/spanien/atletico/forum/1548.aspx/spanien/atletico/forum/1548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion
2008-11-30 20:34
Ämne: finns det ingen möjl....
paniagua//

precis som talaren under sa, skriv till tittarombudsmannen, men signera ditt mail "från Henrik Larsson" så öppnar de den snabbare. Jag har testat faktiskt efter att min kusin sa till mig att han brukar göra det när han mailat till andra media och sighter, fick svar samma dag på en fråga, en annan gång tog det 5 dagar utan signaturen. Dom fattar väl att det inte är han, men det kliar i deras fingrar när de ser hur den står ut i mängden av mail, dom kan inte låta. det är trots allt Henke.
Atlético henry garvis carlsson
2008-11-30 19:57
Jag brukar skriva av mig till tv4s tittarombudsman, dom har ju jävlats en del med oss i höst...
Atlético paniagua
2008-11-30 19:21
finns det ingen möjlighet att kontakta sportfyran och läxa upp dem så att de kan rätta till sina felaktiga kommentarer? Hittar inget på deras hemsida.
Atlético paniagua
2008-11-30 19:15
Sportfyrans kommentatorer är pinsamma. Har ingen kunskap alls utan rapar bara upp vad som faller dem in.
Nyss räknade han upp Athletic och Valencia som 2 av de 4 stora i Spanien. Dessutom säger han att ingen utom Barca och Real har vunnit ligan fler än fem gånger.
Jaså, då räknas inte Atleticos 9 ligasegrar då?
Atlético wesse
2008-11-30 19:11
Hatar att jobba när Atléti lirar... :(
Atlético wesse
2008-11-30 18:28
Deion//
Hehehe, fantastiskt! Sen är det ju också otroligt skönt och insiktsfullt att vilja värva nån ny "nolla"!
Atlético Deion
2008-11-30 18:07
wesse//
Det mest sorgliga med Real är att de köper in nollor som Gago och startar med Guti i match efter match, medans dem skickar iväg en grym spelare som Granero till Getafe och bänkar De La Red.

Dedeffo//
Å andra sidan så består ju det forumet av just barn. Det finns ingen jordnära anledning att börja heja på Real om man inte är ett barn eller har växt upp med laget. De flesta på det forumet hejar på Real på samma sätt som de spelar FM.

Roni//
Hehe, jag vet, jag garvade ihjäl mig på Drenthe kommentaren.

Misto//
Inga problem, förövrigt håller jag med Roni, köp några prylar, det hjälper.
Atlético Roni
2008-11-30 17:54
Ett tips till dig Julian är att köpa en supporter pryl. Efter du köpt den första så kommer din kärlek för klubben dubblas på en gång. Så vart de för mig iallafall :)

Haha Deion jag älskar dendär kommentaren din flicka la hahahhahaha.
Atlético senken
2008-11-30 17:43
Nu kör vi över Racing!! Miguel kommer in i 63e och stänker tre snabba och assar därefter Sinama-P till det sista

AUPA ATLÉTI !!!!
Barcelona Dedeffo
2008-11-30 17:39
Ämne: Kort reflektion som ....
Haha, när det går åt helvete för Real så är det barn som sitter på deras forum och snackar om orealistiska värvningar.
Atlético wesse
2008-11-30 17:32
Kort reflektion som jag fått efter att läst Real's krönikor och matchrapporter:

Real (fansen) söker lösningar i värvningar när spelet låser sig. Känns ju kreativt... Deras dussinlirare värd x antal miljoner bör ju ha kapaciteten trots allt..

Det sköna i min reflektion är att vi Colchoneros (SF:s fans åtminstone) söker hellre lösningarna i de egna leden, vi vill se Miguel, en U21 spelare som inte är känd för den breda massan, medan Real vill ha C. Ronaldo (b.la.). Känns som om detta bekräftar det "familiära" i vår fankrets! ;)

AUPA CANTERA! AUPA ATLÈTICO!
Misto
2008-11-30 14:24
Deion
Tack så mycket det är väldigt kul att du hjälper mig. Nej men som sagt jag uppskatar all hjälp och jag ska försöka vara så bra Atleti supporter som möjligt. Jag har läst lite på hemmsidan,wikipedia,SF och lite annat. Jag njuter som sagt. Imorn ska jag beställa hemma tröjan också. Allt blir bara bättre. Som sagt Hata Real gjorde jag från början! Madrid har bara ett lag och det är Atletico Madrid!

Mot seger!
Atlético John Mayer
2008-11-30 12:29
-Om du bara djupt älskar laget så har du en bra bit kvar, när du känner att du har hatkärlek så har du nått nirvana, då är du en Rojiblanco.

Haha, så sant, så sant :)
Atlético Deion
2008-11-30 11:49
Julian//

Finns nog inget särskilt man kan göra för att bli en Colchonero, man bara är eller blir det liksom. Men om jag skulle ge dig några råd om hur du kan utveckla till intresse för laget lite djupare så skulle jag förslå att du uppdaterar dig ofta genom att läsa artiklar och foruminlägg här på svenskfans, dessutom även gå in på www.clubatleticodemadrid.com/ och läsa där men jämna mellanrum. Man kan välja engelska på hemsidan om du inte kan spanska. Det är ju ganska självklart att ju mer du följer laget, desto mer kommer du utveckla din kärlek. Förutom att du följer så mycket matcher du har möjlighet till, både på tv och på stream, så är ju det ultimata att nån gång i livet kunna se en match på Vicente Calderon så klart.

Men självklart är inte allt lika praktiskt och lätt som ovan nämnda grejer, det finns vissa andra aspekter av att vara en Colchonero som jag skulle kalla outsiders/eller inte, hehe.

-Om du bara djupt älskar laget så har du en bra bit kvar, när du känner att du har hatkärlek så har du nått nirvana, då är du en Rojiblanco.

-Avsky Real Madrid, allt som står för, deras klubb, deras tveksamma historia och många korrupta ligasegrar.

-Älska anrika Vicente Calderon, det är våran identitet, våran borg och klubbens själ. Att riva den istället för att rusta upp den är en kniv i hjärtat på mig iallafall. Du kan alltid bygga en ny arena någon annanstans, men du kan aldrig få den känslan och det kvarteret runtomkring.

-Du måste skaffa dig en stor tattuering av Aguirre på ryggen!! or not :)

När jag kommer på fler så meddelar jag dig.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-30 11:32
Ämne: Tycker ändå synd om ....
Det där med Sevilla-Barça matchen så gjorde Sevillaklacken en parodi om Barça låten ''El Cant del Barça''.

Dem mimade hela enda tills slutet där det ska vara ''Barça, Barça, Baaarça!'' på den riktiga som culés sjunger. Men Sevillaklacken ändrade det till ''Barça, Barça, MIERDAAA!''. Haha :).

Atlético Deion
2008-11-30 10:56
Tycker ändå synd om Getafe. i rättvisans namn så hade de viúnnit med 5-1 eller nåt om inte domaren hade varit Reals bästa kompis. Att Soldado inte får straff är faktiskt skandalöst. Sen vill ju bara sparka Guti mellan hans hästtänder när han garvar åt Uche efter en idiottackling med dobbarna först, som skulle a vart ett rött kort bara för intentionens skull, snacka om obalans i laget och i huvudet.

Idag vinner vi fan, har bara Atlético kvar på min lången tippning nu som ger mig 1200kr om de vinner, har fått in alla andra.

Två roliga kommentarer min tjej kläckte ur sig igår när jag satt och kollade på fotboll.

-Hon sätter sig ner några min under Real matchen och plötsligt frågar, Vem är det där?? Drenthe säger jag, en holländsk spelare. Då säger hon "Jaha, fy fasiken vilken kopia av Whoppie Goldberg, hår, ansikte och kroppsbyggnad"

-Under Sevilla-Barcelona matchen så hör jag henne från köket ropa "Varför sjunger de en svensk dansbandslåt hela tiden??".. Vad menar du säger jag högt tillbaka?.. hon säger "ja du vet publiken sjunger ju den där BARA BARA MIN MARGARETA, BARA BARA MIN SKA DU VETA.. haha.. det var ju fan sant.. Sevilla klacken sjöng den melodin hela tiden.. tänkte inte på det innan..
Misto
2008-11-30 10:32
Ikväll vinner vi med 3-1!!

Kun,Kun och Forlan!
Atlético kun10aguero
2008-11-30 03:04
getafe getafe getafe!!! :D
Atlético Joakim Jönsson
2008-11-29 22:42
Det är nästintill löjligt hur herr Kristiansson tydligt visar sin kärlek gentemot FC Barcelona, något mer neutral kan han försöka vara.
Atlético rawkus
2008-11-29 22:23
Tack Getafe! :)
King Julian
2008-11-29 18:49
*Simao* & Deion!

Jag kan berätta lite lätt om mig! Jag är Kurd och har bott här i Sverige sedan 1992. Är 21 år. Har själv spelat fotboll i 11 år och som bäst i division 3. Idag så spelar inte jag fotboll men tittar på Serie A och La Liga. Umgås med min flickvän och jobbar annars. Jag är en person som följer mina så kallad favorit spelare. Tex Inter följde jag pga C.Vieri. Men nu känns det anorlunda, Jag har faktiskt fastnat i ATLM. Inte en enskild spelare utan hela laget. Det är bra! Jag är kär i ATLM! Så därför behöver jag lite hjälp av er! Jag vill bli en riktigt kunnig ATLM fan så att jag kan göra min flickvän till det också. Jag älskar La liga! Det var lite kort om mig och ni ska veta att jag verkligen uppskattar era hjälp allihopa! Jag känner mig hemma! TACK!

TACK SYSTRAR OCH BRÖDER!
Atlético John Mayer
2008-11-29 17:13
Återigen, Cantera-kollen, komplett underbar läsning. Tackar och bockar på samma gång :)
Atlético Roni
2008-11-29 15:45
Ämne: kommigen Atletico vi....
Okej då.. för den här gången.
Barcelona nr1
2008-11-29 14:25
kommigen Atletico vinn mot Racing;)
Atlético Deion
2008-11-29 13:40
På tal om matchtröjor.. Om det är nån som stöter på den snygga mörka bortaatröjan på nätet.. lagom bra pris.. så säg till mig.. Jag betalar gärna extra om jag slipper de gula shortsen :)
Har många varianter av den rödvita redea.. det får räcka.. Den mörka är ju schysst och lite småtight.. skulle passa bra med ett par jeans på stan..
Atlético Roni
2008-11-29 13:02
länktips för er som vill köpa nya säsongens tröja för en aning billigare pris.
Atlético kun10aguero
2008-11-29 12:40
King Julian // startelvan borde se ut så här;
Leo
Seita/Perea Heitinga Ufo Pernia
Aussunco (stavning)
Maxi Simao
Maniche
Forlan Aguero

Tyvärr lär väl Maxi starta, ist för Miguel.
Skulle dock vilja ha med Nacho från start och kanske Banega istället för Maniche.

Måste dock säga det att det verkar som ungdomarna har ganska så mycket bättre mentalitet än A-lagspelarna, tyvärr måstes väl ändå sägas, även ifall de finns mer kärlek till klubben från ungdomarna.
Atlético Deion
2008-11-29 12:34
glömde länken Julian..
Atlético Deion
2008-11-29 12:33
King Julian//

Välkommen till Los Rojiblancos. På länken har du alla sorts bilder du kan hitta om laget, allt från tifos till supportrar och spelare.

Den lite extrema varianten av supportrar är väl gruppen som kallar sig Frente Atlético.

Våran ordinarie startelva utan skador ser väl ut på följande sätt ungefär, är lite osäker på om man går över till en 4-4-2 diamant när Assuncao spelar eller om man kör med de tre offensiva mittältare i linje högre upp i banan. Men vi tar i linje när jag visa nu bara.

.................Franco.................
Perea.....Heitinga...Ujfalusi.....Pernia
................Assuncao................
Maxi............Maniche............Simao
...........Agüero....Forlan.............

En annan sak vännen, vi har kunniga kvinnliga medlemmar också, så det kanske inte är så kul om du skriver "bröder" hela tiden. Vi är en supporterfamilj oavsett kön. Men välkommen iallafall :)
Atlético Roni
2008-11-29 12:33
Startelvan kommer troligtvist se ut som den gjorde mot PSV med några små ändringar som att Franco och Assuncao e tillbaka om deras skador gått över och Seitaridis spelar kanske på sin plats han gjorde innan med tanke på hur fint han gjorde det i onsdags.
........Franco
Seita-Heitinga-Ufo-Pernia
........Assucao
Maxi-Maniche-Simao
Kun-Forlan

Tycker dock Maxi borde gå in på Maniches plats och Miguel tar kanten. eller vad tycker ni?
Annons: