/spanien/atletico/forum/1447.aspx/spanien/atletico/forum/1447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2009-05-19 01:41
Snackas ju en del om Flores, som lämnar Benfica nu, känns inte helt klockrent för min del.

Schuster och Laudrup hoppas jag man glömmer.

Så vilka lediga tränare finns det egentligen? Scolari skulle ju kanske kunna erbjuda en annan sorts tränare än vi har haft innan, inga omotiverade 1-5 förluster i Santander då inte. Å andra sidan gick det ju inte så bra senast, i Chelsea. Rijkaard är ju en annan, känns dock som motpolen till Scolari, kan bli lite väl mycket fotbollsvolleyboll på träningarna.

Äh, välkommen tillbaka Aragones? :)
Atlético vincey
2009-05-19 01:24
Ämne: Tror Kviborg var hög....
Surgubben Schuster har verkligen inget i klubben att göra, det skulle inte alls bli en rolig säsong. Vem är då aktuell? Abel Resino lär väl inte vara kvar antar jag. Laudrup är ju ett intressant och i viss mån eftertraktat namn men stabilitet kanske inte är hans signum, fast vem vill ha ett stabilt lag när man håller på atleti? :)
Atlético Roni
2009-05-18 23:57
Kul att de Real fans som kommer med dessa teorier haha.

Bevisar ju dock bara att ni e lika äckliga som alla tror ni är och hugger era fans gång på gång för att det ska vara som du säger?

Riktigt underbara spelare ni har :)
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-05-18 22:04
Efter att ha studerat Casillas tabbe noga så kan jag konstatera att det var menat att han skulle tappa sig. Man ser exakt när bollen är på väg ner då är han redan som högst och når bollen, detta gör att han har en bra chans att slå till bollen, istället så dämper han farten och låter den landa bakom han till en spelare som han vet var där, jag tror nog att casillas inte ville hjälpa A. madrid till CL och att han gjorde även liknande på silvas mål. Real har vikt ner sig mot båda A. madrids konkurrenter.. Varför? man vill vara det enda madrid laget i Cl.
Atlético senken
2009-05-18 21:57
Thanks ! :)
Atlético el niño para siempre!
2009-05-18 21:48
senken//
Atlético senken
2009-05-18 21:43
Hur kollar man när och om laget har träning imorgon? hade nämligen tänkt sticka iväg och kolla ifall det är någon?
Atlético Bobban (red)
2009-05-18 21:18
Se Atlético lira på Åland! Vinn en resa med SvenskaFans och Paf till Madridlagets träningsmatch mot IFK Mariehamn den 2 juni!
Atlético Luff
2009-05-18 20:20
Ämne: Luff//

Är välling....
Paret ska nog dela på den, det är ju en liten skvätt av både det ena och det andra i den där, white russian? ;)
Atlético paniagua
2009-05-18 18:47
Ämne: paniagua//

Jag hå....Du har delvis rätt, men jag tycker du glömmer en sak.

Det är heller inte tillräckligt bra passningsspel mellan mittfält och anfallare. Det blir för mycket på chans och alltför stora avstånd mellan mittfält och anfall.
Det kan delvis ha sin förklaring i att man inte litar på backlinjen och därför backar lite väl mycket med mittfältet, men det beror också på, och detta har tjatats till leda här på forumet, att Atleti inte har en offensiv mittfältare på mitten, det som många väljer att kalla spelfördelare.
Detta måste bli prio 1 att söka, antingen i de egna leden, dvs a-truppen, b-laget eller canteran, alternativt att värva. Detta är något som saknats i många år nu, egentligen sedan Ibagaza lämnade Atleti, men måste hittas.

Vad gäller vårt offensiva spel så håller jag även där delvis med dig.
Problemet är att Atleti behöver en danspartner för att dansa, emedan övriga topplag kan dansa alldeles utmärkt själva.
Vad menar jag med det; jo, när Atleti är som bäst anfallsmässigt är när motståndarna lockas med i högt tempo och det blir ett böljande spel, det som på hockeyspråk kallas Hawaii. Då är laget nästintill oslagbart.

Men så fort det rör sig om att skapa något på egen hand mot en statiskt spelande motståndare är det tvärkört. Detta är det som gör Barcelona så stort. Det spelar ingen roll om hela motståndarlaget står i eget straffområde, det blir mål ändå (utom mot Chelsea).

Dessutom tycks våra spelare ha svårt med motivationen. Det behövs stormatcher som mot Barca, Valencia, Real för att de ska plocka fram jävlaranammat och löpa skiten ur sig. Det finns inget lag i ligan som kan slå Atleti när det gäller att löpa.

Jag roade mig att kolla statistik över när målen görs i Atletis fall. Nästan dubbelt så många mål görs av Atleti under sista kvarten av matchen än under övriga kvartar!
Det är när Atleti spelar med kniven på strupen som de presterar.
Därför får de problem när de spelar mot lag som Racing, Mallorca, Valladolid och Osasuna.
De enda lag som vunnit bägge matcherna mot Atleti i år (hittills) är Sevilla och Valladolid (!).
Atlético Deion
2009-05-18 18:27
Luff//

Är vällingen till Kun eller ungen? Jag ser inte ungen nånstans :)
Atlético Deion
2009-05-18 18:23
paniagua//

Jag håller inte helt med. Problemet med Atlético, speciellt i år har varit att man inte litat på backlinjen tillräckligt mycket för att våga sig på ett bättre och modigare passninsspel. Det dåliga spelet i Atlético är mellan backlinje och mittfältet.

Backarna bollteknik håller för dålig kvalitét för spela genom mittfältet. Förutom Lopez så är resten träben eller långbolls kallar, det funkar inte.

Skulle vi få en stabil baklinje med någorlunda teknisk kunskap så skulle de offensiva spelarna få spela ut ordentligt.

I våra bästa stunder är vårt offensiva spel den bästa i ligan efter Barcelonas vilket visar med det tredje högsta målsnittet i år.

Men på sätt och vis har du rätt att med den backlinje vi har nu och deras egenskaper inte är lämpat för CL.

Atlético Luff
2009-05-18 18:18
Här är ett par dåliga och mobilkamera-suddiga bilder från gårdagen när spelarna sticker hem efter matchen om nån är intresserad.

Kun, Miguel, Nacho och den nyblivna mamman i framsätet på Kuns bil (som lagar välling?)

Länktips!
Atlético paniagua
2009-05-18 17:34
Ämne: Ämne: Generös....
Ingen skugga faller på dig Joakim J, betygsättning är subjektiv och alla uppfattar inte saker på samma sätt, så du behöver inte känna dig tvungen att rättfärdiga din betygsättning.

Mitt inlägg var mest ämnat att poängtera att vi inte ska få hybris då det fortfarande är mycket som inte stämmer med vårt spel om vi ska vara med och leka med de stora pojkarna, dvs ha en chans att vinna ligan i framtiden och komma långt i CL.

Faktum är att jag personligen tycker att Valencia är bättre lämpat för CL-spel än Atleti om man ser till spelet de senaste månaderna.

Visst, våra killar står heroiska vändningar osv, men det är snarare "reparationer" av sådant de varit slarviga med under resten av matchen. De skulle, med rätt inställning och skärpa från allra första minuten, inte behöva sätta sig i en sådan situation att de måste göra upphämtningar.
Atleti är långt ifrån lika stabila i sitt spel som övriga lag i topp 6 i ligan.
Vi har haft lyckan att samtliga topplag möter/har mött varandra nu på slutet och gjort att vi kunna smyga upp i tabellen på andras resultat.

Det är inte att förakta men det skulle vara bra om vi kunde stabilisera spelet och ha ett passningsspel i klass med övriga topp 6.
Alltför mycket går på chans i Atletis spel för att jag ska vara nöjd.
Valencia Villa/Silva
2009-05-18 17:12
Vill bara säga att Atletico redaktionen gör dem bästa rapporterna i svenskafans och att atletico förtjänar CL platsen efter uppvisningen igår. Hoppas atletico vinner sina resterande matcher och att Forlan vinner skytteligan, han förtjänar det hundra gånger mer än Eto som inte skulle kunna sätta en straff om hans liv hängde på det.

Blir ändå spännande att se vad som händer next
Atlético Roni
2009-05-18 14:21
Tror Kviborg var hög i hans senaste blogginlägg, att Schuster skulle passa som en fisk i vattnet hos Atleti :S? Om inte jag minns fel så sa han att det var omöjligt att vinna på Barcelona i Camp nou och därför fick sparken. Jo en tränare som uppmuntrar våra spelare på det sättet är ju precis vad detta otroligt ojämna lag behöver.
Atlético Sundbyberg
2009-05-18 11:57
Ämne: Hur ser skytteligan ....
Skytteligan ser väl ut som nåt i den här stilen:
29 mål Eto'o
28 mål Forlan
25 mål Villa
23 mål Messi

Vet inte om jag kan ha tappat nån spelare mellan Villa och Messi.
Atlético AnderssonTheOne
2009-05-18 11:39
Hur ser skytteligan ut i hela La liga nu ? :O
Atlético A.K.
2009-05-18 10:20
Jag tycker att matchen igår var väl genomförd, det enda man kan klaga på är effektiviteten hos anfallarna.
Jag, liksom många andra här? har väl gett Pernia en egen betygskala då han inte kan betygsättas efter en normalstandard ;)
Joakim J
2009-05-18 10:07
Ämne: Generösa betyg från ....Pernías positionsspel är som vi alla vet inte av den allra högsta kaliber, men han arbetade väldigt hårt matchen igenom och var ständigt ett alternativ i anfallsspelet. Med offensiva ytterbackar följer ytor där bak, det är naturligt.

Raúl Garcías höga betyg beror till stor del på hans kopiösa jobb, han stängde ner otroligt mycket ytor tillsammans med Assunção och, felpassningarna till trots, lyckades stundtals med både spelvändningarna och insticken, och mer kan man inte begära av honom sett till hans utgångsposition.

Angående Valencias spel så tycker i alla fall jag att det var en taktisk seger, där Resino visar prov på en fotbollshjärna. Man lät mittbackarna sköta uppspelen och stängde av kantspelet som är något utav Valencias signum, Maxi och Simão gjorde det väldigt bra. Samtidigt som de markerade bort Mata samt Pablo Hernández kunde Forlán, Kun, Raúl García och Assunção pressa högt vilket ledde till att uppspelen blev snabbmat för mittlåset. Jag tycker det såg väldigt bra ut.

Att sedan Domínguez kan komma in och fullständigt markera bort stjärna efter stjärna visar ingenting annat än att vi har en kommande mittback i leden.
Atlético paniagua
2009-05-18 09:22
Generösa betyg från vår redaktion på spelarna. Kanske dras man med av euforin över triumfen. Jag kanske inte hade varit lika generös när det gäller somliga av dem. Fortfarande är några av spelarna alldeles för ojämna inom en och samma match. Passningsspelet var ibland inte bra, även om det är en klar förbättring mot hur det varit tidigare. Låt oss inte glömma heller att Valencia gör en ovanligt blek insats och det berodde inte bara på Atletis spel. Pernia tycker jag gör en godkänd insats, inte mer. Fortfarande så gör han horribla misstag och ligger alltsomoftast fel i positionsspelet. Orsakade dessutom en farlig frispark i onödan som gav honom gult (förvånad någon?). Men slog dock inte bort bollar fullt lika mycket som han brukar. Även Raul Garcia får i mitt tycke lite för högt betyg. Han var slarvig med passningsspelet vid några tillfällen som var intressanta.

Leo till Turkiet? Det visste jag ej. Trist då att Cuellar ryktas gå till Depor. Kanske dags att ta upp De Gea till A-truppen då.

Garvis;

Jo jag har också reflekterat över att det är många ramsor från Black Army som också figurerar i Frenten. Nog för att många ramsor delas av alla klackar världen över, men det är ändå påtagligt att så många är gemensamma för dessa två. Har de möjligtvis något "utbyte" med varandra? :-)
Atlético henry garvis carlsson
2009-05-18 08:26
Det är så dags nu när han ser ut att hamna i Turkiet nästa säsong....
Atlético Sundbyberg
2009-05-18 08:17
Underbart att äntligen se Leo Franco spela med pondus och självförtroende. Han kan ju om han bara vill...
2009-05-18 08:15
För övrigt måste man villigt erkänna att det smids ganska kul ramsor på Calderon.... i alla fall melodierna till dom. Pippi Långstrump, Da doo run run run, ngn gammal discoramsa + en hel del melodier som också hörs på Norra Stå :).

Har helt missat att vi tydligen lagt bud på Iaquinta..... var iofs i vevan med Simaos brorsons bortgång...
2009-05-18 05:53
Helt sjukt hur livsfarligt ojämn en spelare som Pernia kan vara. Ena minuten gör han fantastiska brytningar och slår ett fantastiskt inlägg... och nästa slår han en två meters indianare eller blir uppsnurrad utan dess like. Så fort bollen kommer i närheten av honom gör jag ett gäng Ave Maria.....

Måste kännas konstigt för Dominguez om han blir sidsteppad mot Bilbao, ge killen en fast plats!
Atlético Roni
2009-05-18 00:29
Ämne: Vilket jävla jobb At....
Bara att hålla med! Utmärkt!!
Alessandro Del Piero
2009-05-18 00:24
Vilket jävla jobb Atlético-redaktionen gör! Överlägset bästa rapporteringen på SvenskaFans. Helt underbart! Tack till er alla!

Inget fjäsk, helt seriöst...
Atlético Roni
2009-05-17 23:51
@Mario

Jo håller med dig han var grym.
Han har vart hos oss hela denna säsong bara men detta var hans första match sen säsongen börja som högerback och det gjorde han utmärkt!
Valencia Mario Kempes
2009-05-17 23:40
den där killen som var ytterback. Urfalutsi eller vad hette han? Han var tjeck trro jag. Fan vad han var bra den här matchen. Han fyllde ju på helatiden och var säker där bak. Är det hans första säsong hos er elller har han varit hos er länge?
Atlético paniagua
2009-05-17 23:25
Ämne: What comes around go....
Mmm, en backlinje med Ufo på högerkanten, Perea och Dominguez i mitten och Lopez på vänsterkanten vore inte fel. Så kan Pablo vara inhoppare i mitten. Heit? Han kan vara inhoppare/roterare i mitten och höger. Dock behövs en till vänsterback för Pernia MÅSTE bort.
Annons: