/spanien/atletico/forum/1542.aspx/spanien/atletico/forum/1542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético offe23
2008-12-04 18:00
Ämne: Tänkte kolla lite hu....
Ja har haft tankar kring att åka ner till Madrid i vår igen har vart där 2 år i rad på våren nu och sett matcherna Atleti vs Depor 2-0(när valera skadade sig riktigt illa för 2 säsonger sen) och den sjuka matchen mot Almeria förra året som sluta 6-3.

Bägge ggr har de inte vart några som helst problem att skaffa biljetter på plats, men som sagt ett derby e ett derby men tror inte de e några problem att fixa på plats.

skulle helt klart vara riktigt kul att dra ner med folk från Svfans bästa lagsida =)
Atlético John Mayer
2008-12-04 17:10
Tänkte kolla lite hur många här som planerat att resa ner till Madrid i "vår"?

Är själv ruskigt intresserad av att fara ner och se Getafe i mitten av februari (15:e). Läste i den utmärkta resekrönikan att det nästan bara är matcherna mot Real och Barca som blir utsålda, att fara ner och se derbyt mot Getafe innebär alltså ingen fara beträffande biljettköp på plats?

För övrigt undrar jag, som sagt, om nån har planerat att fara ner till Madrid under nästa år. Just matchen mot Getafe intresserar allra mest just nu men om ett gäng har planerat att fara ner vid något annat tillfälle så skulle det helt klart vara trevligt att följa med :)
Madrassen
2008-12-04 15:45
Ämne: Blir så jävla sur nä....
Håller med dig. Det här hör knappast till fotbollen, och avsändarna av hoten borde ju bli livstidsavstängda från all fotboll. Det lär dock inte ske innan Platini är borta, för han sitter nog just nu och funderar på vilka olika bidrag han ska skicka till Marseilles supportrar för deras sunda föreningsliv...
Atlético zoran
2008-12-04 11:53
@henry garvis carlsson

Hehe, det bor väldigt många där nere och förhoppningsvis blir det en lika stor fest som 2007-års EM i Nederländerna där de var fulla läktare i varje match.

Det kommer nog komma väldigt många och se Serbien, inte bara för att det är Serbien, utan för att det här laget har en hel del mycket intressanta spelare:

Ivan Obradović (20 år, Partizan), Zoran Tošić (21 år, Partizan), Milan Smiljanić (22 år, Espanyol), Gojko Kačar (21 år, Hertha BSC), Dušan Tadić (20 år, Vojvodina), Adem Ljajić (17 år, Partizan), Miralem Sulejmani (20 år, Ajax), Danijel Aleksić (17 år, Vojvodina), Stefan Babović (FC Nantes, 21 år), Nemanja Pejčinović (21 år, FK Rad Belgrad)

Då saknas ändå spelare som Slobodan Rajković (Chelsea, på lån hos Twente är avstängd av FIFA från landslagsspel för att han spottade på en domare i OS 2008, 19 år), Zdravko Kuzmanović (Fiorentina, 21 år, får inte delta för att han spelade med Schweiz på U21-nivå), Neven Subotić (20 år, Borussia Dortmund, har spelat för USA:s U20-landslag).

Det mest imponerande var ändå att kanske 75-80% av dessa spelare inte var med när Serbien kvalificerade sig för EM i Sverige. Mot Danmark spelade man med i stort sett en blandning av B och C-laget, trots det blev de utspelade och borde ha förlorat med minst 5 mål i Serbien, då var det ändå play-offet till EM där de flesta landslagen tar in A-landslagsspelare. Sueljamni och Kačar spelade en match tillsammans där den sistnämnde gjorde 5 mål på Ungern som ändå var med och slogs om en play-off plats till slutet.

Det finns så sjukt mycket kvalité i det här laget och nästa sommar får de förhoppningsvis bevisa det.
Atlético Roni
2008-12-04 11:49
Blir så jävla sur när jag läser sånt. Hade det vart tvärtom hade vi fått spela utan publik i resten av säsongen.
Atlético henry garvis carlsson
2008-12-04 09:22
Zoran.... jag gissar att man kommer att se dig i Malmöregionen nästa sommar? Jag har en viss känsla av att det kommer vara Serbien som har hemmamatch mot Sverige.. :) Det brukar ju vara rätt bra ös på läktarna när ni spelar....
Atlético henry garvis carlsson
2008-12-04 08:56
Ämne: Kanske dags att oppn....
Friska, mysiga killar det där.... konstigt att det är så jävla tyst från UEFA om detta. Vem vet vi kanske blir bestraffade för uppvigling av dom stackarna. Riktigt jäkla galet att det vidriga packet inte åkt på någon sorts bestraffning med tanke på hur mycket skit dom ställt till med.
Atlético rawkus
2008-12-04 06:30
Kanske dags att oppna ogonen Platini..?
Atlético Roni
2008-12-03 23:40
Tycker man borde öppna dörrarna för möjligheten om Diego igen. Maniche har vart bra men inte tillräckligt nu på senare tid då han började suveränt i början av säsongen. Man skulle ju nästan också vilja ha en kantspelar på Maxis plats men då färvärrar det bara situationen för Miguel o CO
Real Madrid ô Fenomeno
2008-12-03 23:35
Haha, kul avslutning på "dagens" Joakim:)
Atlético raoul duke
2008-12-03 22:08
Ämne: Kun10Agüero//

Rey....
vi skulle ju kunna byta reyes mot di maria.. skulleinte vart helt fel ;)
Madrassen
2008-12-03 16:48
Kun10Agüero//

Reyes är också den enda jag hört något om, men där har allt varit positivt förutom att han verkar vilja stanna i Lissabon på heltid.
Atlético Roni
2008-12-02 23:53
Kun10//
Hört iallafall en massa gott om Reyes.
Atlético Deion
2008-12-02 22:57
kollade just på Arsenals småungar i Carling Cup mot Burnley, laget som slog it Chelsea. Ibland vet jag inte om Wenger mår speciellt bra, han bänkar Jay Simpson som har vart typ bästa unga anfallaren hittils för dem cupen, och spelar Bendtner. Danskens facit ikväll, missar 4 helt frilägen, ett gäng halvlägen och missar bollmottagning typ 58 gånger. Släng bort människan till division 5 lag i England eller nåt för fan, helt jävla sanslöst oduglig fotbollsspelare.
Atlético Lush
2008-12-02 22:07
K10A,

Aftonbladet är det bästa jag kan ge dig ;)
Atlético kun10aguero
2008-12-02 22:00
Förresten är det någon som skulle kunna upptadera mig om våra utlånade spelare? ;)
Atlético kun10aguero
2008-12-02 22:00
Nån som har länken till Ballon D'or listan? =)
Deportivo MWH72
2008-12-02 19:49
Gillar inte Ronaldo, men att göra 42 mål som mittfältare slår det mesta. Om det hade gällt vem som e bäst just nu, då hade han inte vunnit. Tror då på messi, men min personliga favorit e Muntari i alla lägen. Skriver lite här för det e helt dött på depor`s sida.
Atlético Roni
2008-12-02 19:44
Förresten kom Kun på 14onde plats för ballon D'or
Atlético Roni
2008-12-02 19:25
Håller med dig Lush, men när man säger att Cristiano inte gjort någonting och säger att han e dålig för att han inte slår in bollen med handen blir jag bara irriterad för att tönten var ju bäst och han förtjänar priset som bästa fotbollsspelare trots att det gör ont o säga.
Atlético Lush
2008-12-02 18:12
Ang. Ronaldo grejen så kan man se det ur olika synvinklar.

Spelmässigt så han kan man inte säga emot att han var fantastisk och spelade otroligt bra. Spelmässigt förtjänar han det alltså.

Men att vinna ett sånt här stort pris innebär att man är en förebild och att barn ska se upp till spelaren. I det ingår en viss ödmjukhet som Ronaldo inte har uppfyllt nånstans. Därför måste man ändå förstå att människor retar upp sig på när han, som inte representerar en del av fotbollen, vinner detta pris.
Atlético Lush
2008-12-02 17:43
Hallå atletico-supportrar! Vet ine riktigt om man vågar säga att man är "tillbaka"..

Men att vi vann matchen i söndags var ju skönt, dock förstår jag inte varför vi bara slutar spela ibland? När vi är en man mer mot Racing ska man fan kämpa, göra några mål och sen gå ner i tempo. Att se sitt kära Täby mot AIK igår.. Det var kämpaglöd!

Då är det bara att läsa igenom en massa artiklar nu.. :)
*Simao*
2008-12-02 17:23
Roni

va ska man kalla de va Messi har gjort för Barca han dribbla av alla spelarna nästan o gjorde mål sen gjorde han mål som Maradona som ingen annan skulle våga i den situationen o plus ronaldo han spelar bara för folket kansske 50 för laget o 50 för folket man kan se när han spela han leker som om han har vunnit hela världen
är de där bra ell?
Madrassen
2008-12-02 16:58
Tyvärr är väl Ronaldo en ganska värdig vinnare även om jag och många andra ogillar honom. Han stod dock för underhållning i helgen när han blev utvisad efter att ha tagit bollen med handen för att han var rädd om frisyren...
Atlético Roni
2008-12-02 16:39
*Simao*//
Gillar inte Cristiano mer än vad du gör men du kan inte kalla 42 mål på en säsong ingenting :S
Förstår att du inte gillar honom. Men han är en av dom största och det var inte direkt en överaskning att han fick priset. Fast än han drygar och pestar ner hela fotbollsvärlden
*Simao*
2008-12-02 14:08
asså shiiit grabbar hoppades på att Messi skulle vinna iförsig så vill ja att Aguero vinner men lite för ung men nästa år kanske de blir han men HATAR CHRISTIANO RONALDO :@ asså fattar inte va dom tänker kolla messi va han har gggjort för Barca o kolla på ronaldo ingenting sämst!!!!!!!!!
Valencia Terrace
2008-12-02 11:22
mase saga att det ar riktigt trakigt att atl. madrid supportrarna inte kan resa ner lr upp till frankrike for att se matchen...hadde platini lite hjarna och marseil ledningen lite stolthet i kroppen sa hadde man bjudit in atl. supportrarna och stangt ute marseil supportrarna..men tyvarr sa hander sadant inte forens nagon olycka hander.
Hoppas verkligen ni kor over frankrike sa det skriker om det.
AVGA Platini
Real Madrid Robinho Jr
2008-12-01 23:28
Ett intressant reportage om Agüero. Jäklar vilken lirare ni har alltså, är ju redan bland de bästa i världen, och ändå är han bara 20 år.
Atlético Roni
2008-12-01 22:55
Luff du är härmed i min svartalista.. Kan nog vara pågrund av avundsjuka:p
Atlético Luff
2008-12-01 21:39
Svinkallt har i Madrid, tur att vi gjorde ett par baljor iallfall, varmde lite.

Annars var hojdpunkten po matchen nar hela arenan skanderade "PUTA PLANINI, PUTA PLATINI!", klart ljudmassigt hogsta ramsan igar.

Hejs!
Annons: