/spanien/atletico/forum/1535.aspx/spanien/atletico/forum/1535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2008-12-13 21:42
@Deion

Jag vet inte riktigt om det är hans typ av match om han skall spela defensivt, hans främsta kvalitéer är ju i offensiven och det tror jag Chaparro kommer utnyttja. Samtidigt kan det mycket väl bli så att Simão tar tag i saker och ting direkt, så Nélson får verkligen passa sig när Atlético anfaller längs vänsterkanten.

Monzón tycker jag personligen är en bra spelare, han har framtiden för sig och lär sig än så länge att göra rätt på planen.

Atléti skall nog se upp när Betis ställer om i sitt kontringsspel, det har ju länge varit deras signum.
Atlético Deion
2008-12-13 21:18
Zoran//

Samtidigt tror jag Nelson kommer få ganska strikta råd att inte lämna sin försvarsposition för ofta då alla vet vem vi har på den kanten offensivt. Jag hoppas faktiskt att Nelson kör frejdigt med sina offensiva utflyktsförsök då detta kommer ge Simao ypperliga ytor. Jag är nog mer orolig för vår högersida med Monzón som nästan är lika offensivglad. Betis har två riktigt bra ytterbackar, precis de typer vi skulle behöva. Jag tar gärna in båda till Atlético nästa år.
Atlético John Mayer
2008-12-13 21:14
Lite oroad över just deras högerkant, men samtidigt så är jag inte helt säker på att Xisco kommer att skapa så mycket problem. Å andra sidan innebär en förväntad offensiv från deras högerkant att Simao får mer utrymma, just bristen på defensiva tankegångar hos ovan nämnda portugis och Pernia ger mig dock något av mardrömmar inför morgondagen..

Kommer onekligen bli en intressant match, kan gå precis hur som helst.
Atlético zoran
2008-12-13 20:44
@John Mayer

Jag tycker att han har gjort bra ifrån sig, följer nästan alltid upp med i anfall och tycker även om att ta intiativ 1-mot-1. Däremot syns det att han kan bli bra mycket bättre defensivt, speciellt i positionsspelet.

Han är definitivt ett hot mot Atléticos vänsterkant, men det får vi hoppas att Pernía löser.
Madrassen
2008-12-13 16:51
Har ni hört att Marseillehuliganer har åkt på 10 000 Euro i böter för att de uppförde sig illa mot Liverpool borta för ett par veckor sedan? Trodde inte det fanns botemedel mot blindhet, men Platini har ju tydligen hittat något :)
Real Betis Aptur
2008-12-13 16:26
Måste precis som Oggy hylla eran införrapport. Riktigt riktigt bra och informationsrik.
Atlético John Mayer
2008-12-13 15:59
Zoran - Har du någon koll på hur bra Nélson spelat i år? Något av en personlig favorit, såg en del SuperLiga-fotboll förra året och fastnade för hans sköna spelstil och snabba steg, och undrar helt enkelt om han acklimatiserat sig till Spanien på ett bra sätt.
Atlético John Mayer
2008-12-13 15:54
Zoran, du är semi-gud.
Real Betis Oggy
2008-12-13 15:51
fyfasen, det var en utförlig införrapport! bra jobbat!
Valencia Pellegrino 
2008-12-13 12:29
Tråkigt :/ aja vi får hoppas att börjar prestera bättre då.
Valencia Pellegrino 
2008-12-13 12:29
Tråkigt :/ aja vi får hoppas att börjar prestera bättre då.
Atlético DeBe
2008-12-13 04:02
Han får sällan spela. de gångerna han spelat har han varierat i sitt spel. allt från loj och frånvarande till frän stabilitet. jag tycker personligen att han va ett onödigt lån. han har inte visat upp den kalibern jag förväntat mig.
Valencia Pellegrino 
2008-12-12 22:24
Tjena

Har inte följt Atlético så mycket i år och jag undrar hur det går för våran utlånade offensiva mittfältare Ever Banega?

Vi saknar honom =)
Atlético Roni
2008-12-12 19:31
Ämne: Hur tror ni el clási....
4-0 till Barca eller så blir det en jämn match och Barca vinner med uddamålet.
Atlético Roni
2008-12-12 19:31
Ämne: Hur tror ni el clási....
4-0 till Barca eller så blir det en jämn match och Barca vinner med uddamålet.
Atlético paniagua
2008-12-12 12:30
--Luff--

Klädtips inför min Madridvisit? Bör jag ta med dunjackan till Madrid? Med andra ord, hur kallt är det egentligen nu?
Atlético paniagua
2008-12-12 12:28
Ok mina vänner, sista chansen! Om en vecka åker jag till Madrid för att fira jul och nyår.
Om någon är intresserad av den Atleti-keps som jag fortfarande har till salu, säg till NU.
Om en vecka är det försent. Då ger jag bort den till mitt kusinbarn eftersom jag själv passar extremt illa i keps.
Skickar bild om du ger mig mailadressen.
En hundring är pristanken.
Atlético henry garvis carlsson
2008-12-12 11:12
Sett till Barcas spel på sistone borde det bara kunna sluta på ett sätt, men ett Clásico är vad det är. Jag tror i sann la-liga anda att det kommer att bli en sjukt underhållande match.
4-2 till Barca kanske??
Barcelona Dedeffo
2008-12-12 09:34
Hur tror ni el clásico kommer att gå? Roligt att höra neutrala supportrars åsikter :).
Atlético rawkus
2008-12-11 23:04
Luff: Sno? Vad ar det..? Hoho :O
Atlético Deion
2008-12-11 23:03
Ja, Betis känns som den klurigaste matchen hittils, vi kan helt klart vinna med 4-0 eller förlora med 1-3. Mycket ligger i hur våra spelare ser på Betis och vilken mentalitet vi har. Det bäddar för ett väldigt Intressant möte.

JJ//

Tack, ville bra få fram hur mycket dessa tre betyder för laget.
Atlético Roni
2008-12-11 21:07
Japp på Söndag når de minusgrader och troligtvist snö nere i Madrid Luff :) ha så kul hihi
Atlético Luff
2008-12-11 20:08
Det enda jag inte vill ha är något lag där vi har favoritskapet, det är då det går åt helvete för Atleti.

Annars är det fortsatt svinkallt i Madrid, både längtar och är rädd för Betismatchen, kommer frysa ihjäl.
Madrassen
2008-12-11 16:45
Bobban (red)//

Hade nog hellre tagit Roma än Juventus. Två segrar mot Real Madrid är mer än vad vi har mäktat med på ett tag.
Atlético Roni
2008-12-11 16:19
3 cheers for the 3 champions :D
Atlético Bobban (red)
2008-12-11 11:47
Det var nog inte så dumt att bli tvåa i gruppen trots allt. Då vi kan lottas mot någon av följade sex lag: Roma, Panathinaikos, Manchester United, Bayern München, Porto och Juventus.

Om vi hade slutat etta i gruppen hade det varit följande alternativ: Chelsea, Inter, Sporting, Lyon och Arsenal!

Spontant känns Man U som den riktiga nitlotten bland de sex som vi kan bli lottade emot. Även om det är bara bra lag som är kvar i turneringen så skulle jag inte gråta blod om vi ställs mot någon i trion, Juventus, Porto eller Panathinaikos.

Betydligt tuffare om vi får Roma eller Bayern på vår lott, nästan i Man U klass...
Atlético Joakim Jönsson
2008-12-11 07:04
Fin text, Akshay. Kan bara tala för mig själv och säga att jag älskar Kun!
DzJocke
2008-12-11 01:06
Nån gång måste man möta Man Utd, gör det gärna nu. Skulle va gött att spöa ut dom från CL. Tror At. Madrid kan ta vilket lag som helst!
Valencia Jeffren!!!!!!
2008-12-10 23:15
Hej!

Jag har en Helt ny origginal Atletico de Madrid tröja som jag säljer för 300 kr. Det är den blå bortatröjan och storleken är Medium. Om någon är intresserad får ni gärna maila mig på africa2008@live.se eller ringa på 070-7138842.
Madrassen
2008-12-10 19:37
Håller med. Tror faktiskt inte att vi skulle slå ut Manchester som har en förmåga att höja sin lägstanivå i slutspel.
Annons: