/spanien/atletico/forum/1580.aspx/spanien/atletico/forum/1580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2008-11-20 20:24
"Forumregler: Endast registrerade medlemmar tillåts skriva i detta forum. Inlägg med personangrepp, rasistiskt och/eller sexistiskt innehåll, provokationer, oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, omotiverade startelvor, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen samt jublande över skador undanbedes."

- Kara redaktion, lagg garna till att fraser liknande "KUN KUN KUN!!" ar forbjudna, da den allsmaktige Franske riddaren Platini anser att det ar oerhort rasistiskt att hylla ett Argentinskt(lagg marke till Kuns "morka" hy..)underbarn med att i extas utropa dennes smeknamn.

/Platini - en gang fotbollsspelare, nu ingeting.
Atlético rawkus
2008-11-20 20:18
Roni: Visst ar det sa! Klart battre om du fragar mig, men poangen ar att det ej skulle varit nagot straff alls - tvartom sa skulle Fransosens och hans grodpack till fans fatt boter/avstangningar da det var DE som slogs med polisen i Madrid... Nagot av de sjukaste argumenten som lastes upp pa Mexikansk tv var: "Eftersom polisen jobbar for staden Madrid, sa bor laget fran staden bestraffas, alltsa Atletico" WTF har stadsanstallda snutar med Atletico att gora!? Usch, nu vill jag ej tanka mer pa pendejon Platini, da det bara far mitt blod att koka. Legend My Ass!
Atlético John Mayer
2008-11-20 20:17
Herregud, man upphör aldrig att förvånas över UEFA:s och liknande organisationers patetiska rädsla mot att få negativ kritik. Patetisk hur synligt en obefogad rädsla över att "gynna rasister" gör så att dommen går igenom. Fega byråkratsvin som sitter bakom sina skrivbord och konstaterar att ökat hat från några Rojiblancos världen över helt klart är mer betänkligt än att förknippas med (felaktig) rasism.

Herregud, trodde och hoppades på att få se en organisation stå upp för rättvisan och klargöra vad som verkligen hänt. Men men, förvånad är jag knappast.
Atlético Roni
2008-11-20 19:42
Antar att de bättre än första straffet iallafall.
Man ska inte gråta över spilld mjölk.

Slicka upp den...
Atlético rawkus
2008-11-20 18:06
Glomde ju mina rasistiska slagord: KUN KUN KUN!!!
Atlético rawkus
2008-11-20 18:05
Madrassen: Platini ar ett partiskt javla avskum! Blir sa forbannad pa den j*vla arrogansen han/dom visar upp!!
Madrassen
2008-11-20 14:58
Kul att Maxi fick bli målskytt igen när Maradonas pojkar slog Skottland.

Vad det gäller domen från Uefa känns det nästan som om det hade varit bättre att spela 30 mil ifrån Madrid. Vicente Calderon är inte vår borg utan publik. Dessutom hade det nog kommit en del folk för att se CL även om vi spelade i t.ex. La Coruña, och då hade vi ju i alla fall fått lite publikintäkter.
Fast det egentligen hade det enda rättvisa varit en friande dom, men det verkar inte som ett alternativ.
Atlético EHG
2008-11-20 14:05
Hej på er!

Vill bara "avrapportera" från mitt besök på Calderon i söndags (och Madrid tors-tis). Fantastiskt kul att besöka arenan, se en fantastisk fotboll (jag jämför med allsvenskan iofs) och, så klart, en Atleti-seger.

För er som funderar över biljettköp osv så var det inte svårare än att beställa på servicaixa.es, betala med visa och sedan hämta ut biljetterna innan match i souvenirshoppens automater. Vi fick två platser nästan mitt på långsidan på rad 17. Suveräna platser.

Till det negativa hör väl att man fick 24154 salivkryddade nötskal på sig från läktaren ovanför och en rätt lam stämning på läktarna. Men det är klart, en dussinmatch mot Deportivo kanske inte är höjdpunkten på säsongen direkt. :)

Men allt som allt, jäkligt kul!
Real Madrid Seedorf
2008-11-20 14:04
Bra blogg
Atlético paniagua
2008-11-20 11:29
--Deion--

Du har fel, mina sympatier för Liverpool har inget med saken att göra då jag i första, andra tredje och fjärde hand alltid är Atleti-supporter. Jag kan med handen på hjärtat och rent samvete säga att jag skulle resonerat precis på samma sätt om Torres spelat för Man.U.
Atlético Bobban (red)
2008-11-20 11:29
Nästa hemmamatch för Atlético är mot Racing och den kommer att spelas söndagen den 30 november klockan 21:00! Något som i skrivande stund betyder tv-match igen...

Hela omgången
Getafe-Real Madrid (Sábado 29 a las 20:00).
Sevilla-Barcelona (Sábado 29 a las 22:00).
Recreativo-Villarreal (Domingo 30 a las 17:00).
Valladolid-Mallorca (Domingo 30 a las 17:00).
Málaga-Osasuna (Domingo 30 a las 17:00).
Almería-Deportivo (Domingo 30 a las 17:00).
Athletic-Numancia (Domingo 30 a las 17:00).
Espanyol-Sporting (Domingo 30 a las 17:00).
Valencia-Betis (Domingo 30 a las 19:00).
Atlético-Racing (Domingo 30 a las 21:00).
Atlético zoran
2008-11-20 10:16
@daniel77

Clemente är bara sur för att han inte fick fortsätta som Serbiens förbundskapten. Visserligen var man inne i en generationsväxling under hans tid och man är i slutet av denna även om det hela tiden kommer nya unga förmågor underifrån.

Serbien spelade katastrofal fotboll under Clementes ledning, det gjorde man även under Miroslav Đukić, även om han försökte formera ett nytt lag.

Under Antić har det dock blommat ut någon otroligt. Det nurvarande landslaget innehåller många spelare från U21-landslagen som tog sig till final två gånger och semifinal en gång under lika många mästerskap, så de besitter en hel del talang. Det intressanta i det här är att Antić spelar 4-3-3 till skillnad från Clementes/Đukićs 4-2-3-1, dessutom förstår han vikten av hur viktigt det är att pressa sina motståndare och när man väl har Nemanja Vidić i försvaret kan man satsa på offensiva ytterbackar vilket ger ännu mer vikt i anfallet. Slutligen jobbar Stanković djupare ner i planen, under Clementes tid skulle ha agera playmaker, något som han inte kan, utan den rollen har istället Nenad Milijaš fått, något som kan liknas vid Milinko Pantićs tid i Atlético Madrid.

Jag tror Clemente har förstått att det här laget hade en väldig potential från början och att han nu ångrar att han inte tog jobbet på allvar, för det kan man knappast säga att han gjorde då han arbetade 30 dagar i Serbien varje år.

Antić är däremot en tränare som alltid följer utvecklingen, alltid förnyar sig och har ett brett register. Inte undra på att de kallar honom "Mannen som jobbar 24 timmar om dygnet med fotboll".
Atlético rawkus
2008-11-20 04:08
Mexiko och Honduras kvalificerar sig till nasta fas i CONCACAF kvalet. Mexiko torskade 1-0 och Jamaica vann med 3-1(Jamaica hade behovt vinna med 6 mals marginal..). Mex alltsa vidare pa malskillnad och Svennis har fatt sig en rejal laxa vad fotboll i denna regionen betyder ;)

Det enda jag kan saga ar: PHEUUUW! :)
Atlético daniel77
2008-11-19 23:22
Tjena Zoran!

Radomir, ja, där har vi en sann hjälte till tränare. Javier "glappkäften" Clemente är av en annan åsikt och sade följande om hans efterträdare på posten som Serbiens förbundskapten: "Han, som spelar med de U-21-spelare som jag hade, är en fattig man. Han är ett kryp som aldrig talar gott om någon annan. Han är missunsam och en despot". Starka ord av herr Clemente, som vanligt det vill säga :)
Atlético Roni
2008-11-19 23:00
En fråga till Red,
"legender" i menyn till vänster kommer den fyllas på inom snar framtid eller?
Atlético rawkus
2008-11-19 22:59
Det som borjade sa lovande, slutade som ett rejalt somnpiller... Kul att Diegos forsta kamp slutade med segare iaf :) Grymt spel vid malet ocksa!
Atlético zoran
2008-11-19 21:25
Lugnt rawkus :)
Atlético rawkus
2008-11-19 21:22
zoran: menade ej att det ar ratt att mordhota. Forsokte endast latta upp en dyster nyhet :)
Atlético zoran
2008-11-19 21:19
Det var inte heller särskilt långt borta för Heitinga att han gjorde mål på Isaksson, RvP fick göra det istället.
Atlético zoran
2008-11-19 21:12
Maxi målskytt mot Skottland efter ett mönsteranfall av Argentina. Förhoppningsvis hjälper det hans självförtroende, mål två matcher i rad.
Atlético Roni
2008-11-19 21:10
Heitinga funkar väldigt bra såhär långt som ytterback :)
Atlético zoran
2008-11-19 20:56
Det är dock inte rätt, rawkus. Visserligen finns de här idioterna överallt, men det handlar trots allt bara om fotboll.

Samtidigt tycker jag inte att du ska dra alla över en och samma kam, erik. Det är bara fel och det vet du förhoppningsvis.

I övrigt vill jag bara meddela att Radomir Antić har fått Serbien att spela drömfotboll under de senaste två månaderna. Där har vi en riktigt bra tränare som vet vad han gör samtidigt som han ger de unga chansen, till skillnad från Aguirre..
Atlético rawkus
2008-11-19 20:42
erik.: ...medans han fran erat hall erbjudits blommor, choklad och stora summor pengar.

Tragiskt.
Valencia erik.
2008-11-19 19:58
Läste att Martin Hansson sagt att han blivit mordhotad in i det absurda av Atletico fans. Känns skönt att man kan vara distanserad...

Vidrigt.
Madrassen
2008-11-19 19:42
Håller med Roni, Franco går alltid före Coupet för mig.
Atlético JFH
2008-11-19 18:44
Ämne: Säga vad man vill om....
Om den engelska ligacupen håller högre status än Primeran så kan det vara så... Både Camacho och Dominguez har fått sina chanser och fler lär följa, så jag ser inga problem med "chansgivandet". Cupmatchen får ses som en parentes i ämnet då Aguirre kämpade för att behålla jobbet...
Atlético Roni
2008-11-19 17:12
@*Simao*

Tycker oxkså vi borde ta denhär matchen hands down men sätter hellre franco framför mål för han e säker och varför chansa? samt så tycker jag perea står ute vid kanten eftersom det funkade fint förra matchen och heitinga och ufo har fått ett sånt bra samarbete så det borde inte förstöras. Resten håller jag defentivvt med dig bortsett från att Assuncao 100% borde ta den platsen och ever byts in om de behövs eller tar Maniches plats
*Simao*
2008-11-19 16:26

Kolla grabbar så har de varit för Numancia dom senaste

2008-11-16 Espanyol - Numancia 3 - 4
2008-11-09 Numancia - Real Betis 2 - 4
2008-11-02 Sporting Gijón - Numancia 3 - 1
2008-10-26 Numancia - Racing Santander 2 - 1
2008-10-19 Valencia - Numancia 4 - 0

tycker vi borde ta dom fan om vi inte gör de kmr de va sorgligt men hoppas att vi vinner och hoppas att Deportivo förlorar mot Atletic :P .

tycker att vi borde ha såhär mot Numancia

------------------Coupet-------------------
--Heitinga----Perea----Ujifalúsi-----Pernia

---------------Asuncaó/Evér----------------
--Maxi-------------------------------Simao-
-----------------Maniche-------------------

-------------Kun Aguero--D.Forlan----------
Madrassen
2008-11-19 16:23
Arbeloa förnekar att han är på väg till oss. Tycker ett köp av honom vore dumt nu när Perea har gjort det så bra, så mig gör det inget.
Atlético zoran
2008-11-19 15:58
@henry garvis carlsson

Atlético kommer också bli tvingat att spela med sina yngre förmågor i framtiden. Man har stora skulder och bytet från VC till Peineta kommer ta tid att finansiera.
Annons: