/spanien/atletico/forum/137.aspx/spanien/atletico/forum/137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético 3-5-2 (f.d. Tigern)
2015-07-10 01:21
Carrasco, fantastisk spelare och allt. Men behövs han? Nåja, får lita på Cholo.
Atlético El_pepino i Greizmanns mustasch
2015-07-09 20:11
Helt irrelevant, men känner mig för med nya namn på forumet... Kommer nog testa mig fram för att se vad som känns bäst. Edit: Hade varit bra om jag stavade namnet rätt dessutom....
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-09 19:32
Jag har en jävligt bra känsla inför vårt anfallsupplägg i form av Vietto-Martinez-Griezmann...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético bel0
2015-07-09 18:30
Atlético zoran
2015-07-09 11:55
Luciano Viettos presentation kan ses i länktips. Börjar om ett par minuter..
Atlético paniagua
2015-07-09 11:30
@Chewie:

Jag tycker bortastället är klockrent! Sobert och avskalat marinblått, som ett Atleti-andraställ ska se ut. Det enda som förstör är sponsorloggan. Sen tycker jag också att kragen kunde varit bättre. Antingen så har man en riktig tenniströje-krage eller så har man en t-shirtkrage. Den här fegistenniströjekragen är varken hackat eller malet, kragen borde varit större. Annars perfekt.
Atlético ADCS (red)
2015-07-09 00:02
Carrasco är en väldigt talangfull spelare, men jag blir lite orolig. Vi behöver just nu inte en spelare på den positionen, där har vi bra täckning. Dock är allt komplicerat och mycket sitter ihop med en röd tråd. Allt från icke EU-platser och tex Correas vara eller inte vara osv. Kommer vi ta in en nummer 10 också Det som gör mig orolig är Griezmann kan vara på väg bort kanske?

Jag misstänker också att den nya värvningsstrategin med att köpa unga talanger som håller på att slå igenom på allvar innan priset går upp ingår i en ekonomisk affärsplan mer än ett sportslig motivering.

Det jag menar är att med Simeonevid rodret som tar Atlético frammåt så har man ett procentmässigt bra utfall eller chans att unga redan skickliga spelare kommer ta nästa steg i klubben och kunna säljas för dyra pengar.

Speciellt de senaste åren då Atlético blivit en klubb som många rika stora klubbar har ett extra öga på vad gäller intressanta spelare som skulle kunna värvas från oss.

Simone har gjort Atlético till ett jättebra skyltfönster för många spelare att båda lyckas utvecklas, vinna saker samt garanterat ha ögon på sig från de "stora" klubbarna.

Detta är något som ledningen skulle kunna utnyttja de kommande åren för att köpa unga talanger till relativt bra priser för att sen sälja dom vidare svindyrt i anda med vad som skulle kunna kallas "Portomodellen".

Detta är bara mina tankar, inget som absolut behöver stämma. Men jag tror jag börjar se ett mönster snart. Förvänta er inte att Griezmann blir kvar länge till.
Atlético paniagua
2015-07-08 23:54
@Arda Turanismo:

8 anfallare??? Själv får jag det till 5 (Torres, Griezmann, Jackson, Vietto och Gimenez) och av dem så är väl Griezmann snarare offensiv mittfältare även om han spelat forward under Simeone. Svagt mittfält?? Tycker nästan vi har för många mittfältare i truppen just nu. Den enda vi mist är ju Arda (ja och Cani då, fast han räknas nästan inte). Nä, är det någon lagdel som det bör förstärkas i så är det på mittbacksdelen. Vi har ju bara 2 stycken just nu! Samt vänsterbacksplatsen. Klart det skulle vara bra med en spelförande mittfältare också, men det är inte där som det krisar mest just nu.
Atlético DeBe
2015-07-08 23:13
Det blir väll det sista vi hör från arda trollisimo
Atlético ADCS (red)
2015-07-08 23:05
Du har glömt att vi fortfarande faktiskt har Mario, Gabi och Saùl. Vi kan också hämta hem utlånade Guilavogui från Wolfsburg samt att Raul Garcia kan spela på mittfältet. För att ta in spelare på mittfältet måste vi första sälja eller göra plats.
Atlético Kakan_Atletico
2015-07-08 23:02
@Arda Turanismo:

Kan inte ta dig på allvar med det namnet.

PS. Jaha, hade ingen aning om att vårt mittfält känns svagt och absolut ingen aning om att vi har många anfallare. Men tack för påminnelsen!
Atlético DeBe
2015-07-08 23:00
Som du säger så är mittfältet inne på sista versen. Det är något som vi här inne är väl införstådda med då vi varken sitter inne eller är på väg in på dårhus.

Ledningen tittar för fullt efter mittfältare. Även om det vi har duger så skulle det inte sitta fel med en spelfördelande defensiv mittfältare.

Och nu om du är så kunnig så kan jag väll påminna dig om att vi kommer värva minst en mittfältare före säsongen drar igång, och förmodligen en vänsterback och mittback också.

Övrig notering.

Saul
Koke
Gabi
Tiago
Raul garcia
Oliver torres
(Carrasco)
(motta)
(Kranevitter)

Det kan bli mittfältet om det vill sig väl.
Väl mött.
Arda Turanismo
2015-07-08 22:38
God kväll! Jag finner det förvånande att många på forumet dreglar över nyförvärv på anfallssidan, trots att ni har Borja som duger mer än väl som 4:de anfallare bakom Torres eller t.o.m. Raul Garcia. Ni har 8 anfallare i laget vilket gör att ert lag blir lite väl framtungt... Däremot är det märklgit att i stort sätt ingen diskuterar över potentiella förstärkningar på en lagdel som är väldigt svagt för er del. Och naturligtvis syftar jag på mittfältet. Ni har bara Koke och Tiago som är mer än tillräckligt bra för att kunna bidra i ett lag som förväntas gå långt i samtliga fronter, har någon av er insett att Tiago är 34 år gammal och sjunger på den sista versen? Och vad gällande Koke så kan han själv inte stå för uppbyggnadsspelet i.o.m. att Arda har lämnat er. Och ja, visserligen har ni en bra talang Óliver men det kommer att ta ett bra tag innan denne kanske får ett effektivt samarbete med Koke. Väl mött!
Atlético AndeeI
2015-07-08 22:09
Ja shit vad klockrent det vore med Abdennour. Det skulle ju dock innebära att vi måste skicka iväg Correa på lån eller?

Jag personligen tror på Carrasco.
Atlético Chewie
2015-07-08 22:05
Abdennour skulle kännas som en värdig ersättare till Miranda, killen är stenhård. Däremot tycker jag inte att Carrasco är det vi behöver. Hans känns som en diva på något sett, skulle säkert få med sig mycket frisparkar och straffar iofs.

Vad händer med Joshua denna sommaren? det har varit relativt tyst.
Atlético Cholo es un dios
2015-07-08 20:44
@belgaren Haha, de här gjorde min kväll :)
Atlético belgaren
2015-07-08 20:36
Fattas bara att han tar upp kärriären som rockstjärna med. En riktig hjälte :)
Atlético zoran
2015-07-08 20:21
Han har gått ner från 140 kg till 110 kg.
Atlético Kawar Garmawi
2015-07-08 18:57
Är det bara jag eller har jag missat att Mono Burgos genomgått en operation? :) Hint: Man känner ju knappt igen han, vart har den berömda öl-magen tagit vägen?
Atlético ADCS (red)
2015-07-08 16:23
@zoran:

Leo Franco, Pablo, Ibagaza, Simeone, Perea etc... lol LegendsUrUs

Atlético Chewie
2015-07-08 15:18
Haha spidermantröjan är ju dödscool!
Atlético zoran
2015-07-08 15:02
@Elnacho:
Det ska lottas den 14 juli. Står i artikeln om försäsongen. Årets matchställ och tröjor är inspirerade av de som Atlético bar under 1995-1996 eftersom det är 20 år sedan klubben vann dubbeln under Radomir Antics ledning. De har tagit det steget för långt i mitt tycke med hemmatröjan som liknar Osasuna eller något i den stilen på ryggen. Man rör inte ränderna. Det är oförlåtligt. Bortatröjorna liknar faktiskt de som Atleti hade under Doblete-säsongen och numreringen är också någorlunda lik, men inte identisk. Vi har dock haft värre bortatröjor. Tacka fan för att vi slipper Spiderman. Pelucas och hans jäkla Hollywoodkompisar..
Atlético Chewie
2015-07-08 14:51
Om hemmatröjan var ful i år så var nog fan bortatröjan ännu fulare. Den ser ju lila ut??
Atlético denilsonfan
2015-07-08 14:29
Nuls! Ditt scenario tycker jag verkar vara bland det bästa i dessa galna sillyspekulationer

@nuls:

Atlético Cholo es un dios
2015-07-08 14:15
Bortatröjorna.
Atlético nuls
2015-07-08 14:06
Drömscenario: Vi värvar Filipe, Carrasco, Camacho och en mittback med EU-pass så vi kan behålla Correa.
Känns som att laget skulle bli väldigt intressant då!

Gaitan får gärna stanna i Portugal!
Atlético Elnacho
2015-07-08 14:05
I dessa Silly-tider, när släpps spelschemat till säsongen?
Atlético anton_atleti (red)
2015-07-08 14:00
Baptistao går på lån till Villarreal under nästkommande säsong.
Atlético Antonio López
2015-07-08 12:35
@Conserva el Calderón!:

HAHAHA, bra där!
Atlético Conserva el Calderón!
2015-07-08 11:29
Nu måste det fan börja handlas innan de åker till LAdSR
Annons: