/spanien/atletico/forum/1454.aspx/spanien/atletico/forum/1454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético kun10aguero
2009-05-10 21:38
Pernia, va fan :@
Joakim J
2009-05-10 15:54
Konstigt nog ser jag inte kvällens match som någon svår sådan, om än att det är det. Ingen kul känsla...

Skulle vilja säga att dett är den viktigaste matchen hittills.
Atlético JFH
2009-05-10 14:09
Marängerna är ju precis så där värdelösa som man kunde tänka sig... Tur att vi har allt i våra egna händer i alla fall.
KUNgAGUERO
2009-05-09 23:06
Valencia verkar gå mot en säker seger...
Atlético rawkus
2009-05-09 18:52
Jag sager nej till resino aven nasta sasong.

Tror ej han ar ratt man helt enkelt.

Kanner inget fortroende for han alls, ungefar som Aguirres sista tid. Samma javla felanvandning av tva viktiga spelare samt detta oandliga satsande pa Raul Garcia. Vad ar det med denne spelaren egentligen? Tycker Camacho har all grund i varlden for att bli ca 10 ggr battre.
Atlético Luff
2009-05-09 15:18
Klart man hoppas valencia förlorar idag, inte att real vinner, att valencia förlorar!

De vita har redan förlorat ligan ändå.

Hälsningar från ett STEKHETT Madrid.
Atlético kun10aguero
2009-05-09 14:40
Roni, jääävligt snygg tatuering, grymt avundsjuk! :D

Första gången jag hopas Real tar en poäng tror jag :/

Förresten, hur många vill ha kvar Resino nästa säsong? Verkar nästan som han kommer att stanna med tanke på att fick lov att sparka Maniche(konstigt :S).
Atlético Roni
2009-05-09 14:33
Real madrid Fan | 2009-05-09 13:46
Jag hoppas på valencia..Madrid har gjort mig besviken så Vamos valencia visa att real inte är ett elit lag..

Så typiskt...HAHA!
Atlético Roni
2009-05-09 14:27
Tack grabbar :) känns jävligt bra.

Gillar absolut inte känslan man får när man tänker på matchen mot Espanyol, de har kommit in i en riktigt bra form nu. Blir en svår match men förhoppningsvist en rolig sådan!

Aupa Atleti!!
Atlético Deion
2009-05-09 02:20
Real madrid en levande ande//

Man är en extrem otacksam supporter som vid sidan av fotbollen förmodligen även behöver få till det med det motsatta könet inom en snar framtid för att släppa all bitterhet man bär pgg andra saker som inte stämmer i livet. Vilket i sin tur leder till att man börjar heja på nån vinnarklubb för att vara lite på den vinnande sidan och känna sig lite stor för en gångs skull i livet och få tillgång till att trycka ner andra individer som älskar sin klubb på riktigt, oavsett pokalskåp. Man blir arg för att man valt ett lag som brukar vinna och för att de brukar vinna, men blir bitter och känner sig lurad när dom inte gör det för att att då sviker laget alla värderingar som fick dig att hålla på dem i första hand, vilket var pokalskået.

Om du däremot minns de bra stunderna och prestationerna lika mycket som de dåliga stunderna, och de båda görs glad eller ledsen på samma nivp så är du ett riktig supporter.

Så svaret är ja, är man det du skrev så är man ett medgångsfans, varför undrar du?
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-05-09 01:31
En fråga:

Är man ett medgångsfan ifall man tar en förlust hårdare än vad man gläds åt en vinst, att man är mer bitter åt en förlorad titel än att vara glad åt en vunnen titel. Är man också ett medgångsfan ifall man minns spelarnas tabbar starkare än deras otroliga prestationer. Minns spelarens sämsta matcher bättre än spelarnas otroliga matcher?..Jag vill ha ett bra svar och väl formulerat..
Joakim J
2009-05-08 21:02
Ämne: Atletico tatueringen....
Stiligt, Roni!

I övrigt såg jag nu att Ernesto Valverde och Olympiakos har gått skilda vägar, något säger mig att han kommer stå på Atléticos tränarbänk till nästa säsong...
Atlético rawkus
2009-05-08 19:43
Roni: Riktigt javla snygg! Gratulerar! :)
KUNgAGUERO
2009-05-08 19:03
Ämne: Atletico tatueringen....
Fan, riktigt snygg!! Skulle vilja göra en också får bli om några år(18)
Atlético Roni
2009-05-08 17:29
Atletico tatueringen gjorde igår :)(profilbild för den som vill se hur de vart)

Kul med match mot Arsenal!
Atlético Luff
2009-05-08 14:58
Haha, köpte precis den officiella serieboken om Atleti, tecknad bok där man får sig en lektion i klubbens historia.

Visste t.ex. inte att våra tröjfärger kom från Southamptons. Rolig bok ^^
Atlético zoran
2009-05-07 20:22
Här nämner i alla fall Pitarch att Atléti har en hel del talanger i canteran, tyvärr drog Kingsley Udoh till Hoffenheim.

Uttalandet om att Atléti inte skulle ha någon i Torres klass är dock riktigt dumt, speciellt när de här grabbarna verkligen brinner för att spela för klubben. Man måste slussa in egna förmågor och det enda positiva som den nya arenan frambringar är ju att just Pitarch inte kommer ha särskilt mycket pengar att göra av med under transferfönstret.

För ett par säsonger sedan var många tveksamma till utrensningen av canteran, men jag måste säga att Amorrortu har gjort ett strålande jobb och så har ju klubben bra tränare i ungdomsleden. Dags att ge de yngre en chans istället för att köpa en massa dyra spelare.
Atlético rawkus
2009-05-07 19:28
Vem vet, kanske nagon av vara framtida anfallare kan bli ann storre och battre an Torres?

Kanske lar de sig aven att halla kaft och fokusera pa sitt eget kara lag..?
Atlético Mathias
2009-05-07 12:29
Haha, ja vilken pajas.
Det blåser på toppen, det är ju knappast en nyhet.

Och jämförelsen med Torres är ju helt galen, Torres är ju ett lysande undantag och går inte att jämföra med knappt någon, glöm inte att vår klubb låg i Segunda på den tiden med, Torres fick utvecklas i lagom takt under flera år.

Men vi måste styra upp skutan, jag gillar inte "Real Madrid" fasonerna som vår klubb lagt sig med, jag vill se ett uttalad satsning på unga spelare och mindre panikvärvningar för dyra pengar.

En tydlig linje helt enkelt, ska det vara så jävla svårt? I min bok är det bättre att bränna krut på två-tre klassspelare per säsong en en handfull medelmåttor.

Och ge fan i att visa intresse i varenda spelare världen runt, identifiera var bristerna finns och värva efter den planen.
Atlético Luff
2009-05-07 12:15
Tycker ändå det är ett dumt uttalande, vi har ändå en hel den lovande anfallare, så jävla säker kan han inte vara på att ingen har den potentialen.

Simana borta resten av säsongen?
Atlético zoran
2009-05-07 12:10
Inför den här säsongen nämnde han att klubben skulle satsa på att ta in åtminstone en canterano varje år och med tanke på Atlétis ekonomiska sits så är det ju inte direkt otroligt att det faktiskt händer.

Det känns som om han säger att det inte är många som kommer nå upp i hans klass, men kvalitéen som han besitter är ju inte medelmåttig direkt.

Pitarch måste dock bort.

Man kan inte vara världsklass direkt när man flyttas upp efter en tid i B och juniorlagen, man måste få chansen att spela flera säsonger för att bevisa sig.
Atlético Luff
2009-05-07 11:45
Vår kära sportchef Señor Pitarch talar ut i telemadrid..

Han pratar bland annat om hur ensam han känner sig är fansen är missnöjda, hur svårt det är då, man ställer sig frågan hur man som supporter ska reagera när spelarna kommer hem från santander med 5mål i baken....

Ett obehagligt citat från samme man:

"Torres är en "crack" och går inte att jämföra med många spelare. Och det är svårt att se någon möjlighet att några av dessa killar(canteran) ska ha så hög nivå som honom. Sånna är det få av"

Skrämmande hur sportchefen ser på Canteran, förvänta er inga egna produkter de kommande åren.

Det är inte spelarna eller alla tränare det är fel på, pestsmittan i denna klubb ligger på en högre nivå än så.
Atlético Mathias
2009-05-07 07:29
zoran:
Håller med fullständigt, hoppas mycket på killarna underifrån!
Givetvis är de inte mogna för startplatser men precis som du säger, testa dem rejält under försäsongen och reservera de sista platserna i truppen för dem, det ger både talang, hjärta och än mer hunger från ungdomshållet.
Atlético Luff
2009-05-07 00:38
Skönt att vi inte har psykbryt som Drogba i laget också, även fast en hel den spelare skulle behöva få sig en liknande utskällning som han gav.

På tal om psykbryt vill jag verkligen inte se någon Reyes tillbaka i laget, verkar vara en riktigt nonchalant och jobbig spelare, verkligen inte den attityden vi behöver.
Atlético A.K.
2009-05-07 00:13
Rätt skönt att vi inte har den låga nivån här inne som vissa andra forum på sf har...
Atlético Deion
2009-05-06 20:32
Azpilicueta är utan tvekan en av de största talangerna i Spanien, blir alltid imponerad när man ser denna 19 åring spela som att han spelat i La Liga i flera år.

Azpilicuetas ålder i vårat fall är helt ok eftersom de flesta andra i våran backlinje är mycket äldre, så den kontrasten när bra och kompitabel. Jag skulle inte tycka det var klokt att värva Azpilicueta om våra andra backar hade varit yngre, speciellt när han dessutom är en så pass extrem offensiv ytterback/yttermittfältare.

Har för mig att jag sett honom spela båda kanter, minns inte riktigt. Monreal är dock mer spännande jut nu med tanke på han perfekta ålder, idealisk backup till Lopez nu när Pernia görs om till waterboy nästa säsong.

Obradovićs har jag ingen koll på alls. Dock vet jag att Serbien har en på senare tid etablrerat en bra plantskola och fått fram bra backar, enligt mina serbiska vänner.

Jag diskuterade med en kompis för nån vecka sen om att Montenegros gjort stora framsteg med att få fram spelare. Deras plantskola just nu håller på att få fram många spännande spelare.

Nu är det CL som gäller om 15 min, hoppas på en bra match.
Atlético zoran
2009-05-06 19:55
Koke var strålande passningsmässigt, gjorde inte särskilt många misstag och när han väl gjorde de var det mot slutet när han tröttnade. Däremot så fuskar han med försvarsspelet emellanåt.

Det är just en sådan spelare som Atlético saknar i nuläget, en organisatör på mitten, så mycket av hoppet ställs till honom. Täcker bollen väldigt bra, stark, duktig med fötterna, bra passningsspelare och har även ett bra skott som han aldrig fick visa upp idag.

Atléti borde vända sig till canteran, det finns hur mycket talang som helst för tillfället.

Jag vill gärna se Koke, Keko, Cedric, Jorge Pulido, Álvaro Domínguez, David de Gea och Paco Regalón, ja, fan Pacheco också under försäsongen, den sistnämnde har varit centralfigur i försvaret sedan han kom tillbaka från sin skada, innan dess försökte Benítez sno åt sig honom. Lika bra att testa dessa spelare, skulle inte ha något emot om de lirade på Åland heller för den delen.

@Deion

Jag tar gärna Ivan Obradović från Partizan också, han är verkligen en anfallsinriktad vänsterback och har verkligen gjort succé sedan Radomir Antić tog över Serbien. Han har själv sagt att han gärna lämnar för Ajax, men jag tror han skulle tänka till en gång till om Atléti erbjöd honom ett kontrakt.

Fördelen med att spela i Serbien är dock att Vidić och Ivanović spelar i backlinjen, så då kan man allt som oftast anfalla och anfallsspel är något som Antić förespråkar. Obradovićs defensiva kvalitéer har dock förbättrats avsevärt under den här säsongen.

Annars tycker jag om både Azpilicueta och Nacho Monreal i Osasuna, båda är riktigt bra.
Atlético A.K.
2009-05-06 17:20
Man kan definitivt få ut mer av Reyes än av Luis Garcia så jag ser ingen nackdel med att han kommer tillbaka..

Den enda positionen där jag kan se Maxi i dagens Atlético,som de flesta här tycker, är offensiv innermittfältare. Killen har ett bra spelsinne, bra skott och även bra passningar men han skulle fan knappt kunna dribbla av en spelare om de så gällde livet.

Om man i så fall flyttar in Maxi i mitten behövs det ju inte köpas in en offensiv innermittfältare och Jurado kommer väl tillbaka efter en rätt bra säsong i Mallorca, så pengarna kan läggas på defensiven då.
Och som Deion skriver Assuncao klarar av det defensiva arbetet på mitten i stort sätt själv och laget behöver en mittfältare som fyller på bakifrån från mitten för att få ltie mer tyngd i anfallspelet..

För övrigt kollade jag lite på U-17em idag och jag tycker att Koke påminner rätt mycket om Xavi för några år sedan..

Läste också att Atlético lagt ut Forlan för försäljning för att ekonomin var kass någon som har nån mer koll på det?
Atlético Deion
2009-05-06 16:47
Jag tror man kan få ut mer av Reyes med rätt tränare. Reyes är en enormt duktig ytter. Tro mig, jag vet, har sett alla hans matcher med Arsenal, synd att han inte trivdes i London.

Som jag skrev i spelarbetygen är Assunção tillräckligt bra för att sköta mycket av de deffensiva uppgifterna på mittfältet själv, en så stark holding midfielder har Atlético inte haft på evigheter.

Det öppna för att kunna spela en lite offensiv spelare framför honom. Probleme som jag ser till att laget oftast saknar rytmn i matcherna och bli osynkade mellan lagdelarna är att vi inte har någon som dra i trådarna och diktera tempo.

Tro det eller ej, men laget som helhet spelade mycket bättre när vi hade Ibagaza. Ibagazas vision och precisa passningar i djupled skapade nästan på egen hand en ung Torres. Hade vi haft två piovtes i elvan så hade nog Torres haft svårt att utvecklats så bra.

Kun förtjänar samma möjligheter att utvecklas som Torres och kunna få fina bollar i djupled, vilket är Kuns styrka, idag får han mest otacksamma höga bollar, bollar på kanten eller dåligt slagna passninger. Därför måste vi ha in en spelfördelare framför Assunção så laget inte tappar rytmen i matcherna.

Som jag sagt förut vill jag testa Maxi där då han inte bara är offensivt farlig med sina skott, men han är även stark och kan hjälpa Assunção ibland. Jag tror att Maxi har en stor playmaker/holding midfielder i sitt register och skulle passa bättre som det, vet inte varför.

..............Assunção.............
..Simâo.....................Reyes..
................Maxi...............
.........Agüero......Forlan........

Madridista_4ever//

Och? Sluta grina.. Vem bryr sig, ser du intresseflaggan någonstans?
Madridista_4ever
2009-05-06 14:38
jag kmr alltid vara stolt madridista och har alltid varit och ingentng kan gå emellan mig och klubben, sluta nu
Annons: