/spanien/atletico/forum/1525.aspx/spanien/atletico/forum/1525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 18:27
Det värsta är ju också att Realfansen försöker ta bort förlusten genom att säga ''Fan vad stolt jag är över mitt lag, vi försvarade jätte bra''. Jag fick uppleva El clasicot live, tänk er att se 98 tusen pers som står upp och skriker ''MADRID CABRON SALUDA AL CAMPEON''.
Atlético Roni
2008-12-20 18:11
Hahahahaha har också hört att flera Real fans kört med dendär efter El clasico och gör mig lika sur varje gång. Jag tror dom kollade på förra årets match för den matchen jag såg så var Real lika mycket värda vinsten som vi var på Camp nou, och matchen skulle utan tvekan kunna sluta i samma resultat som mot oss med lite tur för katalonierna.
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 18:02
Roni

Grabben är nog blind och ser endast den vita färgen. Han var inne igår på Liverpools forum och snackade om att Liverpool har sämre lag på pappret medans med Real Mierda ligger på sjätte plats i ligan. Några dagar efter el clásico så kommer han in på Barcas forum och påstår att vi inte var värda vinnare. Vad snackar pojken om? Det enda Real körde var att ställa 12 spelare där bak, kontringar och sparka sönder Messis hälsenor.
Atlético Roni
2008-12-20 17:57
"Ni kommer aldrig att bli bättre en oss och det vet ni själva så sluta upp med det dära du gör bara bort dig själv"

Om du kollar tabellen kära pungslickare så ser du vem som är bättre!
Atlético rawkus
2008-12-20 17:56
#Luiz Nazario de Lima#: Sa med andra ord ar alltsa Anders Svensson just nu battre an Zidane - Kungligt!

Sjalvklart hoppas jag att Ni aker ut med huvudet fore, allt for att ni nansinn skall inse att man ej kan kalla sig "varldens basta klubb" genom att endast vinna La Liga... :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-20 16:51
#Luiz Nazario de Lima#

Just nu är tyvärr ditt vita Madrid lillebror för Atletico och du måste acceptera att det är omvända roller just nu. Om du nu vet att Real Mierda är bättre än Atlético, varför tar du då åt dig från Deion's ord?

Heregud vad man får stå ut med dessa Real Madrid-fjortisbarnen.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-12-20 16:26
Ämne: Skönt att Real åker ....
Deion sluta hata och hoppas på att Real ska åka ut. Sluta se oss som konkurrenter för ni är verkligen inte det! Det är alldeles för stor skillnad på Atletico och Real, det är som att jämföra Anders Svensson med Zinedine Zidane det är bara patetiskt!

Ni kommer aldrig att bli bättre en oss och det vet ni själva så sluta upp med det dära du gör bara bort dig själv. Du skriver som om vi vore eran värsta ärkerival som är jämnbra!
Atlético Roni
2008-12-20 14:35
Snygg länk Quuk tack!
Atlético Mr Quuk
2008-12-20 12:01
19 minuter långt reportage om Atletico!!
Atlético Deion
2008-12-20 11:21
Skönt att Real åker i backen redan i åttondelen, jag har dubbelmoral och står för min hypokrati med att säga, att i den matchen får Gerrard filma till sig hur många straffar han vill, bara Real åker ut med huvet före. Sedan kommer segerns sötma om vi slår Porto och går längre än vad Real har gjort på flera, hoppas vi ligger ett snäppp ovanför i ligan också som en bonus.
Atlético zoran
2008-12-19 23:08
Båda lagen är ganska lika och det kommer bli två tuff matcher. De har precis som John Mayer säger ett mycket bra centralt mittfält med Lucho, Fernando (Paulo Assunçãos ersättare) och Meireles, men även ytterbackar i Jorge Fucile som gärna följer med upp i anfall. Paulo Assunção lär bli utbuad å det grövsta.

Deras anfallsuppsättning är väldigt imponerande, speciellt Lisandro López som är en riktigt bra målskytt, det har han även bevisat i Champions League. Cristian Rodríguez må vara ojämn, men både han och Hulk är väldigt bra spelare, den sistnämnde är en riktigt tung pjäs som blir svår att flytta på.

Att Jesualdo Ferreira sedan kan använda sig av blivande landslagsmannen Rolando och kombinera honom med Bruno Alves eller gamle Pedro Emanuel gör inte laget sämre.

Deras ändå riktigt svaga punkt skulle i så fall vara Helton, han är inte en toppmålvakt och både Leo/Coupet är bättre än honom.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-19 22:56
Hur kan man påstå att Porto är ett bättre lag än Atleti? Visst det är Madridhat mellan Real-Atleti men man måste vara ärlig..

Undra hur Assuncao tas emot.
Atlético John Mayer
2008-12-19 21:10
Underskattas tycker jag inte att det gör. I konkurrens med Roma och Man U så tycker jag helt klart att Porto var en lättnad att lottas mot, och det tror jag många håller med om.

I övrigt tror jag inte att någon som ens har lite koll på Atlético klassar detta som en enkelt match. Portugiserna sitter på ett riktigt bra lag och har grym erfarenhet från spel ute i Europa.

Faktum kvarstår dock, i grund och botten så har vi ett bättre lag än dem. Vårt anfall är giftigare och våra backar ska kunna stå emot det som de hittar på rent offensivt. Visst har de en riktigt bra centrallinje i Pedro Emanuel och Bruno Alves, men samtidigt så är Simão, Kun och Forlan men är tillräckligt bra för att penetrera deras försvar.

Ska man oroa sig över någonting, och det tycker jag att man ska, så är det Portos mittfält. Både Lucho Gonzales och Meireles är spelare av absoluta världsklass och om inte Garcia, Maniche, Assuncao, Banega (eller vad nu Aguirre ställer upp med för lag) spelar på topp så kommer det bli oerhört tufft.

Men som sagt, när valet stod mellan Roma, Man U och Porto så blev detta en suverän lottning. Ingen enkel sådan, men helt klart den bästa möjliga.
Barcelona ludde_rodriguez_maxi
2008-12-19 20:50
Ämne: Oj vad det underskat....
porto e inte bättre! det kmr bli svårt men vi vinner! Deras enda riktigt bra spelare är Lucho...
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2008-12-19 20:19
Oj vad det underskattas här.. Glöm inte bort att Porto är ett bättre lag än er och dem höga oddsen kommer vara på er.. Porto är favoriter.
Atlético Lush
2008-12-19 19:15
Härlig lottning vi fick! Otroligt skönt med tanke på vilka vi kunde lottas mot... Porto ska vi klara av! :)
Atlético kun10aguero
2008-12-19 19:02
Väldigt bra lottning, definitvt bättre än ManU och Roma, Porto ska ju dock inte underskattas, även ifall dem inte är lika bra som förr..

Gissa ifall Torres kommer vara taggad eller, skulle inte vara förvånad ifall de är han som sänker Real =D

Hoppas att vi får se vårt gamla mittlås imorgon, Pablo Perea, funkade ju bra sist. 3 poäng är det enda som gäller, och hoppas Sevilla och Villareal förlorar, så ligger alla på 30 poäng :)

Atlético Roni
2008-12-19 17:31
Skönt hoppades på Porto eller grekerna :)
Madrassen
2008-12-19 15:33
Väldigt bra lottning som vi kommer att klara av om vi spelar på vår normala nivå. Visserligen slog portugiserna Arsenal, men de hade Bendtner på topp vilket förklarar saken.
Atlético Optimo_Kun
2008-12-19 13:57
Nöjd med lottningen! Enligt mig det nästa bästa vi kunde få, kanske rent av det bästa!
Barcelona Dedeffo
2008-12-19 12:43
Sköna lottningar grabbar.

Villarreal - Panathinaikos
Real Mierda - Liverpool
Barcelona - Lyon
Atleti - Porto

Alla lagen kommer gå vidare utom Real Mierda.
Atlético John Mayer
2008-12-19 12:34
Med tanke på vilka vi kunde ställas mot så är Porto en mycket bra lottning, helt klart.

Vilka möten i övrigt..sjukt!
Atlético paniagua
2008-12-19 12:24
Hoppas Torres öser in mål mot Real. Dubbel glädje! :-D
Atlético raoul duke
2008-12-19 12:21
man kan ju inte klaga på lottningen..
Atlético paniagua
2008-12-19 12:19
YESSSSS! Real Madrid-Liverpool. Torres tillbaka till huvudstan mot ärkefienden.
Atlético planne
2008-12-19 12:19
vilken drömlottning!!! vi ska verkligen inte klaga... Sjuka matcher det är redan i åttondelen.
Atlético wesse
2008-12-19 12:18
@Bobban
Kan inte annat än hålla med, Porto känns helt klart överkomliga:)
Atlético Bobban (red)
2008-12-19 12:17
Tycker vi fick en helt godkänd lottningen då det stod mellan Roma, Man U eller Porto!
Atlético Bobban (red)
2008-12-19 12:16
Inter - Man U
Atlético henry garvis carlsson
2008-12-19 12:16
Vilka matcher det är kvar!!
Annons: