/spanien/atletico/forum/1431.aspx/spanien/atletico/forum/1431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:42
Bateni:

Om du inte läst inläggen jag gjort tidigare så står det att jag inte är en Real Madrid supporter, utan jag tog passande (opassande) nog bara den tröjan när jag vart medlem på nytt.

Förstår du?
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:40
Förstår absolut hur du resonerar när du menar värva lite okändare och mindre namn kunniga spelare, det är ju en del av charmen med hela fotbollen!

Tycker ni gjort ett bra jobb på den fronten också att utveckla spelare det där sista snäppet. Kun Aguero Maxi Paulo Assuncao (rätt stavat?) Luis Perea är ju några exempel. Och absolut är det roligare än att köpa redan klara stjärnor, men det behövs lag som gör det också!

Man måste se the big picture, om du förstår vad jag menar. Vad som är bäst för både Spanska ligan nu och framöver, och värvningarna av Kaka och Ronaldo kommer nog gynna alla i längden tror jag.

Tack vare att dom spelar i Spanien kommer till och med Atletico få det enklare att locka till sig namn eftersom man vill spela mot dom bästa spelarna. Nu saknas bar Cesc och Ribery i Barcelona så skulle La liga va den klart mest lysande ligan i världen. Helt galet!
Sevilla bateni
2009-06-11 23:37
Jeppe_h

Ja visst borde jag byta tröja! Jag ska göra det nu! För jag skämdes ju innan över att vara en maräng...
Sevilla bateni
2009-06-11 23:35
Jeppe_h, Det med Real Madrid fansen var inte riktad mot ditt inlägg.

Jag tycker att Akrams krönika sa det bra. Jag orkar inte gå in mer på detta, ska lämna det så här, är väldigt trött idag (eller ikväll) :)
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:34
bateni

Jag kan ju byta tröja så är ju den saken ur världen? Borde inte vara nåt att haka upp sig på.
Atlético Deion (red)
2009-06-11 23:34
Jeppe_h//

Hehe, nej jag vet att du inte vill provocera, jag gillar diskussioner och "debatter" med genomtänkta sakliga inlägg som dina, så det är därför jag svarar dig men undviker vissa andra.

Jag ville inte ta upp Franco, som du sa, back in the days, för att artikeln handlade om att köpa sig en titel, inte få dom gratis :)

Det klart vi har förhoppningar på att etablera oss som topplag, men inte till vilket pris som helst. jag gillar tanken av att värva lite mindre namnkunniga eller glömda spelare spelare som sen chockar ligan.

Det finns några unga offensiva spelare som Atlético just nu kollar på i Brasilien och Argentina, så det kan bli en ny säsong då ett nutt stjänskott träder fram.
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:29
Bateni:

Vad jag menar är självklart att fansen på SF inte tar marängerna som hänger här på SF på allvar. Tror inte dom t ex nere i Madrid håller samma nivå som dom här inne.

En fråga också, du skrev att du inte håller med? På vilket sätt, utveckla gärna.
Sevilla bateni
2009-06-11 23:27
...För det andra; detta forum borde göra en "real madrid-redaktion" och stänga forumet för alla utomstående supportrar. Bara för en period, då de "riktiga" real madrid fansen inte orkar avreagerar sig längre.
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:26
Deion:

Okey där kan du ha rätt, men har ju påpekat att ni inte har samma ekonomiska muskler som dom "största", men hur som helst så är ni endå en stor klubb.

Känns som du försöker minimera Atleticos styrka och kanske dra ner förväntningarna? Jag ser Atletico som en stor klubb, just snäppet under. Men jag förstår vad du menar och det är klart underdogs finns på olika nivåer. Men ni hör hemma i toppen och har varit en stor klubb så länge jag kan minnas? Ni hör hemma i toppen av tabellen och ni ska vara ute och slåss om titlarna i europa också om man ser till storleken av eran klubb. Man kan dra paralleller mellan er och Roma tycker jag, ni har inte dom ekonomiska förutsättningarna men ni har ett stort stöd, en stor arena i en stor stad. Men ni har endå inte lyckats full följa eran potential, och det är väll mera kanske ett halv dåligt jobb av era presidenter genom åren. Tycker absolut ni haft lika bra förutsättningar att bli en stor klubb som Barcelona och Valencia haft i Spanien.

R. Madrid hade ju faktiskt Franco back in the days.

Kom ihåg att jag inte är ute efter att provocera eller minimera erat värde som klubb. Allt jag vill är att se Spansk fotboll dominera!
Atlético rawkus
2009-06-11 23:25
F7 Zizou~: Eran kapten ar en Atletico ungdom ;)

Vad har Maxis namn samt ursprung med saken att gora? Tank till innan du svarar bara... Vill ej se ett smatt rasistiskt snesteg, inte ens fran ett Real Mierda fan.

Gillade for ovrigt kronikan "Foraktade och fruktade", dar man gnaller om vad alla andra lags fans tycker, men att man verkligen inte bryr sig... Att sedan skriva en hel artikel om hur man inte bryr sig ter sig som att bajsa pa sin egen sko.
Sevilla bateni
2009-06-11 23:24
En krönika kan vara skrivet på ett bra sätt, även om åsikten verkligen inte stämmer överens med krönikörens budskap. Deion, Du skrev det väldigt bra! Och jag respekterar din åsikt och poäng, dock så anser jag att du är fel ute...

/Förresten, för att rikta mig till alla andra: Världen är mycket större än SvenskaFans. Att bilda en uppfattning av maränger genom sin erfarenhet från den här sidan är...väldigt tragiskt. Jag känner, precis som de flesta, att marängfansen här är roliga barnungar som är lätta att få ur balans. Dock så finns det även maränger som man verkligen kan resonera med, att diskutera med, och inte bli nedklankad av, och efteråt finns det inga hard feelings. De är smarta nog att aldrig någonsin skriva på denna sida. Det finns en värld utanför SF.
Real Madrid cvblol
2009-06-11 23:16
Ämne: cvblol

Det är såd....Tyst med dig, du är ju inte maräng så varför bryr du dig? Och jag skiter fullständigt i vad andra fans tycker om Puertan.
Atlético Deion (red)
2009-06-11 23:15
Jeppe_h//

Ok, jag ser att du inte har koll. Vanligtvis har vi en säsongsbudget på mellan 15-20 milj. Anledningen till att man kunde lägga ut de pengarna då var att Atlético hade sålt Torres för en 37 milj, Kezman och Petrov, och var illa tvungna atta erätta så det inte va komplementspelare som gick, utan spelare rakt ur startelvan.

Inför denna säsong gick tillbaka till våran budget igen då Hetinga kom för 10 milj, Phngolle för 5 milj, och Ujfalusi och Assuncao kom gratos på Bosman från Fiorentina och Porto.

Det är klart Atlético är underdogs, det finna olika nivåer av underdogs, Malaga är en underdog ja, men på en annan nivå.

Då kan påstå att Atlético inte räknas somunderdogs när man möter lag som Barcelona, real, Milan, Inter, Juventus, Chelsea, Man U, Arsenal, Liverpool, Bayern och tom Valencia osv.

Där vi försöker hävda är vi riktiga underdogs, en vinst i dessa matcher är högst oväntade och kommer oftats från riktiga tunga laginsatser med riktigt underdogmentalitet.

Att tro något annat är tjänstefel.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-06-11 23:13
Deion aka bitterheten himself.

Du måste känna dig lagom cool, nu har du kastat paj gentemot storebror(ja, du hörde rätt).

Alla små Patéticos hyllar dig men det kommer lägga sig och då står du där med ditt Patético. Ett loserlag utan dess like och som även saknar själ. Er kapten är en argentinare vid namn Maxi.

Och när senast vann guds gåva till mänskligheten oss(Real)? 99 var det va?
Real Madrid Lassana
2009-06-11 23:11
Varför säger ni att vi är köplag när ni själva värvar?

Att ni ska bry er vad andra lag gör.
Patetiskt!
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:08
cvblol

Det är sådana som du som gör att marängerna inte tas på allvar på Svenskafans. Om du ska skriva nåt skriv något som tillför forumet något annars kan du vara tyst!

Atletico förknippas med själlös? Vars har du hört det, har nog aldrig hört det förr. Känns som du är en idiot som försöker provocera men misslyckas.
Barcelona II Barça II
2009-06-11 23:08
Klockren krönika! "Vad kostar en titel".
Atlético Deion (red)
2009-06-11 23:06
cvblo//

Och du låtsas-som-om-du-tar-åt-dig-men-måste-ändå-komma-in-och-hävda-dig
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 23:04
Deion

Du missade knappast att Real vann CL 3 gånger på 6 år om jag minns rätt? 98 00 02. Det räcker nog som svar på den frågan.

Underdogs hmm, vad värvade ni Kun Aguero för? lite över 200 miljoner? Forlan? Maxi Simao? Har för mig att ni för 2 år sedan köpte spelare under en sommar för över 600 miljoner? Kan minnas fel rätta mig gärna.

Är det de man kallar för underdogs? Ni är snarare en topklubb som gjort ett par stora sne steg, åkte ur La Liga och fick börja om från noll. Men visst jämfört med Barca och R. Madrid har ni kanske inte lika stora muskler ekonomiskt. Men endå har ni nog spenderat mer än Barcelona gjort dom senaste 3 säsongerna? Bara en känsla ingen fakta dock.

Ska vi prata underdogs kan vi prata Malaga. Till och med Villarreal som ligger i en liten stad har en liten arena och gjort ett super jobb under Pellegrini. Atletico är en stor klubb med många supportrar i en av europas största städer. Du har nog missuppfattat ordet underdog.

Men vet som inte hur jag ska uppfatta det annars, du hyllar Forlan du älskar Kun som inhandlats för nästan en halv miljard? Men skulle ni köpa 1 spelare för dom pengarna då skulle du inte gilla klubben mera? Skumt.
Real Madrid cvblol
2009-06-11 22:57
Haha Deion Jag-är-inte-avundsjuk-men-skriver-en-krönika-ändå.

Atletico är det sista laget man nämner när man pratar om själ. Ni köper och köper men vinner inte ett skit. Säg mig hur många egna uppfostrade produkter har ni i startelvan? Nämn inte Antiono Lopez, han värvades in som 18-åring.
Atlético wesse
2009-06-11 22:55
Dubbelpost.
Atlético wesse
2009-06-11 22:55
@ Deion

"Atlético är Atlético och vill inte att Atlético någonsin blir något annat."

Så sant!

Och jag tror också att samtliga vill ha framgång med Atlético, men inte till vilket pris som helst!!!
Atlético wesse
2009-06-11 22:52
Det är en ond cirkel. Man skjuter sig lite i foten, för att man är 'desperat' efter färdiga kvalitetsspelare (världsspelare).

Det var nån som kommenterade artikeln med att vi inte gnäller över vad krigen kostar, och det kan jag bara hålla med om. Är en sjuk värld vi lever i.. Ibland finns det pengar, men när barn dör finns det inga..
Atlético Deion (red)
2009-06-11 22:52
Jeppe_h//

Vilka gamla glansdagar pratar du om? Menar du det Galacticos med tex Zidane, Ronaldo och Beckham som åkte ur CL på Bernabeu med huvudet före mot Arsenals halvfjortisar i åttondel? Upplys mig gärna vilka glansdagar du pratar om?

Real är inget nytt lag och fanns redan då jag började hålla på Atlético, och ja, jag hade ett val, jag kände för Atlético.

Om Atletico skulle vinna med spelare som Ribery, Kaka och Ronaldo så är det inget jag eller någon riktig Rojiblanco skulle tycka vara väldigt kul, hur svårt det är att förstå, så håller jag på Atlético för helt andra anledningar än det du kanske fått för dig.

Tro mig, det finns inget roligare än att spela ut Real på Bernabeu med att lag som kostar 10 gånger mindre än Real, det är sånt som är charmen med lag som Atlético, Sevilla och Villarreal.

Man kan relatera till mycket här i livet och situationer till varför jag håller på Atlético. När jag kollar på film så håller jag alltid på the underdogs, gäller även fotboll, och i vanliga falla kan man inte bli med underdog än Atlético i stora sammanhang, och det just det som är charmen.

Real kan värva vem dom vill eller för hur mycket dem vill, det påverkar inte mig, det som kan göra mig arg är om de börjar dra i våra stjärnor, men som tur är så kommer Agüero inte spela för Real för alla pengar i världen, återigen, charmen jag pratade om.

Dock kan det vara irriterande att folk ständigt surra i örat och dyker upp framför och säger, "Nu är ni avundsjuka va"? Va, nej, verkligen inte, jag håller på Atlético, jag är en född underdog och älskar att slå ur underläge, det är livets elixir för mig. Atlético är Atlético och vill inte att Atlético någonsin blir något annat.

Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 22:46
Håller med dig på sätt och vis, skrev det på Real Madrids forum att Perez gör ju så att priserna drivs upp tack vare att han är beredd att betala nästan 1 miljard på en enskild fotbollsspelare. Och det gör ju att dom andra klubbarna börjar värdera sina bästa spelare kringa €50 miljoners trakterna.

Och såklart det blir hårdare konkurrens på transfer marknaden. Men som sagt det är ju på både gott och ont. Sevilla och Atletico kan få mera för sina spelare samtidigt som dom måste betala mera för att få dom bästa. Så det blir ju som en kedje reaktion!

Men absoult så är jag ingen förespråkare för dom här höga summorna. Snarare tvärtom, men känns endå som att jag måste försva Perez lite om det verkligen är som han säger att bara Beckham själv lyckades inbringa €600 milj innan han lämnade klubben.
Atlético wesse
2009-06-11 22:44
Är en oerhört öm potatis det här...
Länkade artikeln till en bekant som håller på Real. Och tro det eller ej, killen låter exakt som alla andra Madristas som kommenterar tills tårarna rinner...

Först tyckte jag att artikeln var lite att dra alla över en kam, men jag börjar tro att jag hade fel!

All heder åt Deion!
Barcelona Rambla
2009-06-11 22:19
Ämne: Rambla:

Kaka och ....Det stoppar väl knappast med de två värvningarna, eller tror du de är klara nu? Skulle inte tro det. Sen så är det summorna jag i första hand syftade på. Det gör ju att hela marknaden och framför allt priserna tar ett jätteskutt. Sevilla och Atlético har inte ekonomi till att förstärka i denna takt. Spelare som de i normala fall vill värva, blir nu ännu dyrare (överpris kan vi kalla det). Du glömmer att både Barca och Madrid, framför allt Madrid, redan kommer från en period där de investerat rejält. Barca blev mätta och trötta och gjorde sig av med sin fixstjärna Ronaldinho så något var de ju tvungna att göra för att svara på Madrids dubbla ligatitlar.
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 22:14
Rambla:

Kaka och Ronaldo är ju inte övermänskliga, såklart ligan blir ju mer slagkraftig och det gör bara att dom andra lagen måste värva bättre. Vilket gynnar alla lagen i längden.

Kommer absolut inte vara omöjligt att vinna titeln för varken Sevilla eller Atletico bara för att Real lägger ut större summor på enskilda spelare?
Real Madrid Jeppe_h
2009-06-11 22:11
AKSHAY DEION:

Känner bara att jag måste kommentera din krönika, tycker du verkar ha lite dubbel moral? Atletico Madrid är en klubb som är känd för att värva mycket spelare och för hyfsat mycket pengar, Forlan & Aguero är bra exempel på det. Och du säger att Real Madrid är en själlös klubb som bara köper och köper.

Kan på sätt och vis hålla med dig där, men endå inte! Bara för att klubben har mycket pengar och har råd att lägga ut dom där extra pengarna som t ex Atletico saknar för att köpa dom allra bästa gör väll inte en klubb mer själlös? Och som Fernando_Gago säger så är det ju bara spekulationer angående fiffel med skattemedel och så vidare.

Och vid det här laget vet dom flesta att det går inte att köpa till sig framgång (klyscha) jag vet. Men titta bara på t ex Chelsea dom har inte vunnit CL ännu, men man har bättre förutsättningar att bygga ett grymt bra lag med nog mycket pengar. Och det är där skillnaden ligger mellan R. Madrid och Atl. Madrid! Real har pengarna som Atletico skulle vilja ha.

Måste bara säga det också titta dig inte blind på den vita tröjan jag har, vart just medlem igen på SF och jag är _inte_ Real Madrid supporter, kändes bara passande att ha den tröjan eftersom jag börjat följa deras silly season extra noga, ville bara ha det sagt att jag läst din artikel med opartiska ögon. Helt ärligt så gillar jag Atletico nästan mera. Aja svårt att säga, jag gillar fotboll helt enkelt, och fotboll har ingen färg!

Men känns som du är lite bitter att Real Madrid är mest troligt på väg mot gamla glans dagar i allra högsta grad. Och såklart ska det göra dig nervös det är ju en del i strategin att värva dom bästa, just för att dom är dom bästa. Jag är bara glad för Spansk fotboll att världens bästa fotbolls spelare dom 2 senaste åren vill spela i Spanien och det gör ligan mer attraktiv för en sådan som mig.

En fråga, om Atletico hade pengarna och köpt t ex Carlos Tevez och Franck Ribery hade du då gillat klubben mindre då? Tveksamt, tror tvärt om att du hade blivit glad. Men nu när din ärke fiende springer runt och hämtar in världens bästa spelare kors och tvärs så blir du kanske lite avundsjuk? I grund och botten så måste det vara det. Tror att dom flesta lagen skulle byta till sig dom spelarna?

Hur många egna produkter har Atletico haft i sin start elva sen ni gick upp till La Liga senast? Tror dom går att räkna på en hand, Fernando Torres Nacho Camacho Antonio Lopez och nån till har jag glömt, och då är inte ens Camacho ordinarie. R. Madrid har ju iaf Casillas Guti Raul som spelar fortfarande och gör det jävligt bra. Tror inte din krönika har något med deras själ att göra.

Kom ihåg, är inte en Real supporter, var bara tvungen skriva detta eftersom det känns som du verkar ljuga för dig själv?
Barcelona Rambla
2009-06-11 22:06
Trots att jag är culé så gillar jag inte denna utveckling som nu sker i Spanien och dess liga. Jag betackar mig från påhopp från hormonstinna maränger nu. NEJ, jag är inte avundsjuk på era "jäkla" värvningar. Värva vem ni vill. Varför skulle jag vara det efter "el Triplete"? Det med en startelva i CL-finalen som tillsammans kostar mindre än vad enbart Kaka gjorde.

Det jag syftar på är att, precis som Deion tar upp i krönikan, de andra klubbarna nu får det förbannat svårt att hänga på det här galna värvningståget. Det blir ju ingen spänning, jo kanske spänning mellan två klubbar, men det är väl inte så vi vill ha det i ligan? Det gynnar väl knappast den spanska ligan på längre sikt att två klubbar riskerar att bli så överlägsna. Hur jävla kul är det med endast två lag som springer ifrån de andra konkurrenterna?

Som alltid, intressant krönika Deion.
Kudos!
Annons: