/spanien/atletico/forum/143.aspx/spanien/atletico/forum/143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2015-07-04 03:20
Långtråkigt med caio och Konoplyanka

Det Står Still På Övergångsfronten
Atlético ADCS (red)
2015-07-03 20:29
Correa skulle må bra av en utlåning. Han behöver minst ett helt spelår för att komma in Simeones kompromisslösa matchtempo. Tror inte han är redo för Atlético fysiskt krävande spelstil. Rayo skulle vara den perfekta utlåningen, mest för att han får maximal speltid. Eller typ Sporting/Braga i Portugal.
Atlético gurra1993
2015-07-03 19:47
Fyfyan Gaitan är inte värd att låna ut Correa för.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético zoran
2015-07-03 19:45
Alla rykten från idag är samlade i Altas y Bajas. Uppdaterade en grej om Manquillos egen vilja också och varför Vietto inte är officielt klar ännu. Massor med andra nyheter utöver det förstås. När det gäller Konoplyanka ska det ha varit Simeones beslut att inte värva honom eftersom han inte tror att ukrainaren klarar av Atléticos extremt fysiska spelstil. Simeone har hela tiden viljat ha Gaitán och har dessutom satt press på ledningen att börja agera innan försäsongen sätter igång. EDIT: @Kakan_Atletico: Atlético ville aldrig låta Manquillo gå till Liverpool. De ville se honom i en spansk klubb eller Olympique Marseille eftersom Marcelo Bielsa är väldigt bra med unga spelare. Dessutom ville Bielsa ha Manquillo, men Manquillo valde själv Liverpool.
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-03 19:36
Bara bra om Manquillo kommer tillbaks och blir utlånad till ett lag i Spanien där han kan utvecklas. Begriper inte varför han skeppades iväg till Liverpool från första början, korkat.
Atlético El_pepino i Ardas skägg
2015-07-03 18:13
Jag vill ha en riktigt mäktig bomb nu. En positiv transferbomb.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-07-03 17:50
Konoplyanka i Sevilla...
Atlético Alexander Ivanovski(red)
2015-07-03 14:37
El_pepino: Tack för det, halvt iallafall med tanke på prislappen.

@Cholo es un dios: Nej, inte än.
Atlético Cholo es un dios
2015-07-03 14:34
Inget officiellt om Vietto ännu?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-07-03 13:51
Gaitan har tydligen uttalat sig om att han stannar i Benfica.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-03 12:36
Okej, det låter ju lite vettigare : )
2015-07-03 09:45
3-5-2: Nejdå, dock handlar det om lån, iallafall med Óliver, i värsta fall kan man inkludera RJ i en övergång, sägs det.
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-03 02:51
Måste ju vara bullshit?
2015-07-03 00:01
Del Nidos hatt: Jag tyckte också att det lät konstigt, men egentligen så är det ju bara Sevilla som förlorar på det, varken Dnipro eller spelaren själv skulle få pengarna annars.

Som Akshay skriver så kommer han att gå till Sevilla, efter att ha semestrat runt i Andalusien och i Madrids rikare förorter.
Atlético ADCS (red)
2015-07-02 22:21
Det ser ut som att Konoplyanka hamnar i Sevilla. Jag tror han kommer bli en av årets spelare i La Liga.
Barcelona KristoferDelija
2015-07-02 21:04
Alexander Ivanovski/
Jo det känns verkligen som han försöker höja sin lön så mycket som möjligt.
Atletico är ju rikare och har mer resurser än Sevilla, men det kanske är som du säger att Dnipro får 20 procent utav vidare försäljning.
Annars är jag säker på att Konoplyanka hade valt Atletico.

Konoplyanka är en fantastisk spelare men jag tror personligen att Sevilla hade behövt lite mer än Atletico.

Tror annars att Gaitan hade vart perfekta ersättaren till Arda Turan för Atletico.
Profe Ortega
2015-07-02 20:19
Jag finner det roande att det finns Barca-supportrar som ständigt drar upp skoincidenten för att smutskasta Arda när självaste Messi avsiktligen riktade och avlossade ett hårt skott rakt mot hemmapubliken på Bernabeu (titta på länktipset). Dubbelmoral much?
Sevilla Del Nidos hatt
2015-07-02 20:18
KristoferDelija:
Inte jag heller om jag skall vara ärligt. Fruktansvärt mycket fram och tillbaka kring Konoplyanka i dessa dagar.

Alexander Ivanovski(red):
Hur kan Sevilla erbjuda Dnipro 20% vidareförsäljning om han är kontraktslös? Är det jag som har missat någonting eller är det du som är ute och cyklar?

För övrigt när jag ändå är här inne, vilket jag ytterst sällan är, så måste jag säga att jag är riktigt spänd på att se vad Martinez kan åstadkomma i Atletico-tröjan. Martinez känns som en spelare som följer upp samma linje som de övriga anfallarna Atletico haft de senaste åren. Då tänker jag på Torres, Falcao, Forlan, Aguero och så vidare och så vidare.

Måtte Konoplyanka hamna i Sevilla, bara.
2015-07-02 20:13
Pallar inte denna ovisshet.... Vill ha ett färdigt lag så snart som möjligt. Gaitansoppan verkar fått nytt liv efter förra årets långkörare. Man skulle kunna tro att han är världens bästa spelare utifrån det. Tror inte på honom som en bra lösning. Konoplyanka vore bra, men tröttnat på honom redan innan pga alla klubbar han redan "varit klar" för. Självklart vill man ha en bra deal när man söker jobb och två arbetsgivare vill ha en, men fotbollsklubbar är inte vilka arbetsgivare som helst. Särskilt inte vår klubb. Får ingen bra känsla av det.
2015-07-02 19:59
DeBe: Bra fråga. Det kommer troligen i dagarna.

KristoferDelija: Han åker fram och tillbaka för att se vem som erbjuder mest. Atlético har erbjudit honom en bra lön, mer än vad Sevilla har men andaluserna lovar även Dnipro 20% vid en vidareförsäljning.

Känns som att han är lite pengarkåt.
Atlético DeBe
2015-07-02 19:43
Galet jag är riktigt sugen på honom. Kan bli årets värvning om du frågar mig
Barcelona KristoferDelija
2015-07-02 19:28
Blir inte klok på Konoplyanka soppan. Först är han nära Atletico, detaljer från Atletico. Men nu är han nästan klar för Sevilla.
Atlético DeBe
2015-07-02 19:21
Kan någon förklara varför vietto inte är officiell ännu
Atlético DeBe
2015-07-02 14:47
En eu plats åt Konoplyanka kan vi ofra. Gimenez kan ansöka om spanskt pass iår. Tycker vi struntar i gaitan i stället.
Atlético gurra1993
2015-07-02 14:16
Hoppas inte vi värvar Gaitan känns ju bara konstigt när han inte har något EU pass
Atlético zoran
2015-07-02 13:59
@Chewie:

Nej, inte ännu, men i och med att det är lågsäsong så kan man göra en kompromiss hit och en annan dit. Det tar dock en massa tid utanför jobbet, men det är det värt :)

Jag tänkte att vi skulle köra en podcast någon gång snart, men det som sägs i en podcast ena timmen kan vara väldigt gammalt timmen därpå. Vi ska nog ordna något ska du se.

Ny uppdatering uppe. Nu måste jag iväg. Återkommer kanske med fler nyheter mot kvällen.
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-02 11:46
Vi har en nästan bättre version av Pjanic i Óliver.
Valencia Villa/Silva
2015-07-02 11:45
@AndeeI:

Vilka sjuka summor idag. Pjanic är inte värd 45 miljoner även fast att han är en duktig spelare. 25 som mest. Å andra sidan var inte David Luiz värd hela 50 miljoner euro heller men sjukt nog ansåg PSG att han var det. Tror Simeone kommer att hitta någon bättre än Pjanic åt er och även mycket billigare
2015-07-02 11:34
@Andeel: skulle säga att det ända du behöver läsa är Altas y Bajas ;)
Atlético AndeeI
2015-07-02 11:31
På Aftonbladets silly season ryktas det om Miralem Pjanic för 45 miljoner euro. Vad säger ni? Är inte det sjukt mycket stålar för honom?
Annons: