/spanien/atletico/forum/1434.aspx/spanien/atletico/forum/1434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético SergioKunAgüero
2009-06-07 18:11
1. Kvalet spelas tisdag den 18 augusti eller onsdag den 19.

2. Vet inte vad den kostar, men jag är bara intresserad av byxorna då jag redan har överdelen. Överdelen kostade mig i alla fall runt 500 om jag kommer ihåg.
Atlético atleticodemadrid
2009-06-07 17:34
SergioKunAguero// när är kvalet egentligen vilke datum och vad kostar atleticos overall?
tackasam för svar
Atlético Deion
2009-06-07 17:23
Edgar Davids #26//

Leo Franco är en duktig målvakt fast ganska svag i luftrummet. Han har aldrig gjort bort sig precis och har en väldigt hög högsta nivå. Jag är inte säker på varför man inte vill förlännga med Leo.

Asenjo är oprövad internationellt och köper Atlético in honom så är jag lite nervös över hans orutin i Europaspel. Talang har han, men det har har även våran egen unga David De Gea som tackade nej till Manchester United två gånger för att spela i Atlético.

Med Asenjo vet man i grunden inte vad man får föränn han har spelat ett tag i den rödvita. Alla passar inte i alla klubbar. För tillfället håller jag målvakter som Diego Lopez, Palop och Casillas högre tills jag sett Asenjo spela i rödvita tröjan.

Asenjo har gjort två bra säsonger i Valladolid, men har mycket kvar att bevisa innan han kan bli en topp målvakt.

Jag har alltid gillat Franco och det kommer bli lite ledsamt att se han lämna klubben.
Atlético SergioKunAgüero
2009-06-07 17:18
någon som vet när biljetterna för kvalet släpps? Var kan man köpa de sexiga träningsbyxorna? (Inte de som går till knäna utan ända ner)
Edgar Davids #26
2009-06-07 17:01
Ämne: Ämne: Men vad....
Tack

Grattis till Asenjo=)
2009-06-07 16:51
Ämne: Men vad tycker ni om....
leo farnco är en duktig målvakt men som tidigart sagt så har atletico "köpt" asenjo. leo franco vill vara ordinarie men med asenjo i laget kan ingen målvakt i världen förutom casillas buffon och valdes vara ordinarie. därför ska vi låtta leo franc gå takca honom för alla dessa år och ha asenjo o en reserv. vi kan därmed värva ricardo från betis ;)
2009-06-07 16:48
Ämne: Agüero flirtar öppet....
hoppas dem ljuger..... men om dem inte ljuger varför säger aguero då att vill inte vara "otrogen" till atletico när han öppet flirtar med både chelsea och barca (enligt goal)
killen vet helt enkelt inte vad han vill ..
Edgar Davids #26
2009-06-07 16:44
Men vad tycker ni om Leo Franco? :P

Är han en bra målvakt? Varför förlängde inte ATL De Madrid med honom?

Diggar eran klubb:)
Atlético Roni
2009-06-07 15:44
Tack för ni lugna ner mina nerver grabbz :)
Atlético Deion
2009-06-07 15:10
Glöm inte att det är Silly Season just nu i högvarv och det är nu sidor som Goal.com hittar på artiklar som mest för att dra läsare och tjäna sitt leverbröd.

Min kusin bästa vän i London skriver för Goal.com och han sa själv att just vid denna tid så måste de vara väldigt kreativa och hittar på minst 7/10 artiklar ur det toma intet.

Samma gäller tidingar som Dario Clarin som de hänvisar till. Det är en argentinsk blaska som är värre än goal.com, och argentinarna älskar att läsa om sina stjärnor.

Just nu så ska du inte tro på allt som skrivs, egentligen ska du inte ens tro på mer än 20%.
Atlético JFH
2009-06-07 14:57
Länkar till goal.com borde förbjudas... Tribal är en mer pålitlig källa nuförtiden, och det säger ju inte lite.
Atlético Roni
2009-06-07 14:39
Agüero flirtar öppet med Chelsea samtidigt som han säger att han hoppas att Messi ska hjälpa honom joina Barcelona.

Dags att säga hejdå? Fattar inte allt han sagt säsongen igenom sen kommer denna usväng i en helt annan riktning :S eller är det media som hittar på? (Länktips)
Edgar Davids #26
2009-06-07 14:32
Leo Franco^^

Atlético Luff
2009-06-07 14:15
Ämne: Tja.

Vad tycker n....
Vilken Franco tänker du på? ^^
Edgar Davids #26
2009-06-07 11:32
Tja.

Vad tycker ni om Franco?
Atlético Thom
2009-06-07 00:46
Bobban: Så det var Sabas? Se på fan, läskigt lika alltså :P
KUNgAGUERO
2009-06-06 23:52
fotbollskanalen: Aguero skadad utbytt...

Hoppas det bara är något lindrigt!
Atlético zoran
2009-06-06 18:30
Atléti-fansen de bästa enligt Liverpools egna.

Synd att Gerrard var tvungen att förstöra allt med sin filmning bara..
Atlético zoran
2009-06-06 18:08
@Deion

Det är just därför jag är så glad över att Abel stannade i Atléti. Han tittar närmare på canteran och där finns det en hel del bra spelare som vi kan ta av. Pache är bara ett av exemplen, det är en liten guldgruva.
Atlético kun10aguero
2009-06-06 16:42
inlägget skickades inte och orkar inte skriva om det -.-

Men kan väl säga att Albin inte skulle vara rätt enligt min mening men Jurado o Miguel i truppen.
Atlético Deion
2009-06-06 16:34
lite Pacheco i vår
Atlético Deion
2009-06-06 16:33
Ni som vill se 18 åriga German Pacheco spela så är han i Frankrike nu och spelar tillsammans med Banega i det argentinska ungdomslandslaget i en internationell turnering, som går på Eurosport.

Det ska bli kul att se Pacheco komma med i A-truppen så småningom, han har den giftigaste vänsterfoten i klubben efter Forlán, speciellt i fasta situationer. Har sett han dunka in en hel del frisparkar i krysset i år. Hans insats mot Real Madrids akademi vara makalös när vi vände flera mål med 10 man.

Ser fram emot at se denna yngling ta steget up.
2009-06-06 15:44
för er som inte har viasat fotboll en extremt bra stream för vm kval nästan alla matcher
kommer nog att kolla på argentina-colombia eller uruguay-brasilien
http://www.atdhe.net/index.html
Atlético Deion
2009-06-06 15:11
Bobban//

Tänkte väl, trodde han bara hade lagt på sig massa vikt, men hade för mig att Pitarch var ganska lik Roberto Mancini. Men man visste ju inte om då man inte har sett nyare bilder på Pitarch i några år, så jag tänkte bara att han kanske blivit sockerberoende eller nåt :)
Tack för att du rättade mina tveksamheter!
Atlético Deion
2009-06-06 15:06
Vill tipsa om en viktig match. Vanligtvis brukar jag alltid kolla på när Sverige spelar, även live.

Men ikväll kl 21.00 byter jag till kanal till Viasat Fotboll och kollar på när våran Diego Forlán leder sitt Uruguay på hemmaplan i ett kokande Estadio Centanario i VM-kvalet mot Brasilien.

Uruguay har 17 poäng och måste ta sig över strecket till fjärdeplats för att nå VM. Argentina-Colombia kl 23.00 är också en tung match, där vi förmodligen får se Perea i action, mot Kun kanske.

Men Uruguay-Brasilien på Estadio Centanrio får bara inte missas, extremt viktig match. Hoppas Forlán dunkar tillbaka Brasilien till stenåldern.

1 Paraguay 12 7 3 2 19:9 10 24
2 Brasilien 12 5 6 1 19:5 14 21
3 Chile 12 6 2 4 17:14 3 20
4 Argentina 12 5 4 3 18:13 5 19
5 Uruguay 12 4 5 3 21:10 11 17
6 Colombia 12 3 5 4 6:10 -4 14
7 Ecuador 12 3 5 4 14:19 -5 14
8 Venezuela 12 4 1 7 14:22 -8 13
9 Bolivia 12 3 3 6 19:25 -6 12
10 Peru 12 1 4 7 6:26 -20 7

Håll utkik efter välkända ansikten från La Liga i Uruguay som Albín, Godin, Caceres, Eguren och självklart Forlán!

Sverige får förlåta mig på nationaldagen då jag även har svenskt påbrå, men denna är match är em smällkaramell som man bara inte får missa som fotbollsälskare.

Aupa Forlán!

(om ni inte har Viasat Fotboll så brukar Vm kval från sydamerika köras på extremt bra streams, speciellt Veetle, det närmaste man kan komma tv)

Atlético Bobban (red)
2009-06-06 14:53
En liten rättelse från Ålandsresan, snubben bredvid Gil Marin och Atléticoredaktionen är inte Jesus García Pitarch. Då sportchefen inte ens var med till Åland, möjligen kan det vara Juan Carlos Moya eller så är det någon från Paf?

Inte heller Milinko Pantic var med till Mariehamn, även om hjälptränaren Juan Sabas är jävligt lik den levande legenden från den klassiska dubbeln 96!
Atlético Luff
2009-06-06 14:09
Glöm inte att Platini sitter kvar även nästa säsong, styrelsen får nog budgetera med lite missade publikintäkter om Vicente Calderon fortsätter skandera de högst osmakliga rasistiska apljuden "KUN KUN KUN"........

¡PUTA PLAAATINI, PUTA PLATINI!
Atlético A.K.
2009-06-06 13:32
Deion//
Jag anser också att de är realistiska och förmodligen också bra att värva. Hoppas bara att pengarna finns. Som du nämnde 8 matcher i Cl utan förlust ger ju några miljoner.

Sedan jag började följa Atlético för några år sedan tycker jag att det allt som oftast snackas om hur lite pengar det finns i klubben.
Men ändå lyckas de värva spelare för rätt många miljoner..

För att tolka situationen med Seitaridis rivna kontrakt på ett positivt sett, kan det ju vart att ledningen ansåg att de hade "tillräckligt" med pengar för kunna riva det i stället för att sälja honom. Alltför att statuera exempel för de kvarvarande spelarna i truppen.

Man kan ju alltid hoppas att ledningen läser ditt förslag på truppen till nästa säsong och värvar efter den. Ni såg ju ändå rätt tighta ut på bilderna ;)
Atlético Deion
2009-06-06 13:13
A.K.//

Dom jag tog upp var realistiska mål och en viss kaliber av spelare som Atléticos "status" som klubb och ligaposition kan värva.

Vilka eller hur många va dem vi har råd med beror på om vi klarar kvalet i CL och tar oss till gruppspelet, bara då kommer ledningen veta att det garanterat kommer komma in stora intäkter från minst 6 matcher i CL.

Lägger man till den budget vi som vanligtvis lägger undan varje säsong till transfers så är det inte helt omöjligt att se flera av spelarna i Atlético.

Som sagt, nyckeln till en lyckad silly season är hur det går i kvalet till CL. Klubben ekonomi har alltid varit gråzon, ingen förutom ledningen och kassören vet "egentligen" hur det ser ut.

Vi tjänade väl en hack i CL denn säsong också, inte bara de 8 matcherna, utan även i bonus prispengar då vi inte förlorade någon match.

För övrigt tycker jag man kunde ha sålt Maniche och Seitaridis för en liten summa istället för att släppa dem. Maniche vet jag inte för hans kontrakt gick ändå ut i sommar, men Seitaridis hade ett år kvar och kunde lätt ha gått för ca 6-7 milj euro till nån grekisk toppklubb.
2009-06-06 13:11
jag tycker att assuncao har varit en av dem bättre spelare men camacho e ju 18 så låt honom spela lite oftare än tidigare
Annons: