/spanien/atletico/forum/1376.aspx/spanien/atletico/forum/1376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético rawkus
2009-10-22 16:46
Baloo: Aragones(forutsatt att han lagger ned sitt "hating" ;)) ar drommen - dock blir det val nagot heeeelt annat bara for det :O
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-22 16:45
Luff
Ja, men villarreal har också visat intresse för Aragones.

Aragones i all ära, men han känns mer som en tränare som behöver planera sina matcher -Typ landslag. än Liga matcher, kan ha fel, men det finns så olika typer av tränare och ni borde ha en tränare som är Ligero. typ Schuster Laudrup, tränaren som Capello, Aragones är mer cup landslag tränare, ni fattar!..
Atlético linuss
2009-10-22 16:38
Hoppas helt klar på Aragones, ville ha han som tränare redan inför förra säsongen.

Det verkar som att ledningen är sugna på att köpa Salvio till vintern, skulle vara en riktigt intressant värvning! :)
Atlético Luff
2009-10-22 16:36
Laudrup är inte klar, verkar vara förhandlingar nu, och läste att även Villarreal och Laudrup har ett ömsesidigt intresse.

VENGA ZAPATONES
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-10-22 16:34
rawkus

Glöm Aragones, det verkar vara nån annan som tar över..
Atlético rawkus
2009-10-22 16:31
Aragones skulle ju infora en disciplin endast Aguirre och Resino ens vagat dromma om.

Jag ar positiv till hans aterkomst, forutsatt att han lagger ned sina idiotiska uttalanden gallande vissa spelares hudfarg mm.

Numera finns det val iofs en hog risk att han/klubben aker pa boter vid ev grodor som hoppar ur munnen, sa antar att aven den gamle raven foljt med i evolutionen? ;)

Laudrup kanns spannande, men det ar absolut INTE ratt tillfalle - vi behover en som tar fram piskan och pressar de primadonnor som vagrar att ens forsoka spela fotboll.

Efter sasongen finns det aven flera spelare som jag anser man kan rea ut, da ungdomslaget innehaller flertalet hogkvalitativa ersattare. Visst, forvantar mig inte att dessa smakillar skall komma in och dominera, utan sjalvklart skall de fa tid med att komma in i laget/spelet.

Detta kryddat med nagra free transfers sa kan vi vara pa ratt spar igen...

Juanito ar en av de forsta som kan ryka - en helt onodig varvning som endast petar ned vara egna i hierarkin.
Atlético garmawi_90
2009-10-22 16:28
Kan inget annant göra än att hålla med samtliga när det gäller nya tränaren.. Aragones har som sagts tidigare alla medel för att lyckas med Atletico, men det verkar tyvärr (enligt flera medier) bli Laudrup istället.

Inte första och inte sista gången ledningen gör ett misstag!
Atlético paniagua
2009-10-22 16:21
I mitt tycke borde man definitivt ta in Aragones. Colchonero i själen och med orubblig envishet. Han kan också ryta till så att håret flyger om det behövs.
Är det helt klart att det blir Laudrup??
valencia davidvilla
2009-10-22 16:18
Bernd Shuster vore väl inte illa eller?
Atlético daniel77
2009-10-22 14:03
Du har helt rätt JFH, det enda som kan göras i nuläget är att entlediga Resino men så fort transferfönstret öppnas måste man göra sig av med vissa element inom truppen. Jag skiter fullständigt ifall de säljs eller auktioneras ut till första bästa tomte för en ringa penning, bara vi blir av med eländesspelarna. Sedan satsar vi på våra yngre förmågor. Vad har tex Juanito som inte Dominguez har? Det är ju sjukt att värva när vi redan har kvalitén i Madrid...

Den ende tränaren med viss stjärnglans som vi har en teoretisk möjlighet att få hit är Aragonés.

Fansen vädjar om att satsa på Aragonés men Humle och Dumle verkar ge oss Laudrup istället.
Atlético JFH
2009-10-22 13:56
Någon med pondus, och kanske lite stjärnglans, är vad jag vill ha. För att ta det där steget till att bli ett europeiskt topplag krävs en topptränare. Ett erkänt namn helt enkelt. Det tyckte jag behövdes även efter Aguirres avgång, men då kom Resino. Inget ont om honom dock, han har gjort det bra, men tyvärr räcker det inte till för tillfället. Han har haft lite marginaler emot sig också och spelarna har inte presterat individuellt så det är ju inte bara hans fel. En förändring måste dock till och det är alltid lättast att sparka tränaren.
Atlético daniel77
2009-10-22 13:46
Ja, Schuster känns ju inte heller som ett rimligt alternativ.

Nu verkar Marca, As och El Mundo Deportivo vara överens om att det blir Laudrup som blir den nye tränaren och jag får väl hålla med Pocogol/Singol/Ungol om att allt skit fortfarande är kvar i klubben.
Atlético Luff
2009-10-22 13:32
Håller helt med, Daniel.

Hur kan det ens spekuleras i Schuster?
Atlético daniel77
2009-10-22 13:18
Vad klubben nu än bestämmer sig för att göra så hoppas jag innerligt att man inte väljer att satsa på Laudrup. Visst var han en briljant fotbollsspelare och visst förespråkar han en offensiv fotboll som tränare, men han känns, trots ett antal år som tränare, alldeles för grön på området.

Vi måste ha i åtanke att klubben är ett enda stort j-vla kaos just nu och jag tror inte att Laudrup är den rätte för att få alla spelare att dra åt samma håll. Jag har en stark känsla av att truppen är mycket splittrad och där vissa starka och negativa viljor verkar dra ned hela laget i träsket. Abel har nog tyvärr tappat kontrollen över situationen och dessa spelare och borde därför lämna sin post, men jag förväntar mig också att de spelare som inte verkar ha skött sig exemplariskt också försvinner när transferfönstret öppnas.

Den ende rätte att ta in i det här läget är Aragonés, en man med "dos cojones bien colocados", som känner till klubben väl och som inte räds att ta konflikter med spelarna.
Atlético patriknr4
2009-10-22 12:57
hoppas också på ny tränare. jag träffade resino i somaras och tyckte han verkade väldigt blyg och tillbakadragen och känns aldrig som han har försökt ta tag i problemet iår utan mest deppat. tungt men man måste inse fakta.

ja lirar ju elitbandy i kungälv och vi hade en period med 10 raka förluster förra året efter att vunnit det mesta i början... efter det bestämde vi oss för att sluta tänka så mycket och bara fokusera på att vinna matcherna genom att grisa och kämpa. atleti behöver börja i den änden nu med och sedan utveckla resten. för motivation slår klass.. väldigt ofta!
Atlético Nahro
2009-10-22 12:00
Enligt Aftonbladet har Atletico till slut sparkat Abel Resino och att de kommer offentliggöra efterträdaren i eftermiddag. Se länktips!
Atlético Barken
2009-10-22 12:00
Då är det snart klart, handlar bara nåra timmar nu så har vi ny tränar michael ladrup. Jag är i alla fall glad att bli av med Abel och ladrup verkar spännande han gjorde ett bra jobb i getafe och förespråkar en offensiv fotboll.
Atlético Blyger
2009-10-22 09:07
A.K.
Det ligger mycket i det du säger - att det inte verkar som om Resino har någon offensiv spelidé, samt att det också gällde för Aguirre. Det (o)lustiga är att även de defensiva idéerna framstår på samma vis. Man undrar sålunda vad det är för tränaregenskaper som givit dem jobbet. Eller är det helt enkelt som så att spelarna är extraordinärt svåra att jobba med. Risken finns att det här godtyckliga spelet nu har etablerats som kultur. Och då krävs det ordentliga tag - långsiktiga och genomgripliga - för att staka ut en gångbar och konstruktiv strategi. Och den kommer knappast den nuvarande ledningen att stå för.
Valencia rågi
2009-10-22 00:57
Jaha hur tacklade Eronen det här Chelsea flaggan i ena handen och en flaska Explorer vodka i den andra ;)?
Atlético A.K.
2009-10-22 00:13
Om en ny tränare kommer skulle jag också vilja se att han har en klar spelidé offensivt också. Känns som Resino mest litar på att de offensiva spelarna löser det.

Kändes likadant under Aguirre

Har spelarna en dålig dag så är det en klar fördel att ha ett grundspel att luta sig mot.
Atlético rawkus
2009-10-22 00:05
A.K.: haha :)

Haller dock fast vi att man gott kan ha en rutinerad rav som slipper dra ivag pa landslagsuppdrag emellanat.

Forsvaret ja... Dont get me started.
Atlético A.K.
2009-10-21 23:56
Rawkus//
Din oro när det gällde målvaktsfrågan spelar ju ingen roll med det försvaret som laget har. Kan ju lika gärna sätta in en trämålvakt...
Atlético Mathias
2009-10-21 23:36
Nej, givetvis får vi dras med vår spelartrupp, sådan är verkligheten.

Jag testar gärna Simeone, finns exakt ingenting som kan bli värre. Det är tortyr att som supporter se laget för tillfället.
Atlético rawkus
2009-10-21 23:30
Mathias: Hur garna jag an vill sparka halva truppen, sa ar det ej realistiskt, speciellt med tanke pa kostnaden.

Valet faller darmed pa Resino.

Harda nypor och temperament samt hjarta for klubben: Simeone ;)
Atlético Mathias
2009-10-21 23:16
rawkus:
Medhåll.
Man kan diskutera vems skuld det är i en evighet, men det är uppenbart att Resino inte kommer klara detta.
Har sällan sett en mer uppgiven och mer handlingsförlamad karl än han.

Nog dags för klubbledningen att om nödvändigt börja skramla ihop pengar till en rejäl tränarlön, gärna någon med hårda nypor som vågar ställa KRAV på spelarna. Och som kan organisera ett lag bakifrån.
Atlético rawkus
2009-10-21 23:09
Vantar med spanning pa Resino`s "Vi hade oflyt"...

Dags for nagon ny att ta over - vem? Ingen aning, men en andring maste komma!!

Dessto godare var det att se mitt Milan tvala dit "Plasticos 2.0" pa Bernabeu ;)
Atlético Luff
2009-10-21 23:09
Om laget hade haft samma inställning i Pamplona som de första 45 idag hade vi kommit undan med minst 1p därifrån. Dagens match är det väl inte så mycket att säga om, vi är inte kapabla att hota ett big-four lag i dagsläget.
Atlético Mathias
2009-10-21 22:58
Lika bra varenda jävel avgår, okej, Chelski borta är inte så mycket att diskutera men det är ändå oroväckande att vi inte ens kan grisa, vi har inte den förmågan.
Kan bli en grymt jobbig säsong det här, fy fan.

Nog bäst vi fyller på vårt vaselinförråd grabbar, det kommer göra ont framöver.
Atlético Anderss0n
2009-10-21 22:44
Typiskt lag i motgång när vi gjorde en helt okey första halvlek men får ett jobbigt mål emot oss som gör att vi får en otroligt svår andra halvlek mot oss.. Bara att försöka hålla hoppet uppe då vi har både porto och Chelski på hemmaplan.. AUPA ATLETI!!!
Atlético garmawi_90
2009-10-21 22:37
Slutsignalen lyder och matchen är över. Chelsea vinner mycket rättvist och klart med 4-0. I andra halvlek vissade Chelsea sitt storhet och körde över Atlètico. Tråkigt är det men vi räckte inte till helt enkelt. Klass-skillnad mellan lagen.

Nu gäller det att glömma matchen snarast och försöka att hänga kvar i ligan precis som RK! påpekar.

God natt allesamns!

Atletico i vått och torrt!
Annons: