/spanien/atletico/forum/1531.aspx/spanien/atletico/forum/1531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Joakim Jönsson
2008-12-14 20:03
Steven Defour och Axel Witsel är två bra spelare - på sikt. Om man nu ska hämta in en mittfältare i januari hoppas i alla fall jag på att Matí Fernández anländer. En spelare med oerhört hög potential, som mycket väl kunde passat bra i Atlético. Jag anser att Maniche inte kommer med i anfallen lika bra som han borde, Aguirre bör flytta upp honom i banan.

Att Daniel Kristiansson får kommentera spanska ligamatcher är fullständigt ofattbart. Han kan inte vara objektiv och neutral, kan inte uttala namn, med mera. Att han idag sitter och säger att mötet mellan Sevilla och Villarreal är en välspelad match, och att Romaric har visat upp sitt fina skott under dagens match finns bara inte. Skärpning!

Angående vår match är det bara till att konstatera vilket drömläge vi har, vinst idag och vi är förbi Real, förhoppningsvis får Sevilla och Villarreal bara lika.
VIDIC
2008-12-14 19:39
Jag hejar både på barca å atletico, om du inte visste
Atlético zoran
2008-12-14 19:09
Sevilla-fansen sjunger någon sång på spanska där melodin är tagen av Marseljäsen, visserligen en ganska bra nationalsång, men det känns lite konstigt att höra det på en spansk ligamatch.

Förresten, belgisk media rapporterar att det fanns 23 scouter från olika klubbar runt om i Europa på Standard Liéges match mot Brugge tidigare idag. Några av de var Schalke, Dortmund, Ajax, Fiorentina, Marseille och Atletico Madrid.

Kul att de åker och ser Standard spela, speciellt med tanke på vilken kompetens och talang det finns i den klubben. Jag skulle verkligen inte ha något emot att se Milan Jovanović i Atlético, han vill ju lämna Standard och skulle verkligen passa in i lagets spelstil. De flesta var väl där för att bevaka Defour och Witsel, kanske även De Camargo och Mbokani.
Atlético Andero
2008-12-14 19:01
Ämne: Hoppas vi vinner mot....
"Vi"?
VIDIC
2008-12-14 18:38
Hoppas vi vinner mot Betis idag!!
Atlético zoran
2008-12-14 17:54
Garay gjorde även ett mycket snyggt mål mot Almería på frispark, trots att bollen petades till honom innan.
Atlético planne
2008-12-14 17:32
haha vilket mål av valladolid mot depor precis. misslyckat utkast av depors målvakt sen skjuter valladolidspelaren från nästan halva plan upp i krysset.
Atlético zoran
2008-12-14 17:02
Atlético B spelar på TeleMadrid SAT för den som vill se matchen.
Atlético olleulv
2008-12-14 14:57
OJOJ vilken viktig match!
Vinst ikväll innebär storebrorstiteln och att vi tar in på Sevilla/Villareal (kanske båda?!)

Kom igen nu!!!
Atlético Joakim Jönsson
2008-12-14 13:32
Nu börjar nervositeten komma så smått, ytterst viktig match idag!

Härligt också med TV-match.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-14 01:41
Madrid cabron saluda al campeon!Madrid cabron saluda al campeon!Madrid cabron saluda al campeon!Madrid cabron saluda al campeon!
Barcelona Dedeffo
2008-12-14 00:30
Ni kommer att gå före Real Mierda. Lycka till.
Atlético garmawi_90
2008-12-14 00:27
Härligt och se att rivalerna från Madrid förlorade. Imorgon har vi chans att gå om dem och förhoppningsvis kan vi kalla dem för "lillebror" ;D.
Men frågan är om vi kan ta chansen?
Är lite tveksam faktiskt, Betis hemma är inte lika lätt som det låter, men det som kanske gynar oss är deras skadeproblem.

Aja, som man säger "den som lever får se" ;D.

Ikväll kan man sova extra skönt, och hoppas man gör det imorgon kväll också.

ATLEEEEEETI
Atlético John Mayer
2008-12-14 00:20
Dryga dygnet kvar, sen är vi störst i Madrid.
Atlético henry garvis carlsson
2008-12-13 22:20
CUNTalejio är i sitt esse idag. Messi kommer bli invalid om pajasen med pipan inte agerar...
Atlético zoran
2008-12-13 21:42
@Deion

Jag vet inte riktigt om det är hans typ av match om han skall spela defensivt, hans främsta kvalitéer är ju i offensiven och det tror jag Chaparro kommer utnyttja. Samtidigt kan det mycket väl bli så att Simão tar tag i saker och ting direkt, så Nélson får verkligen passa sig när Atlético anfaller längs vänsterkanten.

Monzón tycker jag personligen är en bra spelare, han har framtiden för sig och lär sig än så länge att göra rätt på planen.

Atléti skall nog se upp när Betis ställer om i sitt kontringsspel, det har ju länge varit deras signum.
Atlético Deion
2008-12-13 21:18
Zoran//

Samtidigt tror jag Nelson kommer få ganska strikta råd att inte lämna sin försvarsposition för ofta då alla vet vem vi har på den kanten offensivt. Jag hoppas faktiskt att Nelson kör frejdigt med sina offensiva utflyktsförsök då detta kommer ge Simao ypperliga ytor. Jag är nog mer orolig för vår högersida med Monzón som nästan är lika offensivglad. Betis har två riktigt bra ytterbackar, precis de typer vi skulle behöva. Jag tar gärna in båda till Atlético nästa år.
Atlético John Mayer
2008-12-13 21:14
Lite oroad över just deras högerkant, men samtidigt så är jag inte helt säker på att Xisco kommer att skapa så mycket problem. Å andra sidan innebär en förväntad offensiv från deras högerkant att Simao får mer utrymma, just bristen på defensiva tankegångar hos ovan nämnda portugis och Pernia ger mig dock något av mardrömmar inför morgondagen..

Kommer onekligen bli en intressant match, kan gå precis hur som helst.
Atlético zoran
2008-12-13 20:44
@John Mayer

Jag tycker att han har gjort bra ifrån sig, följer nästan alltid upp med i anfall och tycker även om att ta intiativ 1-mot-1. Däremot syns det att han kan bli bra mycket bättre defensivt, speciellt i positionsspelet.

Han är definitivt ett hot mot Atléticos vänsterkant, men det får vi hoppas att Pernía löser.
Madrassen
2008-12-13 16:51
Har ni hört att Marseillehuliganer har åkt på 10 000 Euro i böter för att de uppförde sig illa mot Liverpool borta för ett par veckor sedan? Trodde inte det fanns botemedel mot blindhet, men Platini har ju tydligen hittat något :)
Real Betis Aptur
2008-12-13 16:26
Måste precis som Oggy hylla eran införrapport. Riktigt riktigt bra och informationsrik.
Atlético John Mayer
2008-12-13 15:59
Zoran - Har du någon koll på hur bra Nélson spelat i år? Något av en personlig favorit, såg en del SuperLiga-fotboll förra året och fastnade för hans sköna spelstil och snabba steg, och undrar helt enkelt om han acklimatiserat sig till Spanien på ett bra sätt.
Atlético John Mayer
2008-12-13 15:54
Zoran, du är semi-gud.
Real Betis Oggy
2008-12-13 15:51
fyfasen, det var en utförlig införrapport! bra jobbat!
Valencia Pellegrino 
2008-12-13 12:29
Tråkigt :/ aja vi får hoppas att börjar prestera bättre då.
Valencia Pellegrino 
2008-12-13 12:29
Tråkigt :/ aja vi får hoppas att börjar prestera bättre då.
Atlético DeBe
2008-12-13 04:02
Han får sällan spela. de gångerna han spelat har han varierat i sitt spel. allt från loj och frånvarande till frän stabilitet. jag tycker personligen att han va ett onödigt lån. han har inte visat upp den kalibern jag förväntat mig.
Valencia Pellegrino 
2008-12-12 22:24
Tjena

Har inte följt Atlético så mycket i år och jag undrar hur det går för våran utlånade offensiva mittfältare Ever Banega?

Vi saknar honom =)
Atlético Roni
2008-12-12 19:31
Ämne: Hur tror ni el clási....
4-0 till Barca eller så blir det en jämn match och Barca vinner med uddamålet.
Atlético Roni
2008-12-12 19:31
Ämne: Hur tror ni el clási....
4-0 till Barca eller så blir det en jämn match och Barca vinner med uddamålet.
Annons: