/spanien/atletico/forum/1446.aspx/spanien/atletico/forum/1446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético atleticodemadrid
2009-05-23 16:28
Ämne: atleticodemadrid: Vi....
uuuh tänk dig anfall: forlan o dzeko
offen.mitt: aguero

VI HADE ÄGT HELA SPANIEN :D:D
Atlético rawkus
2009-05-23 16:26
Deion: Amen!
Atlético Deion
2009-05-23 16:03
Kom igen nu ikväll!! Egentligen är Villarreal-Valencia en het match/derby och allt vad det innebär med omständigheterna. Men när man vill att en match ska sluta 0-0 så är det inte så roligt att kolla. Det blir Atleti på någon fulstream ikväll. Även fast egentligen inte vågar kolla.

skogstorparen//

Tack för att du dela med dig, intressant. Du har fått PM av mig förresten.
Joakim J
2009-05-23 15:55
Ämne: Joakim: Spelsattet l....
Ja, mycket gott har man hört om honom...

Ja, det har du rätt i. :)
Atlético rawkus
2009-05-23 15:24
Joakim: Spelsattet liknar Shevans gulddagar, samt sa ar Sheva hans idol(syns pa spelstilen ;)). Leder aven vm-kvalets skytteliga.

Tror ej det ror sig om en one-season-wonder, men man vet ju aldrig... Dock ar ju alla spelarkop en chansning i slutandan :)
Joakim J
2009-05-23 15:05
Ämne: atleticodemadrid: Vi....
Nja. Jag tycker det känns som ett "one-hit-wonder", även om man sett till hans säsong gärna skulle se honom i Atlético.

Missar för övrigt kvällens match, inte bra!
Atlético rawkus
2009-05-23 14:30
atleticodemadrid: Vill mer an garna se din landsman och Sheva-kopian Dzeko i Atleti nasta sasong ;)
2009-05-23 12:56
det delen blev fel "men ja gillar ju speciellt inte torres så mycket eftersom jag är bosnisk och efter han mål 8 tillläggsminut mot bosnien."

det ska vara " men ja gillar inte torres speciellt mycket eftersom ja e bosnisk och han gjorde mål som gjorde så att bosnien inte kvalar till VM i 8 tilllägsminuten. domaren visade 4 tilllägsminuter men vad ska man göra"
2009-05-23 12:40
Ämne: Fy fan, det väcker k....
det är sant! men killen valde ett " bättre " lag och det är tyvärr inget vi kan göra åt det :( men ja gillar ju speciellt inte torres så mycket eftersom jag är bosnisk och efter han mål 8 tillläggsminut mot bosnien.. matchen slutade 1-1 på mestalla. men han har fortfarande atletico HJÄRTA eftersom han var " skadad " i matcherna i champions league !
Atlético el niño para siempre!
2009-05-23 12:18
Var också på matchen mot Espanyol och den explosion som kom vid alla atleticos mål är ett minne man kommer bära med sig hela livet. Helt underbart var det!

Ikväll är jag lite rädd att vårt spel kommer låsa sig och Bilbao kommer få något skit mål i slutet.
Atlético san diego
2009-05-23 11:30
Nu har Atletico en riktigt bra chans att befästa 4:e platsen och kunna rikta in sig på spel i Champions League nästa säsong. Måste bara säga att jag var på plats på Vivente Calderon och såg matchen mot Espanyol 10/5 och vilken upplevelse det var. Jag trodde arenan skulle explodera efter Forlans 3-2 mål.
Tror som sagt var att vi har en jättechans ikväll.
Atlético Thom
2009-05-22 22:31
Fy fan Skogstorparen, man skulle ha varit där. Är inte bara lite avundsjuk på dig ;)
Atlético kun10aguero
2009-05-22 21:32
Fy fan, det väcker känslor!
(länktips)
Atlético Roni
2009-05-22 21:25
Låter underbart skogstorparna!

Tack för glädjespridaren :)
Atlético skogstorparen
2009-05-22 20:36
del 4:

Matchen som helhet såg ni säkert allihop via tv hemma, jag såg det mesta men ibland var det svårt när alla spanjor uttryckte sitt missnöje med domaren, vi hade riktigt bra platser i mitten, långt ner, rad 17, när väl straffen kom så gick det inte att se något alls, nästan, å efter straffen, ja ni kan ju tänka er vilken explosion som den medförde, hela läktaren där vi satt gungade, å jag menar verkligen gungade, golvet formligen sviktade, häftigt, sångerna avlöste varandra å nu fanns inget som kunde stoppa Atleti, de borde gjort minst 1 mål till, men jag var nöjd med segern, slutet var grymt nervöst då jag vet deras historia, stämningen går inte att beskrivas, jag tittar dagligen på video upp spelningen, som i stora drag blev kanon, känslan när domaren blåste av var enorm, kunde inte hålla tillbaka tårarna, vikten av vändning helgen förre går inte att beskriva, nu fixar vi det. Trycket på tunnelbanan hem var sagolik, det gick hyfsat snabbt att ta sig hem 2 timmar. Måndagen var dagen med de breda läpparna, vi bodde ju så nära Santioga B stadion, där området befolkades av många los blancos, men min röd/vit randiga tröja var stolt & glad liksom ägaren till den, flyget från Baracas 18:50 var lätt triumferande, DETTA VAR DEN SANNA GLÄDJEN från ett mkt lyckat besök i Madrid/Skogstorparen
Atlético skogstorparen
2009-05-22 20:20
del 3:
Sonen å min spansk talande vän går in på arenan 20:00, jag går tillbaka lite, för att kolla in ett tips om en inner gård, där de innersta röd/vita finns, å visst hittar jag det, fullkomligt kaos där, bomber briserar hela tiden å sångerna står högt i tak, vilken stämning,sanslöst var ordet, 20:20 går jag tillbaka till Vincente å går in, hela platsen framför Vincente är ni röd/vit randig, helt otroligt, inne på arenan är det ungefär halvbesatt, spelaran är ute å värmer upp, (kameran lämnades hemma för en nyinköpt HD kamera, som skulle föreviga resan istället) fick fina scoop på Kun & Forlan när de värmade upp. Vincente fylldes snabbt upp, å enorma banderoller rullades ut, sångerna fick ens nackhår att resa sig, tiden närmade sig avspark, stämningen helt enorm, har sett mkt fotboll utomlands, spec. i London där mina andra favoriter West Ham spelar, men detta var något alldeles extra 54 247 galna spanjor å minst 4 svenskar/Skogstorparen
Atlético skogstorparen
2009-05-22 20:11
del 2:

Söndagen startade med en sedvanligt continental frukost, dagen D, för oss Atleti vänner, sonen å jag besökte marängernas arena, sonen hade inte varit där förut, så det var bara å gå dit, vi bodde bara några 100 m därifrån, vi hade bestämt oss för att åka ut till Vincente tidigt, kl 18:05 åkte vi från Alvarado stationen mot Piramides, väl framme där 18:45, så kunde man redan ana vad som var i antågande, många Atleti fans hade redan anlänt till området, vi stannade på en pub några 100 meter från Vincente å intog oss en kebab å 2 Cerveca grande, bra för att lugna ner en lite, vi stannade ungefär en 1/2 timme där sedan så gick vi ner till arenan, det var redan väldigt mkt röd/vit randiga där, vi ställde oss mitt framför Vincente för att få känna på stämningen, några fler cerveca grande gick ner i buken å fler å fler röd/vita komm, helt plötsligt bröts Atleti sångerna av ett våldsamt buande/visslande å Valencias spelar buss kör förbi, sedan återgår allt som vanligt sångerna tjuder i luften å stämningen är på topp/Skogstorparen
Atlético Roni
2009-05-22 20:03
Nästa match är en sådan man verkligen inte önskar blir en nagelbitare, mitt hjärta klarar inte mycket mer.

Fick ej tag på axtour när ja ringde men mailade dem och får vänta på svar om hur man ska gå tillväga hoppas det löser sig!
Atlético skogstorparen
2009-05-22 19:56
Rapport från Madrid
del 1:
Tebaks från Madrid efter en underbar weekend, efter sedvanliga kulturella besök på fredagen, så gjorde vi en tripp till Vicente Calderon på lördags morgonen, var inte helt säker på att bokningen via Spanska ticnet hade fungerat, men det hade det gjord, kan rek. Resten av lördagen var tänkt som vilodag, då en spanjor sa att Rayo Vallecano spelade hemma mot Cordoba i Segunda, japp det kunde ju vara en go aptitretare inför morgondagen, å vilken match det blev 5-0 till Rayo å grym stämning bland de ca: 13 000 Rayo fansen, för denna fest betalade jag bara 6 euro!! ja just 65 Sek, helt otroligt, det brukar jag betala när jag tittar på ortens div 4 lag här!!/Skogstorparen
Atlético kun10aguero
2009-05-22 18:50
Man kan beställa biljetter genom att ringa numret som finns i länktipset (tror jag:P)
Atlético senken
2009-05-22 17:25
Var fasen bokar man biljetterna då? :P :D
Atlético A.K.
2009-05-22 16:43
Skulle vilja dra till Åland men kommer inte loss från jobbet. Tråkigt som fan
Atlético Deion
2009-05-22 16:00
Kom igen nu guys, detta är ett bra tillfälle för forumet att lära känna varandra också. En trevlig båtresa, ett soligt Åland, god mat, ett gott skratt, se Atlético spela och träffa nytt folk i Mariehamn, speciellt IFK supportrar och stoltsera med våra färger.

Det är klart ni ska med förfan, inget snack om saken. Så in och boka!
Atlético Bobban (red)
2009-05-22 14:37
Om du menar matchen mot IFK Mariehamn så är vi sex stycken från redaktionen som åker med till Åland!
Atlético Roni
2009-05-22 11:59
Hur många har bokat biljetter till matchen? Någon som kan länka? hörde att sista dagen var idag.
Atlético Tuna
2009-05-20 20:06
Förväntar mig Minst 3 topp förvärv. 1 mittfältet och 2 till backlinjen MINST!

Vet ej vad jag ska säga om tränarpositionen då Resino skött sig bra trots det lilla tid han haft att jobba med...
Atlético Bobban (red)
2009-05-20 18:22
Förra året presenterades det nya matchstället i slutet av juni!
Atlético HBG für alles
2009-05-20 16:20
När brukar Atletico släppa designen på sina nya tröjor? Är i valet och kvalet om jag ska köpa dnna säsongens bortatröja eller vänta tills nästa släpps. Ser i alla fall att många storklubbar, t.ex. Barca, redan släppt sina.
Atlético henry garvis carlsson
2009-05-20 12:45
Inte för att jag någonsin tvivlat, men Diego Forlan är bäst i världen enligt denna statistiska undersökningen.... bar att hålla med!!!
Atlético Roni
2009-05-20 10:11
_Messi_//

Haha klart vi gillar honom han har räddat oss fler gånger än Stålmannen räddat folk.
Han har ju sagt att han trivs här och efter denna säsong tror jag inte någon vill släppa honom.
Annons: