/spanien/atletico/forum/152.aspx/spanien/atletico/forum/152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Profe Ortega
2015-06-22 01:22
Vi kommer att möta Numancia i en vänskapsmatch under försäsongen. Matchen spelas den 25 juli och avsparkstiden är klockan 19:00.
Profe Ortega
2015-06-22 01:01
Det är jäkligt synd att Mario endast representerade världens finaste klubb efter en endaste säsong, han förtjänade verkligen att stanna hos oss i åtminstone en säsong till.

Kroaten valde att ansluta sig till oss efter att han gjorde 18 mål och slutade 2:a i skytteligan efter 2 ynka mål bakom Lewandowski. Dock måste man ha i åtanke att Mario spelade 400 minuter än polacken och Guardiola som ständigt hade konfrontationer med honom. Och med dessa två faktorer i åtanken gör inte hans prestation mindre värd utan snarare tvärtom!

Mario fick en riktigt fin start i den rödvita dressen när han sköt hem första och enda titel till oss efter att han sänkte Real Madrid inför ett fullsatt Calderón och euforiska Rojiblancos på läktarna. Under hela hösten var kroaten lagets överlägset bäste målskytt och fixade 10 poäng på egen hand till oss, man kan lugnt konstatera att v inte hade tagit 3:de platsen om det inte vore för Marios bidragande. Men under våren spelade Mario skadad och då är det inte kanske märkligt att han inte nådde upp på samma nivå.

Jag var otrolig skeptisk när Mario kom till klubben men kroaten har verkligen motbevisat mig och det med råge! Förutom att han var överraskade bra i själva spelet så visade Mario upp en enastående arbetskapacitet där kroaten slet enormt för laget, tillförde en extra dimension i luftrummet till vår fördel i samband med fasta situationer o.s.v. Sedan var han kanske inte världens snabbaste fotbollsspelare men det fanns andra egenskaper som lätt kunde väga upp den svagheten.

Tack för allt och lycka till i Italien!
Atlético DeBe
2015-06-22 00:38
Lite officiella köp skulle inte skada
Atlético belgaren
2015-06-21 23:56
Önskar Mandzukic all lycka i Juventus, trots allt en bra fotbollsspelare som alltid krigat på utan att klaga även om han inte passade jättebra här. iGracias Mario!
Profe Ortega
2015-06-21 22:51
Mario har anlänt till Turin där han skall genomföra sin läkarundersökning under nästa vecka.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2015-06-21 21:54
Jackson M ? Han är ju klar för Milan sedan en vecka tbx Kolla igen Idag står det faktiskt att Milan inte har råd/itne vill betala så mycket så det är alltså inte Helt klart Jag håller tummarna
Atlético Elnacho
2015-06-21 21:54
Mandzukic i Turin nu
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Cholo es un dios
2015-06-21 18:54
Gio Simeone till Rayo?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético zoran
2015-06-21 17:09
Atlético köpte Forlán precis efter att han fyllt 28 och Jackson Martínez fyller 29 senare i år. Nu blir visserligen colombianen en €14-15 miljoner dyrare historia, men det absolut viktigaste är att anfallaren i fråga presterar och att han gör det han är inhämtad för, nämligen att göra mål. I år var Atlético något enstaka mål från att missa Champions League p.g.a. hur bra Valencia, men framförallt Sevilla var under säsongen och missat spel i Champions League är mycket, mycket kostsammare än att inte få tillbaka det man investerat i spelaren i form av övergångspengar. Utan en målskytt av rang är det i stort sett omöjligt att konkurrera och när man inte konkurrerar på samma vis finns alltid risken att man hamnar på efterkälken. Med tanke på att Atlético tillbringade 1999-2007 på efterkälken så är det knappast en position man vill inta igen. Det räcker med att nå Champions Leagues gruppspel två säsonger i rad så har man betalat av Jackson Martínez övergång. Alla kan inte generera vinst vid spelarförsäljning och kanske ska vi vara glada över att just Jackson Martínez inte gör det, då kommer inte Gil Marín få för sig att sälja honom så fort någon kommer med ett anbud.
Atlético ADCS (red)
2015-06-21 14:52
Om jag inte minns fel så värvade vi Forlán när han var 28 år gammal, precis som Martinez. Vi alla vet hur den sagan slutade. Han gjorde 86 mål för Atlético på 3 säsonger och ytterligare 10 mål under hans lite skadade sista år. Anfallare peakar mellan just 28-32 års ålder då som samlat på sig all spelintelligens och rutin som går att samla. Kan inte tänka mig ett bättre tillfälle att köpa Martinez, speciellt med hans fysik, han har sina 3-4 bästa år framför sig.
Atlético gurra1993
2015-06-21 14:13
Ja Jacksson är en smart värvning. Så länge vi har råd med en vettigt vänsterback och en deffmitt. Helst en vänsterback med bra inlägg alltså inte Felipe.
Atlético ADCS (red)
2015-06-21 13:46
Om man värvar Martinez så är det en smart och perfekt värvning. Tror jag förstår varför man värvar Martinez. Jag tycker det är bra att han är 29 år. Det ger rutin i offensiven, samtidigt som han är mycket rörligare än Mandzukic.

Griezmann är ung, Vietto är ung, Jimenez är ung och Correa är ung. Det är för mycket ungtuppar för att det kännas tryggt i offensiven en hel säsong. Martinez kompletererar bra till skaran med sin rutin och ålder. Det ger en bra balans.

Personligen hade jag inte blivit nöjd om man köpte ännu en ung spelare. Martinez känns perfekt på alla sätt. Mycket smart om Simeone om detta går igenom, briljant.
Atlético gurra1993
2015-06-21 12:32
Vem fan vill spela i Psg. Dom ända matcher som ger dig nått är ju CL Resten av dom 38 matcherna kan man ju gå på halvfart. Inte konstigt att deras spelare blir sämre.
Atlético ADCS (red)
2015-06-21 10:58
..............................Monster..............................
...................Arda...................Koke...................
........Vietto.....................................Griezmann.
............................Martinez...............................

hmmmmmm....
Atlético Cholo es un dios
2015-06-21 09:46
PSG lägger antagligen ett "jätte" bud på Griezmann, är det därför vi värvar så mycket anfallare?
Griezmann får bara inte lämna i sommar...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-06-20 22:14
gurra1993: Avstängd p.ga gula kort :(.. Cebolla på bänken!
Atlético gurra1993
2015-06-20 21:39
Varför spelar inte Godin för är han skadad eller?
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-06-20 21:28
GOLAAAAZO DE GIMÉNEZ!!! :D
Profe Ortega
2015-06-20 19:43
Marcelino (Villareals manager) bekräftade att Vietto kommer spela för Atlético.
Atlético gurra1993
2015-06-20 17:07
Visst är Jacksson Martinez ett monster men jag hade ju hellre lag dom pengarna på Kurzawa å en deff mitt.
Atlético belgaren
2015-06-20 16:01
Även om vi har många anfallare i truppen så antar jag att man vill ha in någon som är större och bättre i boxen. De vi har nu (utöver Mandzukic) är inte den typen av spelare. Att spela Vietto och Griezmann funkar kanske bra mot vissa lag men man måste också kunna ändra taktik och spela med en tyngre anfallare när det behövs.
Atlético DeBe
2015-06-20 14:41
Ifrågeställer mig detta. Det måste betyda att vi får in en bra slant för mandzukic. Annars känns det som rent slöseri, forwardsbessätningen är redan välbefolkad. En central dm är viktigare för min del. Om han nu inte vräker in mål som forlan och tigre gjorde för
Profe Ortega
2015-06-20 14:41
Kan göra en kort summering från Simeones intervju med den argentinska tv-stationen TyC Sports. Reserverar mig om jag har gjort något fel i min översättning. * Simeone pratade en hel del om Argentinas landslag men han pratade om Atleti också. * Simeone pratade om Correa och Vietto (från och med 5:25 i länktipset). * Simeone anser att Correa är en väldigt talangfull spelare som är riktigt bra på att utmana och är explosiv i de sista metrarna. Dock finns det områden där ynglingen kan göra framsteg samt hitta en position där han kan vara till största nytta för laget. * Vad gällande Vietto så är delen inte i hamn men baserat på vad Simeone sade så blir blir det nästan klart. Simeone sade att han var imponerad på Vietto när han första gången såg honom i Racing i Argentina. Han är en smart spelare och påminner om David Villa. * Simeone sade att en förlängning med Atleti var det bästa alternativet. Och sportsligt är bara Madrid, Barcelona, Bayern och Chelsea som är bättre än oss [atlético]
Profe Ortega
2015-06-20 14:07
Grattis till guldet i U20-VM till Zoran och alla serber som läser på forumet.

Inte för att det har mycket med Atleti att göra men ändå...
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2015-06-20 13:57
Jackson är hårt arbetande och riktigt bra. Grymt bra värvning om det blir av. Ni som är kritiska, vad ser ni för realistiska alternativ som skulle vara bättre?
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-20 13:13
Korkat att betala 30+ för en 29 åring. Korkat.
Atlético Chewie
2015-06-20 13:09
jag antar att Jackson inte påverkar Vietto dealen?
Atlético gurra1993
2015-06-20 12:39
Nej tack till Jacksson för lik Mandzuktic tycker jag.
Atlético Vamos Atletico
2015-06-20 12:08
Jackson!!! Ja tack!
Atlético Elnacho
2015-06-20 12:03
Jackson Martinez till Atleti, JA TACK!
Annons: