/spanien/atletico/forum/1427.aspx/spanien/atletico/forum/1427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2009-06-23 01:18
aleti//

Jag skrev lite skumt, menade Torneo Clausura 2008/09

Atlético aleti
2009-06-23 00:51
jag vara säger i Uruguay föruntom Forlan finns ganska lite det har kan bli son Richard Nuñez eller pato sossa vi förse hoppas att jag har fel men jag är 44 år och har sett mycket son
Atlético aleti
2009-06-23 00:40
Ämne: Underskatta inte Lea....
defensores har inte vunnit liga än det återstor en match i finalen mot nacional
Atlético Optimo_Kun
2009-06-23 00:37
Om vi nu värvat en stortalang som mittback vad ska vi då med Juanito till? Känns bara som en dum värvning även om det är gratis(?). Vi har nu dessa mittbackar utan Juanito: Heitinga, Ujfalusi, Pablo, Perea, Domínguez och nu Cabrera. Räcker inte det med mittbackar då? Fokusera istället på att hitta en okej v-back och en bra bänk anfallare
Atlético aleti
2009-06-23 00:33
Ämne: aleti//

Braulio ä....
jag skrev fel menade dominguez sorry
Atlético Deion (red)
2009-06-23 00:12
Underskatta inte Leandro Cabrera, jag har sett han spela en hel del matcher, och han är ruskigt bra. Han var även med i det laget som vann den Uruguayanska ligan nyligen.

Jag tror både Perea, Pablo och Ujfalusi är på sina sista år, och det kan tid för så unga spelare att anpassa sig ibland.

Heitinga, Dominguez, Cabrera i backlinjen tillsammans med en ny vänsterback skulle smaka mumma om några år.
Atlético Deion (red)
2009-06-23 00:06
Roni//

Denna värvning är för framtiden, inte för startelvan. Jag tror man räknar med att Ujfalusi och Pablo är på sina sista år, den första för sin ålder och den andra för att klubben behöver mer kvalité.
Leandro är en teknisk tvåfotad spelande mittback. Trots att han är nogorlunda lång så är han snabb, och han brytningar liknar Pereas lite.
Atlético Roni
2009-06-22 23:58
Deion@ eller någon annan som vet.

Vilken backposition spelar Leandro i? Är det vänsterback så blir man väldigt glad, resterande positioner känns lite onödiga att köpa mer? förstår att han är en stor talang men sådana har vi redan i Dombinguez och Cesar. men som sagt en vänsterback är alltid välkommen!
Atlético Deion (red)
2009-06-22 23:53
aleti//

Braulio är anfallare, Leandro är en flexibel back, jag förstår inte riktigt din koppling? Hur menar du att Braulio är bättre?
Atlético aleti
2009-06-22 22:55
vi försätter att slänga pengar 1,5 mille för en 18 åring back leandro cabrera .....???? värför braulio är 200 gånger bättre och kostar nada
Atlético Roni
2009-06-22 21:27
Vet att ni förbjudit mig från att gå in på Goal.com men jag kunde inte låta blir (Förlåt) :p. Haha men det senaste "ryktet" var så kul, BAPTISTA till Atletico haha. Silly season indeed!
Atlético rawkus
2009-06-22 14:44
"Man kan ju för i herrans namn inte bara slänga in unga spelare bara för sakens skull, de måste först spela regelbunden klubbfotboll i några år på hög nivå, få erfarenhet, mogna och förtjäna sin plats"

- Fran ett avsnitt ur Deion`s utmarkta blogg :)

Tycker det stycket var kul da det var flera som ville slanga in vara egna ungdommar "hux flux" i A-laget.

Salvio har jag ej sett sa mycket av nar jag kollar pa fotbollen har nere, men da prioriteras ju ej Lanus matcher sa varsst mycket.

Om nu Juanito blir klar sa ar det en kanonforstarkning med tanke pa rutinen samt att det okar konkurrensen och darmed (logiskt i de flesta lag) hojer nivan pa de som kanner sig hotade ;)

Precis som DeBe sa kanns vansterbacken som den mest oroande :/

Antonio ar bra nar han vill, men att Pernia ar den direkta ersattaren ar endast skrammande.

Skulle garna se en yngre Spansk talang agera backup at Antonio, dock har jag ingen storre koll pa vem det skulle kunna vara...

Finns ju annars en hel bunt med lovande vansterbackar i Argentina, flera av dom med Italienskt pass - bara att scouta! ;)

Nu vill jag endast se en rubrik: "Asenjo officiellt klar!"

AUPA !!

Ps. Upplagt for "dromfinal" mellan Spanien och Brasilien i Kalle Ank... ehrm, forlat mig, Confederations Cup.
Atlético DeBe
2009-06-22 14:17
Salvio låter onekligen otroligt spännande. Han är mitt första val när det gäller nyförvärv. Tror han kan ge Maxi en ordentlig utmaning på högerkanten. Gällande defensiven så ser den lovande ut. Det enda som egentligen fattas (med risk för att bli tjatig) är en ny vänsterback. Skall faktiskt försvara Pernia för första gången, tycker hans insatser varit si sådär men har ändå varit ett bra tillskott och truppspelare genom åren men nu är det dags för nytt blod. Juanito skall enligt media vara klar vilket betyder att om han lever upp till forna dagar kommer vara en klar förstärkning nu, och minst två år framöver. Vi har alltså Juanito, Pablo, Perea, Ufo och Heit som alla kan spela centralt, Ufo och Heit kan spela högerback sen har vi Lopez som enda vänsteralternativ. Den felande länken är alltså västerbacken som måste inhandlas då vi inte har några lovande vänsterbackar från canteran som direkt kan utmana vänsterback platsen. Sen har vi högermittfältet som svag länk och precis som Joakim sa så är det mest intressanta inköpet Salvio, en mycket lovande anfallare/mittfältare.
Joakim J
2009-06-21 22:30
dos Santos skulle onekligen vara spännande, faktiskt ett bra alternativ till både Simão Sabrosa och Maxi Rodríguez.

Vill personligen se mer av Miguel, och Eduardo Salvio låter jäkligt spännande. Salvio alternativt dos Santos till klubben?

Jag vill faktiskt inte se Tévez i Atlético. Jag respekterar hans insatser i United, men jag har svårt att se honom passa in i spelsystemet. Dessvärre känns han mer som en grovjobbare än en klinisk avslutare och det gynnar inte ett lag som Atlético, som inte skapar samma antal chanser som Man United.
Atlético rawkus
2009-06-21 18:13
Forlan --- Tevez
---- Kun ----

Hehe ;O
Atlético rawkus
2009-06-21 18:12
Gio Dos Santos amnet togs upp pa Azteca Deportes imorse...

Man skall tydligen redan ha hort sig ang priset och tillgangligheten...

OM han nu av nagon j*vla anledning skall kopas, sa skall han INTE anvandas som anfallare, utan slapande alternativt ytter.

Dock en onodig varvning - ge mig hellre Vela ;)
Atlético kun10aguero
2009-06-21 14:20
Enligt The Sun så är Atletico intresserade av Dos Santos som vill lämna Tottenham.

Samtidigt lästa jag att Atletico har €85 miljoner att köpa spelare för, det kan väl knappast stämma?
I såna fall skulle det ju inte vara något problem att få i Tevez :)
Atlético Nahro
2009-06-21 11:56
Tack så mycket :)

En annan möjlighet skulle kanske vara att sälja Maxi och fortfarande ha kvar Forlan. Då skulle ju Maxis plats vara öppen. då skulle man kanske kunna köra med ett 4-3-1-2-system med Aguero som släpande och Simao som fortfarande skulle vara kvar på sin vänsterkant. Högerkanten skulle såklart bli lidande, men handen på hjärtat; hur mycket har vi sett därifrån den här säsongen?
Real Madrid Aras95
2009-06-21 01:55
Måste säga att det skulle bli väldigt intressant om Tevez kom till er.Men jag tror då att Forlan kommer att säljas tyvärr.Annars hade det varit skit bra med Aguero Tevez Forlan.Skulle kunna utmana sevilla om 3:e platsen,eller till och med högre upp.

Lycka till i ligan nästa år !
Atlético rawkus
2009-06-20 23:00
@Nahro: Valkommen hem! :)

Visst vore det kittlande att se en uppstallning pa storbildskarmen pa Vicente Calderon med "...Kun, Forlan och Tevez" som offensiva krafter? :O

Tevez och Forlan pa topp, med Kun straxt bakom ;)

Som sagt, ett megafan av Carlitos, men han kraver speltid, plus att han ju kostar en slant att kopa loss.

Hatar nar spelare "ags" av dessa j*vla foretag.

Allt blir sa mycket krangligare och dyrare.
Atlético Eronisco
2009-06-20 20:14
Ämne: Jag skulle faktiskt ....
Välkommen i gänget! :-)
Atlético Nahro
2009-06-20 19:13
Jag skulle faktiskt inte ha någonting emot att Tevez tog på sig den rödvita tröjan. Men är han inte väldigt lik Kun i sin spelstil?

Förresten så har jag följt forumet här på svenska fans ett bra tag, utan att orka registrera mig. Men nu är det äntligen gjort så nu kan jag förhoppningsvis också vara en del av forumet. :)
Atlético rawkus
2009-06-20 18:45
Ar ett STORT fan av Carlitos, men ar tveksam om han vore ratt man for att, Gud forbjude, ersatta Forlan.

Hade vi ej haft Kun sa hade jag statt vid Vicente Calderon ikladd min Boca troja och onskat Carlitos valkommen :)

Priset ar aven pa toooook for dyrt om det skulle rora sig om en rotationsspelare, nagot han ju inte langre vill vara sa....
Joakim J
2009-06-20 17:58
Tévez känns som ett betydligt sämre alternativ gentemot Forlán.
Atlético DeBe
2009-06-20 10:59
Juanito har gått till oss på bosman. han har skrivit ett tvåårskontrakt och blir våran första värvning.

http://www.elmundodeportivo.es/gen/20090620/53727608097/noticia/su-edad-no-le-quita-el-sueno.html

http://www.elmundodeportivo.es/gen/20090620/53727608061/noticia/juanito-el-primer-fichaje-del-atleti.html
Atlético Roni
2009-06-20 00:18
Vet inte riktigt vad det har med hjärta att göra, han vill spela i en så stor klubb som möjligt där han får vara första målvakt. Hjärta? nää...
Atlético kun10aguero
2009-06-19 20:42
Atlético Nahro
2009-06-19 17:05
@henkebarn: Hjärta? låt honom bli officiellt klar för klubben först...
Rivald010
2009-06-19 12:12
Ämne: Så jävla härligt att....
Mm Asenjo kan bli bättre än Casillas t.o.m om några år så kommer han garanterat bli världens bästa målvakt, man ser hans potential han rädda spaniens U21 från att åka på stryk mot Tysklands ,han läste straffen igår mycket fint ingen av Asenjos mål var hans fel.
Atlético henkebarn
2009-06-19 11:28
Så jävla härligt att Asenjo väljer Atlético före Barca! Hjärta! Asenjo är dessutom en fantastisk ung målvakt med väldigt ljus framtid.

Nu tycker jag att man ska ta Matí Fernandez innan Sporting gör det. Matí och Agüero släpande efter Forlán - det kommer smälla ofta!
Annons: