/spanien/atletico/forum/1528.aspx/spanien/atletico/forum/1528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético skogstorparen
2008-12-16 22:32
Hur är läget för Kuns övergång till Barca, är det bara rykten eller ligger det något i det?

/Skogstorparen/
Atlético Bobban (red)
2008-12-16 21:52
Ämne: Arenan rivs väll int....
Vicente Calderón kommer inte att rivas innan den nya arenan är klar!

Atleti möte Barca hemma den 7/1 och retur den 14/1!
Atlético Roni
2008-12-16 21:31
Arenan rivs väll inte förän vi fått vår nya?
*Simao*
2008-12-16 20:21
Undrar när vi har match mot Barcelona i Cupen ???

// Undrar också var vi kmr spela matcherna om vi river ner Vicente Calderon:)???
Atlético kun10aguero
2008-12-16 19:45
Arenan verkar bli riktigt snygg och modern :)

De här med och skiriva till Atletico sidan, de ska vara på engelska ialla fall då väl?:P
Atlético Roni
2008-12-16 17:00
Nya arenan ser ju riktigt bra ut. Synd bara att Calderon rivs :(

Kul idé av Red med medlemmar!
Real Madrid Arjen-Robben__
2008-12-16 15:28
m
Barcelona Smacked
2008-12-16 15:18
Er nya arena verkar bli jäkligt fin!
Madrassen
2008-12-16 15:03
Såg nyss att Ufo är nominerad till Uefas "årets lag". Hur motiverar dem det? Agüreo är också med, men det valet är enklare att förstå.
Madrassen
2008-12-16 14:51
Verkar som om vi kommer få en riktigt fin arena om den där grejen med att ta bort löperbanorna funkar som det ser ut i videon.

Bobban (red)//

Tror inte någon här inne skulle bli förvånad om Uefa kommer på att de ska straffa våra "huliganer" som skanderade de rasistiska slagorden KUN KUN KUN genom att bara låta oss starta med 10 spelare i hela slutspelet...
Atlético rawkus
2008-12-16 00:11
Hemma igen fran varldens basta stad, Mexico City! En underbar helg, forutom ett tuuungt Cruz Azul kapitel.

Frugan och jag begedde oss pa sondagmorgonen till narliggende Toluca for match nr 2 i finalen...

Ackliga 0-2 fran hemma matchen och jag kunde se "El masacre del Azul" i tidningarna pa mandagsmorgonen...

Men icke. Vi vann(var dar med frugan och genomled ett sa vidrigt och tungt nederlag) med 2-0 och det blev forlangning foljt av straffar... Sudden-straffar och Toluca siste skytt dunbdrar bollen i ribbans underkant, och den ar pa vag ut fran malet, men Yosgarth Gutierrez i malet kommer glidande och bollen studsar i ryggen/bakhuvudet och sjalvklart in i mal... Sedan hjalper det ej att Azuls sista skytt slar en sannslos dalig straff mot Hernan Cristante, som nyligen satte nytt mexikanskt "halla nollan"-rekord, och denne behover knappt slanga sig... Goool :(

Efter straffarna sa blev slutresultatet 7-6 till Toluca....

Nu till det mer oroande: Min gunstling Cesar Villaluz blir armbagad med avsikt och blir medvetslos. Han ar borta i ca 3 minuter innan han vaknar till tillfalligt... Somnar igen och rusas till sjukan.

Han var under strikt observation nar vi lamnade staden for nagra timmar sedan...

ALLA som sett reprisen ar forbannade, aven Tolucas egna fans. Domaren? I media utpekad som den samsta domaren i Mexikans historia... INGA frisparkar till Azul, INGEN atgard vid armbagen och INGEN presskonferens...

Nu ikvall meddelades att han stangs av pa "obefintlig tid" till att borja med, men det mesta pekar pa livsstid...

Det trakiga var aven att Azul gjort sina 3 byten och knapprade pa ett 3-0 mal, innan f*ttan drar till rejalt...

Sa forbannad och sa besviken men men, livet gar sakta vidare. Mexico City var sjukt kul - IGEN!!! Alskar den staden nat fruktansvart. Finns sa mycket att gora sa det ej gar att begripa. Utfylket till 30 000-staden Tepoztlan var hojdpunkten!! Dar bestegs ett ca 3 km hogs berg och pa toppen sa statar en Aztec-pyramid - MUMMA!!!

Nu skall jag sova da jag fatt en rejal javla influensa/feber...

Grymt skont med seger mot Betis och underbart att sliskhogarna fran fel sida torskade - Bernd Schuster hade ratt anda ;O In ur face Calderon!!!
Valencia Terrace
2008-12-16 00:06
klart jag tror att ni kommer att gå långt i denna turnering faktiskt tror..vore kul för spansk fotboll om ni klara er vidare en omgångtill..
Att ni förmodligen kan möta bayern munich vore nog det bästa, dels för att ni har så pass bra spelare att ni kan matcha mot dom på alla positioner sen att bayern har varit svaga på borta plan (spanien). Lycko önskar er
Atlético Bobban (red)
2008-12-15 23:17
Ämne: Egentligen, står de ....
Ska vi lämna handikapp till alla vi möter? Jag får det bara till tio gubbar i din uppställning, det kanske är ett Uefavirus?
Barcelona Dedeffo
2008-12-15 22:49
Lucky-16

Hur vet du att inte Atlético kan gå långt? De är kvar om guldstriden i La Liga och har gått om Real Madrid som numera är lillebror. De höll på att vinna mot Liverfool på Anfield men domaren förstörde hela skiten. Räkna med att alla Spanska lag ska gå långt i år. Lucky-16 istället för att kritisera Barcelona, Real Madrid och Atlético så borde du hitta nackdelar med ditt sk Los ché.
Atlético kun10aguero
2008-12-15 21:56
Ämne: madrassen!
tror int....
Jag ser inte ens er i CL.. :S
Atlético kun10aguero
2008-12-15 21:54
Egentligen, står de någonstans i regelboken att man bara får ha 1 målvak på planen?
annars skulle vi ju kunna spela så här:

Leo Coupet

Ufo Perea Pernia

Assuncao
Miguel Maxi Simao

Kun Forlan.

Men blir väl i såna fall Maxi mot Miguel o Maniche centralt ifall Aguirre får bestämma ;)

Skulle nog inte släppa in så många mål då;)

Förresten ett dåligt skämt..
Varför blev Prips diskade i en fotbollsturnering?
För dem hade för många backar. ;)
Valencia Lucky-16
2008-12-15 21:43
madrassen!
tror inte der spelar ngn roll vilka ni får möta i CL då ni kommer att förlora och åka ut...

Atlético Bobban (red)
2008-12-15 20:27
Fotbollkanlens Anna Brolin vid Atléticos träningsanläggning, reportage att vänta på lördag kl 19:30!
Madrassen
2008-12-15 19:41
Hoppas på Porto eller Panathinaikos. Nitlotten är ju helt klart United.
Atlético Bobban (red)
2008-12-15 19:21
Ämne: Lottning på torsdag ....
Roma
Panathinaikos
Manchester United
Bayern München
Porto
Juventus
Atlético kun10aguero
2008-12-15 18:27
Fick en utskällning av morsan igår när Maxi gjorde mål, så när Aguero kom fri satt jag redo med en kudde att skrrika i, men glömde totalt bort den o kasta upp den i luften o börja skrika. Fick då en till utskällning, men vad gör de när vi VANN!! ;D
R*** kan ju slänga sig i väggen =)
Atlético Luff
2008-12-15 18:12
paniagua!

Dunjacka är väl att ta i, om du ska på match kanske! Klarar mig med vanlig jacka för det mesta, solen värmer!

Bara jag som kände hur nära det var att allt gick åt helvete mot betis? Hade garcias friläge gått in...
Atlético Dogonsi
2008-12-15 18:12
Jo, fredag klockan 12 var det visst..
Atlético paniagua
2008-12-15 17:58
--DeBe--

"De onämnbaras" forum är alltid låst.

De klarar inte av mothugg och andra åsikter. Retoriken och argumentationer är rent generellt på yngre tonårsnivå där.
Atlético paniagua
2008-12-15 17:54
--Zoran--

Jorå, visst var Atletis backlinje rätt så resoluta.
Vi bör dock beakta motståndet. Med all respekt för Betis så har de ju inte direkt rosat marknaden i ligan denna säsong och borta har de bara vunnit mot rätt så mycket sämre motstånd.
Atletis backlinje med Heit och Ufo i spetsen är dock rena hönsgården när de ställs mot bättre motstånd. Beakta att vi är det lag med undantag för "de onämnbara" som släppt in flest mål bland de topp 9. Och de går knappast att lasta Leo för det.
Atlético paniagua
2008-12-15 17:46
--Deion--

Dream on när det gäller startelvan du satt upp om 2-3 år.
Det skulle definitivt vara mumma men så länge Aguirre är tränare kommer våra fina talanger att reas ut till andra klubbar eftersom vi givetvis ska ha en främlingslegion gudbevars.
Talanger och egna produkter på bänken eller i b-laget, tack.
Så lyder mexikanens devis.
Atlético paniagua
2008-12-15 17:41
--Dogonsi--

Är det inte fredag som det är lottning???
Atlético zoran
2008-12-15 16:39
Nej, jag skulle inte klara av att se Atléti mot Juve. Vad som helst förutom de.
Atlético Deion
2008-12-15 16:16
Jag hoppas vi får Juventus då de förmodligen har en av de trögaste och träbenta backlinjerna, där jag tror starkt på att Kun, Simao och Forlan kan ha ganska kul. Vi sätter manbevakning på Del Piero med Assuncao så fixar vi det.
Atlético Dogonsi
2008-12-15 16:09
Lottning på torsdag i CL. Som jag fattat det kan vi få Roma, Bayern, Juventus, Panathinaikos, Porto eller Man Utd. Spontant hoppas jag nog på Porto, men alla känns svåra. Grekerna är starka hemma t ex
Annons: