/spanien/atletico/forum/1522.aspx/spanien/atletico/forum/1522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villa_Silva
2009-01-02 17:22
det lär bli en bra match på lördag. Villa Vs Aguero
Atlético jibbarn
2009-01-02 16:30
Ämne: Ämne: Som mån....
vem anser du man bör köpa in på högeryttern?
Torinos Rosina är min åsikt.

Atlético henry garvis carlsson
2009-01-02 14:53
Ämne: Som många vet så är ....
Kameni vore verkligen mumma...som jag sagt tidigare är han en av la ligas främsta keepers, 24 år och free transfer.....slå till!!! Pensionera Coupet och förläng med Leo.
Annars tycker jag bara att vi behöver förstärka på högerytter samt ytterbackpositionerna. Alltså sett till att vi håller stommen intakt. Med detta tar jag det som självklart att man i ledningen tar sitt förnuft till fånga och skickar hem ever till Mestalla igen...

Det blev mycket Atletiporr på Youtube i mellandagarna.... Bland annat alla målen från dubbeln-säsongen uppdelat i tre delar....ahhh ingen kan fira mål som don Diego Simeone.
Underbart att se bilderna från Calderon och Antics segerdans, som sagt Atletiporr
Wurre
2009-01-02 14:36
Tur att de finns spelare som har hjärta i dagens fotboll hoppas han stannar hos er länge!!
Barcelona LionelMessi
2009-01-01 19:48
Gott nytt år alla ATM fans :D
Önskar att eran Kun stannar hos er!
Atlético Deion
2009-01-01 17:30
Som många vet så är det en drös spelare i Spanien vars kontrakt går ut i sommar och kan signas på free bosmantransfer.
Jag tycker några spelare ser högst intressanta ut för att bredda truppen i helhet, som dessutom är gratis. De Guzman i Deportivo är nog den mest intressanta, skulle vara mumma att kunna peta in en sån ettrig, löpglad och tekniskt tuff deffensiv mittfältare i truppen. På andra plats för mig kommer Edu i Betis, trots att fyller 30 denna månad så ser jag hellre han över ett stolpskott som LG, en riktigt tung offensiv forwardstyp med grymt huvudspel också. Tredje gratisförvärvet är Kameni i Espanyol, jag vet att vi redan har två målvakter, men en Kameni som uttryckt sin önskan att lämna Espanyol är för en bra målvakt att inte kunna håva in gratis. Jag vet inte hur han ska få plats, dessutom går ju även våran Leo Franco gratis i sommar av vad jag har förstått, men aja. Dessa är tre är de mest intressantaste för mig.

God fortsättnig på året!
Atlético kun10aguero
2009-01-01 16:01
Gott nytt år alla Atleticos! :)
Atlético lini
2009-01-01 14:14
Gott nytt år, allihopa! :)
Atlético Optimo_Kun
2009-01-01 01:43
Gott nytt år Atletis! Det här är året som vi ska vara med och slåss om CL-titeln och liga-titeln även om den känns ganska långt borta nu. Men CL ska vi kunna vinna jag då är jag fan realistisk!
*messi*messi****
2009-01-01 01:37
Gott Nytt år på er!
Atlético jibbarn
2008-12-31 22:27
Undertäcknad anser att vårt kära atletico skulle på allvar kunna börja slåss med de tre stora i ligan ( Barca Valencia och Real) under varje säsong om man värvade en ytterst kompetent högerytter och högerback. Il capitano Maxi är bland de största alibi-spelarna jag sätt och har svåra svårigheter att ta sig förbi sin gubbe.Jag kan inte fatta hur aguirre kan förbise detta faktum.Tips på nyförvärv: Cazorla och Rosina.
Seitaridis och ibland även Turbo håller helt enkelt inte för ett lag som atletico. Tips på nyförvärv: Betis tekniske och även hårfagre Nelson. Tyck gärna till själva i ämnet. Detta är min åsikt.
Atlético Roni
2008-12-31 15:41
Feliz año nuevooo que tengas un buen 2009!! till Mexico pojken och resterande polkagrisar :) (L)
Atlético rawkus
2008-12-31 14:26
Próspero Año Nuevo desde Mexicooooo !!!
Atlético kun10aguero
2008-12-30 22:22
Gästkrönikan Nej tack till Aguero (:S); ja tack till Pedro, borde nån översätta till spanska och skicka till Cerezo och kompani. Vissa av våra allra största talanger kanske är lite för unga än, men t.ex. Camcaho, där förstördes hans säsong tack vare en riktigt onödigt lån av Banega. Dominguez har ju fått lite speltid, hoppas han får lite mer under säsongen.
Miquel kan väl också fortfarandes ses som yngling, med sina 22/23 år?

Men tycker att Banega har varit det dummaste för säsongen, inte för att han inte spelat helt 100. Utan för han stoppar Nachos utveckling, och en ren offensiv mittfältare hade varit bättre och nyttigare för anfallspelet.

Tack Zoran, som Lush säger, alltid lika klok! ;)

Hoppas verkligen att allt funkar i Atletico resterande av halva säsongen. En top-4 placeringen och minst kvartsfinal i Cl, samt slå ut Barca ialla fall i CdR skulle inte vara helt fel! =D
Atlético Lush
2008-12-29 23:14
Ämne: Laget "läcker" för a....
Zoran, alltid lika klok i det du säger!

Vill önska alla en god fortsättning och ett gott nytt år! :)
Atlético Bobban (red)
2008-12-29 21:37
Ämne: Luff// ja! ser verkl....
Kul att ni gillar helgläsningen om våra legender.

Kiko la av i förtid på grund av skador har jag för mig...
Atlético Roni
2008-12-29 20:24
Luff// ja! ser verkligen fram emot kiko´s artikel. Alltid undrat vf han slutade i en sån tidig ålder.
Atlético Luff
2008-12-29 16:25
Felices fiestas från Madrid!

Kul med artiklar om legender! :)
Atlético zoran
2008-12-29 13:25
Laget "läcker" för att man släppte in fyra mål mot Villarreal och sex mot Barcelona. Tar man bort dessa två matcher har Atlético släppt in 13 mål och det är väldigt bra. Tyvärr så drog Banega på sig den där onödiga utvisningen mot Villarreal och lagets timing att välja tillfälle när man skall göra sin sämsta match för säsongen kom opassande mot Barcelona.

En av anledningarna till att Atlético släpper in så mycket mål är att Simão och Maxi är så offensiva, de kan nästan räknas som två extra anfallare, samtidigt som man fyller på med en ytterback och Maniche i det offensiva spelet. Det är inte så konstigt, allt har sin logik. Laget är helt enkelt väldigt offensivt balanserat.

I övrigt har laget faktiskt hållt nollan i 6 av de 14 senaste matcherna, det här är alltså efter mötet med Villarreal. Annars har de spanska lagen en tendens att anfalla matcherna ut och därför blir det så mycket mål, man kan inte slappna av. Sen så kan vi inte glömma alla straffar som Atlético-spelarna dragit på sig den här säsongen, Perea mot Valladolid och Numancia, Ujfalusi mot Barcelona, Heitinga mot Real Madrid och Racing, Pernía mot både Liverpool och Osasuna under samma vecka.
Atlético kun10aguero
2008-12-28 23:43
Tycker det är lite konstigt med, eller egentligen två saker; offensivt fyllde vi bara på med FSP inför denna säsong, men gjorde av oss med träbenet Mista och Reyes. Vi har dock gjort näst mest mål i ligan, inte så konstigt dock med tanke på FAS+M.

Men defensivt fyllde vi på med etablerade namn som Heitinga, Ujfalusi, Assuncao, Coupet och en på nytt född Pernia. Ändå så är vi ett av de lagen som läcker mest i ligan. Vet inte men tycker vi borde släppa in lite mindre mål än vi gör. Dock så är ju 1/4 av målen från Barca matchen, men man ska inte släppa in 6 mål i en match ifall man heter Atletico Madrid!

Får hoppas att det fortsätter lika bra framåt och blir bättre bakåt, då blir vi riktigt svåra!
Atlético rawkus
2008-12-28 17:05
Forsta transferbomben fran Mexiko: Sjalvaste Pavel pardo skrev pa for Club America och atervander till Mexiko - synd bara att det ar till America :/
K-Aguero 3
2008-12-28 13:47
Roni /

Nu förstår ja va ni menade o ja säger förlåt till EL_Mago igen för de ja hade fattat va helt fel men i den här laguppställningen så borde Simao,aguero,forlan eller asuncaó vara me dom har varit mycket bra i atletico o förresten så glömde ja killen me nummer 18 i ryggen Nuno Maniche också .:)
Atlético Roni
2008-12-28 02:16
Laligas bästa spelare än så länge i år!
*Simao*
2008-12-27 16:10
Roni/
¨

Jag säger förlåt till El_mago . Men ja vill veta va han mena? Om du kan säga så är ja tacksam:)
Atlético Roni
2008-12-27 01:47
*Simao*

du missförstog nog vad han mena...
*Simao*
2008-12-27 01:30
El_Mago10/

Asså ja förstår inte hur du gör men om du trör att de så de ser ut i Barca nästa sösong eller för evigt så kan du drömma ja tror inte att en kille som Maxi kmr att lämna ett lag när han har hjärta för klubben o är kapten o för de andra va skulle barca behöva Maniche för dom har Xavi Toure , Gudijonsen , iniesta , keita , Busqets , o kanske lite mer o ja tror inte att Pep skulle vara så trög att peta Toure som en av världens bästa innermitt o för de andra tror du Robben skulle gå till Barcelona de tror ja aldrig på o till och me så spelar han för en klubb som e Barcelonas rivaler o tänk inte på Saviola ja vet att du kanske skulle säga . Men saviola gick ju . Men de e helt annat för Robben kör inte för pengar han kör förr sitt lag o han gillar verkligen fotboll man ser de på honom så de kan du cokså glömma.
Vi kan snacka om Barcas Academi för där finns de ju grova spelare som kan utvecklas t.ex Gai Assoulin Jonathan Dos Santos mfl.
Så hitta inte på dåliga saker .
Atlético Roni
2008-12-26 21:18
El_Mago:

Jo det märks ju att det är dina åsiketer för koll på Atleti och hur spelarna presterat verkar du ju inte ha. Maxi Rodriguez? Har alltid älskat honom men osynlig kan man beskriva han med ett ord denna säsong bortsett från förra matchen och början av säsongen. Vart är Simao? Denna säsongs bästa spelare i Atleti än så länge. Pernia? Säga vad man vill om tidigare säsonger men den på spottade rabies smittade hunden har växt upp till en stilig hingst som presterat bättre än resten av backarna. Assuncao tar utan tvekan Maniche plats då han endast haft en "dålig" match sen han kom till Atletico Och kan lätt se honom ta Toures plats i din "startelva" då du likagärna skulle bara kunna sätta in Barcas startelva där då man åtminstonde skulle förstå varför du väljer vissa spelare!

Bra skriven artikel dock och fortsätt med ditt arbeter, hoppas du inte tar kommentaren på fel sätt men ville bara slänga dit några pointers och ni andra här på forumet kan gärna säga emot mig om ni inte håller med!
Valencia El_Mago10
2008-12-26 16:47
*Simao*

Aguero i Barca nästa säsong ;)!

Länktips: Säsongens (såhär långt) lag, spelare, mål och överraskning (enligt mig)! Inga Atleticospelare med i startelvan, men dock tre på bänken!

*Simao*
2008-12-25 12:45
Grabbar ja vet att Aguero har sagt att han ska va kvar men ja e lite rädd för den här länken läs den!!
*Simao*
2008-12-25 12:17
Good Jul o gott nytt år på er alla som älskar Atletico o alla andra också :)3
Annons: