/spanien/atletico/forum/1389.aspx/spanien/atletico/forum/1389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Luff
2009-10-21 21:48
Visserligen är det svårt att lita på TV-ljud men klacken gör helt klart någonting rätt, riktigt mäktigt.

Inventerat Londons pubutbud innan match antar jag? :)
Atlético Thom
2009-10-21 21:46
Ser ju riktigt bra ut. Bestämd och tight defensiv, farliga uppstick och dubblingar som skapar vissa problem för Chelseas offensiv. Londonlaget är dock lite för bra när klapp-klapp-spelet kommer igång, men spelmässigt måste man var nöjd.

Och klacken totaläger.

Länken är via Veetle som har fungerat perfekt, med engelska kommentatorer. För tillfället verkar dock bildkvalitén knarka LSD, förhoppningsvis har det löst sig till andra halvlek.
Atlético linuss
2009-10-21 21:42
Tänkte också på det, riktigt härlig stämning! Hoppas man klarar detta nu, tror att man skulle bli bättre än man varit ifall man klarar av att slå Chelsea!
Atlético garmawi_90
2009-10-21 21:38
Btw, någon mer än mig som lagt märke till publiken :O.. Känns snarare som att vi har hemma plan.
Atletico fansen sjunger ut Chelsea's "begravnings-stämning" ständigt.. mäktigt är det :D
Atlético garmawi_90
2009-10-21 21:37
Halvlek.. Chelsea leder med 1 mål mott 0.. Dom första 45 minuterna har varit mer öppen än vad jag först hade anat. Atletico har kört på sitt "spel" och inte backat hem så pass mycket.

Att Chelsea leder är enligt mig orättvist sett till målchanserna och matchbilden.. Chelsea hade inte haft en enda skott på mål momenten innan mål.. surt är det.. men än är matchen inte över.

Tror dock Chelsea grejar hem detta till slut.. Atletico spelarna kommer inte orka med samma tempo i 90 minuter.. men hoppas man har fel.

Lyckas Atletico med 1 poäng är jag mer än nöjd.. men förlorar man med dessa siffror (1-0) är det inte fy skam heller.
Atlético garmawi_90
2009-10-21 21:26
1-0
Atlético JFH
2009-10-21 21:23
En sopcastlänk. På holländska men skaplig bild.
Atlético garmawi_90
2009-10-21 21:21
Ämne: Ämne: Rekomen....
Konstigt :S.. då jag inte missat en enda sekund av matchen.
Atlético senken
2009-10-21 21:07
Ämne: Rekomenderar samtlig....
den laggar ju så mycket som det går... :(

kan någon länka till en annan?
Atlético Bobban (red)
2009-10-21 20:43
Marca skriver att Atleti kör 4-3-3!
Atlético garmawi_90
2009-10-21 20:37
Rekomenderar samtliga som undrar om denna länk. Funkar utmärkt, bild kvaliten är toppen och engelska kommentatorer.
Atlético A.K.
2009-10-21 20:26
Gött med Dominguéz från start,

Jag gillar inte Cleber men han har en fysik spelstil och passar nog bättre mot engelskt motstånd än Jurados tekniska spelstil
Atlético garmawi_90
2009-10-21 20:17
Start 11:orna har kommit och noterbart för vår del är att Dominguèz startar :)

För er som inte vet dom ännu, här har ni dom:

Chelsea;

Anelka
Deco Lampard Essien Ballack Kalou
A.Cole Terry Ivanovic Belleti
Cech

Atletico ;
Forlan Aguero
Simao Raul Garcia Assuncao Cleber
A.Lopèz Dominguèz Perea Ujfalusi
Asenjo

Intressant elva, dock ville jag personligen att Jurado eller Reyes borde få chansen istället för Cleber.

Tro det eller inte, men jag har en bra känsla idag gällande matchen. Tror på (hör och häpna) skräll-vinst idag ;)

Taggad som fan, nu KÖR VI!! :D

Aupa Atleti
Atlético per.lesra
2009-10-21 18:27
eftersom vi hittills har visat upp det sämsta försvarsspelet jag har sett så lär det väl bli 7-1 förlust ikväll....
Atlético Paulo Futre
2009-10-21 18:05
Chelsea kom visst upp till normal standard,det var bara dett att Villa var mycket bättre och tryckte ner Chelsea ordentligt i skorna.
Atlético A.K.
2009-10-21 14:29
Är riktigt nervös inför matchen ikväll.. Man borde inrikta sig på att komma 3a i gruppen pch spela EL istället med följande elva så de får speltid.
De Gea
Valera/Ujfalusi- Alvaro-Cabrera-Lopez
Keko-Koke/Camacho/Garcia/Santana/Jurado-Reyes
Sinama-Forlan/Agüero
Real Madrid SwEd
2009-10-21 08:55
Kom igen nu grabbar! Spöa skiten ur chelski!!
Atlético rawkus
2009-10-20 15:09
Simeone tror(vet) jag har mer drivkraft an Resino och kan ej tanka mig att han skulle krava nyforvarv eller skyhog lon.

@Luff: Tragiskt att spelaren(FSP?) har sadan javla installning att allt redan ar kort :/

Upp med huvudet och kampa bara!!

Torskar vi mot Chelski sa ar nog CH L def kord - vilket har bade for och nackdelar: Da vi anda knappast har det flyt som kravs for att vinna hela skiten, sa kan det vara bra att fa mer tid till att fokusera pa ligan istallet.
Atlético Luff
2009-10-20 12:40
"Med eller utan Abel kommer samma helvete fortsätta i den här klubben" - Vår allas Singol.
Atlético linuss
2009-10-20 11:08
Ifall Resino ryker så tycker jag att vi tar Diego Simeone, också en gammal Atletico spelare, och en bättre tränare än Resino! Kan väl inte kräva för mycket pengar heller?
Atlético patriknr4
2009-10-20 09:53
visst hade en ny tränare varut ett lyft men problemet ligger ju i att atleti inte har några pengar, det var därför vi var tvunga att sälja heitinga (för lönebudgeten blev för hög) och det är också därför vi har kvar resino.. vi har helt enkelt inte råd att sparka honom, fortsätta betala honom och anställa en ny.. men förlorar vi till helgen så kommer han nog bli sparkad ändå.. men räkna inte med nån meriterad tränare som tar över.
Real Madrid Emadinho
2009-10-20 01:14
En sak jag inte förstår mig på riktigt. Varför fick inte Miguel de las Cuevas några chanser i Atletico? Varför gör man av med en sån talangfull spelare och behåller överskattade importer som aggerar barg och dal bana?

Jag tycker att det svider när storlag i La liga underpresterar på detta vis oavsätt rivalitet. Jag tycker inte alls Atleticos försvar är så dålig som den gör sken av för tillfället. Spelarna individuellt håller högsta klass, det är snarare organisationen i hela laget som framhäver backlinjen på detta vis. Med en bättre tränare så skulle Atletico ha bland ligans bästa försvar vill jag påstå.

Om vi tänker så: Antonio Lopez var ju landslagsmaterial för ett par år sedan, och har allt en vänsterback skall ha.
Detsamma gäller Pablo, Perea och Ujfalusi.

Faktum är att Pablo & Perea bildade snudd på ligans bästa mittlås för ett par år sedan, då de komplitterade varandra på bästa sätt. Pablo den följsamme som är bra på huvudet och Perea den snabbe som kompenserar det Pablo saknar i snabbhet.

Det är inte spelarna i sig som det är fel på, det är TRÄNAREN. Man ser klart och tydligt att Resino inte har de egenskaper som leder lag till några framgångar överhuvudtaget, varken innan eller under match.

Truppen i sin helhet som Resino förfogar över är onekligen topp 5 i la premiera, det som behövs är en mästare som kan bygga laget bakifrån.

Jag kan inte förstå att Atletico inte snappade Juande Ramos när han var ledig i sommras, han skulle enligt mig göra under med detta lag, då jag tycker att materialet är bättre än den han förfogade över i Sevilla.

Av lediga alternativ så tror jag att någon italiensk tänare med offensiva idéer skulle gynna er, där finns Spaletti. Visserligen kommer han från en misslyckad sejour i Roma, men Roma har absolut inte en trupp av Atleticos kaliber.

Välmött om tre veckor.
Atlético linuss
2009-10-19 18:33
Atlético rawkus
2009-10-19 14:53
Zizou_spars: Resino ser ut att vara paralyserad och allt som hander ar "oflyt".. Ta ditt ansvar och ryt ifran om sa behovs.

Sedan ar det val knappast realistiskt att sparka "22 spelare" i ett lage da en andring maste till?

Oftast och lattaste alternativet ar att kicka tranaren, da vi knappast har medel att kopa ett helt nytt lag... :S
Atlético A.K.
2009-10-19 14:28
håller med patriknr4,
laget saknar den riktiga pådrivaren som andra lag har.

Snart måste det vara dags för Alvaro att få chansen, kanske rentav Cabrera också. Har svårt att se att det kan bli sämre och då kan man faktiskt skylla juniormisstagen i försvaret på juniorerna..

Luktar blodbad på Stamford Bridge på onsdag? Öh ja

Atlético Luff
2009-10-19 14:21
Nä, den enda som ryter till i gårdagens startelva är nog Ujfalusi, vi saknar verkligen fler sånna, kan tänka mig att Nacho är något av en sådan, men han är för ung. Krävs någon som ligger högre i hiearkin..
Atlético patriknr4
2009-10-19 13:45
kan hålla med om att jurado varit den bästa och även om han inte gjorde sin bästa igår så förtjänar han nog iaf en 2a ifrån oss.

tänkte på en annan sak. var jag saknar lite är mer pondus ifrån lopez som kapten. och ska man se något negativt med asenjo så är det att han inte heller har någon pondus.. när man släpper 2 så snabba så måste man ha nån som skriker liv i laget så att man vaknar ur sin lilla bubbla och börjar kämpa för laget.. minns att leo franco gjorde det ett antal gånger och vi skulle behöva någon som tar på sig det ansvaret.. alla såg mest ledsna ut igår.
Atlético Joakim J
2009-10-19 12:07
Jurado har utan tvekan varit Atlétis bästa spelare i år, mot Osasuna var han inte uppe i normal standard- men vem var å andra sidan det?
Det är som Luff säger, han försökte men hans försök till väggpassningar besvarades inte.

För övrigt var det för jävla dåligt igår, fruktansvärt dåligt. Andra halvlek ville man bara göra något annat egentligen.
Atlético Luff
2009-10-19 11:09
Tycker motivationen på Jurado är rätt, men han ska ha högre betyg. Den enda offensiva spelaren som gör det mesta rätt med bollen, lider oerhört av sina medspelare som VÄGRAR vägga med honom.

Abel fortsätter, vad som än händer i London, enligt vår vicepresident.
Real Madrid Zizou_spars
2009-10-19 09:30
Alltså jag har aldrig riktigt trott på det där med att så fort ett lag går dåligt en längre period bör tränaren skeppas iväg, det är hans fel. Visst kan det vara nyttigt med nytänkande, men jag har trots att jag är Real supporter aldrig vart förtjust i att skylla det mesta av misslyckandet på tränaren när det börjar gå mot en.

Men nu börjar man undra, när både ni och Villarreal spelar under er värdighet med nytt på bänken. Krävs det så otroligt mycket pondus och rätt man på bänken för att dessa överbetalda världsstjärnor ska prestera? Är det tränarens fel, behövs det nytänkande redan eller bör spelarna ta sig i kragen? En kombination månne.. Men ibland känns det som en månad utan lön och rejäla bannor från president/tränare kanske skulle få dem att förstå. Det är ju trots allt dem det i slutändan hänger på..

Jaja, hursom, intressant. När två normalt sett riktigt bra lag med nya tränare underpresterar får man kanske ge sig. Tränare kanske betyder mer än vad man tror, eller?
Annons: