/spanien/atletico/forum/1452.aspx/spanien/atletico/forum/1452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2009-05-11 21:44
Skogstorparen, kommer du från metron "Piramides" ska du gå in i "gården" mellan husen till höger, sista höger innan arenan, där säljs det stora ölglas av plast så man kan chilla runt på området lite innan man går in, du kommer vilja vara utomhus i denna hetta! :) Biljetter fixade igår, AUUPA!
Atlético skogstorparen
2009-05-11 20:54
Ja du Roni, du förstår säkert vikten av den vändningen igår för vår resa, har haft tur då jag beställde denna resa redan i December, jag hoppades då att denna match kunde bli viktig för en topp 4 placering, sist jag var där, så åkte jag 3 veckor tidigare (07) & såg dem mot Betis 0-0, ingen rolig match å Torres gick sönder, nu blir det & åka tidigt på söndags kvällen till Vicente, för det kommer bli trångt på t-banan denna gång, för att inte tala om pubarna runt arenan/Skogstorparen
Atlético Roni
2009-05-11 20:44
Kan bara säga Grattis skogstorparen, det är en enorm känsla att vara där på plats och se grabbarna spela. Och vilken match du väljer!!
Sevilla Quasi
2009-05-11 19:05
Otrolig vändning igår. Kanske läge att tippa målrik uddamålsvinst till er fördel nästa gång ni möter lag från Barcelona på hemmaplan...
Atlético skogstorparen
2009-05-11 18:48
Bravisimo, en helt magisk söndags kväll, kändes surt vid 0-2, Champ platsen borta, men nu jävlar skall vi bara fixa 4:e platsen minst. Känslan som for igenom mig när Forlan chippade in 3-2 var enorm, det målet var ju så viktigt särkilt med tanke på att jag å grabben åker till Madrid på fredag, matchen med stort M kommer att beskådas LIVE, tillsammans med 54 tusen röd/vita vänner/Skogstorparen
Joakim J
2009-05-11 14:58
Onekligen spännande med serben på väg till klubben, frågan är om det är tänkt till A-laget eller Atlético B. Skulle varit kul att ha honom med seniorerna, så verkar också bli fallet eftersom han har tränat med dem.
Atlético Roni
2009-05-11 14:08
Otroligt fin seger igår, räddade verkligen hela kvällen och alla 4 timmar glädje dans på studentskivan var bara på grund av det! :D
Synd dock att man missade matchen :(
Atlético wesse
2009-05-11 11:31
Bara att instämma i kören! Vilken andra halvlek vi gör! Kämpaglöden hos Forlán är magisk, precis sånt man vill se som supporter.
Atlético zoran
2009-05-11 11:29
Diego är lagets sanna ledare, det är inget snack om saken.
Atlético Alex (FC Porto/Makedonien Red)
2009-05-11 10:21
Härlig seger grabbar!!! vilken vändning
El Capitano
2009-05-11 09:51
Jag blev imponerad av A.Madrids vilja och laginsats i andra halvlek.
Forlan, vilken lirare :)
Hoppas att ni spelar CL nästa säsong för att det förtjänar ni.
Lycka till..
Atlético henry garvis carlsson
2009-05-11 06:49
Vilken magkänsla att inte stänga av dumburken i paus..... Man kan undra vad killarna sa till varandra i paus???? Maken till kämpaglöd och hjärta var ju helt sagolik. Erbjud Don Diego ett livstidskontrakt och ge honom bindeln! (sätt honom iofs på lite hårdträning i kortpassningsspelet....inte så jäkla konstigt att han slog bort några bollar igår dock, med tanke på att han knappt kunde stå upp av utmattning..)

Efter 4-3 matchen mot Barca trodde man inte hjärtat skulle klara en sån pärs till, men se på fan man är ju alive and kicking än!!!
Fan vad det kan vara kul att leva med ett Atleti hjärta!!!!!
Barcelona Okkapokka
2009-05-11 00:32
Jäklar vilken vändning ni gjorde, och med en man mindre också. Skönt att ni vände mot just Espanyol också måste jag säga.

Forláns reducerings mål var inte dåligt det heller.
Atlético Luff
2009-05-10 23:46
Han är verkligen en kaptenskandidat, som han sprang idag, kommer alltid undan med en bra insats i matcherna han spelar.

Heitinga var också tänd idag och visade grym kämparvilja, hoppas han kan växa in riktigt bra i högerbacksrollen.
Barcelona uruplay
2009-05-10 23:35
Deion det stämmer nog det du säger om att atletico är farligare med en man mindre, tänker på matchen mot villarreal. =)

Jag har inga ord för vad diego forlan är för fotbollen, han är en av dom shysstaste spelarna jag någonsin sett spela. Han gör aldrig fula saker mot andra spelare, han maskar inte, han filmar inte. Han har otroliga tillslag, han är inte egoistisk, han får med sig spelarna och publiken med sitt enorma kämparglöd och är en otrolig striker, man ser han massor med gånger nere i eget straffområde och hämtar boll. Han är verkligen en människa med STORT hjärta.

I villarreal var han lite i skuggan av Riquelme, inget han grät över.. Men efter att riquelme gick så tog han för sig mer och blev kung! Samma sak tror jag hände förra säsongen när han och tränaren kom överäns om att spelet skulle gå mer via kun, och att kun skulle ta straffar och så. Men efter att ha varit i klubben ett tag nu och smält in ordentligt så har han tagit åt sig mer och tränaren gjorde rätt i att ge honom mer "makt" på plan. För att inte tala om att han är talesman för verksamheter som hjälper fattiga barn i världen. Han är en förebild för alla fotbollspelare runt om i världen, väntar på att han ska få kaptens bindeln bara.

( en spelare som man inte ska ta lärdom utav är tex C.Ronaldo som skriker och slår på saker när han blir utbytt som idag. Han är som en 12 åring på och av plan!)
Atlético planne
2009-05-10 23:34
Ämne: Jag skulle vilja säg....
hade jag fortsatt kolla på denna matchen och atlético fortsatte göra en gigantisk plattmatch som har hänt ett par ggr denna säsongen så hade nog en mobil till gått sönder (två st denna säsongen, senast när henry gjorde 2-3 på calderon) och min ekonomi klarar inte det för tillfället, så det var därför jag stängde av :(
Barcelona uruplay
2009-05-10 23:20
Jag skulle vilja säga ett par saker.. utan att offend någon.

Jag är så jääääääävla svartsjuk på atletico supportrarna som har min älskling foffy i sitt lag! och ännu mer svartsjuk på dom som får se honom spela live och göra sånna matcher som den idag. Jag satt framför tvn och grät när han gjorde 3-2 målet.

En till sak, hur kan man som supporter stänga av tvn? det är kvivar mot mina ögon när jag läser att en supporter stänger av sin tv. Man ska tro och hoppas heeeeeeeeela tiden. Det sista som lämnar en man är hoppet!

Villarreal låg under 3-1 i halvlek och spelade till sig 3-3 i barcelona! Även fast jag skulle vilja byta ut några spelare i laget och köpa in lite andra så trodde jag på dom hela tiden och stängde aldrig av min tv!
Atlético Otuga
2009-05-10 23:20
Jaha....*s* vad hände ? man har i alla fall aldrig tråkigt när man är Atleli supporter hehe
Tjänade lite kosing på det oxå :P
Atlético Deion
2009-05-10 23:19
Fotbollskanalen länkar till ett klipp och skriver "se Barajas volleykanon". Sen när studsar en volleykanon på marken i halvfart innan den går i mål? Vill man se en kanon så ska man länka till Forlans mål, aupa!
Atlético Deion
2009-05-10 23:15
Kan säga annat ät att motivation och hårt arbete är nyckeln? Man skapar näst intill ingenting i första halvleken med 11 man, ligger under i halvtid med 0-2. Kommer ut i andra halvlek med en man mindre och fullkomligt massakerar Espanyol.

Det kontiga är att vi spelar bättre med en man mindre, och det är inte första gången heller. Å andra sidag spelar vi sämre med en man mer, ack detta konstiga Atlético.

Forlán uppe i 27 mål, han toppas säkert även ligan i assist, lyckade tacklingar och passningsprocent, ett livstidskontrakt till ligans bästa anfallare, målgörare, framspelare och arbetshäst.

Villa och Eto'o kan slänga sig i väggen med sin enformiga talang.
Atlético För Dju...
2009-05-10 23:09
Atlético Luff
2009-05-10 23:07
Y YO NACI, ENAMORADO DEL ATLETI DE MADRID!

EN LAS CANCHAS DONDE TANTO YO SUFRI!

ENAMORADO DE TIIIIIIIIIIIIIIII!

VARFÖR I HEL**TE VAR JAG INTE DÄR!
Atlético A.K.
2009-05-10 23:05
Så jävla go vändning, undra vad Resino sa till spelarna i pausen...

Men den höga backlinjen måste bort annars kommer vi släppa in 2-siffrigt nästa vecka...
Real Madrid Zizou_spars
2009-05-10 23:04
Starkt!!
Valencia Pablo Cesar Aimar
2009-05-10 23:03
Fan starkt av Atletico att vända den här matchen. Förstår inte riktigt varför maränger ska in här och skrvia att ni har tur. Tyckte det var ganska rättvist efter eran andra halvlek. Nästa match mot oss blir otroligt intressant men Valencia kommer att kontra sönder er.
Atlético Orville
2009-05-10 23:01
Underbar vändning ikväll!

Nu kommer man sova gott...
Real Madrid Rivas05
Congratulations, little sis.

Edit: vart avundsjuk på erat tryck hemma på calderon.
Real Madrid R9 Ronaldo
Har Forlan gjort 27 mål i ligan nu?
Espanyol Andreas Lundborg
2009-05-10 23:00
Grattis till segern som vi spelade i andra var ni värda den ni vek inte ner er trots en man mindre man såg att spelarna verkligen vill till Champions league
Atlético planne
2009-05-10 22:57
alltsååååå..... stängde av vid 0-2, trodde det var helt kört, sen sätter jag på matchen i 89e så står det 2-2, och diego gör mål direkt efter... Jag vet fan inte vad jag ska säga.... Detta jävla laget e så sjukt underbart, inte många grejer som kan orsaka frustration och glädje på så kort tid som vårat kära atlético, helt sanslöst
Annons: