/spanien/atletico/forum/1483.aspx/spanien/atletico/forum/1483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2009-03-07 19:56
Perea direkt in i startelvan..? Ar det sa varrst smart? Varfor envisas aven Abel med Turbo som hogerback??!! :(

Camacho har ett hogst otacksamt lage att "debutera" under Abels vingar... Man hade kunnat matcha in han lite langsamt istallet.
Atlético skogstorparen
2009-03-07 19:40
Känslan är god inför matchen, nu känns det som deras vinstrad spricker, Viva Atleti/Skogstorparen
Atlético zoran
2009-03-07 19:26
Real Madrids elva är felaktig, Bobban.

Casillas; Lass, Sergio Ramos, Cannavaro, Heinze; Gago, Guti, Robben, Marcelo: Raúl y Huntelaar.

De startar Diarra istället för Salgado och Higuaín börjar på bänken.
Atlético Bobban (red)
2009-03-07 19:15
Startelvorna:

Real Madrid: Casillas; M. Salgado, Cannavaro, S. Ramos, Heinze; Lass; Robben, Guti, Marcelo; Raúl, Huntelaar

Avb: Dudek, Metzelder, Gago, Drenthe, Faubert, Van der Vaart, Higuaín

Atlético de Madrid: Leo Franco; Perea, Pablo, Ujfalusi, A. López; P. Assuncao; Maxi, Camacho, Simao; Agüero, Forlán

Avb: Coupet, Heitinga, Pernía, Maniche, Banega, Miguel, Sinama-Pongolle
Atlético John Mayer
2009-03-07 17:29
Ämne: Marca släpper en bom....
Ojojoj. Vilka blandade känslor. Roligt att (om) han får chansen men samtidigt oroligt då han knappast spelat matcher under samma förutsättningar tidigare denna säsong. Man vet dock aldrig med Marca, känns dock som ett konstigt rykte att bara ta rätt ur luften.
Atlético John Mayer
2009-03-07 17:26
Jag är personligen orolig över Robben. Killen må vara enfotad som jag vet inte vad och enbart vika in i banan, men hans löpningar och bollkåthet öppnar upp det för Ramos, något som (trots ytterbackens stundtals usla högerfot) kan resultera i farliga lägen.

Frågan är hur Resino kommer att ställa upp. Att Atléticos försvar är instabilt som en trebent pungråtta på motorvägen är väl vida känt, men med lite taktik så ska man kunna eliminera de allra största riskerna.

Personligen så skulle jag vilje se Ufo på bänken, det behövs någon med självförtroende för att backa upp de båda ytterbackarna nära Real (förmodligen) börjar rulla boll.

Intressant kommer det att bli, helt klart. Real är giftiga och har bra självförtroende för tillfället medan rojiblanco som vanligt är svåra att placera. Jag håller nog med Deion, rid på vågen av adrenalin och vilja sedan mötet med Barcelona. Spela för att vinna, och ignorera rädslan över förlust. Då kan det bli en mycket händelserik (och rolig) kväll.
Atlético Bobban (red)
2009-03-07 17:21
Marca släpper en bomb gällande Atletis startelva i kväll. Camacho in som partner till Assuncao på det centrala mittfältet!

Om detta är sant, är det en rejäl överraskning då Nacho Camacho inte ens gjort ett inhopp under Abels ledning! Men vi minns med välbehag ynglingens debut i hemmamatchen mot Barcelona förra vintern, upprepning tack!

Möjligen vill Abel stänga till mittfältet, då han tycker att Maniche är för offensiv i den här typen av match!

Notera att detta fortfarande är obekräftade uppgifter....
Atlético mecus
2009-03-07 16:34
Man börjar bli sjukt nervös nu. Men som fler av er sagt innan så kommer allt handla om vårt försvarspel. Funkar det så hoppas jag att vi kan kontrar sönder dom. heja heja
Atlético A.K. (fd Raoul Duke)
2009-03-07 16:22
Ikväll borde vi sätta Ujfalusi mot Robben, sätta lite lösskägg på honom och Robben kommer att knäckas.. Em-04 någon? Robben vs Östlund..
Jag tror fortfarande Robben har mardrömmar om "Jesus"
Atlético Mathias
2009-03-07 09:59
Ja herregud, ska bli sjukt kul och spännande ikväll!

Vi lär väl behöva göra 5-6 mål för att vinna(med tanke på vårt försvarspel) men det fixar ju Forlan/Aguero på egen hand...

KOM IGEN NU!
Atlético John Mayer
2009-03-06 17:11
- Det finns ingen jag skulle vilja signera från Real Madrid, förutom då Kakà och Cristiano Ronaldo. De är väl Real Madrid-spelare, inte sant?

Men underbart, dagens högsta skratt, haha :D
Atlético wesse
2009-03-06 11:42
Fantastiskt skön kommentar av Cerezo! Det märks att det vankas derby! :)

Sen är krönikan som jag länkar mycket bra, helst inslaget från ESPN.
Atlético rawkus
2009-03-06 04:34
Biljetter, flyg och hotell ar nu bokade till Mexico v/s Costa Rica pa sannslost maktiga Estadio Azteca 28e mars :)

Som vanligt vantas 100 000+ fotbollsgalna Mexare.

Det sjukaste jag upplevt stamningsmassigt var matchen pa Azteca mot Jamaica forra aret.

Hela fotbollstemplet skakar av allt folk! Underbart! :)

Far se om jag ahr turen att fa lite foton med Svennis och CO ;)

ps. For ovrigt rapporterade Eluniversal(Ve Futbol) ett lost intresse fran deportiva gentemot min och Cruz Azuls guntsling Cesar Villaluz :/

Spanska ligan vore perfekt for den lille Aztecen, men tycker han borde folja Hector Moreno`s fotspar och starta Europaaventyret i Holland - lite enklare liga att skolas in i, iaf over ett par ar. Ser han mer an garna i Atleti i framtiden ;)
Atlético Roni
2009-03-05 23:57
Grattis Heit :)
Atlético Roni
2009-03-05 22:43
"Jag trivs verkligen bra i Atlético de Madrid. Jag har två år kvar på mitt kontrakt och sanningen är den att jag känner mig hemma här. Det är en fin klubb och jag vill respektera kontraktet." (Forlan)

Klagar verkligen inte om han stannar kvar tills kontraket är slut heller :) att sära på världens bästa anfalls par är som att riva ner ett giftermål :) stanna nu kära Rojiblancos :D
Atlético Roni
2009-03-05 21:53
Haha han som skrev den va troligen hög inte ens jag hade satt Atletico som delad 6a :p. Om inte man rankar helgens presentation då de har en garanterad första plats :D
Atlético kun10aguero
2009-03-05 21:21
Planne// Underbar lista, men frågan är väl ifall vi inte legat högst ifall Gerrard inte filmat? :O
Atlético planne
2009-03-05 17:02
Måste bara länka till denna där dom rankar klubbarna efter UEFA-kofficienter... Atletico på 6e plats, samma som Barcelona och 11 före marängerna... :)
Atlético Roni
2009-03-04 22:35
@John Mayer/
Haha kan förstå dig, du är inte den enda :p

Väldigt kul med pajkastningen haha hoppas att se mer av det. Finns inget bättre än sånt innan en match som denna. Tog ledigt på söndagen också :)
Atlético För Dju...
2009-03-04 22:17

4-3, fyfan vad skönt. Går fortfarande omkring och ler som ett fån...
Atlético Deion
2009-03-04 21:45
Bra Bobban!!

Det blir annars ett himla liv runt såna här matcher där vårat forum blir ett krigsfält mellan maränger och cules i långa meningslösa debatter. De brukar glömma att detta är Atlético forum. Lite lugn och ro skadar inte. De kan bråka med varandra på sina forum. Jag stängde även artikelkommentar möjligheterna nyss.
Atlético Bobban (red)
2009-03-04 21:03
Bli inte förvånade över att det från och med nu bara finns rödvitatröjor inne på detta forum! Vi har stängt för övriga, då vi helt enkelt har fått nog av inlägg från maränger och cules som inte kan föra en vettig diskussion!
Atlético paniagua
2009-03-04 20:59
F7 Zizou;

"Patético" stavas det, inte "pathetico". Om du inte kan stava på spanska, bör du kanske inte ge dig på ett försök. Det blir lite patético ;-)
Atlético rawkus
2009-03-04 19:45
Sa ja, battre med vit text i menyn till vanster :)

Nu slipper man huvudvarken varje gang man kikar pa den ;)
Atlético zoran
2009-03-04 19:14
Skönt att vissa förstår sig på vissa av artiklarna som skrivs under derby-veckan. Props Jangis.
Real Madrid Jangis
2009-03-04 18:53
Deion//

Håller med, 77sek har överdrifter. Och det ska vara ordentliga överdrifter en sån här helg. Det gör det bara roligt att läsa dem, t.ex. krönikor som din.
Real Madrid RealTheBest
2009-03-04 17:48
Real Madrid - Atletico madrid 2-0 Real Raul , Huntelaar
Atlético zoran
2009-03-04 17:21
Oroa dig inte, Agüeros lobb sitter den här gången.
Real Madrid F7 Zizou~
2009-03-04 17:17
rawkus

Hunden har fått en "magisk" spruta, sen är jag smart nog att inte hamna i ett bråk med en hund alternativt en råtta;)

Korvkunderna från Madrids lite "suspekta" delar får sällskap från en annan korvkund och han är självaste Heinze...kan bli kul för Aguero. Men sen får väl Casillas storspela som vanligt:)

Väl Mött.

Atlético rawkus
2009-03-04 17:11
F7 Zizou~: Sa du slss seriost hellre mot en rabiessmittad hund an en liten ratta..? :O Trust me, har jobbat med problemhundar... U dont wanna go there :)

Dar bak? Blir val korvkunder som vanligt antar jag? Ufo och Heit/Pablo?
Annons: