/spanien/atletico/forum/1565.aspx/spanien/atletico/forum/1565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madrassen
2008-11-19 16:23
Arbeloa förnekar att han är på väg till oss. Tycker ett köp av honom vore dumt nu när Perea har gjort det så bra, så mig gör det inget.
Atlético zoran
2008-11-19 15:58
@henry garvis carlsson

Atlético kommer också bli tvingat att spela med sina yngre förmågor i framtiden. Man har stora skulder och bytet från VC till Peineta kommer ta tid att finansiera.
Madrassen
2008-11-19 15:56
Ämne: Säga vad man vill om....
En skrämmande sanning...
Atlético el niño para siempre!
2008-11-19 12:23
Ämne: --Deion--

Jag tyc....
Jag vet också att Torres sa att han aldrig skulle kunna spela för någon annan klubb, i Spanien, för att han inte ville möta Atlético. Men det tror jag beropr på att han inte visste vad som skulle hända 2-3 år senare, när det började gå segt för honom i Atléti.
Men tvekar inte en sekund att han kommer tillbaka till Atlético någon gång, och jag personligen håller Torres som min absoluta favoritspelare och tror ävan att han fortfarande håller Atléti framför Liverpool, men det är vad jag tycker och tror.
Håller dock även med Deion att man kände en märklig känsla i magen när han firade Loverpools mål:(
Atlético henry garvis carlsson
2008-11-19 06:19
Säga vad man vill om Gooners "pirater", men hos Wenger lär talangerna ju få chansen att spela a-lagsfotboll, någon chans som vi knappast erbjuder i Atleti just nu.
Atlético Deion
2008-11-18 22:44
paniagua//

för övrigt kan jag berätta att jag var på kåren och kollade på matchen med massa andra, däribland 15-20 st spanska utbytestudenter från Madrid. de flesta med rödvita tröjor. De svor något fruktansvärt när Torres gjorde så, det var inte vanliga "jävla" svordomar om man säger så. Jag vet att en av killarnas pappa ringde från Madrid nån timme efter matchen och va mäkta upprörd och besviken över händelsen.

god natt
Atlético Deion
2008-11-18 22:28
paniagua//

Att du även håller på Liverpool säger för mig ganska mycket om dina personliga argument i ämnet. Hade nog inte varit lika kul om han spelat i Manchester United och gjort samma sak kan jag tänka mig. Objebtivitet och subjektivitet tolkas annorlunda av olika individer.

ha de
Atlético paniagua
2008-11-18 22:19
--Deion--

Jag tycker att du överreagerar. Jag anser mig vara minst lika mycket Atleti-supporter som du och har följt och älskat Torres precis lika mycket som du och älskar honom fortfarande. Jag har ingen som helst förståelse för din reaktion.

Låt mig dra en parallel som jag tycker är rätt relevant.
Jag är Atleti-supporter sedan jag var 7 år gammal. Jag är också Liverpool-supporter sedan ungefär samma ålder.
Ändå jublade jag högt när Maxi gjorde mål emedan jag svor rejält när Gerrard kvitterade.
Gör detta mig till mindre Liverpool-supporter för det? Nej, det enda det betyder är att jag håller på Atleti före Liverpool i de fall de möts.
Hur är nu detta relevant? Jo Torres måste ju givetvis hålla mer på det lag han själv spelar i än det han har spelat i. Det gör honom dock inte till mindre Atletico för det. Han måste ju ändå se till sitt nuvarande lags framgång och sin egen, före något annat.
Sanningen är faktiskt den att ett oavgjort resultat var av godo för bägge lagen. En förlust för det ena eller andra kunde skapat problem. Nu är bägge lagen i praktiken nästan vidare. Jag tror inte han jublat fullt så mycket om det hade betytt undergång för Atleti med en kvittering för Liverpool.

Nina nämner något om en artikel där Torres ska ha sagt att han aldrig skulle spela för någon annan klubb än Atleti.
Någon sådan artikel eller sådant uttalande från Torres har jag aldrig hört. Jag har dock hört honom säga, flera säsonger innan han gick till Liverpool, att han kunde tänka sig spela utomlands men att han aldrig skulle kunna tänka sig att spela för någon annan SPANSK klubb. Det är en stor skillnad. Så jag ser inte att han gjort något han inte redan aviserat för länge sedan.

Således har jag knepigt att förstå denna hysteri som detta tydligen har skapat bland somliga Atleti-fans. Jag är nyfiken på att få reda på hur detta ses av Atleti-fansen i Spanien. Min känsla är att de inte bryr sig nämnvärt om den knutna näven. Men jag kanske har fel.
Atlético Deion
2008-11-18 22:06
Ämne: Instämmer med föregå....
tack för informationen, hade ingen aning.
Atlético Deion
2008-11-18 21:50
Mafisen//

Mafisen//

Menar du allvar? Även du borde väl förstå skillnaden på en transfer mellan en 23 årig ikon/lagpakten och 17 åriga talanger som du tar upp. Löjlig jämförelse. Att knyta näven är inte ok, vare sig det är emot Atético eller för Liverpool i detta sammanhang. Anledningen till att jag reagerar så starkt är att jag följt honom sen nittiotalet. Min djupa relation till Torres är just anledningen till varför jag är sårad. Jag bryr mig inte om någon på gatan beter sig som en total mega idiot mot mig, men jag skulle bli sårad om någon jag älskar beter sig lite dumt. De som står dig närmast sårar alltid mest, annars hade jag inte skrivit artikeln. Att inte sitta och tänka på eller minnas någon med vilje är inte samma sak som att redera bort något. Torres är en bra spelare, men han har inte gjort så mycket för klubben som många påstår, jag förstår inte vad det är folk syftar på när de skriver så. Men vi älskade honom för att han var våran egen, en canterasjäl som blev lagkapten i fotbollens ekonomiska import cirkus. Jag har ingestans påstått att det inte är ok att han håller på Liverpool, det borde han göra eftersom det är hans nya klubb, hade inte förväntat mig något annat. Men av respekt och en 14 årig historia så firar man inte på det sättet. Blandat med hur han skötte övergången gentemot fansens känslor så rann bägaren över. Men jag har inte skrivit något föränn nu. Så det är ingen bitter hetstext. Det är känslor och sår. Bitter skulle jag vara om vi åkte ner en divison när han lämnde. Jag var en av förespråkarna om att det var dags för Torres och laget att gå vidare, att Torres på något sätt höll tillbaka laget, vilket vi märker nu. Jag är stolt över att en egen cantera dominerar PL. Jag är glad för klubben och för Torres, men det finns vissa saker man bara inte gör mot de som älskar en.
Madrassen
2008-11-18 21:31
Hoppas inget händer med Kuns barn eller flickvän. Han ser redan ut att ha tillräckligt många bördor på sina axlar när han spelar.
Atlético Roni
2008-11-18 18:07
Kommer bli så jävla sur om ledningen ens tänker tanken på att släppa nån av dom 3
Atlético Roni
2008-11-18 17:06
Tack :)
Atlético paniagua
2008-11-18 16:19
S.A.D.= Sociedad Anónima Deportiva
Dvs fritt översatt till svenska: Sportaktiebolag
Anledningen till att man i Spanien skiljer på vanliga aktiebolag ( Socidad Anónima= S.A.) och sportklubbar vars bolagsform är aktiebolag är att andra skatte och marknadsregler gäller för sportklubbar.
Atlético Roni
2008-11-18 16:11
Vad står SAD för grabbs?
Atlético paniagua
2008-11-18 15:38
Ooops, såg just att andra påpekat det nedan. Sorry för redundansen.
Atlético paniagua
2008-11-18 15:34
Instämmer med föregående talare (Mafisen och krullo).
Dessutom Deion, när du ändå öppnar för "märka ord" kategorin, så heter vi faktiskt inte Atlético de Madrid utan Club Atlético de Madrid om vi nu ska vara så petnoga. Vill vi vara ännu mer petnoga kan man i slutet bifoga företagsbeteckningen SAD. ;-)
Barcelona krullo
2008-11-18 13:45
Jag förstår er irritation över Torres reaktion. Men att radera ut allt han gjort för er genom en knuten näve är ju rätt larvigt om man frågar mig.
Mafisen
2008-11-18 13:02
Trodde man att Torres för alltid skulle spela för en klubb av Atleticos dignitet då är man nog ganska naiv. Skulle han ha stannat resten av karriären av tacksamhet till klubben? Skulle Rooney stannat i Everton av samma anledning? Ronaldo i Sporting? Kun i sin moderklubb i Argentina (nä jag vet inte vad den heter) osv osv?

Det finns väl inbyggt i alla spelare att man vill testa sig och spela på så hög nivå som möjligt.
Mafisen
2008-11-18 12:54
Ännu en briljant krönika från Akshay Deion måste jag säga. Kan man bli mer bitter?

Man kan alltid välja hur man vill se på saker och ting. Knöt han verkligen näven MOT AM eller knöt han den FÖR Liverpool? Däri ligger nämligen en väldigt stor skillnad. Bara för att tog ställning för sitt nuvarande lag, betyder inte det att han tog ställning mot sitt gamla.

Hans kombinerade AM/Liverpoolhjärta kanske t o m tyckte att oavgjort var det bästa som kunde hända.

Betyder inte Torres mer för dig efter allt han gjort för din klubb, än att du förskjuter honom för att han blev glad att hans lag gjorde mål, då vete fan hur mycket du egentligen uppskattat honom från början.
Atlético Deion
2008-11-18 12:48
Robin//

Ja, det kan verka överdrivet för någon som inte förstår innebörden eller kan relatera till att känna som en Colchonero. Torres koppling till Atlético är ganska annorlunda jämfört med andra talanger. Supportrarna såg honom som en frälsare och en ikon för det som var klubbens "egna" själ. Om Totti för 5 år sen hade gått till Real, suttit på läktaren på Bernabeu när Roma kommer på besök i CL, ställt sig upp och knutit näven i glädje efter att Real kvitterat i sista minuten på en vidrig straff, då skulle det bli ett jävla liv. De hade bränt Tottidockor bakom stängda dörrar i det småromerska barerna. Det är bara det att folk som inte är insatt i ämnet Torres, som du tex du, inte förstår vad som egentligen hände, därav din fråga.
momo nije
2008-11-18 11:03
Ämne: Som privatpersoner, ....
Jo, vi alla har varit där någon gång, alltså när en spelare som man har ett extra öga för vänder kappan när man minst anar det. Dock menade jag inte om hur du 'dömde' dem (proffsen) som privatpersoner, men du klargjorde ändå din poäng.

Kanske lite off topic, men mitt första inlägg verkar ha en nästan oförskämd ton när jag la frågan; "Jag antar att du inte har så höga tankar om de flesta proffsen i fotbollsvärlden?" - vill poängtera att det inte var meningen om det lät så.
Zaragoza Nina (Red.)
2008-11-18 10:46
Som privatpersoner, nej.

Att just hans fall uppmärksammats av mig så som det gjort beror på att jag följde det väldigt ingående just då.

Att det intresserade mig från början berodde på att jag kring honom uppfattade någon form av autencitet som många av de andra saknar.
Men så var det inte, och inget mer med det.
momo nije
2008-11-18 09:44
Nina (Red.)

Det Torres gjorde i samband med sin övergång är ingen skillnad mot 3/4 av resterande fotbollsvärldens proffsspelare. Jag antar att du inte har så höga tankar om de flesta proffsen i fotbollsvärlden?
Zaragoza Nina (Red.)
2008-11-18 09:28
Även om det kanske är lite, lite i överkant så tänkte jag ungefär samma sak som Akshay Deion angående Fernando Torres just där och då. Fast mina tankar om honom var redan låga efter alla hans lögner i samband med flytten från Atletico till Liverpool.

Det är okej att byta klubb för alla utom Zapater. Men det är itne okej att ljuga om det, att på sin egen blogg och hemsida bedyra att jag ska stanna för alltid och sedan två veckor senare skriva på kontraktet för nästa klubb.

Men men, så är det.
RobinFredriksson
2008-11-18 08:30
En ikons fall? Är det inte lite överdrivet?
Atlético rawkus
2008-11-18 00:57
"- Lagom inför Ballon d'Or så säger den alltid så ödmjuka Chritiano Ronaldo till en brasiliansk sporttidning i en intervju att han inte bara är bäst i världen, men även andra bäst och tredje bäst i världen. Med andra ord så ska alla tre priserna gå till portugisen. Man kan faktiskt inte låta bli att tycka om hans icke "charmiga" själupptagenhet."

- Som klippt och skuren for Real M***** med andra ord :)
Pat24
2008-11-18 00:54
Jag fattar inte en sak, hur svårt ska det vara egentligen att stava till Atlético ? man behöver ju inte va geni för det!

Kul att ni är med o slåss om toppeplacering i ligan, tycker ni spelar underhållande och roligt, men det vet ni säkert redan!
Är helt såld på Simao då han är i toppform, riktigt grym!
Atlético Roni
2008-11-18 00:41
Jag har glidit runt med min sen sommras haha :D

Spiders, tycker det var bra att du tog upp det ämnet om Torres. För efter den matchen så var det de jag hade mest ångest över inte hur äckliga dommarna var med Torres medvetet firade Liverpools skammmål och valde hans sommarhus framför hans moders hem och det tog nog i hjärtat på oss alla. Men jag intalade mig själv efter matchen för att det var tack vare honom jag öppnade upp ögonen för klubben jag älskar så mycket att det bara var för hans image. Även fast jag vet att det inte är rätt känns det bättre än att förlora sin hjälte till skammens stad.
Atlético John Mayer
2008-11-17 22:43
Har glidit runt i min fina halsduk hela dagen, ibland är det skönt att vara rojiblanco :)
Annons: