/spanien/atletico/forum/1379.aspx/spanien/atletico/forum/1379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Eronisco
2009-10-24 10:41
Känns bra med Quique. Hoppas bara att det blir så också.
Barcelona Rambla - K9
2009-10-24 10:17
Det första jag kommer att tänka på när jag hör Quique Sánchez Flores namn är struktur och organisation. Ni minns väl hur välorganiserat Valencias försvarspel var när han tränade dom? Är det något som Atlético behöver så är det just detta. Offensiven behöver ni inte vara oroliga över. Det finns tillräckligt med firepower där framme så att räcker och blir över.

Förnuftigt att bara skriva kontrakt säsongen ut. Lycka till med Quique.
Atlético Luff
2009-10-24 07:45
Bättre val än Laudrup, även om jag gärna sett Aragones.

Quique börjar på noll för mig. På ett sätt är det kanske bra att ta en tränare utan någon speciellt relation till klubben, Quique kommer inte få något gratis och det vet han nog, resultat är det enda som räknas nu.

Stannar Santi kvar i klubben? Verkar ha koll på talangerna och såg att Cedric är med i truppen. Toni Muñoz ryktades även tillbaka, kan bara hoppas han ersätter snurrgubben Pitarch.
Il Pinturicchio
2009-10-24 00:06
Nu är han klar, Quique Flores.

Äntligen en ordentlig tränare. Kommer bli bra detta, tror jag.
Atlético DeBe
2009-10-23 23:45
Ärligt talat så har jag inga förhoppningar med QSF. Han har inga stora framgångar som tränare, så frågan är vad han skulle kunna åstadkomma med oss.
Atlético daniel77
2009-10-23 22:11
Enligt El mundo deportivo, 23/10/2009 21:40, har förhandlingarna med Flores pågått i 4 timmar men parterna har fortfarande inte kommit överens. Det bådar ju verkligen gott inför ett eventuellt framtida samarbete... :)
Atlético skogstorparen
2009-10-23 20:38
Måste tilläga det att, trots vårt debacle i London,
så var ju MILAN:S vinst en STOR tröst i det stora hela/Skogstorparen
Atlético skogstorparen
2009-10-23 20:35
Är tippar tävlingen hos oss nedlagt? Verkar vara statistik från förra säsongen oså med i det hela!!!!!!!
Atlético skogstorparen
2009-10-23 20:33
Fattar fortfarande inte hur så många duktiga spelare kan vara så dåliga defensivt, stirrigare försvarsspel kan man bara skåda i typ korpen alias DIF (tråkig blir allsvenskan utan DIF å HIF), sorgligt, tråkigt å helt ofattbart, kan bara hoppas att det inte blir sämre, imorgon måste de visa något, som får oss att tro på framtiden/Skogstorparen
Atlético linuss
2009-10-23 18:41
Enligt NorskeFans är QSF helt klar, men det är ju vad Marca säger, inte Atletico!
Atlético henry garvis carlsson
2009-10-23 14:40
Alltid gillat QSF, det kan nog bli bra så småningom detta....även om den säsong är körd.
Copa del Rey kanske???
Atlético henry garvis carlsson
2009-10-23 14:40
dubbel
Atlético Nahro
2009-10-23 14:38
Ni har snacka mycket om Aragones o hans disciplin. Men hur är Qique Sanchez som tränare då? Är han den som ställer in sig i ledet utan att klaga, eller har han likt Aragones dessa cojones som alla efterfrågar?
Atlético garmawi_90
2009-10-23 12:40
daniel77 // Såg det precis ;)
Men tack ändå.
Atlético daniel77
2009-10-23 12:37
garmawi_90,

Om du går in på Marca eller As så ser du att dessa tidningar skriver om Quique.
Atlético garmawi_90
2009-10-23 12:29
Jahapp, då blev det officielt det som vi väntat på, Abel Resino får sparken till slut.
Och in kommer istället Quique Sanches Flores, som har en tuff uppgift att handskas med framöver.
Tror dock att han kan "rädda" Atletico.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-23 12:17

Det blev Quique Sanches !
Sevilla bateni
2009-10-23 12:03
QSF tränare för Atletico Madrid. Blir intressant, om han kan styra upp det hela, men det ser tufft ut.
Atlético Mathias
2009-10-23 09:45
Exakt, en tränare med pondus och integritet är vad vi behöver!
Humle och dumle, Kling och Klang, Piff och Puff, vårledning kan gå under många namn men vi behöver ett namn som kan ställa dem mot väggen och inte vara rädd för att ställa krav, varken mot ledningen eller spelarna.

Frågan är hur attraktivt en post hos oss är i nuläget? ALLA kan ju verkligen se hur obalanserat vårt lag är och pengakistan verkar ju vara plundrad.
Atlético Luff
2009-10-23 09:28
Ämne: Är jag den enda kvar....
Tror alla är överrens om att ledningen är problemet i den här klubben, därför behövs en tränare som är mer än en tränare, som vågar stå upp som dessa herrar, Luis Aragones.

Tror inte de vågar anställa honom dock, efter Laudrups nej spekulerar Marca i Spalletti och Quique.
Atlético linuss
2009-10-22 23:10
Det bästa vore väl en ny ledning, lär väl aldrig hända :/
Tar man in Aragones så får vi disciplinen som saknas, och om ett litet tag kanske ett liknande spel som Spanien visade upp i EM, hade varit underbart! :)
Atlético A.K.
2009-10-22 22:57
Ämne: Ämne: Daniel/....
daniel77/
jag vet, det är hopplöst tragiskt. Att en hel värld kan se det utom de själva..
Atlético daniel77
2009-10-22 22:53
Ämne: Daniel/
precis vad ....
AK, du har helt rätt och man önskar verkligen att ledningen vaknar till liv. Tyvärr har de ingen koll på någonting men anser trots det att de själva utför ett strålande arbete. Bort med patrasket!
Atlético Antonio Lopez
2009-10-22 22:49
Ämne: Är jag den enda kvar....
Har aldrig sett något speciellt i denna man, när han kom till Atleti så kändes det som det han var bra på var att få spelarna att vilja mer. För taktiskt så var det väldigt likt Aguirre och tabbarna som Perea till höger och Maxi till höger fortsatte han med. Och nej Atleti har verkligen ingen spelide och därför välkomnar jag en ny tränare.

Aupa Atleti!
Atlético A.K.
2009-10-22 22:48
Daniel/
precis vad jag skrev igår, laget saknar helt spelidé och "våra stjärnor" förväntas kunna avgöra genom inviduella prestationer snarlikt lokalkonkurrenten.

Om man tillsätter en tränare med en spelidé kommer det inte att hjälpa laget inom en snar framtid utan det är snarare en långsiktig lösning som kommer ge resultat inom något år.

Som de flesta här inne redan påpekat så behövs en tränare som ser till att spelarna ger 110 % i varje situation, för att "rädda" säsongen så behöver laget spela grisfotboll och det till fullo.

Så Aragones är en (förmodligen) en bra lösning framtills sommaren och det ger ledningen tid att scouta och förhandla med en ny tränare för framtiden. (ett uppdrag som de förmodligen kommer misslyckas med, tyvärr)

I föreningen finns bra spelare och även unga spelare som är lovande men tyvärr är många övetbetalda och underpresterande. Juanito, Maxi, Simao, Pablo m. fl.

Om ledningen bara inser detta så är det ett bra tillfälle att börja bygga om laget för att göra det riktigt slagkraftigt om några år.

Tyvärr kommer det aldrig att hända så att det är bara att bita i det sura äpplet och förtvivlat följa sin rödvita hjältar när de står stilla och agerar statister och väntar på att Forlán ska leverera....
Atlético akeesson
2009-10-22 22:03
Är jag den enda kvar som gillar Resino ?

Det är inte hans fel att det blivit som det blivit, UT MED HELA STYRELSEN ISTÄLLET ! det är min åsikt!
Atlético linuss
2009-10-22 21:46
Hoppas ledningen lyssnar på fansen och tar in Aragones nu då! :)
Atlético Nahro
2009-10-22 21:03
Är inte Quiqe Flores nånting att ha? eller Bosse Pettersson?(OBS! risk för ironi på sista frågan)
Atlético Luff
2009-10-22 20:06
Laudrup säger nej, TACK!
Atlético JFH
2009-10-22 19:36
Väntar man till helgen kanske Benitez blir ledig? Annars är Aragonés min favorit också.
Annons: