/spanien/atletico/forum/1420.aspx/spanien/atletico/forum/1420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Joakim J
2009-07-09 16:51
Ämne: Expert o expert. Om ....
Att du i sådana här tider förlitar dig på katalanska "blaskor" tyder också på en del.

Visserligen har det ryktats om att Forlán är andravalet, men inte någonstans har Laporta och kompani gått ut och sagt att det är Forlánzo som är deras back-up.

Frågan är också var du har fått dina uppgifter som säger att ett bud på honom har accepterats ifrån? Det verkar som att du gissar dig till eventuella rykten...

Som du kanske märker så ifrågasätter jag dina källor rätt så rejält - en f.d. spelaragent kan mycket väl bara vara ute efter publicitet, likt många inom samma yrke.

Länken kan du däremot få ge mig, via pm. :)
Real Madrid el Jaguar
2009-07-09 16:40
Lite avundsjuk på er som lyckades signa framtidens casillas, men som tur så brukar målvaker hålla till 38 års åldern :D

Real Madrid är kända för skaffa sig världsmålvakter från egen ungdomsakademi.

Hursomhelst, tusen grattis för en väldigt lovande målvakt :)
Sevilla bateni
2009-07-09 16:11
Expert o expert. Om jag nu framstår en som leker med expertuttalanden, så får det väl vara så, även om det inte precis var meningen. (jag har dock inte direkt haft fel innan)...

Tagna ur luften är dom verkligen inte - punto pelota, samt katalansk radio, samt alla sorters katalanska tidningar (blaskor som trovärdiga) kan du ta en titt på. Laporta har själv sagt att dem lagt en bud på Villa, men de tror inte att det kommer komma längre i den affären, därför ska man satsa på andra spelare, (forlan). Det är ingen hemlighet att Forlan är Barcelonas back-up val till Villa, hur mkt än du tror att det är taget ur luften.

EDIT: Klasulen ligger visst runt 36 milj. - Cerezo kommer aldrig sälja under det! Där hade jag fel! Dock kommer han gå med på att den klubb som nu köper Forlan inte ska behöva betala efteravgifter, som sedan kanske når upp till 50 milj. Så My Bad. Anledningen till varför jag var säker på att Forlan säljs för under klasulen var pga. att Atletico tidigare under sommaren hade accepterat ett bud runt 40 milj. från Real Madrid - och jag trodde av ngn anledning att hans klasul låg runt 50 mille. Men of course, Cerezo kommer Aldrig acceptera något under klasulen.

Sedan så var det i programmet Punto Pelota (ursäkta stavningen) som en f.d. spelaragent avslöjade hur det funkar bakom kulisserna i silly season; där det bl.a. berättades om Forlan& Perez. När sedan AS och Marca pratade om Forlan (om du kommer ihåg början av juni?) så var deras nyheter därför inte helt tagna ur luften.

Sen att Du inte sett, eller hört något, så kan jag mer än gärna ge dig en länk där du kan kolla in; runt midnatt varje kväll startar "fotbollskväll" i Spanien. Ska jag ge länken via pm?
Real Madrid higuain - the one and only
2009-07-09 16:07
Grattis till en bra värvning i Asenjo.
Atlético Joakim J
2009-07-09 15:30
Ämne: Ämne: --aleti....
Haha, dina påståenden verkar relativt tagna ur luften. Vad jag har sett och hört så har FC Barcelona inte någonstans gjort klart att man satsar mer på Diego Forlán, likaså har inte Cerezo gått med på sänka kraven för uruguayanen.

Det må hända att han säljs, men dina så kallade expertuttalanden besparar jag mig.
Sevilla bateni
2009-07-09 15:01
Ämne: --aleti--

Alltså ....
Jag tror aleti har en poäng dock... Barcelona har Forlan som första prioritet nu, och man har tagit ett banklån på 80 milj. till sina spelarköp. Dessutom är Cerezo beredd att sälja Forlan billigare än dennes klasul (som ligger runt 50?). I sportsändningar, i Barcelona, i radio, överallt har Forlan kopplats till Barcelona, när man väl pratat om Barcas silly season. Dessutom har katalanerna den här veckan gjort klart att man ska sikta mer på Forlan än Villa.

Poängen är; bli inte förvånade ifall Forlan säljs - han var ett andetag ifrån Real Madrid, men istället värvades Benzema, pga. att Perez inte gick med Cerezos förslag att "gå ut i media och påstå att han snodde Forlan från Cerezo, så att Cerezo slipper skit från fansen".
Atlético Joakim J
2009-07-09 14:18
---------------------Asenjo-----------------------
Heit----------Perea---------UFO------------López--
-------------------Assuncão-----------------------
Reyes-------------Jurado(RG)---------------Simão--
---------------Kun---------Forlán-----------------

Heeeeeeeeelt OK.
Atlético paniagua
2009-07-09 11:36
--aleti--

Alltså nu får du ge dig. Du har i flera veckor (månader?) nu tjatat om att Forlan går till Barca. Att du vet detta med säkerhet. Dessa uppgifter är tydligen "hemliga" men du har uppenbarligen fått dem, så hur hemliga kan de vara?

Barcas affärer följs med lupp av spanska sportjournalister. Likaså Forlans affärer. En övergång av Forlan till Barca skulle slås upp stort i spanska sporttidningar men ingenting har skrivits. Men du säger dig alltså ha en bättre källa än samtliga spanska (och utländska) sportjournalister. Såvida du inte är Forlans brorson så måste du tillåta mig att tvivla.

Med all respekt för dig, men om du inte berättar hur du fått reda på dessa uppgifter så framstår du endast som någon som vill verka viktig och få uppmärksamhet.
Real Madrid Iker Superman Casillas
2009-07-09 11:14
Grattis till en mycket bra värvning!
Atlético Luff
2009-07-09 00:58
ASENJO!

Hade känts som den bästa värvningen man gjort under mina år som rojiblanco, OM det inte vore för De Gea, som ligger och gnager i långt bak i huvudet.

Jaja, in med en backup till anfallet och flytta upp Keko, skit i Salvio nu.
Atlético A.K.
2009-07-09 00:22
Fan vad gutt med Asenjo klar.

Med Asenjo och De Gea i truppen behöver man ju inte bry sig om målvaktsfrågan på typ 15 år.

Nu ser jag gärna att man värvar en bra backup-anfallare och en högermittfältare..
Atlético aleti
2009-07-08 23:50
Ämne: Capel då? ....
han orckar vara 45 min per match
Atlético Optimo_Kun
2009-07-08 23:48
Capel då?
Atlético aleti
2009-07-08 23:39
Ämne: Fa va skönt att Asen....forlan är i barcelona och inte på semmester !!!!..han var på museo del jamon restaurang
Atlético Deion (red)
2009-07-08 22:56
Jag undrar ja om inte Atlético just nu sitter på världens två största målvaktstalanger i sin åldergrupp. Kan inte på rak arm komma på någon annan i Europa. Neuer är dock äldre.
KUNgAGUERO
2009-07-08 22:36
Skönt att ha målvaktasplatsen säkrad, för förhoppningsis en VÄLDIGT lång tid. Finns absolut ingen större målvaktstalang i hela världen.

Nu börjar truppen ta form, men det kanske behövs någon transfer till...

Skulle gärna se Hleb i Atm, en spelare som aldrig fått visa sitt riktiga jag i barca. Han fick bara några korta inhopp på fel position och då är det ju svårt att ut marka sig. Med rätt position och rätt förtroende platsar han i alla lag( minus barca)
Atlético linuss
2009-07-08 22:34
Fa va skönt att Asenjo är klar!! :D

Vet inte riktigt ifall vi kan säga vem som ska vara kapten, vi vet ju inte vad som händer i omklädningsrummet eller veta vad Maxi säger på planen. Tror också att många ser upp till Maxi.
Men annars vore väl Forlan fint för att om några år lämna övet den till Aguero;)

@atleti
Forlan stannar, finns inget som pekar mot Barca.

@Deion
Alla vet ju vad Hleb verkligen går för och kollar man på Henrys första säsong var väl inte den nåt vidare heller men han hade å andra sidan inte så många att konkurera, det största hotet var väl Bojan.
Så med fötroende från Abel och speltid kanske han kan anpassa sig på ett bra sätt. Tycker vergligen att vore ett spännade alternativ.

Hoppas att klubben behåller Reyes och Jurado, det är spelare som verkligen skulle behövas med sin kreativitet och snabbhet.
Atlético Deion (red)
2009-07-08 21:31
Ärligt talat, vad sägs om Hleb i truppen för en billig peng? Men han lider precis som alla andra av Arsenal syndromet. De är grymma i PL och CL efter Wengers hjärntättade filosofi och rörlesemönster, få fort de lämnar så passar de inte någonstan, inte ens Allsvenskan, förutom Henry.

Men i Hlebs försvar så är han en centralmittfältare med en makaber teknik på små ytor, faksiskt ofta en av de bästa jag sett just på det där, sen håller i bollen och har bra instick. I Barcelona slängde ut han på en kant i 4-3-3. Hleb gillar inte stora ytor.

Tycker set skulle vara intressant att se han Atlético centralt. Det fanns en anledning till Barcelona vrävade honom i första hand.
DzJocke
2009-07-08 21:16
Underbar värvning, en klar favoritmålvakt efter U21-Em. Bara Neuer hade varit lika stort.
Tycker man börjar få till en skaplig trupp.
Atlético rawkus
2009-07-08 21:12
Deion: Haha! :)

Huj, fy fan vad glad jag ar!! Lattad ocksa ;O
Atlético Deion (red)
2009-07-08 21:07
Härligt! Nu lånar vi in Abbiati, skickar Luis Garcia till Hammarby och värvar Pedro Léon så är allt bra.
Atlético Optimo_Kun
2009-07-08 21:06
ÄNTLIGEN KLART!!
Real Madrid Zizou_spars
2009-07-08 20:59
Grattis till en fin värvning!
Atlético rawkus
2009-07-08 20:59
Nu skall jag som utlovat hoppa sonder golvet tills grannarna kan se min blodande fotsulor !!!

AUPA ATLETI - AUPA ASENJO !!!!
Atlético rawkus
2009-07-08 20:58
senken: :D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Atlético senken
2009-07-08 20:49
Visst står det att Asenjo är klar för 4 säsonger va?!:D

Atlético aleti
2009-07-08 19:34
capitan kan vara juanito erfarenhet och "cojones"det är vad en capitan i atletico behöver
Atlético aleti
2009-07-08 19:27
asenjo
ujfalusi,juanito,hetinga,cabrera
pirlo,raulgarcia,
Gervinho simao
aguero guiza

låter bra eller, men detta kommer att bli sant ,forlan går tvärt till barca men då kan vi köpa andra spelare,salvio går till juve
Atlético henry garvis carlsson
2009-07-08 16:46
Tycker det verkar som att Forlán är en sjuhelsikkes pådrivare. Jag har hela tiden velat ha honom som kapten.

Gör Asenjo affären officiell nu, samt att LG och Maxi gått till någon klubb i UK!!!
Atlético A.K.
2009-07-08 15:59
Nja, låt Forlán skötta sitt, göra mål alltså. Bättre att låta en hårt jobbande mittfältare vara kapten än skyttekungen.

Dock är det rätt svårt för oss att veta vem det är som manar och driver på lagkamraterna i omklädningsrummet.

För att byta ämne lite, nästa gång jag klickar in mig här vill jag inget annat än att det ska stå att Asenjo är helt klar....
Annons: