/spanien/atletico/forum/1471.aspx/spanien/atletico/forum/1471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético henry garvis carlsson
2009-03-22 22:25
Gäääsp, 62 totalt menlösa minuter. Det krävs viss skicklighet att "spela" så här uselt.
Atlético paniagua
2009-03-22 22:24
Är det bara jag eller är det inte så att Forlan väldigt ofta har väldigt hög felprocent i passningsspelet?
Atlético kun10aguero
2009-03-22 22:23
F*uck Messi, vi har Luis Garcia :D

Men en sak jag INTE fattar är hur man kan spela så mot Real, Barca och Villarreal och sen spela så här? :O :@
bateni
2009-03-22 22:11
paniagua

Yes, han har kopierat mkt av Maradona, men...det är ändå skillnad att göra ett sådant solomål i kvartsfinal, i VM, mot England (som var Argentinas politiska antagonister ungefär vid samma tid) - än mot ett spanskt mittenlag som Getafe, i spanska cupen, när man redan leder med ett par mål.:)

Men Messi är väldigt ung, och blir han bättre på fasta situationer och utvecklar mycket bättre lederegenskaper (eller vad man nu ska säga..) + de stora mästerskapen, då...

Men det är sant, Messi har lekt med fler än Malagas reserver och då är han fortfarande väldigt ung.
Atlético rawkus
2009-03-22 22:10
Bobban: har en ny affarside for Humle och Dumle: Lana ut spelare och "salj" medverkandet som Jurados for 100 000 EURO :)

Lat oss se... Tex 4 utlanade spelare, 2 matcher mot oss/sasong = 800 000 EURO..?
Sevilla Quasi
2009-03-22 22:07
Otäck smäll för Heitinga. Hoppas att det inte var allvarligt. Kör på nu i andra!
Atlético akeesson
2009-03-22 22:06
okejokej. Då var det uträtt :)

Sen undrar jag också, hur i h*lvete kan man spela i högsta ligan i Spanien och ha så dålig gräsmatta ? Det ser inte klokt ut, inte konstigt att matchbilden blir därefter. Det är inte bara Mallorca jag pratar om, Atlétis ser inte mycket bättre ut (finns många andra också).
Atlético Bobban (red)
2009-03-22 22:04
Angående Jurado, så har Mallis tydligen pyntat 120 000 Euro för att han ska få spela ikväll!

Än så länge har ö-laget varit bättre i allt, snacka om att gå tillbaka till hur det såg ut i januari...
Atlético paniagua
2009-03-22 22:03
Bateni;

Förvisso och visst har du rätt i mycket du säger, men han har ju inte bara gjort sådana prylar mot Malagas B-lag utan gör soloräder av detta slag mot världslag och världsbackar.
Huruvida det är schysstare tag nu än på Maradonas tid vet jag inte, det kan tacklas rätt vårdslöst i dagens fotboll och Messi blir ju nedsparkad titt som tätt.
Han har ju dessutom kopierat Maradona berömda dribblingsmål mot England -86 och mot ett lag som jag tycker är betydligt bättre än Englands landslag 1986, dvs Getafe :-)

Givetvis måste han "bevisa" sig i ett stort mästerskap som VM, men min gissning är att även om han skulle totaldominera nästa VM så kommer ändå Maradona att anses som bättre tack vare den romantiska uppfattning som folk har om vad Maradona åstadkommit under sin karriär.
Atlético Bobban (red)
2009-03-22 22:01
Atletis märkliga utstyrsel handlar om att Mallis har mörka strumpor och shorts! Då kan inte Atleti använda sitt ordinarie bortaställ! Men det hade onekligen sett bättre ut med röda shorts och strumpor!
Atlético akeesson
2009-03-22 21:56
Jurado blev klar sent sa dom på TV... Har ingen aning om det handlar om övergång, eller tillgänglig för matchen av Atléti. För mycket riktigt hade han spelförbud från början...

Men vad har atletico för outfit idag ?. Det måste finnas en förklaring
bateni
2009-03-22 21:45
Jag har för mig att er redaktion hade en nyhet (av otroligt många nyheter) för ca 4 månader sedan, som stod att Jurado var såldes till Mallorca? Jag kanske har fel.

paniagua

no offence, men Maradona mötte aldrig Malagas b-lag:) Dessutom, fotbollen på hans tid var mycket aggressivare och tuffare - det var mycket fula medel som var tillåtet då, ngt som spelare som C.Ronaldo, Messi m.fl. slipper idag - ja, enligt min uppfattning, behöver inte vara rätt då det här är mer en smakfråga. Kanske blev lite luddigt, men jag hoppas du förstod min poäng :)

Messi är världens bäste, men...hur mkt än han dribblar av folk o är överlägsen så återstår det att se hur Messi är i de stora mästerskapen, som VM nästa år.
Atlético Monokel
2009-03-22 21:44
Är det begravning på läktaren elr vad e de frågan om?
Atlético DeBe
2009-03-22 21:41
frågan är vad efterspelet ommer bli om mallorka vinner. Jurado är inte tilljänglig i truppen. den enda förklaringen är att atleti tillåtit jurado att spela ändå
Atlético kun10aguero
2009-03-22 21:18
Jo de var Jurádo som had spelförbud idag, rawkus.
Så hur kommer det sig att han spelar?

Vad hände med Lopez?
Atlético rawkus
2009-03-22 21:06
Var det ej Jurado som hade spelforbud mot just Atleti..? :/

paniagua: Messi ar sannslos och latt varldens hetaste spelare...igen.
Atlético akeesson
2009-03-22 21:04
Varför hade spelarna de tröjorna på sig innan match ?. Greppade inte det..

Och vad är det för outfit på Atléti idag ?. Gult ?!
Atlético Bobban (red)
2009-03-22 20:45
Jurado med i Mallis startelvan för Mallis!

Aouate; Scaloni, Navarro, Nunes, Corrales; Cléber Santana, Martí, Varela, Jurado; Arango y Aduriz.
Atlético A.K.
2009-03-22 20:41
Gött med Camacho från start
Atlético Bobban (red)
2009-03-22 20:35
Startelvan:

Leo Franco; Heitinga, Pablo, Ujfalusi, Antonio López; Camacho, Raúl García, Maxi, Simao; Forlán och 'Kun' Agüero.
Atlético paniagua
2009-03-22 19:34
Herregud vilket mål Messi just gjorde!!!
Alltså, jag kommer att kasta in en brandfackla här för jag vet hur mycket folk älskar Maradona, men jag tycker Messi är betydligt bättre än Maradona någonsin var.
Jag såg aldrig Maradona göra dessa nummer så ofta som man ser Messi göra dem.
Atlético DeBe
2009-03-22 00:46
Ämne: DeBe: Menar Maxi som....Håller med dig att Maxi är bättre som offensiv. frågan är dock om resultaten skulle trilla in utan en extra kille som R. Garcia, Camacho eller Maniche brevid Assuncao.

Gillade machen mot Villareal senast när Maxi, R. Garcia och Simao växlade positioner om vartannat. tror mer på en sådan lösning än att börja bänka R. Garcia och Camacho igen.

Så ja du har rätt. vi har ett överflöd av centrala mittfältare. ska bli skönt att bli av med maniche nästa säsong.

Just nu står vi i en jobbig position. Banega är om han vill en underbar fotbollsspelare. om vi har kvar honom kommer inte camacho få spela mycket. så vi står inför ett vägskäl just nu. köpa Banega och sälja Camacho eller strunta i Banega och behålla Camacho.

även här har vi problem. assuncao är här så Camacho kommer inte få spela mycket nästa säsong eftersom de är samma typ av spelare och Camacho inte håller samma klass. Om vi behåller Banega kommer det bli bråk om R. Garcias plats i laget. R. Garcia likaså Banega behöver spela för att utvecklas. båda har enorm potential.

Jag blir inte klok på detta. jag hoppas att Abel får bestämma lite om vem som kommer att stanna i laget inför nästa säsong och inte styrelsen så kommer det säkert bli bra.
Atlético rawkus
2009-03-21 21:52
DeBe: Menar Maxi som offensiv central, strax bakom Kun-Forlan.

Visst gillar jag Raul, daremot har vi fortf ett litet overskott av samma slags spelare, med Maniche, Nacho, Banega och Assoncao(stavn) bla.... :/

Nacho vill jag se mer av :)
Atlético DeBe
2009-03-21 21:29
Ämne: Varfor kan Abel ej k....
Rawkus. Tycker du inte om att se Raul Garcia tillbaka i laget. jag njuter i fulla drag, tycker R Garcia är en grym spelare. hans skott går inte av för hackor.
Atlético DeBe
2009-03-21 21:25
så skulle det sanne mig sett ut.
Atlético Roni
2009-03-21 20:44
Såg någon länka denna sida ( Länktips ) i Bilbaos forum, ganska rolig tabell om hur det hade sett ut utan alla dommar tabbar och hur tabellen skulle se ut idag om alla matcher varit rätt dömde.

Se till exempel Atleti plats 4 och Sevilla plats 6 medans Getafe sist och Osasuna grovt rånade hamnar på 10 plats
Atlético rawkus
2009-03-21 19:50
Varfor kan Abel ej kora med FSP pa hoger och flytta in Maxi dar han hor hemma?

Hoppas sjalvklart Nacho far lira, aven om jag ar ett stort fan av Banega :)
Atlético Roni
2009-03-21 19:42
Låt mig även vara den första att säga HEL****TE Luis Garcia är tillbaka :(
Atlético Roni
2009-03-21 19:41
Tror nog nyheten drog ner stämningen, känns nästan inte ens bra att diskutera fotboll när det tragiska som hänt alltid svävar ovanför.
Atlético DeBe
2009-03-21 13:40
nu är det bra dött här alltså
Annons: