/spanien/atletico/forum/1419.aspx/spanien/atletico/forum/1419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona foooball master
2009-07-13 17:26
kan vi snacka lite mer barca här tack?? börjar bli tråkigt bara atletico
killamangiro.
2009-07-13 17:21
Man bara älskar ju Torres alltså. Självklart ska han avsluta karriären i Atletico, men det är ju väldigt, väldigt många år kvar tills dess. Jag låter honom inte gå innan vi vunnit PL och CL ett par gånger ;)
Atlético senken
2009-07-13 13:51
Min favorit i mål kommer tillbaka!!

Nuevo Resino..! hoppas att Abel ser det också ;)
Atlético rawkus
2009-07-12 23:36
Vi som gillar El Tigre Colombiano kan tyvarr sluta hoppas - Falcao klar for Porto, summan blev 5.5 milj EU.

Helt javla sannslost vilket sjukt pris for den liraren.... :(

4ars kontrakt tydligen.
Atlético zoran
2009-07-12 15:41
Allright, det är en sämre liga där spelarna får chansen att spela och kan misslyckas, men mycket av förklaringen kring Portos storhet som klubb är Pinto da Costa, vare sig man gillar honom eller inte. Deras scoutingverksamhet är en av världens bästa, man har fina faciliteter och en högklassig arena som man kan locka de här spelarna med. Samtidigt finns det gott om pengar i klubben trots att Pinto da Costa tycker om att fiffla, vi har ju sjävla Gil och grabbarna, men hur har det gått egentligen?

Ärligt talat så är Porto en väldigt strukturerad organisation. Man tänker ett år i förväg, dvs. om stjärnorna vill lämna klubben så kan de få göra det nästa säsong, då man haft en hel säsong på sig att scouta fram rätt spelare. Man för en ordentlig dialog med spelarna.

Risktagandet är alltid en del av den här branschen. Ibland blir det väldigt bra, men i värsta fall förlorar man stora summor pengar. Dessutom är så är Porto en klubb att se upp till rent försäljningsmässigt, Atléti har verkligen inte en sportchef av högsta klass, den positionen borde klubbens ledare se över.
Atlético Joakim J
2009-07-12 15:11
Riquelme - ja, tack!
Atlético Deion (red)
2009-07-12 14:57
zoran//

Porto värvar alltid smart, men personligen tycker jag att det är enklare att ta de riskerna Porto tar med sin värvningar då det är lättare att spela in sig i Liga Sagres än i Primera.

Är inte alls så säker på att de spelare som Porto värvat de senaste 5-6 åren skulle kunna gå rakt in i ett bra lag i de stora ligorna utan att mellanlanda och utvecklas in Portugal först.

Med handen på hjärtat så är tveksam om Porto skulle scouta eller värva de spelaretyper som de gör nu om laget spelade i Primera.

Då tror jag allt skulle vara mycket mer komplicerat och Portos värvningarna skulle nog långt ifrån ha ett hundra procentig resultat.
Atlético rawkus
2009-07-12 14:56
Nahro: STOR ekonomisk kris i Argentina, ett land som ju varit plagat ekonomiskt sedan 1997...

Riquelme, Palacio och Palermo ar alla 3 pa vag bort for "kaffepengar".

Boca har mottagit bud fran 2-4 milj pa Palacio och ej ens tackU och aven dar sa ar det redan tillatet for Roman att snacka med budgivarna...

Falcao var nyligen(for nagra dagar sedan) pa vag till benfica for 4.8 milj EU, men han sjalv vill ej spela i Portugal, utan forsta valet ar Serie A, Spanien och sedan PL.

Bara att hugga!! Inte ofta man far chansen att hugga en sadan hogkalibrig anfallare for denna struntsumman.
Atlético zoran
2009-07-12 14:46
Porto värvar som vanligt väldigt smart, speciellt med tanke på vilka som har lämnat klubben under sommaren. Diego Valeri är spännande också, har sett honom med Lanús, visserligen inte alls lika bra som för ett år sedan, men det kan bara bli bättre, samma gäller även deras köp av Maicon som är en väldigt duktig mittback.
Atlético Nahro
2009-07-12 11:05
@Rawkus: Hur är det möjligt att han går för bara 5 mille? :O
Atlético rawkus
2009-07-12 00:19
River Plate`s magiske Colombian Falcao finns tillganglig for sannslosa 5 milj EU - ber till Gudarna att vi kniper denne Tiger!

EDIT: Colombian heter det, INTE Colimbian ;)
Atlético aleti
2009-07-11 20:19
Paniagua
lo que yo quiero decir acerca de Forlan ,es que se le a visto mirando casas en barcelona en el barrio donde vivia Ronaldinhio y como puedes comprender no esta de vacaciones luego tiene un primo y otros miembros de la familia que le siguen a todas partes y se les a visto con camiones de mudanza ,lo cual hace suponer bastantes cosas ,todo esto lo se porque tengo una prima que trabaja en las oficinas de contable ,y me cuenta cosillas referente al club ,que yo luego lo cuente en un foro sueco no quiere decir nada ,puesto que esta informacion no va a llegar a nadie mas ,es mas son mis expeculaciones pero llevo tantos anos viendo lo mismo que me tengo que preparar siempre para lo peor, para cuando suceda no me pille de improvisto pero es asi somos sufridores por eso somos del aleti como decia mi padre mi tio mi abuelo etc,etc,etcnos vemos y que sepas que yo no me mosqueo por tus comentarios ,un cordial saludo y AUPA ATLETI
Atlético el niño para siempre!
2009-07-11 19:55
Vad tungt det skulle vara för Pernia nu om han skulle få reda på om han skulle vara tvungen att söka sig till en ny klubb... ;)
Atlético paniagua
2009-07-11 03:43
--aleti--

Tranqui tronco. Mi intencion no era de insultarte, simplemente me parecia extraño que una persona viviendo en Suecia tuviera mejores fuentes de informacion que ningun periodista español.
Esta claro que una traspaso de esta dimension seria noticias muy importantes en España. Sin embargo no se ha mencionado nada al respecto. Con lo cual resulta un poco raro que tu estes tan seguro de tal traspaso.
Es natural especular sobre este posible traspaso, pero tu lo has puesto bajo ninguna duda de que se va a establecer segun "fuentes seguras" y esto me resulta bastante raro.
Atlético rawkus
2009-07-11 01:06
Hehe, kul som fan om detta stammer ;O
Atlético Roni
2009-07-11 00:05
Haha ännu en härlig kommentar från Cerezo var tvungen att dela med mig av denna.

Barcelona Like Forlan? I Like Messi - Atletico Madrid President Cerezo
Atlético aleti
2009-07-10 20:44
jag vill vara kllar göra för er jag har varit atletico sen 60 talet har sett mycket i mina år har spelat som benjamin och alevin i at. madrid ,Peiro för ny som vet vem han var är min mammas kusin jag vet hur laget fungerar genom tiderna har sett hur det går men transfer har familjer medlemar son jobbar i kontoret,detjag vill säga med FORLAN är att "jag har varit dar förut" och vet vad som händer kan vara att jag bearbetar min smarta att förlora en bra spelare en gång till och förbereder mej för det genom att vberetar för andra så när det händer blir inte så tuff men åter igen sentimiento atletico har jag så det räker till er alla hadde inte missad ett macht på 20 år till jag flytade till sverige och då menar jag på Calderon inte på TV. om ny vill tror vad jag säger är upp till er men så är det ...ps några på forum vet vem jag är ...... ATLETICO HASTA LA MUERTE
Atlético henry garvis carlsson
2009-07-10 15:13
Då verkar ju Villa vara klar för barca vilket borde innebära att Don Diego stannar hos oss!!

Det bör väl iofs tas med en nypa salt då det är goal.com som gått ut med infon.....
Atlético Joakim J
2009-07-10 14:58
Gio dos Santos!
Atlético rawkus
2009-07-10 14:14
Gardagskvallens match mellan Mexico och Panama slutade 1-1 efter ca 13 mins forlangning pga en herrans massa tjaffs(Aguirre utvisad for en "pungspark", aven om det var ett misslyckat forsok att stoppa bollen som rann utanfor sidlinjen :))

Matchen behallning? Gio Dos Santos! Killen har sjalvfortroende igen och javlar vad han dominerade sin kant...igen.

Glodhet, snabb, kampade oavbrutet.

Osjalvisk var han nar han i frilage passade en fristalld Sabah till 1-0 malet.

OM vi fortf ar intresserade och OM den riktige Dos Santos ar tillbaka pa heltid, sa jublar jag. Sjukt rivig igar igen! :)
Atlético Roni
2009-07-10 10:34
Tycker det var lite småkul att i Aftonbladets artikel om Mariano valde dom att kalla honom för Stjärnan hihi. :) Länge sedan Pernia! :p
Real Madrid Lassana
2009-07-10 00:15
Se länk!

Bilden visar hur allvarlig olyckan har varit.
Atlético linuss
2009-07-09 20:47
Bateni, skulle uppskatta ifall du kunde skicka länken till mig som du skicka till Joakim. :)
Atlético wesse
2009-07-09 20:16
Ruskig bild på Pernías krasch! :s

Otroligt skönt med Asenjo iaf, nu kan man pusta ut.
Sevilla bateni
2009-07-09 19:38
Jag förstår. Jag tolkade situationen på heeelt fel sätt.

EDIT: Hur hamnade en sån länk på min länktips? Märklig dag det varit, jag loggar ut (när jag egentligen är inloggad), en länk till atletico-tröjan läggs till i mitt inlägg... Jag drar o lägger mig ett tag, någon måste driva med mig.
Atlético paniagua
2009-07-09 19:06
--Bateni--

Nej, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Forlan till slut hamnade i Barcelona.

Vad jag vänder mig mot är "aleti" i nästan 2 månader nu sagt sig ha tvärsäkra källor på att Forlan är på väg till Barca. Då undrar jag; vad har han för källor som inte någon spansk eller utländsk sportjournalist tycks ha.

Det verkar lite märkligt att en person som skriver inlägg i SvenskaFans skulle ha bättre källor än professionella sportjournalister som ägnar varje arbetstimme åt att luska reda på uppgifter av denna typ. Det verkar föga trovärdigt.
En person som har sådana källor att han/hon kan slå samtliga sportjournalister på fingrarna angående en övergång som skulle vara bland de 5-6 hetaste i La Liga denna silly season, skulle få jobb på Marca eller AS på nolltid med rätt hysad lön.
Han skulle i alla fall inte skriva inlägg på SvenskaFans.
Sevilla bateni
2009-07-09 18:06
Nej, verkligen inga hard feelings! Jag kommer aldrig ha ett ont öga för er i detta forum, Atletico-forumet är nog ett av få forum (kanske den enda, förutom Sevillas:) som man kan diskutera, utan att spadarna tas fram. Väldigt unikt här i SF.

Nu är det så att Barcelona har lagt ett sista bud på Villa (tydligen ligger den på runt 40 milj. euro), men jag är tveksam till att Valencia accepterar budet, sett till hur klubben har agerat under hela sommaren, och nu med de nya investerarna& allt. Om nu Valencia tackar nej till detta, så är det nog Forlan som Barcelona kommer jaga... Jag märker nu att jag borde förklarat mig på det här sättet - till skillnad från första inlägget jag skrev. Men man lär sig.
Atlético Joakim J
2009-07-09 17:48
Ämne: Jag förlitar mig int....
Haha, det var inte mot dig personligen, men jag blir så trött på alla "experter" som tror sig veta vad som är bäst i alla lägen. Nu ska jag dock säga att du verkar ha koll på saker och ting, men jag väljer hellre att vara skeptisk!

Jag fick PM:et!

No hard feelings? :)
Sevilla bateni
2009-07-09 17:31
Joakim J, fick du PM:et? Jag loggades ut, samtidigt som jag skickade...
Sevilla bateni
2009-07-09 17:04
Jag förlitar mig inte på katalanska blaskor - jag skrev blaskor SOM trovärdiga. Poängen var att dessa nyheter, rykten, etc. kommer från alla håll. Sen när folk inom barca förening bekräftar dessa uppgifter via radiointervjuer, via intervjuer i fotbollskväll (där de kommer som gäster, ibland pratar de via länk), är väl ändå ganska trovärdigt? :)

Den fd. spelaragenten har varit verksam i Spanien i många, många år, han pensionerade (eller vad man ska kalla det)nyligen. Om han nu vill ha spotlight, och synas vet jag inte, dock lät han mycket trovärdig på det sättet han förklarade allt.

Men du har all rätt att vara skeptisk, dock gjorde sågningen lite ont, haha.

Du ska få länken strax via pm, håll utkik!

Kan inte låta bli att ta upp en off topic, vill bara nämna ett exempel som agenten tog upp. Vissa övergångsdeal går också ut på hur presidenterna ska uppföra sig efteråt, den här var lite kul;

En ordförande till en annan:
"Kan du skriva under på att du ska säga till pressen att jag är en tuff förhandlare, snälla?" - Getafes president.
Annons: