi nåra sidor om fotbollsnyheter utom goal,svenskafans,sportal,?

tacksam för svar:
Atlético zoran
11/17/2008 16:30
Goal.com och deras självutnämnda experter är riktigt löjliga. Personligen klarar jag inte av deras betyg heller, skönt att man har blockerat den sidan helt.

Lägg dock märke till hur de här experterna från Nigeria skriver, ibland är det så att man garvar ihjäl sig.
Atlético Deion
11/17/2008 16:25
Har alltid tyckt Club Atlético de Madrid GLAD låter bättre, det andra låter så sorgligt.. Detta här är ingenting.. gå in på Goal.com och kolla in läsarkommentarer under Atlético artiklar.. det finns hel värld av wannabe fotbollskunniga som tror vi är nån namnmässig blandning av Baskien och Madrid. Vädigt mycket Athletic Madrid, och på andra plats Athletico Madrid, har även läst Ataheltico Madrid från nån snubbe i Nigeria. Ska faktiskt ha en fotnot i min nästa artikel om stavningen och informera de som läser hur det egentligen till.

Vi har kontakt med topp en igen, men vi måste göra några bra resultat i rad. Året top 4 strid är nog hårdaste i mitt mannaminne, jämfört med de andra har Spanien 6 topplag, Athletico, Viareall, Valensia, Sevilja, Rial Madrid och Barsalona.
Atlético zoran
11/17/2008 15:59
Club Atlético de Madrid SAD.
Madrassen
11/17/2008 15:37
Ämne: Helt säker, även om ....
Det officiella namnet är väl Club Atlético de Madrid?
Atlético zoran
11/17/2008 15:32
Helt säker, även om det är Atletico Madrid..
Madrassen
11/17/2008 15:29
zoran//

Säker på att det är Atléticos och inte Athleticos? ;)
Atlético zoran
11/17/2008 11:01
Nästa vecka kommer Atléticos bortamatch mot Numancia att sändas på TV4 SPORT med start 17:00.
Atlético henry garvis carlsson
11/17/2008 10:15
Athletico... måste man ju vara tandlös för att säga....varför göra det svårt???
Atlético John Mayer
11/17/2008 07:39
När ska folk lära sig stava till Atlético?

Vi går inte runt och kallar lag för Walensia, Barselåna och Maljorka.

...Hehe.
Atlético senken
11/16/2008 23:26
paniagua /

PM till dig nu !
Barcelona De Goda
11/16/2008 23:17
Grattis till segern!
Villa_Silva
11/16/2008 23:09
riktig bra match av athletico. Simao är alltid underhållande att se på när han är i högform
Annons: