/spanien/atletico/forum/147.aspx/spanien/atletico/forum/147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 18:29
Vem är barcastuff?
Arda Turanismo
2015-07-10 18:28
@ADCS (red):

Jag utgick helt enkelt från ett uttalande som Arda sade medan han spelade i Galatasaray (kika i länktipset). Dessutom sade han detta under presskonferensen:

"Everybody who knew me as a kid knew I've always wanted to play here. It was my dream."
Arda Turanismo
2015-07-10 18:25
@AndeeI:

Om det verkligen vore så fallet, hade Koke tillhört oss redan för ett år sedan. Jag är glad att spanjoren inte kom till oss då han är, enligt mig, för begränsad i jämförelse med Arda. Att man sedan vill inflika att Ardas dröm var att representera för oss är knappast att strö salt i såren medan ni smutskastar honom.

Jag hade förstått om Arda hade gått till Real Madrid men nu är det inte så fallet...
Arda Turanismo
@ADCS (red):

Beror på vad du jämför, även en spelare som tjänade betydligt mindre än vad Arda hade skulle framstå som en övermänsklig lön i jämförelse med vi vanliga knegare...

Jag betvivlar att du ens har sett våra matcher (förutom mot er förstås) om du menar att våra spelare inte ger allt...
Arda Turanismo
@DeBe:

Vart har Arda själv sagt rakt ut att han hade PL-dröm? :)
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 18:22
Turanismo//

Vad babblar du om att Barcelona är hans drömklubb? Han har alltid varit Liverpoolsupporter sen barndomen och drömt om att få spela för dom.
Atlético Kjelleman
2015-07-10 18:05
Visst är det tråkigt att bra och omtyckta spelare lämnar, men det finns ingen
anledning att hata någon för det
Nu finns det däremot en anledning att se på Barca liksom United ,City ,Tottenham m m
Atlético belgaren
2015-07-10 18:03
Arda har öppet varit Liverpool-supporter sedan ungdomen. Barcelona har det aldrig pratats om tidigare, vad jag vet. Vad han sedan säger i samband med transfern har ju sina anledningar.
Atlético DeBe
2015-07-10 18:01
Den nya tröjan är snyggare än jag först tyckte. Den röda baksidan är stilren.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético DeBe
2015-07-10 17:50
du ignorerar hans egna ord om Premier League drömmen. Sen kan du skratta hur mycket du vill.
Arda Turanismo
2015-07-10 17:31
@DeBe:

Haha, vilket svek du pratar du om?

Arda medgav att han fick erbjudande från andra håll men ignorerade dessa när självaste Barcelona ville ha honom. Svårt att klandra någon som har haft oss som drömklubb under många år.
Atlético ADCS (red)
2015-07-10 17:16
@Arda Turanismo:

Det är hans jobb att ge minst 100% då han fått övermänsklig lön för att göra det, inget att vara tacksam över. Jag vet inte hur det fungerar i Barcelona där Messi bestämmer och alla andra är knähundar, men i Atlético bestämmer Simeone och då ger man 100%, annars är man inte kvar i klubben. Du kanske är tacksam när nån av era divor ger 60%, men inte Atlético.
Atlético AndeeI
2015-07-10 17:14
@Arda Turanismo

Varför är det alltid supporters till lag som får vad de pekar på som ska komma in och strö salt i såren hos supporters som får leva med att de inte lever i samma verklighet?

Såg du förresten någon på detta forum som såg Diego Costa som en svikare när han lämnade för Chelsea? Gissningsvis inte, kontexten var lite annorlunda du vet till skillnad mot Arda.
Atlético DeBe
2015-07-10 16:30
Arda ljög och svek, finns inga ursäkter. Tala sanning så får han bättre respekt
Arda Turanismo
2015-07-10 16:05
Kakan_Atletico & Kjelleman Bitter much? :) Redan när Arda tillhörde Galatasaray, sade turken att hans dröm var att spela för Barcelona. Var istället tacksamma över att Arda presterade och gav 110% för Atlético under de senaste 4 åren.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-10 15:54
AndeeI: Kan absolute vara så.

Conserva el Calderón!: Får hoppas Cholo kan lära Carrasco att vara lite mindre ego och släppa bollen till medspelare då och då :P
Atlético AndeeI
2015-07-10 15:46
@3-5-2 (f.d. Tigern)
Jag tror att Cholo är ute efter en anna typ av bredd den här säsongen beroende på vem vi spelar emot. Förra säsongen, när vi saknade visa spelare blev spelet extremt statiskt och segt. Jag tror att Cholo vill råda bot på det den här säsongen, och att vi ska kunna variera spelmodellerna.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-10 15:40
En tanke som slog mig är att Cholo vill ha en spelare som kan skapa något ur inget, alltså tuffa äckliga matcher som mot Celta i Vigo.. Carrasco är en finess spelare och kan dribbla sig ut trånga situationer
2015-07-10 15:29
Känns som det lutar åt en 4-3-3 nästa säsong med denna värvningen. Eller?
2015-07-10 15:25
Carrasco på plats. Eller, på väg ;)
Atlético AndeeI
2015-07-10 15:00
@Kjelleman

Det hade åtminstone sett kul ut och hade garanterat retat upp ett par till maxgränsen.
Atlético Kjelleman
2015-07-10 13:11
kakan_atletico

ja vad ska han göra ? knappats torka sig i arslet med sin nya arbetsgivares tröja
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-10 12:16
ARDA kysser alltså Barcas klubbmärke? Man blev väl inte förvånad.
Atlético Los Colchoneros
2015-07-10 11:34
@AndeeI:
Håller med till fullo!
Atlético AndeeI
2015-07-10 11:10
Oblak/Moya
Filipe/Siquiera Godin/Rüdiger/Gamez Juanfran/Lucas

Carrasco/Oliver/Guilavogui/Gabi/Tiago/Saul/Koke/ Raul Garcia/

Martinez/ F Torrea/ Correa/ Griezmann/ Vietto

Det där hade inte gått av för hackor!
Atlético AndeeI
2015-07-10 11:04
Rüdiger gjorde också en riktigt bra säsong. Dessutom landslagsmässig vilket ändå säger en del eftersom det trots allt är Tyskland vi talar om.
Atlético Los Colchoneros
2015-07-10 10:47
@AndeeI:

Rudiger har jag sett alldeles för lite för att uttala mig om.
Carrasco gjorde en imponerande säsong i Monaco, likaså Guilavogui i Wolfsburg, Filipe vet vi nog alla vad han kan vid det här laget, synd för honom att Mou aldrig gav han chansen, inte lätt att flyta på Aspi dock.
Atlético AndeeI
2015-07-10 10:34
Los Colchoneros Väntar på Zorans svar, men om jag fick välja/ drömma skulle jag säga Rüdiger,Ferreria Carrasco, Guilavogui och Filipe :). Känns dock som den fyrlingen kan bli ganska dyr.
Atlético Los Colchoneros
2015-07-10 09:00
Zoran/

Vilka positioner/spelare känner du är mest akuta/lämpliga att vi förstärker inför kommande säsong?
Känns som om vi tappat slagkraft i backlinjen samt på mittfältet, anfallsmässigt känns vi oerhört starka.
Vore kul att höra din synpunkter/åsikter.

Over and out!
Atlético zoran
2015-07-10 02:16
Nattens uppdatering: Ferreira Carrasco, Antonio Rüdiger och Emiliano Insúa.
Annons: