/spanien/atletico/forum/1367.aspx/spanien/atletico/forum/1367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Antonio Lopez
2009-11-06 14:27
Ämne: Ämne: Ämne....
Syftade ej på en stämpling i ansiktet eller liknande om det var det du menade. Tror bara hans spelsätt skulle radera ut divan helt från denna match med hans starka spel :)
Kan iof vara mitt Fm spelande som avgör där då det var så jag valde att sköta problemet i spelet och då gick de hur bra som helst hehe :)
Real Madrid Zizou_spars
2009-11-06 13:04
Nahro

Tycker Real är i en utav sina bättre former rent spelmässigt de senaste matcherna. Både mot Getafe och Milan såg spelet riktigt bra ut stundtals.

Och ja, garmawi_90, tror er backlinje ler lite extra åt att slippa Ronaldo. Inte den snabbaste på jorden :-)

Väl mött imorgon!
Atlético Nahro
2009-11-06 12:01
På något sätt känner jag en optimism inför morgondagen. Real är ju inte i sin bästa form för tillfället och Atletico är på väg upp igen. Hoppas, hoppas...
Atlético Otuga
2009-11-06 10:44
Ämne: Ämne: Nicklas....
så tröttsamt att läsa sånt
Atlético Antonio Lopez
2009-11-06 01:48
Ämne: Nicklas Boberg;
Ble....
Skulle gärna vilja se Cristina vs Raul Garcia, ge han ännu en anledning att gråta över.
Atlético garmawi_90
2009-11-05 15:29
Nicklas Boberg;
Blev lite orolig när jag läste om Kun's skada, men tack gode Gud att det inte var något allvarligt och kul att han kan medverka nu på lördag.
Men en dålig nyhet är att Assunção tyvärr missar derbyt. Anledningen är för många gula kort. Ett stort avbräck då Assunção är en av Atlèticos viktigaste spelare.
Inget och sura över, då vi har många bra ersättare på den positionen.. hoppas att Raúl García "städar" lika bra som han.

Men skönast måste ändå vara att Ronaldo missar El Derbi madrileño.
Atlético linuss
2009-11-04 19:45
Andee, hoppas du får se en helvetes bra match från Los Rojiblancos sida så att vi alla här inne kan må fullt bra igen! (:
Atlético Andee
2009-11-04 19:37
Nu var det länge sen sist som man skrev något här. Har varit allmänt deprimerad över Atleticos insatser så här långt in på säsongen och har helt enkelt inte funnit ord för och beskriva vad man känt :). Jag tycker personligen att det ändå såg rätt bra ut igår, Förvisso så är det mycket som behöver rättas till fortsatt men jag tror att det kommer att gå åt rätt håll nu. Jag hoppas verkligen på det i alla fall och den främsta anledningen är att jag åker ner till Madrid nu på Fredag och faktiskt har biljetter till helgens drabbing mot våra antagonister. Vi får helt enkelt inte gå ner oss igen. Oavsett så kommer det bli helt fantastiskt att se mitt kära Atletico igen och detta på plats mot Real.
Atlético zoran
2009-11-04 18:27
U19 rapport - Keko gjorde ett mal och en framspelning mot Makedonien for det spanska U19 landslaget igar.
Atlético paniagua
2009-11-04 17:36
Jag är till skillnad från tidigare inläggare inte alls speciellt imponerad av insatsen igår. Visst vi lirade oavgjort mot ett mycket starkt lag men i ärlighetens namn såg Chelsea måttligt intresserade ut.
Försvarsspelet bra??? Nja inte tillräckligt. Bägge Chelseas mål kommer från rejäla försvarstabbar. Noll markering på första målet och jäkligt taffligt ingripande från mittbackarna vid andra målet.
Det positiva: Kun fick igång målskyttet och Reyes gjorde sin bästa match i den vackraste tröjan av alla (tillsammans med AIKs förståss :-) )
Atlético Kun Kun Kun
2009-11-04 13:11
Hade Atlético haft Quique Sánchez Flores från början av säsongen så hade placeringen varit mycket högre. Nåja, nu kan det bara gå bättre! Grym för moralen och på lördag hoppas vi på ännu mer moralboost ; ) Bra att Kun äntligen kommit igång, men det såg man mot Athletic han han var på väg att göra.
Atlético el niño para siempre!
2009-11-04 12:31
Reyes atleticos och kanske matchens bästa spelare igår! inget att snacka om
Atlético RK!
2009-11-04 08:12
Ja, vi är glada för det lilla till skillnad från er som går i taket om ni vinner ligan men med lite halvtaskig målskillnad. :)
Real Madrid Ronaldo10
2009-11-04 07:01
Haha ser ut som ni vunnit cl.
Atlético Joakim J
2009-11-03 23:35
Stolt rojiblanco ikväll!

Fan, QSF känns på något sätt så rätt, han har gjort mer på två veckor än vad både Aguirre och Resino lyckades med, och det är starkt. Försvaret känns mer kompakt och säkert, han gick tidigt ut och sa att spelarna behövde ett mer strukturerat försvarsspel och han har redan lyckats sätta sin prägel.

Reyes är en spelare jag alltid gillat och dagens insats var inte ett minus i protokollet, han fick till och med ovationer vid sitt byte.

Ja, säsongen har börjat dåligt och ja, vi kan inte längre gå vidare i CL och nej, vi kommer antagligen inte kvalificera oss in till nästa år.
Men någonstans inom en finns den där känslan, det där självklara - Atléti är mitt lag och en dålig säsong gör ingenting. Det är mitt lag.
Atlético patriknr4
2009-11-03 23:21
trots tappet är jag på något sätt jäkligt glad. vi höll nollan mot chelsea i 90% av matchen och visade att vi vill och kan spela mot topplagen i europa.

QSF har gjort under på 2 veckor. Juanito är som någon nämnde nedanför inte tillräckligt bra och han ska vara glad att Pablo var så bra idag. trots det spelade försvaret stabilt och man måste ju självklart räkna med att ett lag som chelsea får ett antal chanser per match.

offensiven var härlig igen. fick ett sms av en kompis efter matchen som skrev "nu ser ditt atleti ut som vanligt igen, mål framåt och bakåt" och det stämmer ju. vi är ett lag som brukar va roligt att titta på, och det var vi idag. vi dominerade stora delar av matchen och den som tog mest framsteg var Pablo och Reyes. Sevillasonen är på gång igen och kommer antagligen få ett stort förtroende av QSF framöver, vilket han förtjänar efter ikväll. gillar hans aviga spel.

kort och gott. vi är på gång igen!
Atlético linuss
2009-11-03 22:56
Då kan vi ju satsa på att vinna Europaleague istället! Real tar vi nu med! ;D
Atlético linuss
2009-11-03 22:53
Atlético Mathias
Stort framsteg ändå, tendenserna från matchen på San Mames finns där, känns som offensiven börjar tugga igång och vi verkar ha fått en tränare som vågar agera och inte ser spelarna som oantastliga!

Skit i CL, bättre vi tar en Europa League plats!
Atlético Antonio Lopez
Ursäkta missförstod ditt tidigare inlägg
Atlético Antonio Lopez
2009-11-03 22:52
Porto har 9 poäng.. :/
Atlético Majjo
2009-11-03 22:46
Jag vill poängtera att vi inte alls är ute ur CL än. Om Atleti vinner mot Apoel samtidigt som Chelsea vinner mot Porto så har Atleti 5 pinnar och Porto 7. Om sedan Atletico vinner mot Porto i sista matchen, ja, då är vi ändå vidare. Det blir såklart svårt, men jag hoppas ändå spelarna går ut och gör jobbet i de sista två matcherna.

Tycker ändå detta var ett fall framåt jämfört med kräftgången i ligan.

Frente Atletico!
Atlético Nahro
2009-11-03 22:41
Det här håller verkligen inte. Som jag ser det har Simao och Maxi fått för många chanser i den rödvita tröjan. Reyes har startat en match den här säsongen och gjorde ett mycket bättre jobb än de båda värdelösa landslagsspelarna. Juanito är en annan som inte borde värvats till Atletico, att han dessutom får starta en sån här match är något som jag inte förstår. Vad hände med Ufo? Det såg okej ut första halvleken och en bit in i andra, men sen är det Juanito som är orsaken till de båda målen.

För övrigt gillade jag QSF's byten. Tog ledningen ett bra beslut för en gångs skull?
Atlético atm1903
2009-11-03 22:38
Ute ur Champions League. Fan.... :/
MEN vad som är kanske lika viktigt är att självfötroendet är tillbaks. Mot debryseger på lördag!
Atlético Luff
2009-11-03 22:36
Spontan undran: varför har inte Kun tagit frisparkar innan?
Atlético Antonio Lopez
2009-11-03 22:14
KUN KUN KUN KUN KUN

ATLETI ATLETI!!!!!!!!!!!!!!!!!
Atlético Luff
2009-11-03 22:12
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUN!!!

HELT UNDERBART!

Håller vi det här är det en moralboost utanför denna värld.
Barcelona tarriik#16
2009-11-03 22:11
Bra spel av er just nu.

Snyggt Aguero!
Atlético atm1903
2009-11-03 22:10
vilket mål! vilka FANS!
Atlético patriknr4
2009-11-03 21:33
måste säga att QSF redan förbättrat försvaret. perea som jag hatar ha på höger har varit stabil både framåt och bakåt och vi har faktiskt vart det klart bättre laget i första halvlek
Annons: