/spanien/atletico/forum/1564.aspx/spanien/atletico/forum/1564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madrassen
2008-11-22 11:35
Vadå, visar inte TV4 vår match? Det står ju så i alla tablåer.
Atlético zoran
2008-11-22 11:32
Vem bryr sig när man har streams, eller hur? Nej, tänkte väl det..
Barcelona DM1982
2008-11-22 11:20
Måste kännas jäkligt surt att TV4 inte visar er match mot Numancia. Känns helt otroligt att de väljer att visa en innebandymatch med Henke istället, det är inte riktigt seriöst.
Atlético zoran
2008-11-22 11:18
Det är inte idag, utan på Söndag.

Men TV4 SPORT skall tydligen visa Henrik Larssons debut som innebandyspelare. Det blir inte mer förnedrande..
Spanien El Spanjako
2008-11-22 11:11
Glöm matchen på TV idag. Tv4 Sport visar innebandy istället.
Villa_Silva
2008-11-21 21:53
Rawkus//

Detta har jag faktiskt aldrig hört om. Jag visste att serie a har ett rykte om att ha rasistiska fans, speciellt efter vad man gjorde mot Ahn jung hwan men Chievo händelsen har jag inte hört om. Riktigt skrämmande.

UEFA borde lägga händerna på dem sakerna istället för att gå på Madrid bara för att de vann mot Marseile
Atlético rawkus
2008-11-21 20:34
Villa_Silva och zoran: Minns Chievo Verona(Serie A)`s meddelande till spelare med mork hudfarg(fattar ej att vi ar 2008 fortf anvander dessa ord :( ) En svart skyltdocka i Chievo match stall, hangd i ett rep... Den fanns att bevittna pa Fotbollsmuseet for ovrigt. Ar ju fran 90-talet, men skrammande.
Atlético rawkus
2008-11-21 20:31
Imorgon startar Liguillan har i Mexico!

Foljande dubbelmoten ar lottade:

Cruz Azul - U.N.A.M. (Pumas)

Tigres - Atlante

U.A.G. (Tecos) - Toluca

Santos - San Luis
Atlético zoran
2008-11-21 19:04
Det är lugnt, tänkte bara klara upp det där.
Villa_Silva
2008-11-21 18:38
Zoran//

Sorry jag borde inte generalisera alla. Men jag visste faktiskt inte vilket lag hade gjort det för att serbiska klubblag har riktigt konstiga namn( ingen illa menad). sorry om jag förolämpade serber här inne
Villa_Silva
2008-11-21 18:35
heheh UEFA tyckte säkert att det inte var lika coolt. Men att fansen i serbien klädde sig i KKK kläder måste vara det absolut sjukaste jag har läst. Alla ligor har rasistiska fans men något sådant har jag aldrig hört om tidigare.

Athletico gjorde definitivt inga rasistika utrop, Marseile var bara arga för att dem förlorade. Dem hade säkert inte sagt något om de hade vunnit matchen. KUN KUN KUN KUN.
Atlético zoran
2008-11-21 18:33
Det var Borac Čačaks fans som gjorde det mot en stackars spelare. De är idioter och sex av de sitter inne för det de gjorde. Sen behöver du inte generalisera, alla serber är inte likadana.
Madrassen
2008-11-21 18:20
Villa_Silva//

Kanske inte lika kul att jävlas med serber?
Atlético Roni
2008-11-21 17:11
A T L E T I C O en gång till A-T-L-E-T-I-C-O

oddsade förresten idag:
Numancia atletico 2
Deportivo bilbao 1
Osasuna almeria 2
Vad tycker ni?
oddsen gick på ungefär 10:30
Villa_Silva
2008-11-21 16:43
KUN KUN KUN KUN oops de e förbjudet att säga så, hehe. Ganska idiotiskt av UEFA vad dem håller på med och bötar Athletico för ingenting. De borde istället åka ner till serbien där fans klädde sig i KKK kläder och gjorde appljud mot en afrikansk spelare.

Men athletico verkar vara på hugget för tillfället och de greppar säkert 3 poäng nu i helgen. KUN KUN KUN
Atlético raoul duke
2008-11-21 15:58
Ämne: Vad konstigt att Ars....
riktigt oväntat faktiskt ;)
Atlético el niño para siempre!
2008-11-21 15:47
Vad konstigt att Arshavin ha en dröm om att spela i Real OCKSÅ...;)
Atlético Roni
2008-11-20 22:18
EHG DU HAR FÅTT PM
EHG DU HAR FÅTT PM
EHG DU HAR FÅTT PM
EHG DU HAR FÅTT PM
Atlético zoran
2008-11-20 21:01
En glädjande nyhet är i alla fall att ingen spelare kom hem skadad efter landslagsuppehållet. I övrigt tränade även Agüero tillsammans med resten av Aguirres mannar ikväll.
Atlético Bobban (red)
2008-11-20 20:29
Har uppdaterat artikeln än en gång med ett litet förtydligande!

Atlético de Madrid straffas konkret för att man hade bristande samarbete mellan säkerhetsansvariga på arenan och den spanska polisen!

Tumultet före avspark som är grunden till bråket, berodde i sin tur på att säkerhetsansvariga inne på Vicente Calderón ville ta bort en större dekal som gästernas fans hade hängt upp. Som man uppfattade som förbjuden enligt UEFA: s digra regelverk...

Fransoserna vägrade ta ner bannern och polisen stormade in deras sektion och vilt tumult uppstod.

Att några rasistiska rop ska hörts från läktarhåll har inte kunnat bevisats! KUN KUN KUN!
Atlético rawkus
2008-11-20 20:24
"Forumregler: Endast registrerade medlemmar tillåts skriva i detta forum. Inlägg med personangrepp, rasistiskt och/eller sexistiskt innehåll, provokationer, oseriöst beteende, skällsord, sms/msn-språk, reklam, spam, tippande, långa länkar, inklistrade artiklar, omotiverade startelvor, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen samt jublande över skador undanbedes."

- Kara redaktion, lagg garna till att fraser liknande "KUN KUN KUN!!" ar forbjudna, da den allsmaktige Franske riddaren Platini anser att det ar oerhort rasistiskt att hylla ett Argentinskt(lagg marke till Kuns "morka" hy..)underbarn med att i extas utropa dennes smeknamn.

/Platini - en gang fotbollsspelare, nu ingeting.
Atlético rawkus
2008-11-20 20:18
Roni: Visst ar det sa! Klart battre om du fragar mig, men poangen ar att det ej skulle varit nagot straff alls - tvartom sa skulle Fransosens och hans grodpack till fans fatt boter/avstangningar da det var DE som slogs med polisen i Madrid... Nagot av de sjukaste argumenten som lastes upp pa Mexikansk tv var: "Eftersom polisen jobbar for staden Madrid, sa bor laget fran staden bestraffas, alltsa Atletico" WTF har stadsanstallda snutar med Atletico att gora!? Usch, nu vill jag ej tanka mer pa pendejon Platini, da det bara far mitt blod att koka. Legend My Ass!
Atlético John Mayer
2008-11-20 20:17
Herregud, man upphör aldrig att förvånas över UEFA:s och liknande organisationers patetiska rädsla mot att få negativ kritik. Patetisk hur synligt en obefogad rädsla över att "gynna rasister" gör så att dommen går igenom. Fega byråkratsvin som sitter bakom sina skrivbord och konstaterar att ökat hat från några Rojiblancos världen över helt klart är mer betänkligt än att förknippas med (felaktig) rasism.

Herregud, trodde och hoppades på att få se en organisation stå upp för rättvisan och klargöra vad som verkligen hänt. Men men, förvånad är jag knappast.
Atlético Roni
2008-11-20 19:42
Antar att de bättre än första straffet iallafall.
Man ska inte gråta över spilld mjölk.

Slicka upp den...
Atlético rawkus
2008-11-20 18:06
Glomde ju mina rasistiska slagord: KUN KUN KUN!!!
Atlético rawkus
2008-11-20 18:05
Madrassen: Platini ar ett partiskt javla avskum! Blir sa forbannad pa den j*vla arrogansen han/dom visar upp!!
Madrassen
2008-11-20 14:58
Kul att Maxi fick bli målskytt igen när Maradonas pojkar slog Skottland.

Vad det gäller domen från Uefa känns det nästan som om det hade varit bättre att spela 30 mil ifrån Madrid. Vicente Calderon är inte vår borg utan publik. Dessutom hade det nog kommit en del folk för att se CL även om vi spelade i t.ex. La Coruña, och då hade vi ju i alla fall fått lite publikintäkter.
Fast det egentligen hade det enda rättvisa varit en friande dom, men det verkar inte som ett alternativ.
Atlético EHG
2008-11-20 14:05
Hej på er!

Vill bara "avrapportera" från mitt besök på Calderon i söndags (och Madrid tors-tis). Fantastiskt kul att besöka arenan, se en fantastisk fotboll (jag jämför med allsvenskan iofs) och, så klart, en Atleti-seger.

För er som funderar över biljettköp osv så var det inte svårare än att beställa på servicaixa.es, betala med visa och sedan hämta ut biljetterna innan match i souvenirshoppens automater. Vi fick två platser nästan mitt på långsidan på rad 17. Suveräna platser.

Till det negativa hör väl att man fick 24154 salivkryddade nötskal på sig från läktaren ovanför och en rätt lam stämning på läktarna. Men det är klart, en dussinmatch mot Deportivo kanske inte är höjdpunkten på säsongen direkt. :)

Men allt som allt, jäkligt kul!
Real Madrid Seedorf
2008-11-20 14:04
Bra blogg
Atlético paniagua
2008-11-20 11:29
--Deion--

Du har fel, mina sympatier för Liverpool har inget med saken att göra då jag i första, andra tredje och fjärde hand alltid är Atleti-supporter. Jag kan med handen på hjärtat och rent samvete säga att jag skulle resonerat precis på samma sätt om Torres spelat för Man.U.
Annons: