/spanien/atletico/forum/1455.aspx/spanien/atletico/forum/1455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético A.K.
2009-05-06 17:20
Man kan definitivt få ut mer av Reyes än av Luis Garcia så jag ser ingen nackdel med att han kommer tillbaka..

Den enda positionen där jag kan se Maxi i dagens Atlético,som de flesta här tycker, är offensiv innermittfältare. Killen har ett bra spelsinne, bra skott och även bra passningar men han skulle fan knappt kunna dribbla av en spelare om de så gällde livet.

Om man i så fall flyttar in Maxi i mitten behövs det ju inte köpas in en offensiv innermittfältare och Jurado kommer väl tillbaka efter en rätt bra säsong i Mallorca, så pengarna kan läggas på defensiven då.
Och som Deion skriver Assuncao klarar av det defensiva arbetet på mitten i stort sätt själv och laget behöver en mittfältare som fyller på bakifrån från mitten för att få ltie mer tyngd i anfallspelet..

För övrigt kollade jag lite på U-17em idag och jag tycker att Koke påminner rätt mycket om Xavi för några år sedan..

Läste också att Atlético lagt ut Forlan för försäljning för att ekonomin var kass någon som har nån mer koll på det?
Atlético Deion
2009-05-06 16:47
Jag tror man kan få ut mer av Reyes med rätt tränare. Reyes är en enormt duktig ytter. Tro mig, jag vet, har sett alla hans matcher med Arsenal, synd att han inte trivdes i London.

Som jag skrev i spelarbetygen är Assunção tillräckligt bra för att sköta mycket av de deffensiva uppgifterna på mittfältet själv, en så stark holding midfielder har Atlético inte haft på evigheter.

Det öppna för att kunna spela en lite offensiv spelare framför honom. Probleme som jag ser till att laget oftast saknar rytmn i matcherna och bli osynkade mellan lagdelarna är att vi inte har någon som dra i trådarna och diktera tempo.

Tro det eller ej, men laget som helhet spelade mycket bättre när vi hade Ibagaza. Ibagazas vision och precisa passningar i djupled skapade nästan på egen hand en ung Torres. Hade vi haft två piovtes i elvan så hade nog Torres haft svårt att utvecklats så bra.

Kun förtjänar samma möjligheter att utvecklas som Torres och kunna få fina bollar i djupled, vilket är Kuns styrka, idag får han mest otacksamma höga bollar, bollar på kanten eller dåligt slagna passninger. Därför måste vi ha in en spelfördelare framför Assunção så laget inte tappar rytmen i matcherna.

Som jag sagt förut vill jag testa Maxi där då han inte bara är offensivt farlig med sina skott, men han är även stark och kan hjälpa Assunção ibland. Jag tror att Maxi har en stor playmaker/holding midfielder i sitt register och skulle passa bättre som det, vet inte varför.

..............Assunção.............
..Simâo.....................Reyes..
................Maxi...............
.........Agüero......Forlan........

Madridista_4ever//

Och? Sluta grina.. Vem bryr sig, ser du intresseflaggan någonstans?
Madridista_4ever
2009-05-06 14:38
jag kmr alltid vara stolt madridista och har alltid varit och ingentng kan gå emellan mig och klubben, sluta nu
KUNgAGUERO
2009-05-06 11:34
Oj, såg nyheten nu, sorry

KUNgAGUERO
2009-05-06 11:31
Sitter och kollar på Spanien-Italien, u-17 em. Har vi några spelare med?
Atlético Alex (FC Porto/Makedonien Red)
2009-05-06 09:17
Hej
en snabb fråga är Atlético Madrids Miguel Angel Gil släkt med den gamle presidenten gil y gil?

Han har uttalat sig om Reyes i Benfica.

bara undrar.
Atlético Mathias
2009-05-06 07:46
Mmm, håller med om KUN.
Det är just bristen på avlastning som jag tycker är problemet, visst, Simao kan stundtals hota men övriga mittfältet tyker jag personligen inte håller och jag inkluderar vår lagkapten i det omdömet, ingen mer än jag som ifrågasätter Maxi?

Som jag ser det kommer vi inte längre med nuvarande lag, lika mycket som jag egentligen är emot för drastiska förändringar(Hey, vi är Atletio...) så måste man nog konstatera att vi har lite för stora hål i vår trupp. Nej, bränn allt krut där de behövs som mest och fyll på underifrån i större utsträckning med våra unga spelare, de brinner för klubben, är betydligt billigare i drift och ska förhoppningsvis inte behöva ta för mycket ansvar direkt...

Inga fler jävla KalleAnkavärvningar nu, undra vad spelare som Seitaridis, Maniche osv kostat oss?
Atlético A.K.
2009-05-06 00:29
Det känns som Kun står och stampar i väntan på att ta det sista steget för att blomma ut helt.
Jag tycker man ser tecken på vad han verkligen kan med sin fart och teknik, men han måste kunna göra de under längre perioder under matcher och under fler matcher.
Jag tycker han faller bort i bland men de är inte så konstigt då varken han eller Forlan får några vettiga bollar att göra något med.

Det som jag tycker han gör lite för ofta är att när han får en djupledsboll som leder till ett halvt friläge så stannar Kun gärna upp och väntar in medspelarna inte helt tokigt men jag hade gärna sett att han lite oftare gick raka vägen på mål då han har både styrkan och tekniken för att klara av det.
Men som sagt Kun är påväg att bli den spelaren som många tror han kan bli, och förhoppningsvis kommer han tillbaks till nästa säsong bättre än Messi ;)
Atlético Roni
2009-05-06 00:17
Ser 8/10 av Atleticos matcher som spelar, dock är det en sak jag inte kunnat förstå. Hur har Kun vart denna säsong? Otroligt långt från en dålig säsong kan jag börja med att säga, dock har han ej imponerat lika mycket som man velat heller. Bortsett från vissa matcher då man inte trott han vart mänsklig. Någon som kan sammanfatta han säsong i någon mening? För jag är förvirrad.
Atlético Deion
2009-05-05 23:08
Roni//

Tack, kul att det upskattas även fast menade allt man skrev på seriös nivå :)

Zidane#1//

Maniche "drar" inte, han har fått sparken helt enkelt.
Real Madrid Zidane#1
2009-05-05 19:39
Varför drar Maniche?
Atlético Roni
2009-05-05 11:22
Tack för spelarbetygen Deion. Rolig läsning!
Atlético Sundbyberg
2009-05-05 10:04
Apropå den där Atletimatchen på Åland mot IFK Mariehamn; Tror ni att Spanien låter Camacho vara med eller är det för nära inpå U21? Nån som har koll?

Skulle ju vara tokigt kul att se honom live.
Atlético Deion
2009-05-05 03:31
Madridista_4ever//

9+31? Menar du hur många målchanser Barca hade på Bernabéu eller hur många målchanser vi hade mot er? Det är ungefär samma, men tack för påminnelsen.

Vi är lillesyster och Getafe är lillebror och du är familjens hamster som springer runt och runt i din bur tills du blir blanco.

Jag håller på Milan från och med nu. Vi har vunnit mer än er. Visst låter det absurt?

Gå tillbaka till erat forum nu och ligg fosterställning i smågrupper och fortsätt gråta sen i lördags. Pajas.

Atlético rawkus
2009-05-05 01:38
@Redaktionen: Nu har vi upptackt en cancersvulst i tid - varfor ej forebygga det hela och sparra han?

Atlético rawkus
2009-05-05 01:37
Madridista_4ever: Glomde ju Zlatan... Sa okunnigt av mig.
Atlético rawkus
2009-05-05 01:36
Madridista_4ever: Lugn, ni vinner allt nasta sasong nar Kaka, C Ronaldo, Benzema, Richards, Tevez, Gourcuff osv varvats...

Sa du kallar det "fotboll" att komma in och gnalla likt en 4-aring i fosterstallning efter att just ha blivit valdtagna...?

Det var Barca som kn*llade er - inte vi. Antar dock att du likt sa manga andra Real Mierda fans ej kan konsten att bita i det sura applet, acceptera och ga vidare i livet..?

Tragiskt faktiskt...
Atlético A.K.
2009-05-05 00:50
Vi kan nog vår fotboll,
uppenbarligen behöver du någon slags upprättelse för förnedringen ihelgen eftersom du måste komma in här med din arrogans a la en medgångssupporter..
Är de madridista_4ever sedan påsken eller?
Madridista_4ever
2009-05-05 00:33
jaja har förstått att ni inte kan speciellt mycket om fotboll. 9+31 :)
Atlético rawkus
2009-05-04 21:46
Madridista_4ever: Da ar det val andock endast hyffsat pinsamt att lillesyrran er skall kallas in och sla Barca?

Atlético el niño para siempre!
2009-05-04 20:04
Ämne: Deion

Ni är, du k....
Skööön du é...
Atlético A.K.
2009-05-04 19:46
Ämne: Deion

Ni är, du k....
vi åkte inte ur cupen mot ett div?-lag, och blev inte totalt utspelade av Liverpool och vi slog Barca hemma..
Appropå titlar så kommer vi vinna lika många som er denna säsong..
Blev du så knäckt av förnedringen i lördags att du var tvungen att komma in hit och försöka spela stöddig? Patetiskt är nog de enda rätta ordet för det
Madridista_4ever
2009-05-04 19:28
Deion

Ni är, du kanske inte vet speciellt mkt men vi ligger före er i ligan + är regerande mästare. när vann ni senast någon titel? ni är lillasyster och getafe är lillebror
Atlético A.K.
2009-05-04 19:27
Madridista_4ever//

kasta inte bävrar i trähus...
Atlético Deion
2009-05-04 19:23
Madridista_4ever//

När vann ni senast mot Barcelona??

Skämms du att inte ens att visa ditt aniskte här efter att ha fått 6-2 upptryckt långt in i rumpan på Bernabeu av ett lag som vi nyligen slog??

Som vanligt är det vi som får förvara lagets heder både mot Katalanerna och i Europa.

Atlético gick obesegrade i CL och spelade två oavgjorda matcher mot Liverpool som man även var nära att vinna. Liverpool är ett till lag som körde upp bollen långt in i rumpan på er.

Ni är staden Madrids skam!
Atlético Roni
2009-05-04 19:19
Ämne: tja när vann ni sena....
När når du puberteten :)?
Atlético Deion
2009-05-04 19:11
Ni får ursäkta att spalerbetygen inte skrivits än. Det var min uppgift att göra det. Det är lite dåligt med tid att skriva direkt efter söndagsmatcherna som slutar vid 23.00 när man ska upp och jobba kl 06.00 på måndag, Men kom hem nyss och spelarbetygen kommer vara uppe innan dagen är slut.

Tack för er som förstår
Madridista_4ever
2009-05-04 19:07
tja när vann ni senast mot real haahhahhahahahahaahhaha
Barcelona foooball master
2009-05-04 17:56
bra match av er ni har ett jäkligt bra anfall med forlan-aguero skulle ställa problem med vilket försvar som helst. hoppas att ni kan utmana om ligatiteln snart också;)
KUNgAGUERO
2009-05-04 16:32
Skönt med seger och att vi inte släpper in något mål, nu är vi med på riktigt igen. Tycker att det var bra med lite variation i taktik och uppställning. Roligt att Miguel fick speltid, behöver mer brädd på yttermittfältet(Bentley kanske). 1poäng upp vi har 3 hemmamatcher kvar och 1 borta. Vi borde få ihop 9 poäng på de matcherna, Valencia tror jag kommer få högst 6 poäng, dom har Real,Villareal, Atletic och oss(nyckelmatch). Villareal kommer inte ikapp då dom har Real,Barca,Valencia och Mallorca kvar. Högst 6 poäng.

CL här kommer vi!!!
Annons: