/spanien/atletico/forum/1505.aspx/spanien/atletico/forum/1505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético kun10aguero
2009-02-03 11:50
Jaaaaaaaaaaa!!! Min bäst dag på mycket länge!!!
Hoppas bara de får positiv effekt med en ny tränare nu.:d
Men all heder åt aguirre o tack ska han ha!
Aupa atleti!
Atlético Mathias
2009-02-03 11:49
Okej, skönt att det skedde nu och nu får vi hoppas det kan ge effekt.

Våra spelade får alldeles för lite kritik härinne, lät att skylla allt på Aguirre, nu är det hög tid att kräva ansvar av spelarna med!
Atlético Joakim Jönsson
2009-02-03 10:14
Något konstig utnämning, Abel Resino har knappast rosat marknaden som tränare, i och för sig har han kanske inte haft ett lika bra spelarmaterial att arbeta med.

Detta kanske kan öppna upp för ett 4-2-3-1-system, något han spelade med i UD Levante.

Samtidigt som jag är tveksam till om det är rätt man att leda skutan känns det ändå som en fräsch nystart, något nytt behövdes sannerligen.

Javier Aguirre kommer alltid vara mannen som ledde klubben ut i Europa efter över ett decenniums frånvaro, det ska han ha all heder för.
Real Madrid Hauke
2009-02-03 10:01
att inte ens tacka av Aguirre av lite smaklöst faktiskt
Atlético rawkus
2009-02-03 06:19
Nyss visades lite bilder pa Aguirre efter beskedet pa Espn Deportes.

Aguirre tippas ta over efter Svennis som sitter riktigt lost efter att ha lyckats totalfloppa med El Tri.

Undrar om Abel ar en permanent losning? Kan ej tanka mig det.

Undrar vem som ar malet?? Tank om det blir Svennis? :/

Tack Aguirre for allt! Lycka till med vad du an valjer att prova pa harefter.

AUPA ATLEETI !!
Atlético Roni
2009-02-03 01:04
Läste precis en text i Atleticos oficiella hemsida jag känner alla vi kan ta del av.

si tuviera mucha fuerza me gustaria

Betyder i stort sätt om inte jag är helt ute och cycklar..

Om jag var väldigt stark skulle jag gilla..
Och Atleti loggan under texten.

Och jag tycker att under dessa svåra tider är det de som vi ska vara mest stolta över då vi kan säga att vi är världens bästa fans till i våra ögon världens bästa klubb. Vare sig det blir en säsong 99/00 eller en 95/96 ska vi stå stolta som de bästa fansen i världen med haldukarna uppe och visa varför vi är Colchoneros. Inte för att vi vinner allt men för att vi älskar laget mer än ord kan beskriva. Då vi är de starkaste av alla fansen då vi lidit med Atleti gråtit och känt den lycka som präglat våra leénden :)

Aupa Atleti och los Colchoneros!
Atlético daniel77
2009-02-03 00:34
I skrivande stund sitter vi bara och väntar på att klubben skall bekräfta nyheten som de spanska dagstidningarna El País, El Mundo, ABC samt den statliga tv-kanalen TVE låtit publicera på sina respektive hemsidor, nämligen att Javier Aguirre har fått sparken och att Abel Resino tar över tränarsysslan i morgon kväll.

Enligt ovanstående källor kommer Abel Resino att presenteras klockan 19:00 på tisdagen och i väntan på den presskonferensen kan man lyssna på Javier Aguirres avskedstal klockan 13:00.

/Daniel
Atlético Anderss0n
2009-02-02 23:42
Haha jo viförsej men tänkte mer på att det står överallt o inte endast på FK :) Men men nu kmr man kunna sova gött inatt :) Hoppas vår nye tränare kmr våga släppa fram våra talanger. Aupa!
Atlético John Mayer
2009-02-02 23:40
Ja, kanske är det rätt sak att göra. Vet dock inte huruvida Cerezo vill sparka honom..
Atlético Roni
2009-02-02 23:35
Första gången jag hört Marca användas i samma mening som ordet trovärdig haha men tack för länken.
Atlético Anderss0n
2009-02-02 23:28
Ämne: JAAAAAAAA!! länk län....
Där har du länk tips ditt men om du vill se mer "trovärdiga" länkar så ere bara o gå ut på Marca lr nått :) Hoppas detta kan ge våra lirare ett lyft nu bara :D

Aupa!
Atlético Roni
2009-02-02 23:26
JAAAAAAAA!! länk länk länk Anderss0n
Atlético Anderss0n
2009-02-02 23:19
Japp så var det klart.. Aguirre är kickad :) O just som nämnt i "Dagens" så verkar det som Abel Resino blir vår nye coach o har väl inte så mkt att säga om det då jag ej kan mkt om hans tränarkarriär men alltid kul med gamla atleti lirare :)

AUPA ATLETI!
Atlético Roni
2009-02-02 23:19
Riktigt bra video med Agüero (Länktips)

Saknar verkligen att se han spela sådär, menar absolut inte att han vart dålig but still... :/
Atlético Torris
2009-02-02 21:32
Var ledsen igår när dom inte visade Atleti men med facit i hand....

Nä sparka den triste, buttre förespråkaren för ickefotboll muy pronto!

Det här laget borde aldrig se så håglöst ut som dom gjort vid upprepade tillfällen under Aguirres ledning
Atlético raoul duke
2009-02-02 16:39
de är rätt tur att de andra lagen (villarreal, valencia och sevilla) inte heller är i toppform, bara 6 poäng upp till 3de platsen.
Tyvärr hänger spelarna med huvudena som om de vore de dubbla eller mer....
Madrassen
2009-02-02 16:09
zoran//

Jodå, jag vet hur illa 1999-2000 var, men frågan är om det här laget inte är för bra för att något sådant ska hända igen. Man ska dock aldrig ta något för givet, men just nu känns det som att det här laget har nått sin botten efter att ha förlorat mot Valladolid som inför matchen hade ännu sämre form hemma.
Atlético Joakim Jönsson
2009-02-02 08:10
Så sant som det är sagt, Roni. Men samtidigt är det oerhört frustrerande och ledsamt att se sitt lag uppträda som det gör. Jag har nog aldrig känt mig så håglös och oinspirerad när Atléti spelat. Jag vet inte vad det beror på, men jag vill ha känslan, passionen och nervositeten tillbaka, i hopp om att få se mitt riktigt Atlético de Madrid, med Simão, Kun och Forlán i högform.

AUPA!
Atlético John Mayer
2009-02-02 04:46
Håhåjaja. Förlåt för att jag inte deltog aktivt i det hela tidigare idag. Grym liverapport dock, som alltid.

Men men, ni klarar väl er utan fler negativt kommentarer. Allt jag har att säga är att det är dags för Aguirre att gå. Tror inte att den positiva CL-trenden hjälper honom när slutspelet närmar sig.

..Sen kan vi köpa Cardinals supersnabba Fitzgerald. Amerikansk fotboll förvisso, men vilket jävla kliv han har ;)
Atlético Bobban (red)
2009-02-01 23:10
Ämne: Enligt fotbollskanal....
Den Madridbaserade blaskan AS kläckte ur sig en artikel om att Forlán skulle vara fundersam på att byta klubb och Fotbollskanalen har hakat på... Liksom flera andra så kallade nyhetsportaler...

Tesen skulle vara att han ville byta klubb för att kunna vinna någon titel, vilket han inte ser ut att kunna göra i Atleti...

Sedan om det finns någon sanning i det hela var liksom en helt annan historia...
Atlético Blyger
2009-02-01 22:00
Enligt fotbollskanalen.se (kolla deras silly season-rapportering) så skall Forlan vara intresserad av att lämna Atletico för något Premier League-lag.

Ligger det någon som helst sanning i det? Någon som vet?
Atlético Roni
2009-02-01 21:35
Till er som undrade om tröjan så budade jag på den på tradera och fick den för 175 + 55kr frakt = 230 :) oanvänd.

Angående matchen så vill jag inte ens utala mig, detta är inget annat än pinsamt och skolkamraterna kommer ha det väldigt roligt på min bekostnad imorgon med 7 utan vinst ( Wiii )
Men älskar man Atleti så gör man. I vått och torrt tills döden skiljer oss åt.

AUPA ATLETI!!!!!!!!!!!
Atlético zoran
2009-02-01 20:05
@Madrassen

Jag vet inte hur länge du har varit en Atléti-supporter, men botten är knappast nådd. 1999-2000..?
Madrassen
2009-02-01 19:43
För att citera Timbaktu: The botten is nådd...

Antar att vi får vinna CL i år om vill vara med i samma turnering nästa år.
Atlético garmawi_90
2009-02-01 19:18
fuera fuera fuera bara och instämma.
Atlético Anderss0n
2009-02-01 19:14
Ämne: lagets passningsspel....
Kul att han försöker iaf ingen annan i laget verkar ju göra det -.- Jävla Pinsamt...
Atlético raoul duke
2009-02-01 19:12
lagets passningsspel är ju briljant för tillfället inga passningar över 2m hamnar i rätt kommun och de är intressant att se på när pernia försöker slå passningar genom 2-3 motstånadare, skön optimist är den där snubben
Atlético kun10aguero
2009-02-01 19:08
En sak jag hade velat, är att Asenjo spela, intressant att se han varje gång!

Aguirre är nog den bästa tranaren i världen, glad att ha han! :D:D
Atlético garmawi_90
2009-02-01 18:59
Hahah man har aldrig tidigare blivit så glad att Atletico förlora:D.. Hoppas förlusten innebär sparken för Aguirre NU, om inte då har vi knäppskallar i ledningen (läs Humle o Dumle)

Y, Grattis Valladollid.
Atlético planne
2009-02-01 18:57
sista matchen jag ser med aguirre vid rodret, den saken e klar. utan press och passningsspel så kan man inte föra några matcher men det har inte den jävla gråskallen fattat
Annons: