/spanien/atletico/forum/1466.aspx/spanien/atletico/forum/1466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Thom
2009-04-12 22:51
Håhåjaja, skönt med vinst.
Atlético Thom
2009-04-12 22:49
Passar på att citera mina egna ord som yttrades till systern för ca fem minuter sedan:

”Nej, fan, vi byter in Pernia. Nu förlorar vi”
Atlético paniagua
2009-04-12 22:45
det räcker med att Pernia är inne i 1 minut så går det åt helvete.
Atlético Thom
2009-04-12 22:44
Pernia..
Atlético Roni
FAN DIG PERNIA!!!!
Atlético Roni
Slog han något rekord pernia eller? 20 sekunder på plan o gult kort.
Atlético Roni
2009-04-12 22:39
FRANCOOO!!!!!
Atlético Roni
2009-04-12 22:33
Cäldigt fint bra och väldörtjänst av både Simao och Agüero. FINT ATLETI!
Atlético paniagua
2009-04-12 22:31
Bobban;

Jag är på! Lägger en hundring till insamlingen :-)
Atlético paniagua
2009-04-12 22:30
Faaaaaaaaaaan. Jag får för mig att zappa i 1 minut och just då gör Simao givetvis mål och jag missar det och reprisen.
Atlético atm1903
2009-04-12 22:28
äckligt bra av simao. mycket vackert!
Atlético zoran
2009-04-12 22:28
Simão gör mål 4000 för Atléti i historien.
Atlético Bobban (red)
2009-04-12 21:57
Skönt att äntligen få lite betalt för de chanser som vi brände tidigare, och framförallt att Kun fick göra mål igen. Det behövde vår lille guntsling.

Men bildproducenten ska ju fanimig sinnesundersökas, när han zoomar in bilder på totalt ovetande personer mitt under matchen!

Ska vi samla till en torped?
Atlético henry garvis carlsson
2009-04-12 21:54
Mål! Kul...kortspelet på datorn började bli trist. Nästan så att det lockade att se färgen torka i barnens lekrum... Ska det vara så här avslaget resten av säsongen. Snart måste man för övrigt bättra på bildproduktionen i La liga. Jämfört med en HD match i premier league känns det som att man tittar på albanska ligan... Bitter?? Lite...
Atlético Eronisco
2009-04-12 21:50
Alltid skönt att ha en ledning med sig in i halvtid. Bara vi inte släpper till något bakåt i den andra halvleken så ska väl det här gå vägen. :-)
Atlético paniagua
2009-04-12 21:50
Snyggt mål av Kun.

Men den där jäkla bildproducenten skulle man ju vlija ha ett separat snack med. Det är alltid 9-matcherna som har den där pissiga produktionen, med bilder på publiken mitt under pågående spel.
Atlético Thom
2009-04-12 21:49
Galet viktigt mål, men snacka om att komma från ingenstans.
Atlético garmawi_90
2009-04-12 21:02
VAMOS ATLETI!!
Atlético Thom
2009-04-12 21:00
Aupa!
Atlético SergioKunAgüero
2009-04-12 20:54
hoppas kun får sätta en balja så att självförtroendet stärks!
Atlético SergioKunAgüero
2009-04-12 20:54
kom igen nu, vänd på steken!
Atlético kun10aguero
2009-04-12 20:37
Hej, då var man tillbaks igen! :) Vinst är som vanligt det enda som gäller!!

Undar ifall det är någon som vet vart man kan skriva till ledningen i Atletico?
Funderar på att göra en ansökan som tränare för nästa säsong.. Lär troligen inte få det men man måste ju börja någonstans. =)

AUPA
Atlético el niño para siempre!
2009-04-12 19:47
Fan vad taggad jag är!
iVamos Atléti!
Atlético Thom
2009-04-12 18:50
Paniagua//

På försvarssidan verkar vi vara överens, enda skillnaden är väl att jag personligen skulle vilja behålla Hetinga minst en säsong till. Han har mer att ge, acklimatisering är viktigt även i Spanien och han är för talangfull för att slänga iväg.

Beträffande offensiven så verkar våra åsikter också stämma överens, något som jag förhoppningsvis ska kunna beskriva i en kommande blogg.
Atlético zoran
2009-04-12 18:36
Det är väl ingen nyhet att Atlético inte har något bra passningsspel, det mesta i anfallsväg hänger på trion däruppe. Atléti har inte haft en spelidé på väldigt, väldigt länge..
Atlético paniagua
2009-04-12 17:43
Apropå Asenjo så gör han just nu en bra insats mot Real

Är det ngn mer än jag som tycker att Goitom är rätt lik Martin Dahlin? Inte i spelstil men utseende.

Reflekterar också över att Valladolid har bättre passningsspel än Atleti.
Atlético paniagua
2009-04-12 16:58
--Rawkus--

Det du svarade mig i ditt senaste inlägg motsvarar ganska bra mina tankar i hur en utrensning bör ske. Givetvis menar jag inte att vi ska sälja allt överflöd imorgon bitti (det går dessutom inte eftersom det inte är ngn transfermarknad igång), men efter denna säsongs slut.
Jag tycker också att felet gjorts från början, men ju snarare det kan rättas till desto bättre.
Vi verkar också vara tämligen överens om vilka spelare som skall bort.
Min tanke är som följer:

Målvakter: Coupet måste bort. Inte för att han gjort dåligt ifrån sig, tvärtom. Jag tycker han inte gjort bort sig i de matcher han spelat. Men om vi nu ska ha en eller två reservmålvakter tycker jag att då kan man på den positionen satsa på "upcoming stars" istället för att ha en mycket kompetent målvakt som kostar pengar och ändå inte gör ngn nytta/får spela.
Det sägs att Valladolids Asenjo kastar blickar mot Atletico. Kan vi få honom och flytta upp De Gea samtidigt som vi behåller Franco 1-2 år till, så har vi målvaktssidan täckt för ett decennium framåt i tiden.

Backar: Ufo, Heitinga, Seitaridis och Pernia bort. Ingen av dessa har i mina ögon presterat speciellt bra annat än enstaka gånger. Behåll Perea, Pablo och Antonio Lopez som är den enda just nu med genuint Atleti-hjärta. Pablo har blandat och gett, men jag tror att hans ojämnhet har sin anledning i att han inte känner att han har en klar plats i laget. Använd också Dominguez oftare. Kvar återstår en högerback och en reserv till Lopez. Hur ser det ut i de egna leden där? Om inget bra finns kan man värva, men med tanke och försiktighet, till dessa platser.

Mittfält: Uuuuuuuuuut med Luis Garcia och Maniche. Maxi är ett gränsfall (tyvärr för han är en gammal favorit). Jag har däremot ändrat uppfattning om Assuncao som jag tycker har gjort ett utmärkt jobb efter den där Numancia-matchen. Banega vete katten. Han har inte övertygat på mig och har svårt att släppa bollen ifrån sig. Då ser jag hellre att Camacho får chansen. Raul Garcia kan gott få varva med Camacho. De las Cuevas bör få chansen som offensiv mittfältare. Upp med våra talanger från ungdomsleden. Med detta har vi ett komplett mittfält+avbytare för många år framåt.
Simaos plats är cementerad. I mitt tycke den bäste spelaren i Atleti denna säsongen.

Anfall: Det finns inte mycket att säga här. Kun och Forlan är ett av ligans och Europas bästa anfallspar. Givetvis ska de behållas. Men realistiskt kommer Kun att försvinna. Jag ger honom en säsong till högst, sen sticker han. Om han stannar längre så beror det endast på att Barca (som jag ser som enda La Liga alternativet för Kun) redan har ett komplett anfall för några år framöver. Så Italien (Inter, Milan eller möjligtvis Juve) eller PL (Liverpool eller Chelsea)är väl de klubbadresser som är troligast.
Således; Upp med Pacheco snarast (även Borja skulle kunna funka i anfall). Ut med Pongolle. Låt ungdomarna få testa hetluften då och då så att Atleti är förberedda då Kun drar.

Slutligen; håll ögonen på vad som händer i Valencia efter säsongens slut. Här finns många inhemska, MYCKET kompetenta spelare som förmodligen kommer att säljas för att rädda klubben. Kanske kan man här göra ett kap, Joaquin eller Silva t.ex. Villa är väl orealistiskt, men skulle vara mumma.
Atlético paniagua
2009-04-12 16:26
--Dogonsi--

"Somos atléticos de corazón" betyder ungefär "Vi är atleticos i hjärtat" (eller "från/ur/av hjärtat")
Som Thom mkt riktigt påpekar ska det vara apostrof över andra "o":et i corazón. En tumregel är att spanska ord som slutar på n,s eller vokal och vars betoning ligger på sista stavelsen, alltid har apostrof över den betonade vokalen i sista stavelsen.
Så, nu blev det en minilektion i spansk grammatik av det här :-)
Atlético paniagua
2009-04-12 15:51
--Thom och Rawkus--

Ok, det tycks som om vi verkar vara överens i praktiskt taget allt.

Dock har ni inte misstolkat mina inlägg i sådan utsträckning som ni nu tycks tro.

Ni har alldeles rätt i att jag vill ha en drastisk förändring. Med det menar jag dock inte att ALLA som nu spelar ska slängas ut. Men du har alldeles rätt, Rawkus, när du uppfattade det som om jag ville göra mig av med överflödet så snart som bara möjligt.
Jag tror det ligger mer bakom, förutom det faktum att spelarna kostat pengar, att sådana spelare som Deion mycket riktigt kallar "komplementspelare" fortfarande spelar i en startelva trots att de match efter match bevisar att de inte hör hemma där. Politik och prestige hos ledningen tror jag ligger bakom mycket av de som är fel just nu i Atletico.

När det gäller kostnaden för att göra sig av med spelare som har kontrakt men inte presterar, tror jag det är en detalj som en klubb av Atletis kaliber ganska lätt kan lösa. Allt går att lösa om man vill.
Man kan exempelvis låna ut dessa spelare eller använda dem i bytesaffärer. Eller, som någon humoristiskt påpekade, jag undrar om det inte var du Rawkus, kan man "hyra" ut dem som man inte vill ha kvar men är för dyra att lösa ut.

Detta är ett lätt löst juridiskt problem och jag tror inte att Atleti behöver oroa sig för den ekonomiska biten.
Om spanska banker i dessa dåliga tider går med på att låna ut 500 milj. euro till ett lag med så låg ekonomisk trovärdighet som Valencia, så tror jag inte att Atleti skulle ha ngt problem med lån om det VERKLIGEN skulle knipa.

Thom, vad gäller förspanskningen av ett lag så var min andemening givetvis att det också måste vara i syftet att förbättra. Jag tror dessutom att i detta specifika fall skulle det ena ge det andra av de skäl som både du och jag och Deion samt en del andra nämnt.
Atlético Roni
2009-04-11 23:44
Malaga 0-2 Borta mot Villarreal :D. Det behövde vi!
Annons: