/spanien/atletico/forum/1491.aspx/spanien/atletico/forum/1491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético SergioKunAgüero
2009-02-25 02:29
Ämne: Ämne: Bobban:....
Bobban det var nog inte din "kassa" dator, det blev så för mig. Förmodligen var servrarna överbelastade så jag det laddade bara hela tiden för mig, tråkigt nog. Så fick följa matchen på en jävla dålig stream :(
Atlético SergioKunAgüero
2009-02-25 02:27
Bobban det var nog inte din "kassa" dator, det blev så för mig. Förmodligen var servrarna överbelastade så jag det laddade bara hela tiden för mig, tråkigt nog. Så fick följa matchen på en jävla dålig stream :(
Real Madrid Emadinho
2009-02-25 00:58
Rivalitet i all ära, men gå vidare. Sätt dit portugiserna borta. Jag vill se samtliga spanska lag vidare.

Viva Espania
Atlético Bobban (red)
2009-02-25 00:39
Ämne: Bobban: Bara av ren ....
Inte en aning men det kan väl vara värt ett försök. Jag å min sida kom inte ens fram till beställningssidan...
Inte en susning om det var min kassa dator som var felet eller om sidan var överbelastad?
La Masia 3
2009-02-25 00:18
Hoppas att ni går vidare!
Atlético rawkus
2009-02-24 23:53
Resultatet sig ar ej sa illa, iaf inte om man tanker pa att Porto hade kunnat haft bade 2-3 och 2-4...

Bara att kora pa i returen!

Skont ar iaf att INGA jakla ursakter skall kunna ges - nu har vi allt i vara egna hander.
Atlético Blyger
2009-02-24 23:45
Klokt och mitt i prick Zoran!
Atlético Blyger
2009-02-24 23:42
Det är dags för en generationsväxling. Flera spelare är rätt trötta. Laget som helhet har kapacitet för skitfin fotboll. När inspiration finns. Nu är det trögt och många tidigare tongivande spelare är inte manade att ta för sig och förmögna att göra gemensam sak. Som flera här inne tidigare har nämnt så är det främst mittfält - och som vanligt backlinjen som inte håller måttet idag. Fler in från de egna leden!
Atlético zoran
2009-02-24 23:42
Jag vet inte vad ni tycker om kvällens insats, men personligen är jag inte särskilt missnöjd med slutresultat. Visst kunde man försökt göra bättre ifrån sig för att hålla 2-1 fram till slutet av matchen, men försvarsspelet är alldeles för svagt för att det skulle gå vägen.

Som jag ser det håller inte backlinjen tillräckligt hög klass för att Atlético skall ha något mer att göra i den här turneringen. Samtliga försvarare blandar och ger något otroligt under matcherna, ibland kan man se Pablo göra fantastiska brytningar för att i nästa moment missa i positionsspelet när Lisandro gör ett ganska turligt mål.

En annan sak som slår mig är att Atlético fortfarande inte har någon som kan hålla i bollen på mittfältet. Det är den här spelaren som klubben borde investera i första hand. Porto har två sådana spelare, nästan tre, Lucho kan både lugna ned spelet såväl som diktera tempo, detsamma gäller Raul Meireles som var helt magnifik ikväll och till viss del gäller det även Fernando som är Paulos ersättare den här säsongen.

De har även två ytterbackar som gillar att anfalla, visserligen låg rumänen Săpunaru lite längre ned för att försvara mot Simão, en medveten taktik som även Fucile hade använt sig av om han inte hade skadat sig på uppvärmningen. Cissokho anföll längs sin kant och tvekade inte att slå bollen framför sig för att i nästa situation jaga ikapp och slå ett inlägg. Seitaridis hade chansen att gå framåt ett flertal gånger, men tvekade och slog inlägg från alldeles för svåra lägen, detta tyder naturligtvis på sargat självförtroende, men han har inte visat något under hans tid i Atlético förutom de sex första månaderna, så nu är det ändå dags att leta nya ytterbackar, både på vänster och högerkanten.

Sen är jag väldigt negativt inställd till Atléticos ojämna perioder under matcherna, det är sannerligen något som måste förbättras.

I övrigt är passningsspelet, precis som vanligt, under all kritik. En central mittfältare som Raúl García har cirka 55% rätt adress på sina passningar och om man jämför det med de allra bästa så kan man bara slå sig själv i huvudet och tänka tillbaka när Atléti hade spelare som Vizcaíno och Pantić. Det var två passningsspelare av hög klass.

Kvartetten med Maxi, Forlán, Simão och Agüero hamnar ofta för långt ner i banan, detta beror på avsaknaden av en central/offensiv mittfältare som kan diktera tempot. Antingen är det Forlán eller Agüero som tvingas gå ner och hämta bollen för att sedan agera speluppläggare, man blir direkt en man mindre i straffområdet och detta leder till att man hamnar längre ifrån mål. Om det istället är Simão eller Maxi som har bollen, så får man inget understöd av försvararna, antingen kommer de försent eller så gör de en alibi-överlappning för att visa att de är där, det tar helt enkelt för lång tid med de nurvarande ytterbackarna.
Atlético SergioKunAgüero
2009-02-24 23:41
Det är sant Otuga. Viasat (eller vad man säger) är så jävla satta vid engelsk fotboll och engelska lag. Ett tydligt exempel är Glenn Hysen som bara endast prata om engelska lag och speciellt Liverpool tycker jag.

Porto var bättre än vad jag trodde och jag tyckte även att vi hade turen med oss idag då Porto missade ett antal lägen där det bara skall vara mål. Nu hoppas jag att Resino får ordning på laget till ligan och nästa möte, vi skall väl ändå kunna stå upp mot Porto på bortaplan som de gjorde mot oss idag.
Atlético Otuga
2009-02-24 23:37
Detta måste ha varit kvällens mest sevärda match ändå så nämns knappt ett ljud om den på TV6. Rätt trött på fixeringen av Brittisk Fotboll som råder i detta landet...sen måste jag nog säga att Porto låg närmare segern. Fan gillade inte denna lottningen alls...håller ju på Atletico sedan jag såg Benfica-A.Madrid med Paulo Futre i Lissabon, men Porto är ju dom som satt vår liga & klubbfotboll på kartan.
Atlético SergioKunAgüero
2009-02-24 23:31
Jag vill så gärna se vårt kära lag i nästa års upplaga av CL! Hoppas vi klarar fjärde platsen i ligan så är jag nöjd.
Atlético rawkus
2009-02-24 23:07
Bobban: Bara av ren nyfikenhet, far man pengarna tillbaka i Sverige om Viasat Ondemand ej funkade?
Atlético John Mayer
2009-02-24 22:56
Just hemkommen från sportsbaren, där matchen följdes via plinguppdatering, så väl det gick. 2-2, inte ett speciellt bra resultat, men men, känns som att bortamål inte spelar någon roll när det kommer till Atlético, vad som helst kan hända, när som helst.

Ska bli intressant att läsa matchrapporten, några snabba tankar att dela med er av här och nu?

Nästa match ska följas, via stream om så måstes, även fast Inter - United var en riktigt bra match, och troligtvis kommer att bli än bättre i Manchester.
Atlético Bobban (red)
2009-02-24 22:51
Tackar Ante för en mycket bra rapportering från matchen. För egen del gick inget som planerat, först funkade inte viasat ondemand, sedan hackade streamen som fan och man var tvungen att uppdatera den så fort den frös...

Datorn la ju av också fem minuter innan avspark...

Roligare sätt finns det att se fotboll!
Atlético SergioKunAgüero
2009-02-24 22:50
Lika bra att vi åker ut CL och lägger all krut på ligan, då den känns viktigare inför nästa år. Om vi inte kan slå Porto på hemmaplan kan vi knappast gå långt i CL, tråkigt nog!

Jag undrar varför Abel bytte ut kun i den 56:e minuten!? Han som oftast sätter fart på offensiven i vårt kära lag.
Atlético Roni
2009-02-24 22:49
Inget bra resultat om man kollade innan matchen men väldigt bra nu efter matchen. Ryck upp er nu grabbz! Detta kommer vi inte någonstans med.
Atlético Alex (FC Porto/Makedonien Red)
2009-02-24 22:43
Synd att Simão håller samma form som initialt denna säsong, skadan förstörde väl en annars grym säsongsinledn.

ha de bra och spöa barca i helgen
2009-02-24 22:41
2-2 är väl inget toppen resultat för Atl. Madrid, men 90 spännande minuter återstår i Porto.

Ville passa på att tacka för det goda sällskapet, mkt fair play härinne och trevligt folk, riktigt kul och som sagt sällsynt här på SF.

välkomna till Porto när ni vill :)

//Alex
Atlético rawkus
2009-02-24 22:40
Alex: Du ar alltid valkommen hit! Kul att snacka normalt med motstandarfansen :)

Nu blir det tufft i returen...

Likt forbannat lider vi av samma skit, aven under Resinos styre :(

Hade som sagt garna sett Aguirre kvar tills sasongen var slut - i CH L gick det grymt, aven nar ligaspelet gatt knackigt...
Atlético atm1903
2009-02-24 22:38
nej det här håller inte.. får det sjukt svårt att ta det nere i porto om 2 veckor.
2009-02-24 22:34
ok två tavlor åt vardera hållet då? :)
Atlético wesse
2009-02-24 22:34
@Alex

Önsketänkande! :p
2009-02-24 22:33
4 min tillägg + 1 helton tavla till? :)
Atlético wesse
2009-02-24 22:30
@Dogonsi

Word! Det kan man inte anklaga oss för!
Atlético Dogonsi
2009-02-24 22:30
Varför fick inte Forlan frispark?? Har spanska kommentatorer så fattar inte mycket vad de säger...
Atlético atm1903
2009-02-24 22:29
kul o höra. du är välkommen
2009-02-24 22:27
Jag kommer iaf komma tbx, skön stämning härinne
2009-02-24 22:26
tänkte hedra detta sällsynta SF fenomen med att ta på mig er tröja.
Atlético Dogonsi
2009-02-24 22:24
Helt klart så, sen så är vi väl inte direkt ett lag som lockar till sig medgångssupportrar för tillfället...
Annons: