/spanien/atletico/forum/1388.aspx/spanien/atletico/forum/1388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 14:43
rawkus:

De nada amigo. ;)

Förresten, borde inte Atlético ha lånat in Keirrison denna säsong? Istället lånar Barca ut honom till Benfica som verkar ha femtioelva anfallare i truppen. Det känns så onödigt och bortkastat av Barca. Er anfallsuppsättning ser lika tunn ut som Barcas vid eventuella skador/formdippar. Forlán ser tex allt annat än het för tillfället. Vad har hänt? Jag vet att han kommer att komma igång men då kan det kanske vara försent.
Atlético rawkus
2009-09-27 14:31
Rambla: Tackar for infot!

Detta kan vara snubben jag letat efter sedan Tv Azteca hade ett reportage om honom har i Mexico :)

Barcelona Rambla - K9
2009-09-27 14:27
Ämne: Ämne: Sluta s....
Jaså? I matchen jag såg så sumpade Atleti minst 4 solklara målchanser. De var mer än värda en poäng, om inte alla tre med lite bättre skärpa och tur i avsluten.

Nu till saken. I ett sommarnummer av tidningen Offside kan man i en extrabilaga om Primera División läsa följande om Atlétido.

På Vicente Caldeóns läktare zoomas ofta en man i övre medelåldern in, alltid orakad, oftast med en cigarett tänd. Mannen är Joaquín Sabina, landets störste rockpoet. Sabina är något av en spansk Leonard Cohen, och är hängiven "colchonero". När klubben fyllde hundra år 2003 skrev Sabina jubileumshymnen. Texten handlar mer om att lida än att vara lycklig. Sabina sjunger:

"För att förstå mig måste du ha gråtit på Calderón, mitt hem. Eller på Metropolitano (Atléticos arena fram till 1966) där min farfar brukade gråta med min pappa i sin hand".

Några av er känner säkert till detta sen tidigare, fast kanske inte alla? Vilken underbar passion och vad vackert han skriver/sjunger. Jag fascineras av och älskar sådan passion. Speciellt när det kommer från kända och offentliga personer. Jag kände att jag ville dela med mig av notisen. Grattis till poängen igår.
Atlético Otuga
2009-09-27 14:07
Det är väl inte lönt att vi spelar alls , för enligt idioten R.L på AB så är det bara Real & Barca som duger , och det sjuka är att Spanien redaktionen här på SF skriver samma sak
valencia davidvilla
2009-09-27 13:03
Ämne: Sluta skämma ut dig ....
kollade du på fel match eller vi ägde matchen och kunde ha gärna vunnit med 4-1
Atlético Antonio Lopez
2009-09-27 01:16
eller 1-3 :)

Skönt med en poäng och första resultatet i säsongen man inte skäms över!
Nu kör vi över Zaragoza där det för tillfället är svagt både frammåt och bakåt nästa vecka :)
Valencia Bat
2009-09-27 01:04
Sluta skämma ut dig pojk. 2-2 var rättvist men det kunde lika gärna blivit 3-1.
Valencia Papperskorgen
2009-09-27 00:30
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha:) lägg ner tjafset, 2-2 var fullt rättvist
valencia davidvilla
2009-09-27 00:17
Ämne: Ämne: Ämne....
vi är bra mot bra lag som barcelona vi är inte bra som er mot dåliga lag
Atlético RK!
2009-09-27 00:15
Ämne: Ämne: Strålan....
Vi hade sjukt mycket chanser och ert försvar är fan lika kasst som vårt. Ifall ni hade spelat såhär mot t ex Barca så hade ni torskat med tennissiffror, ni ska vara glada att ni mötte Atletico.
valencia davidvilla
2009-09-27 00:13
det känns som om nu när ni villarreal atletico är i botten som om det vore sjukt dumt om vi inte fick en champions league plats
Atlético Luff
2009-09-27 00:10
Hej på dig med.
valencia davidvilla
2009-09-27 00:07
Ämne: Strålande inhopp av ....
ni va inte ens nära att vinna ni hade två chanser som ni missade vi lekte med er men satte inte våra chanser
Atlético Luff
2009-09-26 23:58
Kan inte släppa alla chanser vi brände, men visst är det skönt just nu.
Atlético JFH
2009-09-26 23:58
Strålande inhopp av Maxi och Juanito. Skönt med poäng efter allt det här, men med alla chanser borde det ha blivit seger. Agüero har minst 4 RIKTIGT bra målchanser som han missar. Maxi 2, Forlan 3 osv. Synd är ordet.
Atlético rawkus
2009-09-26 23:54
Ett ord: PUUUUH !!! :O
Atlético JFH
2009-09-26 23:53
Så jäääääääääääävla braaaaaaaaa! MAXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Atlético JFH
2009-09-26 23:44
Det är en bra andra halvlek vi gör, men bollfan vill inte in... Man blir så frustrerad.
Atlético rawkus
2009-09-26 23:34
Luff: Haha :)

Han ar viktig for mitten, men Pablo + Perea lar ej vara samre.

Perea ar en riktigt jakla bra mittback, men halften av hans egenskaper forsvinner nar han kastas ut pa kanten.

Ufo borde fa mer fortroende ute pa sin kant tycker jag.

Tills Januarifonstret oppnar sa far vi hallas med de som finns, men klart borde det vara aven for Abel att Perea ej funkar sa javla bra ute pa hogern...

Han har facit i hand, minst sagt :O

Edit: Pablo valjer jag mest i brist pa annat :/
Atlético Luff
2009-09-26 23:20
Visst borde Ufo testats som högerback minst en gång hittils under säsongen, den enda anledningen jag ser att det inte är gjort är att Abel tycker att han är för viktig för mittförsvaret..

Det är nästan lite som under Bianchi när Ibagaza hölls på bänken när hela den rödvita världen kunde se att han skulle byta plats med Zahinos. :)
Atlético rawkus
2009-09-26 23:10
Luff: Av nagon anledning kan jag ej skriva langa inlagg utan att loggas ut, sa har kommer sista snutten :)

Heit drog, tyvarr, men att gora ett sadant ofantligt rookie misstag som att entraget placera Perea till hoger nar Ufo faktiskt finns att tillga ar att grava sin och lagets egen grav.

Ufo gor sig bast pa hogern utav de vi har idag, men killen har som "aldre" spikats in som mittback, och Pera som annu aldre kastats ut som hogerback...

Idioti som borjade redan under Aguirre.
Atlético Luff
2009-09-26 23:08
Har för mig att han ville åka själv.
Atlético rawkus
2009-09-26 23:08
Luff: Sjalv forsokte jag formulera det som en fraga.

Klart att han inte har det latt, men det har ju ingen som tranar Atletico langre :/

Humle och Dumle ar de som skulle kastas ut med skallen fore...

Resino borde bett om att fa behallt atminstone Coupet da det knappast var en overraskning att Asenjo skulle ivag till U-20 VM...

In kommer stackars Roberto som till raga pa allt har en javla honsgard framfor sig - a recipe for disaster...

Tyvarr ar det ej realistiskt att sparka en halv trupp, samt skicka ut de som ar hogs upp pa pallen, sa oftast blir det tranaren som ryker.

Laget MASTE borja vinna, annars kravs det en forandring... Skrammande dock att tanka sig vem som skulle ersatta isafall :/
Atlético linuss
2009-09-26 23:05
Borde man inte kunna stoppa Asenjo från att åka iväg? Visa upp sig behöver han väl inte göra (han är EGENTLIGEN i en stor klubb).
Atlético Luff
2009-09-26 23:02
För det tredje så arbetar han under två totalt inkompetenta chefer.
Atlético Luff
2009-09-26 23:00
Tycker det skriks på Abels avgång på tok för mycket, för det första sticker hans bästa val på den redan utsatta högerbacken 4 timmar innan fönstret stänger, för det andra köper vi en nybliven 20åring som målvakt som dessutom sticker iväg direkt. Det är inte så jävla lätt då.
Atlético ColinZeal.se
2009-09-26 22:47
Resino avgår i halvtid va?
Atlético wesse
2009-09-26 22:47
Som Atléticosupporter är man härdad, men denna säsongsinledning är mer än vad jag pallar med. OM det nu bara varit resultaten som uteblivit, men vi spelar ju korpfotbollsförsvar. Huvudlös press, man spelar inte för varandra.
Atlético Luff
2009-09-26 22:45
Och så åkte Perea ut på kanten igen..........

HERREGUD
Atlético henry garvis carlsson
2009-09-26 22:44
Stundtals ser det bra ut spelmässigt,trygghet och självförtroende saknas rejält däremot.
Annons: