/spanien/atletico/forum/154.aspx/spanien/atletico/forum/154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2015-06-13 09:13
Haha Milan kommer ofta undan billigt.

Det har varit dött med rykten på senaste. Zoran, har livet slukat upp dig eller är torkan verklighetsförankrad
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-06-13 09:02
@Profe Ortega: But first Milans needs to higher their bid ;)

Ska vi anpassa oss efter deras ekonomi? hahaha :D
Profe Ortega
2015-06-13 05:05
Milan have their eyes on Miranda and Hummels. But first Atletico need to lower their demand of €13M for Miranda
Profe Ortega
2015-06-13 05:01
@Cholo es un dios och @gurra1993

Med tanke på Griezmanns målskörd har ökat ofantligt mycket ända sedan fransmannen konverterades till en släpande anfallare så har jag tyvärr svårt att se varför man skall ändra på ett koncept som funkar.

Men det är bara min åsikt.
Profe Ortega
@gurra1993:

DDG har aldrig varit en colchonero. Sättet som han lämnade klubben var knappast snyggt och säger en hel del om vilken person han är.

"De Gea, du kommer aldrig att vara en av oss"

Profe Ortega
@AndeeI:

Självklart skall Siqueira vara kvar men som back-up åtminstone ifall om vi signerar en kvalitativ vänsterback så att Gámez kan återgå till att vara en back-up för Juanfran.
Profe Ortega
@Kakan_Atletico:

Det finns i nuläget inget som talar för att Chelsea vill sänka övergångssumman för Flipe Luis. Jag var tidigare emot om att se brassen bära den rödvita tröjan igen men har svängt om frågan men då skall han göra likt Tiago som återvände till oss med svansen mellan benen och fick en lägre lön.

Med tanke på vilken stark säsongsavslutning som Siquera mäktade med så är jag beredd att ge honom en säsong till då han besitter fina kvalitéer. Annars skall han väck om brassen återigen underpresterar.
Valencia Bat
2015-06-13 01:04
Rodrigo Caio är inte klar ännu. Först sades det att agenten Jorge Mendes köpt spelaren(tredjepart har blivit förbjudet sedan 1 Maj nånting), sen hade helt plötsligt Valencia köpt spelaren för €12,5 + bonusar, sen hade Peter Lims Meriton köpt spelaren. Någon av parterna Mendes och Lim har värvat bakom ryggen på president Salvo och direktör Rufete som ville ha Imbula och som tydligen fick veta om denna övergången av Caio på twitter -_-. Med andra ord, samma röra i Valencia CF som vanligt, nu njuter ni va :D
Atlético DeBe
2015-06-12 23:20
Om vi nu verkligen vann någon av dem. Personligen föredrar jag nog caio. Inbillar mig att hans offensiva blick för spelet är bättre, men jag kan ha fel. Undrar när det blir 100% officiellt vart dem går men visst skulle det suga rejält om valencia tog hem vinsten före oss
Atlético monoburgos
2015-06-12 22:36
Om nu Caio är klar för Valencia så borde det betyda att vi vann kampen om Kranvitter då eller med tanke på att Atletico bud var nästan lika högt? Är det någon som ha rkoll på vem av de som är bäst?
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2015-06-12 20:47
Caio klar för Valencia tydligen...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-06-12 12:16
@Gurra1993: De Gea är Madridista.
Atlético Kakan_Atletico
2015-06-12 12:03
@gurra1993:

Utan tvekan. Hade velat ta mig in i hans skalle o hört hur han tänker..
Atlético ADCS (red)
2015-06-12 12:01
Jag tycker Griezmann ska spela som vänsterforward/ytter eller iallafall ha det som utgångspunkt. Det är en väldigt underskattad position på planen. Det ger tekniska/kreativa offensiva spelare mycket mer utrymme att tänka fotboll. Det ger också mer fantasi att röra sig fritt innåt planen. Har man en snabb eller väldigt teknisk anfallslagkamrat centralt så är anfallskombinationerna oändliga.

Många stora spelare har öst in mål som vänsteranfallare. Henry, Ronaldinho, Cristiano etc.. Man måste ha vissa tekniska färdigheter för att spela till vänster. Är man som Mandzukic, Inzaghi, Lewandovski typen så ska man hålla sig centralt.

Dock är det vitalt vilken sorts lekkamrat man får centralt. Måste vara någon som kan skifta positioner smart och hitta kombinationer.

Om vi flyttar ut Griezmann till vänster och han klickar med Vietto/Tevez så kan det bli åka av. Perfekta spelartyper.
Atlético gurra1993
2015-06-12 11:04
Asså äre bara jag som inte kan förstå hur De Gea som är född, uppvuxen, spelat och har älskad Atletico nånsin skulle kunna sätta på sig en tröja med den skitigaste nyasen av vitt? Han ska fan bli utbuad på Calderon tills dagen han dör.
Atlético DeBe
2015-06-11 22:48
Jag undrar om dom inte ser caio som en defensiv mittfältare. Tiago och gabi börjar ju bli till åren
Atlético gurra1993
2015-06-11 22:33
Ja ska Greizmann spela på en kant så ska det ju vara i ett tre manna anfall.
Atlético Cholo es un dios
2015-06-11 22:28
Håller med @gurra1993, men ska dom använda Griezmann på en kant så vill jag se honom i en vänsterytter position med tre anfallare.
Låter orimligt att flytta ner Griezmann i planen när han har varit en målspruta i år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético gurra1993
2015-06-11 22:22
Men tycker Det solkart att han kan å ska spela anfallare han spelade ju med Dos Santos som är samma spel typ som Greizmann så självklart ska dom spela tillsammans.
Profe Ortega
2015-06-11 22:13
Kom igen gott folk, tycker ni att Vietto skall bli vår släpande anfallare på Griezmanns bekostnad eller inte? :)
Profe Ortega
2015-06-11 17:57
Från samma AS artikel som Zoran refererade i den senaste uppdateringen kring Vietto, stod det även att Vietto kan bli vår släpande striker på Griezmanns bekostnad som får återgå till rollen som yttermittfältare.

Kan för all världen inte förstå ifall om scenariot blir till verklighet då fransmannen har verkligen gjort ett dundersuccé.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-11 13:26
Av vad jag ser här i den här videon är han kanske precis den typen av mittback vi behöver, särskilt i trånga matcher då vi har svårt att skapa något. Syftar på att han letar sig gärna uppåt i banan och vågar finta här och där. Våra tre träben är inte så spelförande som Caio är. En fråga dock: Ifall vi värvar honom, varför vill ledningen behålla Alderweireld? Vi kan omöjligt matcha 4 mittbackar så att alla är nöjda med speltiden. Jag har svårt för mig att Gimenez, efter denna säsongen, tappar ledningens förtroende och hamnar på bänken igen.. Toby kommer inte vilja vara tredje eller fjärde val heller.
Atlético zoran
2015-06-11 13:19
@gurra1993:

Det verkar som om AS har missat viktiga detaljer i just det fallet och gått på lite för hårt när det gäller Tielemans potentiella flytt från Anderlecht i sommar.
Atlético gurra1993
2015-06-11 13:18
Nån med lite bättre koll på Caio som kan berätta lite om honom
Atlético zoran
2015-06-11 11:16
Gott om uppdateringar idag.
Atlético Chewie
2015-06-11 11:13
Hehe, någon har varit snabb och uppdaterat Viettos engelska wikipedia sida: Luciano Vietto is playing for atletico madrid as a striker.
Atlético El kulan
2015-06-11 10:29
Ryktet går att Rodrigo Caio är klar för Atletico. Övergångssumma 12-15 miljoner euro. Någon som har koll på honom? Tycker det verkar mycket för en oprövad spelare som dessutom har haft en allvarlig knäskada.
Atlético monoburgos
2015-06-11 00:43
Trodde att Elmundodeportivo ändå var lite pålitlig. Hur troligt är RTV(spanska svt) som säger att mandzukic går till Juve och Miranda till Inter?
Profe Ortega
2015-06-10 19:37
@monoburgos:

Den nyheten visade sig vara en bluff då huset på bilden ligger i Italien...
Atlético monoburgos
2015-06-10 16:42
Enligt El mundo deportivo har Tevez köpt hus i Madrid. ;D
Annons: