/spanien/atletico/forum/1423.aspx/spanien/atletico/forum/1423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético aleti
2009-07-04 22:50
Ämne: Inte en chans att vi....
tror mej Forlan går till barca och guiza kommer till oss
Atlético DeBe
2009-07-04 21:05
Inte en chans att vi köper Pirlo. Han må va grym men han är ingen spelare vi behöver. Ser hellre att vi köper Salvio. Sen behöver vi inte Guiza om Forlan och Agüero stannar, vilket verkar bli fallet när Man U skaffat Owen och Barca förmodligen köper Villa. Inte en chans att Agüero går till rea$ och Forlan är förmodligen inte heller intressant nu när ni har Benzema. Så vart ska de gå, de enda aspiranterna skulle vara, Chealski, Inter och Man C. Inter har precis värvat Milito, får behålla Zlatan och har hungrige och duktige Bolatelli som vill fram i rampljuset. Chealski kommer fortsätta köra på Drogba och Anelka om de stannar kvar och Man C är inte intressant för spelarna när de inte spelar i CL nästa säsong.
4# Fabregas
2009-07-04 20:43
Bra lillebror ni kmr få Pirlo!!
Håller tummarna för er !!
Ni behöver Guiza och Pirlo och Lucio!!
Atlético aleti
2009-07-04 19:53
De Gea är nästan klar till numancia, återstår om det är lån eller försäljning det kommer nästa vecka, och Forlan flyger till Barcelona va?????
Atlético DeBe
2009-07-04 17:39
Jag tror att styrelsen Har en plan som innebär att de vill köpa Manu, Salvio, Asenjo, en vänsterback och sälja Maxi. Ifall den planen går ihop så tycker jag att vi gjort ett bra byte. Salvio kommer kosta ungefär lika mycket som vi får för maxi, vi har redan pengar men inte tillräkligt för att få planen att gå i lås utan försäljningen av Maxi. Så låt oss hoppas att någon köper våran kapten maxi, då har vi inte endast Salvio som kan spela högermittfältare utan även Manu. En klar förstärkning i min mening.
Atlético Thom
2009-07-04 17:02
Trevligt att artikeln kom med i AS. Men inte får man några kodus för sina mästerliga fotokunskaper inte, jobbet som freelansande låtsatsfotograf är tufft ;P
Atlético A.K.
2009-07-04 16:25
Jag tycker också att det börjar bli dags att knyta ihop säcken och värva Asenjo.

Men liksom "rawkus" så skulle det kännas säkrare att ha en mer rutinerad målvakt som back-up i stället för De Gea.

Och jag vill definitivt se Jurado i den rödvite tröjan nästa säsong. Och att han ska få en ärlig chans för jag tror att han kan bli riktigt bra.

Atlético rawkus
2009-07-04 14:05
DeBe: Skrammande om du fragar mig ;)

Forsta kvalet mot ev tex Arsenal(hugaliga...), sedan La Liga med ett ekonomiskt dopat real(oavsett tillvagagangssattet sa ar det sjuka offensiva krafter som varvats..) samt ett mojligen nysatsande Barca med en viss K9(Keirrison) pa topp - en ohygglig malskytt av hogsta rang(foljer Brasse ligan per omgang..)

Dar star De Gea, den bleka "fjortisen" ;O Hahaha.

Tror dock att Asenjo ansluter en tycker att man minsann kan lagga till de miljoner som fattas istallet for att vela fram och tillbaka med lanespelare...
Atlético DeBe
2009-07-04 12:52
Ämne: DeBe: Huj, vill verk....
Jag vet att han inte håller på samma nivå. men jag litar på att han kommer utvecklas nåt ohyggligt om han får förtroendet. Så om Asenjo inte kommer då skulle det vara kul och se hur styrelsen agerar.
Atlético Monokel
2009-07-04 12:11
Om forlan drar till barca, vilket jag inte tror, så kommer vi förmodligen att få mycket pengar plus bojan i utbyte.
Atlético rawkus
2009-07-04 00:00
DeBe: Huj, vill verkligen INTE se De Gea som forstemalis denna sasong - hur manga minuters rutin har han fran la Liga..? :/

Tror dock Asenjo ar narmare an vi tror/vet, da det kanns hyffsat dumt att slappa ivag 2 rutinerade malvakter gratis...

Men a andra sidan sa ar vi just Atletico... Man vet helt enkelt aldrig vad som hander ;O
Atlético aleti
2009-07-03 23:48
i frågan om Maxi vi måste sälja honom, nästa år går han annars fri, nu kan vi tjäna lite penga och kanske blir det england i sommar och Asenjo ingen fara han blir klar när som helst
Atlético DeBe
2009-07-03 23:03
får vi inte Asenjo så har vi ju kvar De Gea, hoppas de satsar på honom i sådana fall.
Atlético aleti
2009-07-03 21:01
nu är det klar tror mej Forlan till barca och med den pengar köpér vi guiza och pirlo guiza kan tänka sej gå ner ilön för att spela i atletico senare maxi till juve och vi kan köpa Salvio på vinter fönster detta är sant med tiden kommer ni och se hemliga uppgifter ....
Atlético rawkus
2009-07-03 17:15
Tror faktiskt Berg skulle kunna gora hyffasat bra ifran sig hos oss.

Skont med hart arbetande killar jamfort med lyxlirare.
Atlético HBG für alles
2009-07-03 16:27
Ämne: Äh, va fan, värva Ma....Det hade fan varit en riktigt rolig värvning med svenska ögon sett. Han är definitivt redo för en större liga än den holländska.
Atlético Luff
2009-07-03 14:45
AS! Grande! Nu måste vi fixa en riktig Peña!
Atlético paniagua
2009-07-03 13:06
Ämne: 'No mercy' krö....
Jo, men det är typiskt Real-supportrar vare sig de är svenska eller spanska. Självgodheten sprutar ur alla kroppsliga håligheter.

Dock har de nu all anledning att vara skitnödiga, för om inte de tar trippeln nästa säsong med det lag de nu värvat ihop så måste det betraktas som ett katastrofalt misslyckande och då kommer de att få äta upp varje ord av självgodhet som de kastar ur sig.
Precis som skedde under Galacticos-eran.

Jag har varnat för det tidigare och jag säger det igen, det finns en risk med att sätta ihop ett lag som de gör nu. Det är inte säkert att det funkar att bara sätta ut 11 stjärnor på plan och glömma bort sina trotjänare som Higuain, Raul m.fl. Finns det någon som tror att dessa spelare kommer att få plats i "Galaticos 2"-laget?
Jag är rädd att Higuain, som i mina ögon är kanon, kommer att få nöta en hel del bänk nästa säsong.

Som vanligt snackas det också om avundsjuka. Jag är inte ett dugg avundsjuk att de värvat Benzema, Kaka och Ronaldo. Jag skulle inte vilja ha dessa spelare i Atleti.
Däremot är jag lite avis på att de värvat Albiol, som jag gillar. Och om de lyckas få Xabi Alonso då blir jag VERKLIGEN grön av avund.
Atlético paniagua
2009-07-03 12:49
Äh, va fan, värva Marcus Berg. Han är nog rätt billig och kommer definitivt bli en ännu större målskytt än han redan är.
Atlético acerci
2009-07-03 11:14
Riktigt kul att läsa artikeln i AS, stort :)
Atlético henry garvis carlsson
2009-07-03 10:38
Hade varit trevligt med båda två, men Milan vill ju ha 18 miljoner € för Pirlo... Lite för dyrt för vår tunna plånbok väl... Samma med Guiza, tror Fener ville ha runt 12 milj € och lönen är väl ca 30 mille om året...
Atlético aleti
2009-07-03 10:25
senaste snack Pirlo till atleti hummm??? och guiza skulle kunna tänka sej att spela med oss trevligt
Real Madrid Arthur
2009-07-03 09:07
Sådärja! Artikel i AS. Grattis grabbar!
/Storebror
2009-07-03 05:23
Ämne: henry garvis carlsso....
Snubblade över det i denna artikeln... läste sen någon annanstans att Gallegos var gratis och att Cabrera endast kostade en "spottstyver".

Atlético Deion (red)
2009-07-02 18:53
henry garvis carlsson//

Jaha, hade ingen aning om att man fick igenom transfern på Sebastián Gallegos. Jag vet att representanter från Atlético varit och kollat på Sebastián Gallegos i det Uruguayanska U-17 landslaget under det Sydamerikanska U17 mästerskapet, speciellt matchen mot Chile.

Sen var det prat om att man hade någon pre-contract överenkommelse med både Leandro Cabrera och Sebastián Gallegos. Men att man fått igenom transfern på Sebastián hade jag ingen anning om.

En riktig box-to-box spelare med riktigt bra spesinne. Vad jag uppfattade så styrde han hela innermittfältet galant för Uruguays U17 och gjorde även mål mot Chile när Atlético scouter var på plats.

Konstigt detta, jag trodde Atlético hade tappat honom då Fiorentina, Sevilla och Milan hade inlett förhandlingar redan i början av Maj med spelarens klubb.
2009-07-02 18:02
Roberto Jimenez från Recre ser ut att kunna bli vår back-up till Asenjo (om man nu lyckas avsluta affären, Valladolid vill fortfarande ha Camacho eller mer än de 4mille vi erbjudit). Skulle detta ske så lånas kanske De Gea ut i motsatt riktning... Den som lever får se.

De Guiza vill gärna tillbaka till Spanien och nämner Atleti som ett alternativ. Med tanke på prislapp och hans lön så verkar detta ganska otänkbart.

Hur som helst så krävs det att vi gör av med en del lönekuvert (LG, Maxi, Jurado, Reyes) innan det kommer att hända några större köp. Jakten just nu verkar väl vara inriktad på den där killen från Lanus (salvio?) eller Manu från Getafe... Alltid kul att köpa tillbaka egna spelare för dyra pengar... INTE!!

Förresten visste någon att vi förrutom Leandro Cabrera även signade hans landsman innermittfältaren Gallegos(92:a)??? Båda kommer att testas under försäsongen och förmodligen lånas ut till säsongstarten...
Atlético linuss
2009-07-02 15:28
Manchester City har nu släppt vänsterbacken Michael Ball, kanske skulle kunna vara back-up till Lopez?
Atlético linuss
2009-07-02 13:09
Var väl därför man värvade Coupet från början, för att lära upp ungdomarna samtidigt som det var bra back-up. Skulle varit riktigt bra att ha kvar han.

Tror nog det verkar som att vi får behålla både Forlan och Aguero! :D Eftersom Real har Benzema, Barcelona verkar få Villa, så är det bara United kvar men Aguero är nog inte så sugen på att möljigtvis få så mycket bänk som han kan få, även ifall han enligt mig är bättre än både Rooney o Berbatov.
Atlético wesse
2009-07-02 12:05
'No mercy' krönikan måste vara en av de självgodaste som publicerats på SF. Man ska inte kasta pil i gummiflotte.

Håller med om att det skulle skulle kännas tryggare med en lite mer rutinerad herre som backup, som accepterar bänken och kanske kan komma med lite tips till De Gea och Asenjo!
Atlético DeBe
2009-07-02 10:48
Webbsporten. Tror det här är spekulationer. Vi behöver värva mer spelare för att vara med och utmana där uppe. Om vi säljer någon av våra ess kommer vi garanterat köpa fler spelare än Salvio. Tror vi har möjlighet att köpa Salvio utan försäljning.
Annons: