/spanien/atletico/forum/1400.aspx/spanien/atletico/forum/1400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético A.K.
2009-09-11 11:56
Nu kommer laget under nästan en månads tid bara ha sex backar tillgängliga, varav Lopez och Valera är rätt skadebenägna.

Får hålla tummarna att de håller sig hela och att Roberto håller sig hel.
Atlético Antonio Lopez
2009-09-10 23:55
Någon som vet hur det är fatt med Lopez yrsel? känns som jag alltid sitter och oroar mig varje gång jag ser han och skada i samma mening för sist var han borta i nästan en hel säsong och det var inte kul.
Atlético A.K.
2009-09-10 22:45
linuss//
Anledningen till att Clebér går före just nu är väl för att Nacho är skadad, annars är det något som är väldigt fel.
Atlético linuss
2009-09-10 21:00
Debe/
Vet definitivt om vilken talang Camacho besitter, vilket vi fick för två säsonger där han var ordinarie de 8 (?) sista matcherna. Tycker personligen att förtjänade mycket mer speltid förra säsongen då de bara blev tre matcher från start och åtta inhopp. Tyvärr så verkar det ju som att Clebér går före "Nacho".

Men för defensiven är Assuncao nog viktigare än någon annan spelare(?). Tycker också han håller ihop offensiven riktigt bra då han kan bjuda på riktigt fina crossbollar och en och annan lite dragning nån gång! Så håller nog fast att Assuncao är en av de två viktigaste då jag skrev: "så länge Assuncao och Aguero håller sig skadadefria så kommer det fint!"

Men hoppas verkligen att Camacho och Alvaro får mycket mer speltid iår, då det är två riktigt stora talanger! Koke borde definitivt få ett inhopp med. :)
Atlético atleticodemadrid
2009-09-10 15:52
Debe: ÄNTLIGEN nån som håller med mig.....camcacho har fantstisk talang som många av er kanske inte vet...han kommer bli betydligt mycket bättre än assuncao i hans ålder.
Atlético Antonio Lopez
2009-09-10 15:34
Tycker vi borde behållit Pachecho hos oss som en ersättare för Kun eller Cacha. Hört att han gjort det bra i Rayo och i försäsongen för oss! Men vem vet kanske är det Borja som blomstrar ut i år :) man kan ju alltid hoppas :D
Atlético DeBe
2009-09-10 12:49
Ämne: Jag tycker att det s....
Linus. Jag håller med om att Assunsao är viktig men glöm inte att vi har en fantastisk talang i Camacho på den possitionen, så ifall Assunsao blir skadad så har vi ändå en gedigen ersättare. Värre är det med Agüero, sånna skador har vi nog inte råd med. Kanske kan Reyes blomstra till ersätta, men bara kanske.
Atlético Antonio Lopez
2009-09-09 21:47
Cacha Cahca CACHAAAAAA!!! tack :)
Atlético Mathias
2009-09-09 09:57
Dollas:
Det är ju precis där brännpunkten ligger, jag och många andra vill ju försöka att flytta fram positionerna, höja ribban.

Du har helt rätt att Malaga-förlusten är "typiskt" Atletico, men det gör ju inte det hela bättre? Snarare tvärtom, ett lag som Atletico kan förlora borta mot Malaga, det köper jag utan tvekan men jag har svårt att smälta en 0-3 förlust, dessutom i en premiär närladdningen borde vara i det närmsta total!
Atlético Dollas
2009-09-05 22:52
Jag litar helt på laget som finns nu, malaga förlusten är typiskt atlético tycker jag, nästa match kan vi lika gärna vinna med 3-0, pengarna finns tyvär inte för att äga alla men tycker faktiskt vi presterar jävlgt bra med de pengar som finns och det laget vi har. Ser sjukt posetivt på laget vi har! 4e plats i ligan inte så jävla pjåkigt tycker jag.
Atlético zoran
2009-09-05 22:04
Bruno Alves kostar €25 miljoner.
Atlético linuss
2009-09-05 21:55
Sen till vintern lär det ju finnas en del pengar, så snälla köp Bruno Alves!!! Han kan inte vara allt för dyr och det borde finnas så det räcker väl?
Atlético Antonio Lopez
2009-09-05 17:35
Ledningen måste nog sparka sig hårt på arslet nu för man inte tog in Diego när man hade chansen...
Atlético A.K.
2009-09-05 12:58
Linuss//
Malagaförlusten bryr jag mig inte om, det är ju Atlético vi snackar om.

Ujfalusi kanske är bättre högerback för tillfället men killen blir inte yngre.

Och vem är säker på att han får spela högerback, risken finns väl att Perea hamnar där?

Att ledningen skickar iväg en 26åring, som gjort ett stabilt jobb för klubben,efter 1 år för 4 miljoner mindre än de betalade för honom är rätt skumt rentav idiotiskt. Till och med jag med mina halvtaskiga gymnasiebetyg fattar att det inte är en bra ekonomisk affär.

Sen att ledningen inte ville ha spelare som "inte vill spela för förening" i klubben är nog bara en dålig ursäkt för försäljningen. Heitinga skulle förmodligen vara tillräckligt professionell för att göra sitt bästa, han har ju ändå en landslagsplats att försvara...
2009-09-04 22:24
hans pappa heter vicente i mellannamn *
2009-09-04 21:33
en kul fakta för oss atleti älskare ! :D
jose reyes heter fullständigt: Jose Antonio Reyes Calderon.. och hans pappa heter Vicente Reyes!
Atlético linuss
2009-09-04 20:57
Ålderstrukturen ärdet inget fel på, Asenjo, RG o Aguero är alla unga! Simao, Lopez, Maxi o Assuncao är inte gamla och ganska perfekt ålder;)men in med Dominguez istället för Juanito! :)
Atlético linuss
2009-09-04 20:51
Jag tycker att det snackas väldigt mycket illa om laget efter förlusten mot Malaga, men innan var det mycket glada toner(vet att Heitinga affären har en del påverkan på er). Men jag måste säga att jag tycker våran startelva ser starkare ut efter Heit försäljningen! Ufo är mycket bättre som högerback, och Perea är mycket bättere än Ufo som mittback så det måste bli bättre! Även Valera är mycket bra i sina bästa stunder /kommer ihåg förra säsongen mot barcelona när vi vann med 4-2(:D) och han va rikgtigt bra, han har också varit bra i Racing iår) så känner inga bekymmer över högerplatsen! Vi grejar detta gubbar, så länge Assuncao och Aguero håller sig skadadefria så kommer det fint! :)
iAupa!
Atlético Mathias
2009-09-04 09:06
Helt rätt Andee!

Tippar man på ålderstrukturen på våt tilltänkta starelva så börjar faktiskt jag oroas lite, vi har inga unga spelare "inspelade" varken i bakre leden eller egentligen ordentligt på mittfältet heller.

A.K:
Jag håller med delvis, vi ska inte måla fan helt på väggen men det är oroväckande att man väljer att gambla såhär, förstår inte riktigt varför, visst att vi inte har råd att värva dyrt kan jag köpa alla dar i veckan - det är ett klokt beslut om verkligheten kräver det.
MEN - att vi inte anser oss ha råd att ens behålla vår trupp, med ett CL-avancemang klart det känns lite märkligt.

Nåväl, vår förstaelva är fortfarande riktigt bra!
Atlético Andee
2009-09-03 23:32
Håller med Zoran, Undrar vad ledningen tänker med. Värva alla avdankade backar som var bra en gång i tiden för att sedan låta de unga få chansen när de inte orkar springa längre. Inte för att jag har något emot Rutin men blanda den med det unga o fräscha som ska forma Atletico i framtiden. In med Dominguez med Perea i mittlåset o släpp ut Ujfalusi på kanten.
Atlético zoran
2009-09-03 21:38
Jag tycker det är rätt komiskt faktiskt..
Atlético Joakim J
2009-09-03 21:20
Värvar man Lucas Neil till Atlético vet jag fan inte vad jag gör.
Atlético A.K.
2009-09-03 19:53
Mathias//
Kan inte göra annat än att hålla med..

Men man vet aldrig med Atléti, säsongen kan bli antingen überbra eller mindre bra, det får vi se i maj.

Personligen har jag faktiskt en svag positiv känsla, trots truppen.
Atlético Mathias
2009-09-03 15:02
A.K:
Desto mer man kikar på spelartruppen desto mer rädd blir man.

Inte en chans att vi klarar ett par-tre skador på fel spelare, då missar vi topp 4 garanterat.
Atlético A.K.
2009-09-03 13:19
Atlético satsar på att förbättra ligapositionen sen förra året, samtidigt som de försvagar försvaret. Inte helt logiskt

Att man som Cl-spelande lag värvar en 33 årig mittback från ett lag som åker ur ligan och kör honom som startspelare förstår jag mig inte på.

Juanito har varit en bra spelare och kan väl fortfarande hålla hygglig klass men då som backup till startelvan.
Atlético Blyger
2009-09-03 10:30
Det är faktiskt skrämmande att ledningen inte satsar mer på att höja kvaliteten på lagets försvarsspel. Det hade inte kostat mycket. Ledningen satsar på spel för det nationella galleriet snarare än på att göra bra ifrån sig internationellt. De är nöjda med att bara vara med i CL. Däremot satsar de på att ligga högt uppe i serien - och för att göra det så räcker det med ett halvtaskigt försvar så länge som det offensiva spelet är av bästa kvalitet (då och då). Sorgligt. Det hade inte krävt mycket. Stackars Resinio.
Atlético Mathias
2009-09-03 09:03
rågi:
Vi saknar bredd på många positioner enligt mig. Anfallet är tunt efter våra cracks, centrala mittfältet sårbart och försvarslinjen ett skämt breddmässigt.

Yttermittfältet och målvakterna är jag nöjd med, även om vi skulle behöva lite konkurens till slöe Maxi, men det kanske kan ses som ett lyxproblem.

Nej, detta ger mig dåliga vibbar, hoppas laget och ledningen kan överbevisa mig/oss!
Valencia rågi
2009-09-03 00:21
Förutom högerbacken har ni bredd nog för att storsatsa i 3 turneringar?
Atlético Mathias
2009-09-02 19:23
Luff:
Låter ju som ett dåligt skämt, rena cirkusen.
Om Heitinga så nära transferstoppet bestämmer sig för att han vill flytta så kan ju fan inte klubben tillåta det INNAN de har en ersättare klar. Pinsamt, bara att säga till Heitinga att han bestämt sig för sent och be han avakta ett halvår.

Helt sjukt, det är ju clowner i vår ledning.
Atlético Luff
2009-09-02 18:00
Pitarch gav sin version idag.

Heitinga sa tydligen att han ville stanna sent på söndagskvällen men ändrade sig på måndagen, och stack. Man försökte även värva en ersättare, tre spelare riktade man in sig på men ekonomin räckte inte, och man ville inte värva ett "mindre namn" bara för att fylla truppen.

Resino bad om Miguel Torres men Pitarch vägrade, fri översättning: "Det är bättre att ge en canterano från Atleticos ungdomsverksamhet en plats i truppen än en från Reals."

Under fönstret har det även kommit in bud på Kun, Forlan, Assuncao, Valera, Ufo, Pablo och Simao.

Och så en känga åt den gode Luis.. "Mitt stora misstag var att värva Luis Garcia för 4 miljoner euro."
Annons: