/spanien/atletico/forum/145.aspx/spanien/atletico/forum/145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2015-06-30 00:49
Känns som oliver är lite väl för offensiv långt ner i ett centrerat mittfält. Kranevitter borde vara juten där om han anlände. Jag litar fullt ut på koke där nere samma sak med saul, gabi, tiago och motta om han kom. Motta - koke - tiago borde funka rätt bra. Med gabi och saul som rotation. Offensiv cm oliver / correa Anfallare. martinez - greizmann Torres och vela rotation. Sen kanske simeone har tänkt sig att variera uppställningen något från match till match, vilket skulle vara intressant. Mellan 442 - 451 - 4312 - 433 Martinez - greizmann Oliver Motta - koke - tiago Filipe - Godin - gimenez - juanfran Oblak Torres correa RG alderweired vela Kranevitter moya ser riktigt smarrigt ut. Vart vietto ska in vet jag inte. För många spelare om vi blir skadefria. Känns som torres kommer få begränsat med speltid i år tyvärr
Atlético RK!
2015-06-30 00:29
Man skulle kunna tänka sig 4-3-1-2 med tre centrala mittfältare t ex Koke-Oliver-Tiago/Saul, en offensiv mittfältare framför i Correa/Ny, och två anfallare Martinez-Griezmann, med Vietto som tredjeanfallare. Då kan Arda ersättas med en central eller offensiv mittfältare. Detsamma gäller vid 4-3-3. Med dessa formationer blir det trångt, men inte för extremt enligt mig. Det känns inte som att truppen är bäst anpassad för att spela med yttermittfältare, så hoppas det blir någon form av centrerat mittfält.
Atlético Chewie
2015-06-29 23:14
det är för många spelare som slåss om för få platser om Vela kommer.. gillar killen men låter hellre Vietto och Correa slåss om dessa platser.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético Cholo es un dios
2015-06-29 22:03
Har alltid gillat Carlos Vela, han är den typ av spelare som sticker ut lite på planen och de gör ju även Arda Turan.

Jag tror absolut att det kan vara en bra ersättare till Arda även om man inte kan förvänta sig att Vela ska klara av att hålla i bollen lika som våran turk kan.

Sen är det ju även ett plus att han spelat i samma liga så han känner till alla lags för/nackdelar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético zoran
2015-06-29 19:30
Uppdateringar kring Ardas situation med uttalanden (och information) av agenten (igen), Carlos Vela som potentiell ersättare och så har Matías Kranevitter uttalat sig om Atlético i argentinsk media.
Spanien Osito
2015-06-29 19:15
Hur skulle ni Atletico-supportrar tycka om en värvning i form av Carlos Vela? Tror ni att han skulle passa?
Atlético belgaren
2015-06-29 16:48
@Antonio López
Jag har gått i samma tankar. Jag vet inte varför men jag har fått för mig att Cholo ogärna går ifrån sin 4-4-2 som standardformation. Tror inte heller att han vill spela Griezmann på kanten.
Å andra sidan känns det nästan orimligt att Griezmann, Torres, Martínez, Vietto och Correa ska dela på 2 platser i anfallet.
Profe Ortega
2015-06-29 16:19
Enligt Radio Marca är Atlético ute efter Carlos Vela för att ersätta Arda Turan.
Atlético Antonio López
2015-06-29 16:01
Kör vi 4-3-3 nästa säsong tro? Känns trist att slänga ut Griezmann på kanten igen även om han gör det riktigt bra där med. Han blommade verkligen ut i rollen som central spelare.
Atlético belgaren
2015-06-29 12:02
Dessutom har vi redan 5 anfallare av bra klass, konkurrensen är dödande hård redan nu. Nä, Callejon skulle bara bli överflödig.
Atlético Kakan_Atletico
2015-06-29 00:07
Förstår inte dessa ryktena om Callejon, förutom att han älskar klubben som är vår direkta rival, så är han ju inte ens bra? Förstår det verkligen inte. Konoplyanka hade varit riktigt intressant att få se på Calderon under Cholos ledning. Riktigt vass!
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2015-06-28 23:18
Juan Gato gafflar om Reus nu på Twitter igen. Inte okej att starta det ryktet igen.
Atlético zoran
2015-06-28 22:47
@gurra1993:
Callejón blir svår att sälja in..även för Cholo.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-28 21:39
En fin tanke: sälja Arda för €35-40 miljoner och ersätta honom med en GRATIS Konoplyanka. Drömmen där, för mig, kan jag säga.
Atlético Antonio López
2015-06-28 21:35
Som Reyes :)? Edit: missade "på Calderon"
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-28 21:34
@gurra1993:

I'm signing on this.
Atlético gurra1993
2015-06-28 21:31
En spelare som har kysst det fulaste kkubbmärke genom tiderna på Calderon är aldrig välkommen nej till Callejon!
Atlético Cholo es un dios
2015-06-28 18:13
Sportitalia rapporterar att Callejon kan vara på väg till Atletico för 15M €.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Atlético belgaren
2015-06-28 14:35
Hur har Bonou skött sig i Zaragoza i år? Har inte sett mer än finalen i play-off.
Atlético zoran
2015-06-28 13:04
Ny uppdatering.
Atlético Antonio López
2015-06-28 09:07
Profe/
Han var nog bara överflödig då. Medveten om att chansen att han återvänder är obefintlig..
Atlético bel0
2015-06-28 01:46
Är det sant att Darders kontrakt har gått ut? EDIT: Menade Konoplyanka..
Profe Ortega
2015-06-28 01:36
Antonio López

Diego var inget vidare under sin senaste sejour hos oss tyvärr...
Profe Ortega
2015-06-28 01:36
Skipper

Att ta ett enormt defensivt hemjobb har aldrig Matas paradgren, självklart har han inget här att göra.
Atlético Skipper
2015-06-28 00:20
belO: Vad jag förstått så har Mata varit riktigt vass i princip hela säsongen men har ofta fått stå åt sidan till förmån för nyinköpta stjärnor och unga förmågor (Januzaj). Han har varit lite av en super sub. En roll som såklart är väldigt otacksam. Kanske han har ledsnat? Hehe, vi kan väl värva Herrera också då när vi ändå är igång ;) skämt å sido så spekulerar jag bara. Skulle va kul å höra vad fler forumsmedlemmar skulle vilja se för ersättare till turken :) för att vi ska ersätta honom utifrån tycker jag är en självklarhet. En annan spelare jag mer än gärna ser som ersättare är Vela, en riktig personlig favorit! Skulle också va kul att se han och Griezmann tillsammans igen. Dock så är ju både Mata men speciellt Vela mer offensiva spelare än Arda så balansen kan ju bli lite uppfuckad. Men men.
Atlético Antonio López
2015-06-27 23:44
Hade inte tackat nej till Diego..
Atlético bel0
2015-06-27 23:37
Skipper:
Vad jag har sett av United så har Mata verkligen gjort bättre ifrån sig på sistonde. Tror att han tex går före di maria.
Men absolut så kan du ha rätt i att han längtar tillbaks till Spanien även om jag tror att Herrera gärna vill ha kvar honom ;)
Atlético Skipper
2015-06-27 23:22
belO: Jag skulle kunna se det hända asså. På nån nivå längtar han säkert hem till Spanien (speciellt om hans polare De Gea sticker), sen så har han väl inte en helgjuten startplats i united? (rätta mig om jag har fel) Sen så kan man ju ta i beaktning att det va ju faktiskt Moyes som värvade Mata till klubben, inte Van Gaal..
Atlético bel0
2015-06-27 22:59
@Skipper:

Mata hade suttit fint! Men tror dock att det aldrig kommer hända.
Atlético gurra1993
2015-06-27 22:48
Ja riktigt kul asså
Annons: