/spanien/atletico/forum/1519.aspx/spanien/atletico/forum/1519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2009-01-11 16:59
Gräsmattan fri från snö! Men mellan planen och publiken finns det snöhögar kvar som påminner om fredagens oväder...
Atlético Bobban (red)
2009-01-11 16:57
Posta gärna fler länkar om ni hittar någon med bättre kvalité!
Atlético Bobban (red)
2009-01-11 16:56
Stream till matchen!
Atlético Bobban (red)
2009-01-11 16:50
Den väntade startelvan!

Leo Franco
Seitaridis, Ujfalusi, Domínguez och Antonio López
Maxi, Camacho, Maniche och Simao
Forlán och Agüero
Atlético planne
2009-01-11 16:04
nu e det iofs 1h till match, men vafan bara en stream på myp2p? vill fan se matchen.... man u-chelsea är iofs ingen dålig match heller :P
Madrassen
2009-01-11 13:08
Håller med el niño para siempre! om att det ska bli kul att se Camacho från start för en gångs skull. Vad det gäller U21-EM så spelar Spanien tyvärr (för min del) i Göteborg, och som skåning håller jag mig nog i Malmö och Helsingborg där jag har fribiljetter, så det får blir Sulejmani och Balotelli vilket i och för sig inte är helt fel.
Atlético zoran
2009-01-10 22:54
Vi lär väl antagligen få se Jurado och Raúl García under U21-EM i Sverige. Kanske även Mario Suárez och Camacho, men det är högst otroligt.

Den sistnämnde är antagligen framtiden, vilket även gäller David de Gea och Álvaro Domínguez. I övrigt kanske även Keko lyckas ta en plats någon gång under tiden som laget kvalificerar sig.
Atlético el niño para siempre!
2009-01-10 20:57
ska bli sjukt gött att äntligen få se Camacho från start:D

U-21 Em kommer ju till Sverige och hur många Atléri-spelare borde vara med?
Atlético zoran
2009-01-10 20:06
Sorry, det är så det blir när man måste knåpa ihop något snabbt. Så klart att det är Fernando och inte Joseba. Tack för att du påpekar, det blir en del missar emellanåt och det uppskattas.
Athletic Etxeberria
2009-01-10 18:38
Angående er inför matchen mot Athletic: Lite besservisser här, men Joseba Llorente spelar i Villarreal. Athletics Llorente heter Fernando.
Madrassen
2009-01-10 12:22
Måste vara ganska exotiskt att hela Vicente Calderon ligger under snö. Hoppas Kun och co är lika bra på snöbollskrig som på fotboll, för då tar vi Bilbao imorgon.
Atlético rawkus
2009-01-10 03:09
Klaas-jan "The Hunter" Huntelaar: Antar att du byter nickname sa fort nasta nyforvarv inkommer..? Har du testat "Diarra_the_man" annu?

Vad hette laget Ni akte ut mot..? Antar att deras forsta elva ar samre an Barcas 7-aringar... Dock staller jag mig upp och appladerar for den bragden - hur fan lyckades ni..? :D

Innan jag glommer: Trots att era trojor ar urblekta sa forsvinner aldrig namnet Franco som star skrivet i blod... Usch, snuskigt.
Barcelona Culéé
2009-01-10 01:46
Klaas-jan "The Hunter" Huntelaar

Seriöst tror du att du är rolig eller försöker du få dom här fansen att flippa?
Dom har väl inte gjort något för att du ska attackera dem?
Bara för att dom skriver krönikor, herregud den här sidan handlar en hel del om krönikor.

Väx upp du är redan 21, eller är du det?
Madrassen
2009-01-09 21:43
henry garvis carlsson//

Kunde inte sagt det bättre själv.
Atlético henry garvis carlsson
2009-01-09 11:41
Ämne: 20 artiklar/krönkiko....
Bla bla bla och ni torskade mot ett amatörgäng jag inte minns namnet på. Men jag tror nog fan att jag förlorar mot Barcas "3:lag" med en startelva som; Pinto; Dani Alves, Piqué, Cáceres, Sylvinho; Touré Yaya, Keita, Busquets, Iniesta; Messi (Pedro, 81’) och Bojan än att få skämmas mot ja vad det nu var dom hette...

Så skit du i att läsa de förträffliga artiklarna om Atleti för jag tror nog dom flesta här inne skiter högaktningsfullt i era Silly season följetonger....
Real Madrid Klaas-jan "The Hunter" Huntelaar
2009-01-09 10:38
20 artiklar/krönkikor om dagen att man kan räkna er som storlag men ändå vann barca med 3:a laget:P
Atlético Optimo_Kun
2009-01-08 22:31
Känns som nu när Assuncao är avstängd att det här vore en perfekt chans att låta Camacho spela. Mer Aguirre väljer säker R.Garcia tyvärr
Atlético Roni
2009-01-08 22:17
blir väll seita-ufo-pablo-lopez i helgen eller vad säger ni? samt raul garcia in för Assuncao.
Atlético zoran
2009-01-08 20:32
Personligen tycker jag inte att han var särskilt dålig mot Barcelona, men trots det är han med och upphäver offsidefällan vid ledningsmålet tillsammans med Seitaridis. Han räddade faktiskt Perea vid ett par tillfällen, men han kommer bli ihågkommen som utvisad och väldigt dålig ändå.

Jag tror att de har väldiga problem att kommunicera i Atléticos backlinje.
Madrassen
2009-01-08 19:53
John Heitinga hävdar att Messi inte gick att stoppa och att han spelade bra mot Barcelona. Det senare är ju värt att diskutera...
Atlético pimpster
2009-01-08 01:55
som jag ser det finns det två (endast troliga för halvfyllon som mig) alternativ inför returen mot barca om en vecka...
1. Ge Roy Keane ett spelarkontrakt som sträcker sig över en månad. Klubben kan ge honom ungefär €20.000 för besväret. Om nu trollet messi spelar returen, så är keanes uppgift att sparka sönder knäskålarna på nämnde messi. visst, det kanske blir ett rött kort, men chansen att atléti tar sig vidare är ändå större då.
2. Vi lämnar WO och "torskar" matchen med 0-3 istället för ett hemskare resultat.

Annars håller jag med andra skribenter om att pablo-perea borde vara mittlås. låt lopez bli kvitt sin "yrsel" (pernia har gjort 2 riktigt dåliga matcher) och spela på vänster. VISST: atléti har spelat två riktiga plattmatcher nu senast, men så är det när man möter bra lag. varken laget, men i synnerhet pernia verkar inte fungera längre. sen är det dags att skaffa en spelade högerkant. allt spel går via simao på vänster, om vi räknar bort mellbergpassningarna upp i mitten från mittbackarna.
mina 2 cents i debatten.
CFvalencia
2009-01-07 21:27
Yes stämmer grabbar, vår ever gjorde de bra igår :D
Barcelona Culéé
2009-01-07 16:23
Tyckte att ni gjorde en ganska godkänd match igår mot oss, om era spelare inte hade tacklat så mycket så kunde ni ha varit gifitgare!

Lycka till i CL och BBVA.
Atlético raoul duke
2009-01-07 15:07
Ämne: Forstar ilskan mot A....
jag håller med att Aguirre ska sitta säsongen ut, men som sagts de håller inte med en pinne mot de andra topplagen. EN stor anledning till att vi har problem med topplagen är enligt mig att vi ger upp bollen alldeles för enkelt så fort någon i backlinjen känner sig lite pressad skickas bollen iväg i stort sett direkt å allt som oftast hamnar bollen rakt på en motståndare som kan starta ett nytt anfall.. och ett lag med skickliga spelare kommer alla dar i veckan straffa laget om de inte lär sig det.
Atlético Joakim Jönsson
2009-01-07 14:40
Éver ska ha beröm för sin insats igår, ser hellre honom på mitten än Maniche om sanningen ska fram, om än att portugisen har varit relativt bra.
Atlético rawkus
2009-01-07 14:19
Forstar ilskan mot Aguirre och haller mestadels med, men sjalv kan jag ej undga faktum att det ar 11 proffesionella spelare pa planen som inte gor ett dyft... Nog maste de val aven kommunicera med varandra och inse att saker maste forbattras? De springer val ej pa digitala order inprantade innan match?

Aguirre bor sitta sasongen ut, mest for att jag ej ser det positiva att byta coach mitt under en sasong, men aven for att jag ej har nagon aning om vilka alternativen skulle vara :/

Skulle vilja injicera lite Mourinho-ilska, om bara sa for en dag for att fa hela truppen att vakna till och skramma dom lite :O
Atlético Joakim Jönsson
2009-01-07 13:56
Det var första gången jag kände mig likgiltig när Atlético äntrade planen igår. Har aldrig känt mig så säker på förlust och inte heller kände jag något hopp, man var totalt utspelade. På hemmaplan, inför hela Vicente Calderón.

Angående Mariano Pernía kan man egentligen inte lasta honom något nämnvärt, visserligen slarvade han med passningsspelet mot Valencia, men i samma match hade han hela tiden både Miguel och Joaquín på sin kant. Under gårdagen fick han inte heller några dussinlirare i Alves och Messi, det är inte lätt att snudd på briljera som han gjorde innan uppehållet, låt honom bibehålla sin plats i laget så är jag helt säker på att vi kommer få se den riktiga Skalle-Per igen.

Jag stöttar Aguirre då jag gillar honom både som person och tränare, men en aspekt i sitt ledarskap som han måste bli bättre på är att ingjuta en mentalitet som säger att "vi inte är underlägsna de andra", exempelvis. Gång på gång har Atlético vekit ner sig mot större motstånd, undantaget CL, och det håller inte. Dessutom måste truppen inse att man har kvaliteten för att slåss om de bästa platserna, man verkar inte göra det...

Heitinga och UFO bör få mer tid att anpassa sig, men ska det se ut som det många gånger gjort under säsongen ska Perea och Pablo spela, som JFH säger.
Atlético JFH
2009-01-07 12:31
Dags att gå tillbaka till den gamla hederliga backlinjen med Perea och Pablo centralt och Lopez på vänsterkanten. Seita, Ujfalusi och Heitinga får slåss om högerbacksplatsen. Samspelet i backlinjen har varit obefintligt i de två senaste matcherna och gång på gång misslyckades man med att hålla en rak lije och lyfta samtidigt när mn skulle ställa någon offside.

Aguirre gör ju också ett stort misstag när an vilar en del spelare idag. Eller egentligen när han vilade ett par spelare mot Valencia. Nu förlorar vi två matcher för att vi inte ställer upp med det bästa laget i någon av dessa, istället för att spela bästa manskap mot Valencia och kanske vila flera spelare mot Barcelona. Aguirre får skärpa sig nu och Heitinga får sluta vara så förbaskat klumpig.

zoran/ Hoppas du kunde kopiera alla dessa namn från någon lista, annars var det starkt gjort...
Atlético Roni
2009-01-07 06:36
Finns nog ingen som inte är besviken på både Heit och Ufo denna säsong!
Barcelona bearlakeyours86
2009-01-07 06:32
Fler än jag som är besviken på J.Heitingas insats denna säsong hittils? ett till starkt nyförvärv som gjort mig besviken är Ujfalusi!, nån som håller med om att man trodde att dessa två herrar skulle lyfta Atletico?
Annons: