/spanien/atletico/forum/148.aspx/spanien/atletico/forum/148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Profe Ortega
2015-06-24 15:20
AndeeI Jag håller med att vi måste satsa på Óliver men varför som ytter (samma position Arda) och inte på det centrala mittfältet där den unge spanjoren kommer betydligt mer i sin rätt?
Atlético AndeeI
2015-06-24 14:54
Jag vill verkligen inte att Arda lämnar oss. Men om så blir fallet är det verkligen läge att satsa på Oliver Torres en gång för alla.
Atlético paniagua
2015-06-24 14:47
@Antonio López:

Om vi nu ska tala om "Atletiandan från förr" så måste vi nog gå längre tillbaka än 95-96. På den tiden var vi fortfarande "pupas", trots att vi fick en lindersk knäpp just den säsongen. Ska vi tillbaka till tiden före "pupas" måste vi gå till 70-talet, närmare bestämt före -75, när begreppet myntades efter Europacupförlusten mot Bayern. Jag vet inte om bakåtblick i egenskap av mönster på tröjan är extramotiverande, men ska det vara konsekvent i det avseendet, så borde det i så fall vara ränder även på rygg och ärmar.
Personligen vill jag bara ha snygga tröjor, som stämmer överens med klubbens identitet, syftet med tröjorna i övrigt är mig hyfsat likgiltigt :-)
Atlético Antonio López
2015-06-24 14:44
Gillar signalen det skickar ut till spelarna också. Cholo: "Här har ni min tröja, ge fan i att skämma ut den."
Atlético Antonio López
2015-06-24 14:42
@paniagua:

Häftigt!
Atlético paniagua
2015-06-24 14:39
se länken
Atlético Antonio López
2015-06-24 14:37
Paniagua/ Ja vår subjektiva syn på den är väl inte det mest fascinerande samtalsämnet men jag gillar tanken med återkopplingen till 95/96. Rätta mig om jag har fel men visst var det Atleticos första dubbel den säsongen? Nu när man har Cholo och Caminero som styr och ställer känns det givet att det är den årgången som ska prioriteras denna säsong och då inte för utseendet av tröjan vilket jag inte tror var syftet med denna. Snarare lär det användas som ett motiverande verktyg. Tvivlar inte på dina kunskaper om klubben så ställer motfrågan om du kan tänka dig någon bättre "årgång" för att representera det denna säsong när Cholo leder laget och tagit tillbaka Atletiandan från förr och raderat allt vad los pupas innebar.
Atlético paniagua
2015-06-24 14:36
@Antonio López:

Nu ska vi inte glömma att Atleti faktiskt har en historia i att spela i liknande tröjor som de du visar i länken. Fast de då var blå-vita. De var ju Atletis första matchtröjor, som de hade i några år innan Athletic Clubs inköpare (på denna tid var ju de två klubbarna nära samarbetande), köpte Southamtons ställ vid en resa till England, när Blackburns ställ var slut.
Atlético paniagua
2015-06-24 14:31
Här kommer ett axplock på snygga Atleti-tröjor (de i översta raden i länken).
Atlético Antonio López
2015-06-24 14:31
Profe/
Instämmer! Vill minnas (eller inte) att Atlético vid något tillfälle körde med tröjor liknande denna fast med fyra fyrkanter, rödvitt hemma och blåvitt borta. Rött vänstra översta hörnet och högra nedersta sen vitt i resterande. Är det jag som missminner mig eller känner någon igen detta?
Atlético paniagua
2015-06-24 14:30
Håller inte med dig, Antonio Lopez. Men smaken är som baken. Jag tycker att, om man nu ska snegla på "retrotröjor" och "jubileumströjor", varför då inte göra tröjor som de såg ut före 90-talet? Kolla bara tröjorna från 70- och 80-talet! Så ska en Atletico-tröja se ut!
Har dock förhoppningar på andrastället. Om de bilder som florerat på olika sociala media stämmer så är tröjan snyggt och stilrent mörkblå. Som ett andraställ för Atletico ska vara.
Atlético Antonio López
2015-06-24 14:26
Tack Zoran, tyckte jag kände igen sponsorn sen tidigare men såg ut att vara en ny deal utifrån informationen som publicerades idag på officiella hemsidan.
Profe Ortega
2015-06-24 14:20
Enligt Gazetta, som den spanska AS bygger sin nyhet på, är Chelsea beredda att langa upp €50M + Salah för Griezmann.
Atlético zoran
2015-06-24 14:10
@Antonio López:

Kolla länktips.
Profe Ortega
2015-06-24 14:03
Antonio López Tack så mycket! Tyckte att den tröjan var verkligen inget vidare rent estetiskt när den kom ut och jag avskyr plagget idag...
Profe Ortega
2015-06-24 13:59
* Om Moyá verkligen bestämmer sig för att dra till Portugal, vilka andra målvakter är tänkbara kandidater till att vilja vara back-up till Oblak tror ni?

* Måste säga att vår nya hemmaställ ser faktiskt rätt bra ut, bara synd att den fula loggan är ett stort minus. Annars hade jag lätt velat köpa en sådan tröja...
Atlético Antonio López
2015-06-24 13:50
Beklagar. Denna jag syftade på från 06/07.
Profe Ortega
2015-06-24 13:46
Antonio López

Länken från ditt inlägg vid tiden 12:06 är död...
Vilken tröja syftade du på exakt?
Profe Ortega
Freppzor Själv har man sett bra många matcher och kan intyga att Óliver har verkligen tagit ett kliv framåt när det gäller hemjobbet. Vill även minnas att Arda var heller ingen vidare när det gäller att jobba hem. Sedan tycker jag att han är redan nu ett namn för startelvan. Och angående med att Atlético enligt dig är ett lag som "ligger lågt och spela passivt" har jag väldigt svårt att hålla med dig då presspelet är en fundamental bit i vårt spelsätt...
Profe Ortega
ADCS

Skulle snarare vilja hävda att vi har andra spelare (om än oerhört få) som likväl hade förmågan att hålla bollen inom laget när motståndarna satte press, en egenskap som är knappast exklusivt för Arda...

Man skall inte förvänta sig att vår kommande trio skall kunna sköta offensiven i den sista tredjedelen själva då dom knappast kan skapa chanser på egen hand utan behöver assistans. Det håller inte när vi har en enda spelare i hela truppen (Koke) som kan skapa minst 60 målchanser per säsong.

Eftersom att Arda är bland en av våra offensiva pjäser så är det ganska rimligt att man lägger ett stort värde på den sista tredjedelens betydelse. Allt det du säger kan lika gärna appliceras på exempelvis Koke och som dessutom bidrar framåt...
Atlético Chewie
2015-06-24 13:00
Fyfan... såg på hemsidan nu också. Typsnittet för namnet är otroligt fult.
Atlético Antonio López
2015-06-24 12:48
Chewie/
Se länktips och scrolla ner en aning.

Hur ser avtalet med plus500 ut som ska vara de kommande två säsongerna?
Atlético Chewie
2015-06-24 12:42
jag hittade ingen bild som visade ryggen?
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2015-06-24 12:18
Spelaren Arda går att ersätta men hans skägg är tyvär oersättligt.
Atlético zoran
2015-06-24 12:16
@paniagua:

Man rör inte ränderna. Så är det bara. Oerhört fula där bak..
Atlético Antonio López
2015-06-24 12:06
Tröjan var snygg iaf, det har vi inte alltid haft turen med. Finns ju värre exempel(länktips).. Paniagua, detta är nog inte Nikes fel. De hade nog inte vågat fixa en "jubileumströja" om det inte vore ett direkt önskemål från klubben. Tycker annars Nike gjort det bra de senaste säsongerna. Edit: Med ett stort jävla undantag för förgående säsongs bortatröjor men där vet jag att inte alla delar min uppfattning. Synd att Arda ska lämna, en underbar personlighet och en fantastisk fotbollsspelare. Trodde han hade en högre utköpsklausul.
Atlético paniagua
2015-06-24 10:22
@Conserva el Calderón!:

Mmm...ser nu att de offentliggjort det på hemsidan också. Ryggen på tröjorna ska vara helröd. Sorry, killar och tjejer, men detta är inte en Atleti-tröja :-(
Atlético zoran
2015-06-24 10:22
@DeBe:
Ny uppdatering och ingen munter sådan. Kom ihåg vad som hände efter att Torres lämnade Atlético och hur klubben växte.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-24 09:33
Tröjorna är officiella. Kolla Atlétis instagramkonto. Motiv: 20 år sedan doblete-säsongen!
Atlético ADCS (red)
2015-06-24 09:32
Det pratas bara om de offensiva lagdelarna. Hela vårat lag ser sjukt spännande och slagkraftigt ut. Tror Oblak kan nå Courtois nivå i år. Inom 1-2 år är en av världens bästa målvakter tillsammans med Neuer och Courtois. Om Alderweireld stannar med Godín och Gimenez stannar så 3 mittbackar i toppklass som inte en Real och Barcelona kan mäta med i rotation. Ytterbackarna Juanfran, Gamez och Sequeira har också bra högstanivå om dom slår in formen. Arda, Koke, Tiago, Saul och kanske Oliver är en riktigt bra mittfältsuppsättning. Det som saknas är en riktigt bra hardcorestädare bakom. Jag tycker om att vi rustar för att kunna rotera.
Annons: