/spanien/atletico/forum/1478.aspx/spanien/atletico/forum/1478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2009-03-13 12:11
Žigić floppade knappast i Valencia, han fick inte ens chansen att visa vad han gick för och när han väl fick chansen, så levererade han alltid med att göra mål.

Han mår bäst av att spela i en mindre klubb och framförallt så behöver han spela för att lyckas, går ju inte direkt att göra mål från bänken..

Atlético behöver ingen target, däremot behöver de två ytterbackar av högre rang samt en offensiv mittfältare som kan avlasta Agüero och Forlán så att de i sin tur kan vara med och anfalla istället för att distrubuera hela tiden.
Atlético A.K.
2009-03-13 01:40
nja zigic floppa ju i Valencia, tror han passar bättre i lite "sämre" lag och inte i topplag som ska föra matcherna,,
Jag hade dock tänkt mig en anfallare som är mellan 1,85-1,90, hyggligt spelskicklig å rätt så målfarlig en Mirko Vucinic typ dvs :p

rawkus, ne de är ju inga höjdare i luften, vill minnas att Aguero hade ett ganska bra läge på en hörna men nickade en bra bit utanför igår..

En avslutande fråga, någon som vet om vi lånade ut eller sålde Valera?
Och om han lånades ut hur går de för honom?
Atlético DeBe
2009-03-13 00:59
håller med om en tung centertank. vad sägs om Zigic?
Atlético rawkus
2009-03-12 16:15
A.K: En stor tung centertank skulle vara nyttig som fan! Inget on om vara tva maltjuvar, men de dominerar knappast luftrummet. Variation ar guld :)
Atlético A.K.
2009-03-12 16:13
Ämne: DeBe: Japp, samt Ufo....
rawkus, vad sägs som en anfallare som är ett par storlekar större än de vi har? En stor tung targetspelare..
Känns som att de skulle vart rätt bra för att kunna variera spelet lite mer

Håller helt med dig om Maxi och Perea, den kanten är rätt iskall när d lirar tillsammans, så ut med Ufo eller Heitinga...

Jag tycker att Resino ska köra vidare med Raul Garcia alternativt Camacho bredvid Assuncao, antingen ska det va defensiv profil på innermittfältet eller offensiv, inte något mittemellan som det blir med framför allt Maniche bredvid Assuncao, jag menar med Camacho i derbyt så skapade laget betydligt mer än vad som brukas göra när Maniche spelar....

Ciao
Atlético rawkus
2009-03-12 16:13
karimi8: Las inlagget igen och forklara sa vanligen for mig vart jag anvande det som en pastadd ursakt.
Osasuna karimi8
2009-03-12 15:52
Den finns ingen sämre ursäkt å säga efter en sådan förslut att: "Det positiva är att vi bara har ligan å fokusera på!".

Jag tycker er tränare Abel ska ta på sig förlusten helt o hållet efter det ofattbara valet att bänka en hungrig målfarlig Forlan, i en match som man måste vinna för å gå vidare(om inte spela oavgjord 3-3). Vad fan tror han egentligen? Som han pratar, så tolkar man det som att han var säker på att de kunde spela 0-0 i första halvlek om han bänkar Forlan, och sedan säker på att Forlan skulle komma in och trolla på 45 minuter o se till att Atletico går vidare! Vilken idiot!
Atlético rawkus
2009-03-12 15:28
DeBe: Japp, samt Ufo och Maxi. Dock andrades det ju igar.

Maxi ar pa tok for langsam som ytter, samt saknar formagan att ta sig runt sin motstandare pa kanten.

In med Perea i mitten och slang ut Ufo pa hogern tills vi scoutat fram en rejal hogerback.

Maxi in i mitten dar han gor sig klart bast.

FSP har snabbheten som hogerytter, sa varfor ej fortsatta nota pa det? Dock kraver det ju att vi inhandlar MINST 1 ny anfallare, da FSP ej ar hogkalibrig nog pa den positionen i en klubb som Atleti.
Atlético DeBe
2009-03-12 14:35
Rawkus. vad syftar du på för spelare som han skulle vara blind över. Gäller det perea måne?
Atlético rawkus
2009-03-12 14:27
DeBe: Dock lider han av samma blindhet som Aguirre gallande vissas positioner, nagot som kanske spelarna ifraga skulle kunna saga till om sjalva..?

Nu ar det fullt os i ligan - lat oss nu na CH L tva ar irad :)
Atlético DeBe
2009-03-12 11:50
Känns som vi får vara nöjda med uttåget i 16 delen. Vi är trots allt i CL för första gången på länge. Nu har vi bara ligan att fokusera oss på. med en vinst mot Villareal på söndag så har vi en klar chans till CL kval nästa år. Då med en kanske ännu starkare trupp som har bättre chanser till bättre liga och CL spel.

Tycker att Abel är en bra tränare. Han låter ungdomarna få chansen och har ett taktiskt tänkande inför varje match, något Aguirre inte hade. När fick vi senast se R. Garcia, Miguel och Camacho spela senaste säsongen. Nu i efterhand blev jag oerhört glad över hans mod att först låta Forlan starta på bänken och sen låta en kille som Miguel få chansen att avgöra matchen. Han ger spelarna självsäkerhet och visar att han litar på dem och det låter bra inför framtiden.
Atlético rawkus
2009-03-12 05:29
Ville bara dela med mig av nagra av de basta malen fran Apertura de Mexico 2008.

Klicka pa "HQ" for basta bild ;)
Atlético rawkus
2009-03-12 03:07
Det positiva med uttaget ar att vi nu endast har Ligan kvar att fokusera pa. Tror minsann vi far se Atleti i CH L nasta ar igen. Dock forundras jag lika mycket over Abel som Aguirre... :/

Vi behover en rejal javla pamanare! En som ej ar radd att peta de allra storsta, samt inser vissa spelares basta egenskaper, tanker mest pa tex att Maxi anvants som hogerytter senaste aren...

Vi behover tva nya anfallare enligt mig iaf. Det haller ej att vara sa beroende av endast Kun - Forlan, speciellt nar FSP ej ar mycket hetare an Miss-ta. Han visade sig battre som hogerytter - varfor ej kora vidare pa det och flytta in Maxi dar han hor hemma?

Superbrassen Keirrisons kontrakt med Coritiba tar slut i april, dock ager ju Traffic Sports Marketing 80% av kontraktet, sa vet ej hur det funnkar, men OM det nu pa nagot satt gar att fa han billigt, alternativt gratis, sa sla till!

For mycket for att ta upp allt nu, plus att 7 Corona`s redan ar drukna under Mex - Bolivia :/

Dock kan vi taga ut med stoltheten i behall, tillskillnad fran "varldens basta klubb" fran den fula sidan av staden Madrid ;)

Fridens - mot nya aventyr!
Atlético paniagua
2009-03-12 01:38
per.lesra;

Ok, må så vara men det får stå för dig. Jag tänker inte låta en spelares handlande i en specifik match grumla min uppfattning om ett helt lag.
I synnerhet inte om det laget innehåller favoritspelare som Torres, Reina och Xabi Alonso.
Om lag "dör" för dig när ngn av deras spelare filmar till sig en straff, så kan det inte finnas många "levande" lag för dig.
Ur Milan måste det krypa likmaskar då de har fotbollshistoriens värste filmare (Pippo Inzaghi).
Låt mig också påminna dig om att våra spelare inte är helt rena under naglarna.
Vi har t.ex. en gudabenådad spelare som när inte domaren ser ägnar sig åt att boxa in mål.
Ska man kritisera andra lag får man nog se till att ha rent framför den egna dörrmattan.

Om så lite får ett lag att "dö" för dig beror det nog snarare på att du inte haft några större sympatier för det laget i förstone.
Atlético paniagua
2009-03-11 23:59
Ok, det är ingen skam att åka ut mot Porto, det är ett bra lag, men givet förutsättningarna vid lottningen var det det minst svåra laget vi kunde fått, så beviken är man ju.
Nu blev vi ju inte förnedrade heller, som våra eviga antagonister blev, och vi förlorade heller ingen match men...FAN!

Sen kan man ju fråga sig hur man tänker när man bänkar lagets bästa målskytt i en match där man måste göra mål.
Atlético RK!
2009-03-11 23:38
Villarreal gick ju vidare nu, vilket förhoppningsvis kan störa deras ligaprestationer. Mot fjärdeplatsen nu!
Atlético Alex (FC Porto/Makedonien Red)
2009-03-11 22:56
Jag ville bara tacka för en god match och hoppas på att rojoblancos snart finns med i CL igen!

Hoppas ingen tar illa upp om jag behåller atleticotröjan ett tag till?

Hoppas på en trevlig kvartfinal nu även om jag inte tror vi kommer längre än såhär, årets CL-målsättning är ju redan avklarad.

Buenas noches y muchas felizidades en la liga!

//Alex
Atlético Roni
2009-03-11 22:52
tråkigt och väldigt synd. Nu mår magen inte bra så känner inte för att förlänga inlägget för humöret är stup nere i marken.

10 sömnpiller och en halv flaska Señor walker.

Hasta Luego!
Atlético A.K. (fd Raoul Duke)
2009-03-11 22:50
Ämne: detta suger. trodde ....
laget skapar inte något när de spelar 4-5-1, jag sov nästan nere i Sevilla när de gjorde de..
Atlético atm1903
2009-03-11 22:44
detta suger. trodde vi skulle göra en mycket bättre match än såhär.. skapar ju fan knappt nånting.
Atlético Thom
2009-03-11 22:43
Tack för uppdateringen Bobban. Länkarna strulade (förutom sista halvtimmen) och tillsammans med Radio Onda så blev det hela en charmig upplevelse.
Atlético A.K. (fd Raoul Duke)
2009-03-11 22:41
dert var tråkigt, men de är fan pinsamt att se maniche i atletico, han gör inget kreativt framåt, han gör inget i defensiven...
Atlético Thom
2009-03-11 22:39
Rättvist, men surt.
Atlético atm1903
2009-03-11 22:39
fan . faaaaaaaan..
Atlético Thom
2009-03-11 22:32
Hatar när spelare ligger och maskar bort tid. Come on.
Atlético Eronisco
2009-03-11 22:29
Synd att Champions League-äventyret slutar så tidigt bara. Ja, det känns faktiskt tidigt av någon anledning.
Atlético mecus
2009-03-11 22:25
Rawkus: hehe där ser man. =)
Atlético Optimo_Kun
2009-03-11 22:22
Dags att visa hjärta nu gubbar. sätt dit en boll!
Atlético rawkus
2009-03-11 22:22
mecus: Korvboll?? Det heter mitt Korpenlag hemma i Svea! :)
Deportivo DonGuillermo
2009-03-11 22:21
porto är i särklass bättre... atleti förtjänar inte kvartsfinalsbiljetterna :S
Annons: