/spanien/atletico/forum/1473.aspx/spanien/atletico/forum/1473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2009-03-21 13:40
nu är det bra dött här alltså
Real Madrid pure football in my heart, white blood in my veins
2009-03-21 13:10
r.i.p
Atlético DeBe
2009-03-20 20:42
Ämne: Jaha, då börjas det,....paniagua... känns lite tryggare med abel som coach. Han lät miguel spela mot porto och har låtit honom komma in i matcherna mer än aguirre gjorde. Camacho hade väll inte spelat en enda match i år före abel blev coach
Atlético NemanjaKazic
2009-03-20 19:18
Vet kanske någon om Simaos brorson lever eller ??

tack
Atlético paniagua
2009-03-20 13:52
Vet någon senaste nytt ang. Simaos brorson? Har de hittat honom? Lever han eller är han död?
Atlético paniagua
2009-03-20 13:50
Jaha, då börjas det, precis som jag förutspådde. Storlagen börjar rycka i våra talanger emedan ledningen står med armarna i kors. Det måste ageras NU! In med våra bästa canteranos till A eller B-laget och ge dem nya utmaningar att möta, så att tillväxtkurvan fortsätter uppåt och INOM Atletis organisation.
"Befordra" dem nu! De Gea, Pacheco, Borja, Keko, Koke m.fl. Använd Camacho oftare och, för guds skull, börja använda De Las Cuevas.
Rayo
2009-03-20 11:05
Stackars stackars Simao alla tanakr går till honnom och hans familj.
Atlético henry garvis carlsson
2009-03-20 08:11
Väck med coupet, in med De Gea som back up!!!
Annars är chansen stor att vi gör en Raul....(i Barca version)
Atlético A.K.
2009-03-20 01:00
MM de gör man, livet kan förändras snabbt...
Atlético Roni
2009-03-20 00:32
Man känner verkligen sorg efter denna otroligt sorgfulla händelse, väldigt synd. Tankarna är med honom och Simao.
Atlético Roni
2009-03-19 21:56
Angående De Gea tar han lätt över Valdes plats inom 3 månader. Valdes är verkligen Barcas blind spot. Han är som vil alla minns Abbiati under hans dåliga matcher fast hela tiden. Enda skillnaden där dock var att Barca har bättre försvar. Vem som helst skulle kunna se ut att vara en 10ggr bättre målvakt i det laget än i Atleti.
Atlético Roni
2009-03-19 21:53
Rawkus: Japp hört något sånt de har vart mycket snack om Mexicanska ligan denna säsong bland fotbollsälskare.
Atlético DeBe
2009-03-19 15:22
De Gea får inte släppas. punkt slut
Atlético Otuga
2009-03-19 10:05
Ämne: Otuga // han spelar ....
jaha det var Diego vi pratade om, då vet jag vem det är *s* man skriver enbart Diego då för det under det namnet han är känd...ja han är ju sjukt bra, fattade aldrig varför han lämnade Porto(där han ersatte just Deco ) för Werder, tyckte han hade kunnat gå till oss direkt hehe
Atlético rawkus
2009-03-19 07:40
Roni: Haha,menade Benitez :) Han kan glomma att valja och vraka mellan spelare OM han nu tagit over Atleti :)

Cabanas frisparksmal var sjukt...och javligt tungt. Bade ackliga America och Azul ligger illa till infor slutspelet. Tror pa en rejal skrallvinnare denna sasongen: Antingen Jaguares(som ju forstarkt med Bocas fortrafflige Nery Cardozo) eller Monterrey, dar den kliniske Chilenaren Humberto "Chupete" Suazo bombar in mal, plus att hela laget verkar komplett, med bla mycket lovande ynglingen Orozco i kassen.
Atlético Roni
2009-03-19 00:17
Inte för att skrapa ballen i gruset Rawkus men sate vilket fint frisparks mål Americas 3dje var mot er av Cabanas om inte jag har fel.
Atlético Roni
2009-03-19 00:08
Du måste haft en bra uppväxt, när jag pekade fick jag oftast bältet!
Atlético rawkus
2009-03-19 00:00
Roni: Plus att han likt ett barn far det mesta han pekar pa :/
Atlético Roni
2009-03-18 23:52
Drömmarna om Benitez sprack nu iallafall, förlängde sitt kontrakt med Liverpool (5!) år. Jävligt längre för en tränare, fast en man med de egenskaperna så är det inte så svårt att förstå.
Real Madrid Fredrik S
2009-03-18 18:57
Om ni vill ha någon info och så vid en eventuell match mot IFK om IFK eller åland och sånt i allmänhet (hur ta sig dit, boende, festande med mera) att skriva om här på er sida så skicka ett pm till mig så svarar jag så gott jag kan. Är själv från Åland så jag har rätt okej koll på saker angående detta. Skriv även en mailadress så kan vi ha lite mailkontakt i såna fall. Kollar den oftare än jag loggar in på svenskafans.
Och jag lovar, bara för att jag är real-fan så lurar jag er inte:P Jag är mer inne på -Älska ditt eget lag, istället för att hata andra.-
Atlético Deion
2009-03-18 14:02
Zoran//

Tack för det välutvecklade svaret. Hade hört en del bra om Gojko Kačar i höstas som en av Bundesligas skickligaste mittfältare, men när man frågade vad han var för spelartyp på mittfältet så var det ingen som riktigt visste, kolle lite på nätet med fick dubbla budskap, vilket kan bero på som du sa att han spelat i så många olika positioner. Han är trots allt bara 22 år. Så du tycker han skulle vara en mycket bra värvning för Atlético?

De kvaliteér du beskriver att den 20 åriga Ivan Obradović så kan man ju skola om honom till vänsterytter istället, eller? Tycker du Ivan Obradović kan vara en nyttig spelare att rotera med Lopez om Pernia drar i sommar?

På tal om Miralem Sulejmani så har jag inte haft någon större kolls sen han gick till Ajax förra året. Tyckte han verkade vara en mycket talangfull 18 årig anfallare när han var i Heerenveen för 2 år sen. Men hela Ajax har ju gått ner sig liksom. Han skulle må bra av börja spela i nåt spelskickligare mittenlag i Serie A eller La Liga.

Atlético A.K.
2009-03-18 13:14
Otuga // han spelar förmodligen kvar för att han sitter på ett kontrakt med år kvar på och Bremen är förmodligen inte så angelägna av att sälja honom, men de missar förmodligen Europa iår och då lär han nog försvinna från dem....
Atlético A.K.
2009-03-18 13:09
Finns chansen att köpa Deco hyggligt billigt tycker jag att Atlético bör ta den, men man kan ju inte se Deco som någon långsiktigt lösning, han har för modligen bara någon säsong kvar på toppen, men han kan vara nyttig för en yngre förmåga som ska skolas in på den positionen..
Atlético Otuga
2009-03-18 13:01
Ämne: I grund och botten a....Deco överskattad ? Det var det sämsta jag hört idag. Han låg bakom Porto's uefa cup vinst 2003 & c.l vinst 2004 & spelade som ordinarie en massa år i Barca, visst han har tappat lite men fort en spelare av hög klass, om den här Cunha är så mycket bättre undrar jag vrför han spelar för Werder Bremen.
Atlético wesse
2009-03-18 12:56
I grund och botten anser jag att Deco är en överskattad spelare... Men jag kan ändå tänka mig att han passar i en klubb är han får vara ensam kreatör på mitten (ex Porto där han var bra, och hos oss). Tror dock vi borde titta på andra alternativ först... Skulle jubla om vi kunde knyta till oss Diego Ribas da Cunha från Werder.
Atlético DeBe
2009-03-18 12:33
Deco, nej tack
Atlético Otuga
2009-03-18 10:47
Hmmm Deco...spännande :)
gd
2009-03-18 08:21
Atlético till Åland i sommar?
Atlético zoran
2009-03-18 00:13
Jag satt just och skrev ett stort inlägg som bara försvann för att man loggades, bara att tacka SvenskaFans för den funktionen.

Ivan Obradović plockades upp av Miroslav Đukić när han kom till klubben för snart två säsonger sedan och han har varit lagets ordinarie vänsterback allteftersom. Radomir Antić gav honom hans första landskamp med Serbien mot Färöarna i höstas och sedan dess har han i stort sett figurerat som ordinarie vänsterback. Obradović är väldigt anfallsglad, han älskar att följa med i anfall och har faktiskt många fina offensiva kvalitéer, personligen var jag emot att han skulle få vänsterbacksplatsen, men han har verkligen övertygat och förtjänar att spela där, speciellt efter insatsen mot Österrike där han även blev målskytt. Han är ganska snabb, kvick och duktig med boll, dessutom har han fina inlägg som Antić utnyttjar till fullo genom att spela med Nikola Žigić i anfallet.

Obradovićs svaghet ligger dock i defensiven, men i landslaget märks det inte särskilt mycket då Vidić styr försvaret och Stanković jobbar ganska djupt ner på egen planhalva för att täppa till eventuella ytor. Nenad Milijaš är också en hårt arbetande mittfältare trots att han distribuerar väl från sin position. Det märks dock när han spelar i Partizan där lagen utnyttjar hans svaga defensiv och positionsspel. Personligen tycker jag att han bör mogna i en lite mindre klubb innan han tar steget till exempelvis Atléti, men allt beror nog på vilket sorts system han skulle användas i och vem som täcker upp efter honom. Hans riktiga test kommer mot Rumänien där det gäller att vara på tårna, först då kan man verkligen göra en ordentlig utvärdering av hans defensiva spel.

CSKA Moskva och Ajax har försökt köpa loss honom, speciellt ryssarna som rapporterades erbjuda €6 miljoner tidigare i höstas.

När det gäller Gojko Kačar så kan undertecknad meddela dig att han är min favoritspelare i det serbiska landslaget tillsammans med Branislav Ivanović som tyvärr inte får någon speltid i Chelsea. Gojko inledde sin proffskarriär som mittback, men under samma säsong som Atlético mötte Vojvodina i kvalet till UEFA Cupen flyttades han upp som anfallare, innan det hade han spelat som defensiv mittfältare och gjort mycket bra ifrån sig. Som anfallare gjorde han 11 mål på 17 matcher i den serbiska ligan innan Hertha slog till och betalade ynka €2-3 miljoner för honom förra vintern. Han förbättrade deras mittfält under våren och sedan köpte Lucien Favre in ytterligare spelare som gjorde att Hertha ligger där de ligger just nu. Kačar är en väldigt robust spelare, duktig på att tackla, vinna boll, men även anfalla. Han anfaller dock genom mitten, precis som rumänen Nicu, de två brukar spela tillsammans på mittfältet när Favre inte har några skador, men på sista tiden har han blandat med Dardái/Nicu eller Nicu/Cícero. Kačar är väldigt farlig i straffområdet, får han en chans att klippa till så gör han det utan att tveka och då gör han ändå en hel del mål, så en ganska klinisk avslutare. Han spelade på en offensiv mittfältsposition mot Ungerns U21-landslag tidigare i höstas och gjorde då hela 5 mål (!) när Serbien vann med 8-0. Visar ju vem som är ledaren i det serbiska U21-landslaget. I övrigt är han otroligt duktig i luftrummet också, så Kačar blir alltid en tillgång på fasta situationer.

Tyvärr så har han varit skadad sedan December, men i helgen gjorde han i alla fall comeback och det lär ju knappast försämra Herthas chanser att vinna Bundesliga. Hertha-fansen tror inte att han kommer stanna längre än 2-3 säsonger i klubben, pratar man med de tror de att han kommer spela i en av de stora klubbarna inom den här perioden, sådan är i alla fall potentialen. Han är definitivt en spelare som jag skulle vilja att Atléti värvade.

Miralem Sulejmani har inte haft det särskilt lätt under hans första år i Ajax, men detta beror framförallt pg.a. den skada som han ådrog sig i si
Atlético Deion
2009-03-17 22:13
Zoran//

Tänkte fråga om några serbiska spelare. Om vi ska förstärka lagets frösvar så undrar jag om den unga Ivan Obradović i Partizan är nåt att hålla koll inför framtiden? Eller kanske redan i sommar? Sen undrar jag vilken sorts mittfältstyp Gojko Kačar är? Sen det sista är om du har koll på hur Miralem Sulejmanis utveckling går? Blir det nåt stort av honom?
Annons: